ישראל: חשש מאינפלציה וירידה באבטלה

שבוע המסחר האחרון בבורסה בת”א היה רגוע ושקט במיוחד כאשר בסיכום השבועי רושמים המדדים המובילים (ת”א 35 ו-125), עלייה מזערית של כ- 0.1%. נכון, העלייה שנרשמה בת”א אכן מזערית ולא סיפקה למשקיעים תשואה גבוהה למדי (בלשון המעטה), אך אם נסתכל על מדדים מובילים אחרים בעולם כמו בארה”ב ואירופה נראה שהם עשו תשואה שלילית בשבוע שעבר ולכן מותר לנו להתגאות בבורסה הכחולה לבנה שלנו.

ברוב שבוע המסחר הושפעה המגמה בת”א בעיקר ממגמת המסחר בוול סטריט ובשווקי העולם שדווקא הפעם מנעו מהשוק המקומי לרשום עליות שערים גבוהות יותר. בעוד בשווקי העולם נרשמת עדיין תנודתיות מסוימת, בעקבות נגיף הקורונה, השוק המקומי שלנו נמצא באווירה אופטימית במיוחד. המצב בארץ נראה חיובי במיוחד, מגבלת המסיכות בשטח פתוח ירדה, ממשלת ישראל הודיעה כי היא חתמה על הסכם עם פייזר ומודרנה להבאת חיסונים נוספים ל-2022, שיעור האבטלה במדינה יורד אל מתחת ל-10% ולראשונה מזה 10 חודשים אנו רושמים יממה ללא נפטרים מקורונה בישראל.

אולם למרות האווירה החיובית, עלינו להישאר עם האצבע על הדופק, החשש מעליית מחירים ואינפלציה בארץ עדיין ממשיכים לרכז עניין רב בקרב המשקיעים בארץ ואם אכן תימשך המגמה של עליית מחירים, המצב עלול להשפיע באופן שלילי על שוק המניות.

לסיכום, נראה כי צפויה לנו פתיחת מסחר חיובית על רקע הנעילה החיובית של המסחר בארץ ובארה”ב בסוף השבוע. מסתמן כי השוק המקומי ימשיך לשמור על המגמה החיובית בטווח הרחוק, אולם עלול להיות מושפע משווקי העולם בטווח הקצר. בנק ישראל מותיר את הריבית בארץ 0.1% , ובכך משאיר את שוק ההון ועולם ההשקעות האלטרנטיביות לאטרקטיבי יותר עבור החוסכים והמשקיעים.

ארה”ב: תכנית המיסים של ביידן והדו”חות של ענקיות הטכנולוגיה

השבוע האחרון בוול סטריט איכזב משקיעים רבים, שציפו כי ימשיך לשבור שיאים חדשים. אולם למרות הציפייה הרבה שלושת המדדים המובילים, שסיימו כולם בעליות שערים ביום המסחר האחרון, דווקא רשמו ירידה בסיכום השבועי.

אז בואו נבין את הגורמים המרכזיים שמניעים את השוק בארה”ב:

  • תכנית המיסים של ביידן- תכנית הגדלת מס רווחי ההון, אותה הציג נשיא ארה”ב בשבוע שעבר, עוררה חשש רב בקרב המשקיעים בארה”ב והובילה את השוק לירידות. ע”פ התכנית צפוי הנשיא להעלות בצורה משמעותית את המס על רווחי ההון במדינה. אולם חששות אלו התמתנו לקראת סיום שבוע המסחר בעקבות ההנחה של גופים פיננסים גדולים כי העלייה הצפויה במס רווחי ההון תהיה נמוכה יותר ממה שהציג הנשיא ושחוק זה לא יעבור בקונגרס בקלות.
  • נתונים כלכליים- מספר נתוני מאקרו המתפרסים בארה”ב בשבוע שעבר מצביעים על המשך ההתאוששות של כלכלת ארה”ב ומעניקים אופטימיות רבה למשקיעים. ארה”ב רושמת ירידה במספר הבקשות החדשות לאבטלה בשבוע שעבר, פעילות שיא במגזרי הייצור והשירותים בחודש אפריל וכן את שיעור מכירת הבתים החדשים הגבוה ביותר מאז 2006.
  • אג”ח- תשואות האג”ח ממשיכות ללוות אותנו שבוע נוסף, כאשר בתחילת השבוע נרשמה עלייה בתשואות האג”ח, שהובילה גם היא לירידות בשוק המניות. אך לקראת סוף השבוע יחד עם העלייה בשוק המניות, נבלמה העלייה בתשואות האג”ח.
  • קורונה- העלייה שנרשמה בנתוני התחלואה בעולם, יצרה בשבוע שעבר חשש בקרב משקיעים רבים בשוק האמריקאי והובילה גם לאווירה שלילית בשוק המניות, כאשר את הירידות הובילו בעיקר סקטורי הבנקאות, התעופה והתיירות.
  • דו”חות רבעוניים- עונת הדו”חות בוול סטריט נמשכת, כאשר הרוב המכריע של החברות ממשיכות לפרסם דו”חות חיוביים. הדו”חות בשבוע הקרוב ירכזו עניין רב בקרב המשקיעים ויהיו בעלי השפעה רבה על השוק כאשר פייסבוק, אמאזון, אפל וגוגל ייפרסמו את הדו”חות הרבעוניים שלהן.

