ישראל: איך ייראה הרבעון השני בבורסה?

למרות ששבוע המסחר האחרון בת”א היה שבוע מסחר מקוצר (בעקבות חג הפסח) ואופיין במחזורי מסחר נמוכים (בעקבות שעות המסחר הקצרות מהרגיל), באווירת החג רשמה הבורסה בת”א עליות שערים מרשימות, כאשר המדדים המובילים ת”א 35 ו-125 מציגים עלייה שבועית של למעלה מ-2%.

הבורסה המקומית שלנו מסכמת לא רק שבוע מוצלח אלא גם רבעון ראשון מוצלח בשנת 2021 ומתחילת השנה מציגים המדדים המרכזיים בארץ מגמה חיובית ברורה וזאת על אף סגירת המשק וההגבלות שחוותה המדינה בחודשים האחרונים.

כמו שכבר אמרנו בשבועות האחרונים, נראה כי המצב בארץ יציב והשוק הולך לכיוון חיובי, קיימת אופטימיות רבה, חברות מרכזיות במשק פרסמו דו”חות חיוביים מאוד ומגמת המסחר החיובית שנרשמת בוול סטריט ובשווקי העולם בתקופה האחרונה רק דוחפת את הבורסה המקומית למעלה. נראה שכולנו למדנו שיעור באורך רוח, והבנו שגם אם נראה כי קיימת פאניקה רבה סביב שוק ההון ועולם ההשקעות עלינו להיות סבלניים, להבין את המצב האמיתי בשטח ולהסתכל לטווח הארוך, כי נראה שמשקיעים רבים מצרים על כך שהם לא היו סבלניים שקולים מספיק כדי להסתכל על איך ייראו השווקים ביום שאחרי המגיפה.

בנוסף לכך, הבנו גם שעל תיק ההשקעות שלנו צריך להגן מהתנודתיות הגבוהה של שוק ההון וראינו כיצד עולם ההשקעות האלטרנטיביות (חוץ בורסאיות) צובר תאוצה בקרב משקיעים פרטיים ומוסדיים שמחפשים לייצר תשואה חיובית בתיק שלהם גם כאשר השווקים נמצאים בירידה.

לסיכום, נקווה שהרבעון השני בבורסה המקומית יהיה מוצלח וחיובי יותר מקודמו, מסתמן כי לשם הולך השוק הישראלי, להתאוששות וצמיחה. אולם נמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות והעדכונים בזמן הקרוב שאכן עלולים להשפיע על המגמה בבורסה בטווח הקצר.

השבוע הקרוב צפוי להיפתח במגמת מסחר חיובית וזאת על רקע הנעילה החיובית שרשמה הבורסה בת”א בשבוע שעבר וכן עליות השערים שנרשמו בוול סטריט ושווקי העולם בסוף השבוע שייתנו דחיפה חיובית לפתיחת המסחר בארץ.

ארה”ב: כיצד תשפיע תכנית ההשקעות החדשה של ביידן?    

גם בוול סטריט התקיים שבוע מסחר מקוצר בשבוע שעבר, שהסתיים ביום ה’, לרגל “יום שישי הטוב” הנחגג בעולם הנוצרי. אולם, למרות השבוע הקצר, כמו בארץ גם בוול סטריט מסכמים לא רק שבוע חיובי אלא גם רבעון ראשון חיובי לשנת 2021 כאשר מתחילת השנה רושמים שלושת המדדים המובילים מגמה חיובית ובראשם הדאו ג’ונס עם עלייה של למעלה מ-7% מתחילת השנה.

בואו נבין את הגורמים המרכזיים שמניעים את השוק בארה”ב:

  • אג”ח- לצערי הרב זהו שבוע נוסף בו אני נאלץ לכתוב על השינויים בתשואות האג”ח בארה”ב שממשיכות לרכז עניין רב בקרב המשקיעים ולהשפיע בצורה לא מבוטלת על מגמות המסחר הנרשמות בוול סטריט כאשר הפגיעה העיקרית של עליית תשואות האג”ח היא בסקטור ומניות הטכנולוגיה.
  • התוכנית של ביידן- בשבוע שעבר חשף הנשיא ביידן תכנית השקעה בתשתיות במדינה בסכום של כ-2 טריליון דולר. תכנית שעתידה לתת דחיפה אדירה לעולם התשתיות והאנרגיה הירוקה. אמנם ייקח זמן רב עד שהתוכנית תאושר אם בכלל אך בינתיים השוק בארה”ב מגיב בצורה חיובית לתוכנית החדשה של הנשיא, שבטווח הקרוב והרחוק ככל הנראה תעלה את סקטור האנרגיה הירוקה והתשתיות ותפגע בסקטור האנרגיה והנפט.
  • דו”ח התעסוקה- דו”ח התעסוקה של חודש מרץ מתפרסם בארה”ב בשבוע שעבר ומצביע על מגמת עלייה חדה, שעלתה על צפי האנליסטים, במספר המשרות החדשות שנוספו במשק האמריקאי. זהו נתון חיובי מאוד שמעניק למשקיעים ולשוק בארה”ב אופטימיות רבה בנוגע למהירות בה מתאוששים המשק והכלכלה במדינה.
  • מבצע החיסונים- מבצע החיסונים שמוביל ביידן בארה”ב ממשיך לתת את פירותיו ולצבור תאוצה ובכך מעניק דחיפה חיובית לשוק ולמשקיעים, אשר מבינים כי מלכת המערב ממשיכה ביציאה המהירה שלה ממשבר הקורונה, הן בריאותית והן כלכלית.
  • רבעון חיובי- הרבעון החיובי שנרשם בוול סטריט, בכלל המדדים המרכזיים ולמרות המשבר בארה”ב, משרה אופטימיות וציפייה רבה בשוק לרבעון שני אפילו מוצלח יותר ומעניק אווירה חיובית שתלווה אותנו גם בשבוע הקרוב.

