10.10.2021 יום א’:

ישראל: בנק ישראל משאיר את הריבית ללא שינוי וצופה המשך צמיחה כלכלית

הבורסה בת”א סיימה את תקופת החגים ובשבוע שעבר חזרה לפעילות מסחר רגילה, שננעלה ביום ה’ האחרון במגמה חיובית עם עליות שערים של כלל המדדים המובילים. אולם בסיכום השבועי הציגו המדדים מגמה מעורבת כאשר מצד אחד מדד ת”א 35 ומדד ת”א בנקים -5 התחזקו ב- 0.06% ו- 0.29% ומנגד מדד ת”א 125 ומדד ת”א נדל”ן נחלשו ב- 0.05% ו- 2.32% בהתאמה. בגזרת המט”ח, הדולר התחזק ב-0.09% ושערו היציג נקבע על 3.231 שקלים, האירו נחלש ב-0.013% ושערו היציג נקבע על 3.731 שקלים, והליש”ט התחזקה ב-0.134% ושערה היציג נקבע על 4.393 שקלים.

על אף התנודתיות בשווקי העולם, הבורסה בת”א מצליחה לשמור על יציבות גם בשבוע המסחר האחרון, כאשר את המגמה החיובית הובילו מניות האנרגיה, ומדד ת”א נפט וגז רשם עלייה שבועית של 6.01% וזאת על רקע עליית המחירים החדה במחירי הנפט והגז ברחבי העולם.

חיזוק נוסף לשוק המקומי הגיע ביום ה’, על רקע הודעת נגיד בניק ישראל כי הריבית במשק תישאר ללא שינוי ותעמוד על 0.1%, וזאת מאחר והאינפלציה בישראל עדיין נמוכה משמעותית ממדינות אחרות בעולם וכי אין “התפרצות אינפלציונית” בישראל, כאשר הצפי לאינפלציה השנה הוא 2.5% ו- 1.6% לשנת 2022. בנוסף לכך, הודיע הנגיד כי לאור הצמיחה והיציבות הכלכלית במדינה יפסיק הבנק המרכזי את תוכנית רכישות האג”ח, שנועדה לתמוך בשוק בעקבות פגיעת הקורונה, בחודשים הקרובים.

בגזרת הקורונה, נתוני התחלואה בארץ ממשיכים להשתפר כאשר נכון להיום, מספר החולים הקשים ממשיך לרדת ועומד על 464, אחוז הנדבקים נמצא גם הוא בירידה ועומד על 2.01% ומספר המחוסנים במנה שלישית עומד על כ-3.7 מיליון בני אדם. לסיכום, על רקע הנעילה החיובית בבורסה בת”א ביום ה’ מצד אחד וירידות השערים בוול סטריט ובאירופה מן המצד השני, מסתמן כי צפויה לנו פתיחה מעורבת לשבוע המסחר הקרוב.

ארה”ב: עונת הדוחות האחרונה לשנת 2021 יוצאת לדרך בוול סטריט

למרות התנודתיות שנרשמה בוול סטריט במהלך שבוע המסחר האחרון, הצליחו המדדים המובילים להתחזק כאשר בסיכום השבוע מדד ה- Nasdaq  רשם עלייה של 0.09%, מדד ה- S&P 500 התחזק ב- 0.79% ומדד ה- Dow Jones התחזק גם הוא ב- 1.22%.

בואו נבין את הגורמים המרכזיים שמניעים את השוק בארה”ב:

  • נתוני תעסוקה– נתוני התעסוקה שהתפרסמו בארה”ב בשבוע שעבר, הובילו לרגשות מעורבים בקרב המשקיעים, כאשר מצד אחד מספר המשרות החדשות שנוספו למשק האמריקאי בחודש ספטמבר עמד על 194,000 לעומת הצפי שעמד על 500,000 , ומהצד השני שיעור האבטלה ירד ל- 4.8% בחודש ספטמבר לעומת 5.2% בחודש אוגוסט (הנמוך ביותר מפרוץ הקורונה) ומספר התביעות החדשות לאבטלה רשם ירידה ועמד על 326,000 תביעות שבועיות לעומת צפי של 348,000. חשוב לזכור שאלו הנתונים עליהם מתבסס הבנק הפדרלי בהחלטתו על מועד צמצום תוכנית רכישות האג”ח.
  • תקרת החוב– במהלך השבוע שעבר, אישר הסנאט האמריקאי את העלאת תקרת החוב של המדינה, על מנת לסייע לארה”ב להימנע ממצב של חדלות פירעון (מצב שבו חייב אינו יכול לפרוע את חובו). ע”פ הצעת החוק תועלה תקרת החוב מ- 4 טריליון דולר ל- 28.9 טריליון דולר עד תחילת דצמבר. כעת ימתינו האמריקאים לאישור הצעת החוק ע”י בית הנבחרים והנשיא ג’ו ביידן, שצפויים גם הם לאשר את ההצעה.
  • מחירי האנרגיה– מחירי הנפט והגז ממשיכים לטפס ברחבי העולם ובשבוע שעבר הגיע מחירה של חבית נפט ל- 80$, שיא משנת 2014. מצב זה מוביל לחששות בעולם מפגיעה נוספת בשרשרת אספקת הסחורות העולמית שתחזק את עליית המחירים ברחבי העולם.
  • עונת הדו”חות– בשבוע הקרוב יתחילו בוול סטריט את עונת הדו”חות הרבעוניים, בו יציגו החברות את תוצאותיהן לרבעון השלישי, כאשר בין החברות שיפרסמו את דוחותיהן השבוע: JP Morgan, Citigroup, Delta Air Lines, Bank of America, Wells Fargo ועוד.