לסיכום, ע”פ הנעילה החיובית וחוזי המסחר העתידיים, מסתמן כי צפויה לנו פתיחה חיובית לשבוע המסחר הקרוב, שעתיד להיות מעניין במיוחד. ארה”ב צועדת בכיוון הנכון אך עדיין ראינו כי גורמים רבים משפיעים על השוק בטווח הקצר. אציין גם דבר מעניין נוסף והוא הצהרתו של הנשיא ביידן בוועידת האקלים לפיה התחייב הנשיא לחתוך את השימוש במקורות אנרגיה מזהמים במדינה. האם מדובר באישור הרשמי לפריצתו של סקטור האנרגיה הירוקה והמתחדשת והאם הגיע הזמן שנשלב אותו בתיק ההשקעות שלנו?

אירופה: 1.8 מיליארד חיסונים בדרך ליבשת     

הבורסות המרכזיות באירופה רשמו ירידות שערים בשבוע שעבר, וזאת אחרי 8 שבועות בהן נרשמו עליות ביבשת המתאוששת.

הקפיצה שנרשמה בשבוע שעבר במספר חולי הקורונה בעולם, והחשש מגל שלישי של הנגיף במדינות רבות ברחבי העולם השפיעו לרעה על השוק האירופי שקשרי המסחר והכלכלה שלו עם אותן מדינות עלולים לספוג פגיעה משמעותית ולהאט את ההתאוששות הכלכלית ביבשת. חשש זה הצליח להטיל את צילו על מספר ידיעות חיוביות בהן ירידה בשיעור האבטלה בבריטניה בחודש השני ברציפות ונתונים המתפרסמים ומצביעים על התאוששות כלכלית מהירה מהצפוי בגוש האירו. בנוסף לכך, מסתמן כי האיחוד האירופי ופייזר מתקרבים לחתום על עסקת ענק שתספק לאיחוד 1.8 מיליארד חיסונים עד 2023.

לסיכום, נראה כי המצב באירופה עדיין לא התייצב לחלוטין, הנתונים מראים כי היבשת בדרך להתאוששות כלכלית אך דווקא אירועים המתרחשים מחוץ ליבשת הם אלו שמשפיעים בצורה שלילית על השוק האירופי.

אסיה: הודו ויפן נופלות, סין נשארת חיובית  

באסיה כמו באסיה, כל אחד לעצמו ובשבוע שעבר צפינו שוב כיצד כל מדינה צועדת בכיוון שלה. בעוד השוק היפני והשוק ההודי נחתכו ורשמו ירידות שערים חדות, השוק הסיני הצליח לשמור על מגמה חיובית.

בואו נבין מה קורה בשווקים המרכזיים במזרח הרחוק:

  • יפן- השוק היפני רשם ירידות שערים חדות מאוד עם ירידה שבועית של למעלה מ-2% במדד המוביל במדינה (ניקיי). הירידות החדות נרשמו בעקבות התפרצות נוספת וגדולה מאוד של נגיף הקורונה במדינה, שמעלה את החשש בקרב המשקיעים מפגיעה כלכלית קשה ביפן, התפרצות שעלולה אפילו להוביל לביטול המשחקים האולימפיים. המדינה צפויה להכריז על צעדים “קצרים וחזקים” בטוקיו ובערים גדולות נוספות מה-25 באפריל ועד ה-11 במאי על מנת למגר את התפשטות הקורונה במדינה.
  • הודו- גם במדינה השנייה בגודלה בעולם, נרשמו שיאים חדשים במספר הנדבקים בקורונה עם למעלה מ- 300,000 נדבקים חדשים ביממה. ההתפרצות המחודשת מובילה לירידות חדות בשוק ההודי ולחשש רב בקרב המשקיעים מהגבלות נוספות ומחמירות יותר. הירידות שרשם השוק ההודי מתווספות למגמה השלילית בה הוא נמצא כבר כמה שבועות והובילו את המדד הראשי במדינה (בומביי 30) למחוק כמעט את כל עליות השערים שרשם מתחילת השנה. האם השוק ההודי יצליח להתאושש מהפגיעה הקשה?
  • סין- רע לאחד וטוב לאחר. בעוד הסינים בעצמם אינם חווים כעת התפרצות נוספת של הנגיף, יכול השוק הסיני לנשום לרווחה ואף רושם עליות שערים על חשבון השווקים השכנים. התפרצות הקורונה במדינות רבות באסיה הובילה לעלייה חדה במניות הטכנולוגיה והבריאות הסיניות, שרק מחכות ל”עזור” ולספק ציוד לאותן מדינות. בנוסף לכך, שוק האנרגיה הירוקה הסיני גם הוא מקבל דחיפה חזקה בשבוע שעבר מהממשל הסיני שמצהיר כי גם בכוונתו לצעוד אל עבר שימוש רב יותר במקורות אנרגיה מתחדשים.

