ישראל: מה הוביל לשבוע נוסף של ירידות שערים בבורסה בת”א?

המחיר של הגלובליזציה הבורסה המקומית שלנו בת”א, לא הצליחה להתחמק בשבוע שעבר מירידות השערים החדות שנרשמו בוול סטריט ובבורסות מרכזיות נוספות ברחבי העולם, ונצבעה באדום גם בשבוע המסחר האחרון.

קיבלנו תזכורת בשבוע שעבר כי למרות האופטימיות הגדולה שאופפת את ישראל בשבועות האחרונים, בעקבות הפתיחה המחודשת של המשק והחזרה החלקית לשגרה, אנחנו עדיין חלק מפאזל גדול הרבה יותר. כאשר בעידן הגלובליזציה ההשפעות של שווקי העולם במקרים רבים חזקים יותר ממצב הרוח ומצב השוק המקומי שלנו.

בשבוע שעבר ראינו את השפעותיה הפחות חיוביות של הגלובליזציה, שהצליחה למשוך את הבורסה בת”א למטה על אף כל האופטימיות בארץ ממספר המחוסנים שובר השיאים והפתיחה של המשק.

כמשקיעים, השבוע שעבר היה שיעור חשוב לכולנו. עלינו להבין כי תיק ההשקעות שלנו הוא גלובלי, גם אם אנחנו מחזיקים ניירות ערך מאזור גאוגרפי מסוים או מסקטור מסוים, אנו חייבים לעקוב ולדעת מה קורה בשווקי העולם כולו, כי בעידן הגלובליזציה כולם משפיעים על כולם.

לסיכום, המצב בארץ נראה יציב, מספר המחוסנים ממשיך לגדול, המשק ממשיך להיפתח ונראה כי מיום ליום אנחנו מתקרבים חזרה לשגרת חיים כמעט מלאה. בנק ישראל הותיר את הריבית במשק על 0.1% בשבוע שעבר, ונראה כי משקיעים רבים ימשיכו להעדיף להשקיע את כספם באפיקים חוץ בנקאיים כמו שוק ההון או השקעות אלטרנטיביות.

אולם, עלייה בנתוני התחלואה לאחר חגיגות הפורים, עלולה להטיל עננה טיפה אפורה על מצב הרוח במשק ובמדינה ואלו עלולים להשפיע על הבורסה המקומית. בנוסף כמו שלמדנו משבוע שעבר, נמשיך לעקוב באדיקות אחר שווקי העולם, כאשר בראש השוק האמריקאי ו-וול סטריט, שממשיכים להכתיב את מגמת המסחר כמעט בכל העולם.

ארה”ב: מי צבע את וול-סטריט באדום?    

הערכת מצב בשוק השבוע האחרון בוול סטריט וודאי ערער משקיעים רבים בארץ בעולם. לאחר פתיחת השנה המוצלחת, רושמים בוול סטריט בשבוע שעבר ובנאסדאק בפרט את אחד השבועות הפחות מוצלחים מאז תחילת 2021. האם אנחנו צופים במשבר או שמא מדובר במימוש רווחים והערכת מצב של המשקיעים?

אז הסערה הגדולה שהתחוללה בוול סטריט בשבוע שעבר הגיע דווקא על רקע חששות רבים של משקיעים מעלייה בשיעורי הריבית ומאינפלציה במדינה. בנוסף לכך, העלייה שנרשמה בתשואות האג”ח הממשלתי של ארה”ב, פגעו באטרקטיביות של שוק המניות וחיזקו את הירידות שנרשמו בוול סטריט.

אולם נאומו של יו”ר הבנק הפדרלי בסנאט בשבוע שעבר, הרגיע את המשקיעים ואת חששם מהאינפלציה ומעלייה בשיעור הריבית שעלולה להוביל לעליית מחירים חדה במדינה. למרות הרגעת הרוחות, הערכת המצב שביצעו המשקיעים בשבוע שעבר הובילה לירידות שערים, לפחות עד אשר יתבהרו הדברים ויירגעו הרוחות.

למרות כל הירידות החדות שאינן מצביעות על משבר בשוק המניות (כמו זה שראינו בחודש מרץ האחרון בעקבות התפרצות הקורונה), בסוף השבוע האחרון מאשר בית הנבחרים את תכנית הסיוע של הדמוקרטים בסך 1.9 טריליון דולר, שצפויה להכניס כסף רב לשוק שעלול לחזק את החשש מאינפלציה במדינה אך גם צפויה להעניק דחיפה חיובית למשק ולשוק ההון האמריקאי (שממשיך להיות אטרקטיבי למשקיעים בעקבות הריבית האפסית במדינה).