לסיכום, ע”פ חוזי המסחר העתידיים בוול סטריט, נכון להיום, מסתמן כי צפויה לנו פתיחה שלילית לשבוע המסחר הקרוב כשברקע מתווסף ההסכם של מדינות ה- OECD על קביעת מס חברות גלובלי של 15%. כפי שציינתי, גורמים רבים משפיעים על השוק בתקופה האחרונה, אך מעבר לנתונים הכלכליים, האינפלציה ומחירי האנרגיה משקיעים רבים יישאו את עיניהם אל עבר עונת הדוחות בוול סטריט, מתוך ציפייה לאיתותים חיוביים אך גם מתוך הבנה שהדחיפה הגדולה שקיבל המשק לאחר היציאה מהקורונה כבר לא תגולם בדוחות הקרובים.

 אירופה: מחירי הגז והנפט שוברים שיאים, האם השוק האירופי מוכן לחורף?

על אף נעילת השערים המעורבת בסוף השבוע האחרון , בסיכום השבוע הצליחו המדדים המובילים באירופה לשמור על מגמה חיובית כאשר מדד ה- DAX הגרמני התחזק ב- 0.33%, מדד ה- CAC 40 הצרפתי התחזק ב- 0.65% ומדד ה- FTSE 100 הבריטי רשם עלייה של 0.97%.

העלייה החדה והשינויים במחירי הגז והנפט בתקופה האחרונה, ובמיוחד בשבוע שעבר, נתנו את אותותיהם על השוק האירופי. המשקיעים באירופה חוששים כי המצב עלול להוביל למשבר אנרגיה גדול ברחבי היבשת בדיוק לפני בואו של החורף אל אירופה, שכידוע לכולם עלול להיות קשה ומאתגר. אולם, התאזנות קלה של מחירי הנפט והגז לקראת סוף השבוע סייעה לשוק האירופי לשמור על מגמה חיובית.

גם הפגיעה שעלולה לייצר העלייה במחירי האנרגיה לשרשרת האספקה העולמית העיבה על השוק האירופאי שחלק גדול ממנו נשען על ייבוא וייצוא של סחורות למדינות שונות ברחבי העולם, כאשר הבעיות הנוכחיות בשרשרת האספקה העולמית הובילו להאטה בצמיחת הפעילות העסקית באירופה בחודש ספטמבר.

לסיכום, ע”פ חוזי המסחר העתידיים מסתמן כי צפויה לנו פתיחה מעורבת לשבוע המסחר באירופה, כאשר נכון להיום רק מדד ה- FTSE 100 הבריטי צפוי לפתוח בעליות שערים, והמשקיעים ימשיכו לעקוב אחר השינויים במחירי האנרגיה, נתוני הצמיחה הכלכלית ביבשת וכמובן אחר עונת פרסומי הדוחות של הרבעון האחרון של 2021 באירופה, מתוך תקווה לתוצאות חיוביות של החברות המובילות.

אסיה: השוק ההודי חוזר למסלול הצמיחה ובסין מקווים לשיפור היחסים עם ארה”ב

 באסיה רשמו המדדים המובילים מגמה מעורבת בשבוע שעבר, כאשר בסיכום השבוע מדד ה- Nikkei 225 היפני נחתך ב- 2.51%, מדד ה- BSE Sensex ההודי התחזק ב- 2.20% ומדד ה- Hang Seng הסיני התחזק ב- 1.07%.