לסיכום, ע”פ עליות השערים שנרשמו בוול סטריט בסוף השבוע וע”פ חוזי המסחר העתידיים מסתמן כי צפויה לנו פתיחה חיובית לשבוע המסחר בארה”ב. נראה כי גם בארה”ב העניינים מתחילים להתייצב וללכת לכיוון חיובי והשוק והמשקיעים מגיבים בהתאם. גו’ ביידן הגיע לעשות סדר ומסתמן שבינתיים ההשפעה היא חיובית הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.

אירופה: יבשת אירופה בדרך להתאוששות כלכלית?     

היבשת האירופית רשמה גם היא שבוע מסחר מקוצר, שהסתיים ביום ה’, לרגל חג “יום שישי הטוב”. הבורסות המרכזיות באירופה גם הן מסכמות שבוע של עליות שערים ונעילה חיובית של הרבעון הראשון של שנת 2021, כאשר מדד הדאקס הגרמני מוביל עם עלייה של למעלה מ-10% מאז תחילת השנה.

אירופה שידרה אופטימיות רבה בשבוע האחרון כאשר ברקע לעליות נתונים שמצביעים על עלייה בפעילות הייצור של מפעלים רבים ברחבי היבשת, ורושמים בחודש מרץ את קצב הגידול הגבוה ביותר ב-24 השנים האחרונות בפעילות הייצור. בנוסף לכך, תוכנית ההשקעה בתשתיות של ביידן גם היא מעניקה דחיפה חיובית לשוק האירופי שבראייה לטווח הרחוק מצפה כי התוכנית תניב שיתופי פעולה עסקיים, טכנולוגיים וכלכליים רחבים עם ארה”ב אשר יכולים לחזק את השוק האירופי בצורה בלתי רגילה.

לסיכום, למרות האווירה האופטימית באירופה בשבוע שעבר והנתונים המעידים על התאוששות כלכלית, עלינו לזכור כי מלחמתה עם הגל השלישי של הקורונה עדיין בעיצומה ומדינות רבות עדיין נמצאות תחת הגבלות כאלו ואחרות שמונעות חזרה מלאה לשגרה. בנוסף לכך, מבצע החיסונים ביבשת עדיין מקרטע וזהו דבר שאינו נעלם מעיני המשקיעים ועלול להשפיע בצורה ניכרת על מגמת המסחר באירופה בתקופה הקרובה יחד עם חג הפסחא שייחגג בשבוע הקרוב ועלול להוביל להגבלות נוספות ברחבי אירופה וכן מעלה את החשש מעלייה נוספת בתחלואה.

אסיה: גל נוסף של קורונה בהודו?  

הבורסות המרכזיות של אסיה לא וויתרו על ההזדמנות להצטרף לחגיגה הירוקה ורשמו גם הן שבוע נפלא ורבעון מצוין של עליות שערים.

בואו נבין מה קורה בשני השווקים המרכזיים ביבשת:

  • הודו- השוק ההודי רשם שבוע מוצלח של עליות שערים כאשר הסיבה העיקרית למצב הרוח החיובי בהודו הוא חבילת הסיוע הענקית שמעניקה ממשלת הודו למספר בנקים מרכזיים במדינה על מנת לאושש את המשק מנזקי הקורונה. בנוסף לכך תוכנית ההשקעה בתשתיות של ביידן גם היא מתקבלת באופן יפה בהודו שם צופים לשיתופי פעולה הדוקים עם ארה”ב שמסתמן כי תעדיף להסתמך על שיתופי פעולה עסקיים, טכנולוגים וכלכליים עם הודו מאשר עם היריבה המרה סין. למרות זאת הודו רושמת שיא של יותר מחצי שנה במספר הנדבקים במדינה, מה שעלול לעורר חוסר יציבות בשוק ההודי עד אשר יתייצבו הנתונים.
  • סין- השוק הסיני רושם שבוע נוסף של עליות כאשר במדינה מתפרסמים נתונים לפיהם הכלכלה השנייה בגודלה בעולם ממשיכה להציג התאוששות יציבה מאוד עם עלייה ברווחים ובפעילות הייצור במפעלים ברחבי המדינה.