לסיכום, ע”פ חוזי המסחר העתידיים ונעילת השערים בסוף השבוע, נראה כי צפויה לנו פתיחת מסחר מעורבת בוול סטריט, אך מנגד אנו רואים כי בארה”ב כבר פחות מתעסקים בעניין הקורונה ונתוני התחלואה וזוהי גם נקודה חשובה שמעידה על התקדמות נוספת שלה אל עבר חזרה לשגרה, למרות שהדרך להתאוששות כלכלית עדיין ארוכה.

אירופה: מהו מצבה האמיתי של היבשת?     

ירידה לשם עלייה גם בבורסות באירופה נשאו עיניים בשבוע שעבר אל עבר המתרחש בארה”ב, מלכת המערב, וכמו בארה”ב כך גם באירופה מסכמים שבוע חלש מאוד בשווקים שננעל בירידות שערים שלא פסחו על אף אחת מהבורסות המובילות ביבשת.

גם באירופה ביטחונם של המשקיעים התערער בשבוע שעבר בעקבות ההתפתחויות בשוק האמריקאי שהוא אולי בעל ההשפעה הגדולה ביותר על השוק האירופאי.

אולם נראה כי גם באירופה מתחילים כבר פחות ופחות להתמקד בנושא התחלואה ונגיף הקורונה, ומסתמן כי הסגרים ההדוקים ומבצעי החיסונים שצוברים תאוצה ברחבי היבשת הובילו אותה למצב בה היא לא מתביישת לדבר ולהתעסק בהתאוששות הכלכלית ולא רק בבלימת התפשטות הקורונה או הגבלות והחמרות נוספות.

ע”פ הנתונים בחודש האחרון, חלה התחזקות בשוק המניות האירופאי דווקא בסקטורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהנגיף כמו בנקאות, אנרגיה ותיירות. התחזקות זו נובעת מהאמונה של המשקיעים בהתאוששותה הכלכלית של היבשת והאופטימיות שמביא איתו לשווקים מבצע ההתחסנות נגד הקורונה. בנוסף לכך, הדו”חות החיוביים שפרסמו חברות מרכזיות ביבשת בחודש האחרון, גם הן מוסיפות לתקוותם של המשקיעים כי ההתאוששות הכלכלית של היבשת תהיה מהירה יותר מהצפוי.

לסיכום, גם באירופה לא הצליחו להתחמק מההשפעות של וול סטריט, אולם אותה יבשת שהספידו לפני מספר חודשים מראה סימני התאוששות. זהו ללא ספק מראה משמח לכולנו, כבני אדם ובעיקר כמשקיעים שמושפעים ממצב השווקים העולמי.

למרות ירידות השערים שרשמו השווקים באירופה, עלינו כמשקיעים להסתכל גם לטווח הרחוק, אז האם עלינו להיבהל או דווקא להמתין ולנצל את הזדמנויות ההשקעה שניצבות לפנינו?

סקירה קורונה 21.02

אסיה: לאן צפויה להגיע הכלכלה הסינית בעשור הקרוב?  

לא מתרגשים מהשבוע האחרון הבורסות המובילות במזרח, הושפעו גם הן ממגמת המסחר ומהמצב בארה”ב וסיכמו גם הן שבוע של ירידות שערים. נראה כי אף בורסה לא הצליחה להתחמק משוק אגרות החוב, שגרם למשקיעים רבים לבצע הערכת מצב ולנתב חלק מכספם אל מחוץ לשוק המניות עד שיירגעו העניינים.

בהודו אולם, למרות ירידות השערים שנרשמו בשבוע האחרון, ממתינים לפרסום נתוני התוצר המקומי הגולמי של המדינה, כאשר ע”פ ההערכות הודו צפויה להציג דווקא נתונים חיוביים של גדילה בתוצר המקומי, שיצביעו על התאוששותה הכלכלית של מדינת הענק. בנוסף לכך, בסיכום החודשי, המדדים המובילים במדינה מציגים עלייה ממוצעת של כ-5% וזאת בזכות הסיוע הממשלתי ופרסום הדו”חות החיוביים של חברות רבות שהצביעו דווקא על עלייה יציבה ברווחים.

גם הסינים רשמו שבוע פחות מוצלח, כאשר המדד המרכזי במדינה (האנג סנג) רושם ירידה של כ- 5.5%. אולם כמו שאמרנו, עלינו לדעת להסתכל לטווח הרחוק ובטווח הרחוק, ע”פ נתונים שמתפרסמים בשבוע שעבר, עתידה הכלכלה של סין לעקוף בגודלה את הכלכלה האמריקאית ולהפוך לכלכלה הגדולה בעולם בעוד כ-7 שנים, ולהכפיל את גודלה עד שנת 2035.

האם, בראייה עתידית, הגיע הזמן שלנו לחשוב על השקעות בשוק הסיני? או שמא ארה”ב והודו יצליחו למנוע מסין להפוך למעצמה הכלכלית הבלתי מעורערת של העולם?