שערי נעילת המדדים נכון ליום ו’ 22.04.2021:

טבלת מדדים 25.4.21

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי להשקיע בתחום כזה או אחר


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    בוקר כלכלי 19.4.24: הנפט קופץ על רקע המתיחות במזרח התיכון, השווקים במזרח נסחרים בירידות, צפי לפתיחה שלילית בארה”ב, השקל ממשיך להיחלש והמתכות היקרות נסחרות בעליות שערים
    • רוני מור
    • 4 דק’ קריאה
    • לפני 2 שעה

    בוקר כלכלי 19.4.24: הנפט קופץ על רקע המתיחות במזרח התיכון, השווקים במזרח נסחרים בירידות, צפי לפתיחה שלילית בארה”ב, השקל ממשיך להיחלש והמתכות היקרות נסחרות בעליות שערים בוקר כלכלי 19.4.24: הנפט קופץ על רקע המתיחות במזרח התיכון, השווקים במזרח נסחרים בירידות, צפי לפתיחה שלילית בארה”ב, השקל ממשיך להיחלש והמתכות היקרות נסחרות בעליות שערים

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה שלילת של עד 1.02%. אתמול המדדים

    • לפני 2 שעה
    • 4 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה שלילת של עד 1.02%. אתמול המדדים

    בוקר כלכלי 17.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וסגירה שלילית באירופה, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, הזהב יורד, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר יומיים של ירידות שערים
    • אור שושן
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 2 ימים

    בוקר כלכלי 17.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וסגירה שלילית באירופה, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, הזהב יורד, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר יומיים של ירידות שערים בוקר כלכלי 17.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וסגירה שלילית באירופה, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, הזהב יורד, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר יומיים של ירידות שערים

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית מתונה. אתמול המדדים המרכזיים ננעלו

    • לפני 2 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית מתונה. אתמול המדדים המרכזיים ננעלו

    בוקר כלכלי 16.4.24: אווירה שלילית בוול-סטריט על רקע המתיחות במזרח התיכון, נעילה חיובית באירופה, השווקים באסיה נסחרים בירידות הבוקר, השקל נחלש, הנפט מתחזק, בקריפטו ירידות ביממה האחרונה והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר ותגיב לנתוני מדד המחירים לצרכן שאכזבו
    • רוני מור
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 3 ימים

    בוקר כלכלי 16.4.24: אווירה שלילית בוול-סטריט על רקע המתיחות במזרח התיכון, נעילה חיובית באירופה, השווקים באסיה נסחרים בירידות הבוקר, השקל נחלש, הנפט מתחזק, בקריפטו ירידות ביממה האחרונה והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר ותגיב לנתוני מדד המחירים לצרכן שאכזבו בוקר כלכלי 16.4.24: אווירה שלילית בוול-סטריט על רקע המתיחות במזרח התיכון, נעילה חיובית באירופה, השווקים באסיה נסחרים בירידות הבוקר, השקל נחלש, הנפט מתחזק, בקריפטו ירידות ביממה האחרונה והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר ותגיב לנתוני מדד המחירים לצרכן שאכזבו

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה שלילית בשיעור של עד 0.1%. אתמול

    • לפני 3 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה שלילית בשיעור של עד 0.1%. אתמול

    בוקר כלכלי 15.4.24: צפי לפתיחה חיובית בוול סטריט עם התגברות עונת הדוחות, השווקים במזרח נסחרים בשעה זו במגמה שלילית, הנפט נחלש, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר נעילה חיובית אמש
    • אור שושן
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 4 ימים

    בוקר כלכלי 15.4.24: צפי לפתיחה חיובית בוול סטריט עם התגברות עונת הדוחות, השווקים במזרח נסחרים בשעה זו במגמה שלילית, הנפט נחלש, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר נעילה חיובית אמש בוקר כלכלי 15.4.24: צפי לפתיחה חיובית בוול סטריט עם התגברות עונת הדוחות, השווקים במזרח נסחרים בשעה זו במגמה שלילית, הנפט נחלש, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר נעילה חיובית אמש

    ארצות הברית וול-סטריט תיפתח את שבוע המסחר היום אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית: החוזים על

    • לפני 4 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית וול-סטריט תיפתח את שבוע המסחר היום אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית: החוזים על