 שערי נעילת המדדים נכון ליום ו’ 02.04.2021:

מדדים 4.4.21

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי להשקיע בתחום כזה או אחר


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    בוקר כלכלי 20.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וירידות חדות בנאסד”ק, סגירה שלילית גם באסיה ומעורבת באירופה, השקל התחזק, הנפט עלה, הזהב המשיך לטפס ובקריפטו נרשמו עליות ביממה האחרונה
    • אור שושן
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 4 שעה

    בוקר כלכלי 20.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וירידות חדות בנאסד”ק, סגירה שלילית גם באסיה ומעורבת באירופה, השקל התחזק, הנפט עלה, הזהב המשיך לטפס ובקריפטו נרשמו עליות ביממה האחרונה בוקר כלכלי 20.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וירידות חדות בנאסד”ק, סגירה שלילית גם באסיה ומעורבת באירופה, השקל התחזק, הנפט עלה, הזהב המשיך לטפס ובקריפטו נרשמו עליות ביממה האחרונה

    ארצות הברית וול-סטריט סגרה את יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי במגמה מעורבת במדדים המרכזיים: הדאו-ג'ונס (37,986) עלה ב-0.56%, ה-S&P500 (4,967)

    • לפני 4 שעה
    • 5 דק’ קריאה

    ארצות הברית וול-סטריט סגרה את יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי במגמה מעורבת במדדים המרכזיים: הדאו-ג'ונס (37,986) עלה ב-0.56%, ה-S&P500 (4,967)

    בוקר כלכלי 19.4.24: הנפט קופץ על רקע המתיחות במזרח התיכון, השווקים במזרח נסחרים בירידות, צפי לפתיחה שלילית בארה”ב, השקל ממשיך להיחלש והמתכות היקרות נסחרות בעליות שערים
    • רוני מור
    • 4 דק’ קריאה
    • לפני 1 ימים

    בוקר כלכלי 19.4.24: הנפט קופץ על רקע המתיחות במזרח התיכון, השווקים במזרח נסחרים בירידות, צפי לפתיחה שלילית בארה”ב, השקל ממשיך להיחלש והמתכות היקרות נסחרות בעליות שערים בוקר כלכלי 19.4.24: הנפט קופץ על רקע המתיחות במזרח התיכון, השווקים במזרח נסחרים בירידות, צפי לפתיחה שלילית בארה”ב, השקל ממשיך להיחלש והמתכות היקרות נסחרות בעליות שערים

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה שלילת של עד 1.02%. אתמול המדדים

    • לפני 1 ימים
    • 4 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה שלילת של עד 1.02%. אתמול המדדים

    בוקר כלכלי 17.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וסגירה שלילית באירופה, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, הזהב יורד, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר יומיים של ירידות שערים
    • אור שושן
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 3 ימים

    בוקר כלכלי 17.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וסגירה שלילית באירופה, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, הזהב יורד, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר יומיים של ירידות שערים בוקר כלכלי 17.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וסגירה שלילית באירופה, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, הזהב יורד, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר יומיים של ירידות שערים

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית מתונה. אתמול המדדים המרכזיים ננעלו

    • לפני 3 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית מתונה. אתמול המדדים המרכזיים ננעלו

    בוקר כלכלי 16.4.24: אווירה שלילית בוול-סטריט על רקע המתיחות במזרח התיכון, נעילה חיובית באירופה, השווקים באסיה נסחרים בירידות הבוקר, השקל נחלש, הנפט מתחזק, בקריפטו ירידות ביממה האחרונה והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר ותגיב לנתוני מדד המחירים לצרכן שאכזבו
    • רוני מור
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 4 ימים

    בוקר כלכלי 16.4.24: אווירה שלילית בוול-סטריט על רקע המתיחות במזרח התיכון, נעילה חיובית באירופה, השווקים באסיה נסחרים בירידות הבוקר, השקל נחלש, הנפט מתחזק, בקריפטו ירידות ביממה האחרונה והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר ותגיב לנתוני מדד המחירים לצרכן שאכזבו בוקר כלכלי 16.4.24: אווירה שלילית בוול-סטריט על רקע המתיחות במזרח התיכון, נעילה חיובית באירופה, השווקים באסיה נסחרים בירידות הבוקר, השקל נחלש, הנפט מתחזק, בקריפטו ירידות ביממה האחרונה והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר ותגיב לנתוני מדד המחירים לצרכן שאכזבו

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה שלילית בשיעור של עד 0.1%. אתמול

    • לפני 4 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה שלילית בשיעור של עד 0.1%. אתמול