 

שערי נעילת המדדים נכון ליום ו’ 26.02.2021:

מדדים 21.02

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי להשקיע בתחום כזה או אחר


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    בוקר כלכלי 25.4.24: צפי לפתיחה שלילית בוול-סטריט, נעילה שלילית באירופה והשווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט מתחזק, בקריפטו נרשמו ירידות, הזהב נחלש, השקל מאבד מערכו והבורסה בת”א תיפתח ליום מסחר מקוצר לאחר עליות אמש
    • ליאור מור
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 14 שעה

    בוקר כלכלי 25.4.24: צפי לפתיחה שלילית בוול-סטריט, נעילה שלילית באירופה והשווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט מתחזק, בקריפטו נרשמו ירידות, הזהב נחלש, השקל מאבד מערכו והבורסה בת”א תיפתח ליום מסחר מקוצר לאחר עליות אמש בוקר כלכלי 25.4.24: צפי לפתיחה שלילית בוול-סטריט, נעילה שלילית באירופה והשווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט מתחזק, בקריפטו נרשמו ירידות, הזהב נחלש, השקל מאבד מערכו והבורסה בת”א תיפתח ליום מסחר מקוצר לאחר עליות אמש

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה שלילית של עד 1.17%. אתמול השוק

    • לפני 14 שעה
    • 7 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה שלילית של עד 1.17%. אתמול השוק

    בוקר כלכלי 24.4.24: נעילה חיובית דו-יומית באירופה ובארה”ב, השווקים באסיה נסחרים הבוקר בעליות שערים, הנפט מתחזק, בקריפטו נרשמות עליות, השקל נחלש והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר את יום המסחר המקוצר
    • ליאור מור
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 2 ימים

    בוקר כלכלי 24.4.24: נעילה חיובית דו-יומית באירופה ובארה”ב, השווקים באסיה נסחרים הבוקר בעליות שערים, הנפט מתחזק, בקריפטו נרשמות עליות, השקל נחלש והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר את יום המסחר המקוצר בוקר כלכלי 24.4.24: נעילה חיובית דו-יומית באירופה ובארה”ב, השווקים באסיה נסחרים הבוקר בעליות שערים, הנפט מתחזק, בקריפטו נרשמות עליות, השקל נחלש והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר את יום המסחר המקוצר

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה חיובית של עד 0.71%. אתמול וול-סטריט

    • לפני 2 ימים
    • 5 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה חיובית של עד 0.71%. אתמול וול-סטריט

    בוקר כלכלי 23.4.24: הבורסה בת”א סגורה היום, נעילה חיובית אמש בארה”ב ובאירופה, השווקים במזרח עולים בשעה זו, הנפט מתחזק, הזהב נחלש, השקל יורד ובקריפטו נרשמות כעת עליות מתונות
    • ליאור מור
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 3 ימים

    בוקר כלכלי 23.4.24: הבורסה בת”א סגורה היום, נעילה חיובית אמש בארה”ב ובאירופה, השווקים במזרח עולים בשעה זו, הנפט מתחזק, הזהב נחלש, השקל יורד ובקריפטו נרשמות כעת עליות מתונות בוקר כלכלי 23.4.24: הבורסה בת”א סגורה היום, נעילה חיובית אמש בארה”ב ובאירופה, השווקים במזרח עולים בשעה זו, הנפט מתחזק, הזהב נחלש, השקל יורד ובקריפטו נרשמות כעת עליות מתונות

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה מעורבת. אתמול וול-סטריט פתחה את שבוע

    • לפני 3 ימים
    • 5 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה מעורבת. אתמול וול-סטריט פתחה את שבוע

    בוקר כלכלי 22.4.24: צפי לפתיחה חיובית בארה”ב, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, המתכות היקרות יורדות, הקריפטו נרשמות עליות שערים, הבורסה בת”א סגורה לרגל החג והשקל נסחר בשעה זו  בירידות
    • אור שושן
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 4 ימים

    בוקר כלכלי 22.4.24: צפי לפתיחה חיובית בארה”ב, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, המתכות היקרות יורדות, הקריפטו נרשמות עליות שערים, הבורסה בת”א סגורה לרגל החג והשקל נסחר בשעה זו  בירידות בוקר כלכלי 22.4.24: צפי לפתיחה חיובית בארה”ב, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, המתכות היקרות יורדות, הקריפטו נרשמות עליות שערים, הבורסה בת”א סגורה לרגל החג והשקל נסחר בשעה זו בירידות

    ארצות הברית וול-סטריט תיפתח את שבוע המסחר בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית: החוזים על הדאו-ג'ונס

    • לפני 4 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית וול-סטריט תיפתח את שבוע המסחר בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית: החוזים על הדאו-ג'ונס