בואו נבין מה קורה בשווקים המרכזיים באסיה:

  • הודו- השוק ההודי חוזר להיצבע בירוק בשבוע שעבר, כאשר מסתמן כי היציבות הכלכלית חוזרת למדינה לאחר שהגבלות רבות הוסרו והחשש מהתפשטות נגיף הדלתא ירד. עדות לכך שחשש ממשבר פיננסי ירד ניתן לראות בנתון המתפרסם בהודו לפיו עודפי המזומנים במערכת הבנקאית במדינה עומדים בשבועות האחרונים על כ- 134 מיליארד דולר. בנוסף לכך הבנק המרכזי בהודו שהתכנס בסוף השבוע האחרון הותיר את הריבית במדינה ללא שינוי וברמה של 4% והודיע כי הוא צופה המשך צמיחה כלכלית מהירה במדינה.
  • סין- בסין הצליחו המדדים לשמור על מגמה חיובית השבוע, על אף מצבה של ענקית הנדל”ן אוורגרנד וענקית הנכסים פנטסיה שפספסה בשבוע שעבר תשלום אג”ח על סך 206 מיליון דולר. ברקע לעליות השערים האופטימיות בסין מפגישתם העתידית של נשיא ארה”ב ג’ו ביידן ונשיא סין שי ג’ינפינג, שצפויה להתקיים לקראת סוף שנת 2021 ומעלה תקוות בקרב הסינים כי תוביל לירידה במתיחות הכלכלית והפוליטית בין המעצמות.

שערי נעילת המדדים נכון ליום ו’ 08.10.2021:

מדדים

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    בוקר כלכלי 19.4.24: הנפט קופץ על רקע המתיחות במזרח התיכון, השווקים במזרח נסחרים בירידות, צפי לפתיחה שלילית בארה”ב, השקל ממשיך להיחלש והמתכות היקרות נסחרות בעליות שערים
    • רוני מור
    • 4 דק’ קריאה
    • לפני 17 שעה

    בוקר כלכלי 19.4.24: הנפט קופץ על רקע המתיחות במזרח התיכון, השווקים במזרח נסחרים בירידות, צפי לפתיחה שלילית בארה”ב, השקל ממשיך להיחלש והמתכות היקרות נסחרות בעליות שערים בוקר כלכלי 19.4.24: הנפט קופץ על רקע המתיחות במזרח התיכון, השווקים במזרח נסחרים בירידות, צפי לפתיחה שלילית בארה”ב, השקל ממשיך להיחלש והמתכות היקרות נסחרות בעליות שערים

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה שלילת של עד 1.02%. אתמול המדדים

    • לפני 17 שעה
    • 4 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה שלילת של עד 1.02%. אתמול המדדים

    בוקר כלכלי 17.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וסגירה שלילית באירופה, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, הזהב יורד, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר יומיים של ירידות שערים
    • אור שושן
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 3 ימים

    בוקר כלכלי 17.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וסגירה שלילית באירופה, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, הזהב יורד, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר יומיים של ירידות שערים בוקר כלכלי 17.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וסגירה שלילית באירופה, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, הזהב יורד, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר יומיים של ירידות שערים

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית מתונה. אתמול המדדים המרכזיים ננעלו

    • לפני 3 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית מתונה. אתמול המדדים המרכזיים ננעלו

    בוקר כלכלי 16.4.24: אווירה שלילית בוול-סטריט על רקע המתיחות במזרח התיכון, נעילה חיובית באירופה, השווקים באסיה נסחרים בירידות הבוקר, השקל נחלש, הנפט מתחזק, בקריפטו ירידות ביממה האחרונה והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר ותגיב לנתוני מדד המחירים לצרכן שאכזבו
    • רוני מור
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 4 ימים

    בוקר כלכלי 16.4.24: אווירה שלילית בוול-סטריט על רקע המתיחות במזרח התיכון, נעילה חיובית באירופה, השווקים באסיה נסחרים בירידות הבוקר, השקל נחלש, הנפט מתחזק, בקריפטו ירידות ביממה האחרונה והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר ותגיב לנתוני מדד המחירים לצרכן שאכזבו בוקר כלכלי 16.4.24: אווירה שלילית בוול-סטריט על רקע המתיחות במזרח התיכון, נעילה חיובית באירופה, השווקים באסיה נסחרים בירידות הבוקר, השקל נחלש, הנפט מתחזק, בקריפטו ירידות ביממה האחרונה והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר ותגיב לנתוני מדד המחירים לצרכן שאכזבו

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה שלילית בשיעור של עד 0.1%. אתמול

    • לפני 4 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה שלילית בשיעור של עד 0.1%. אתמול

    בוקר כלכלי 15.4.24: צפי לפתיחה חיובית בוול סטריט עם התגברות עונת הדוחות, השווקים במזרח נסחרים בשעה זו במגמה שלילית, הנפט נחלש, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר נעילה חיובית אמש
    • אור שושן
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 5 ימים

    בוקר כלכלי 15.4.24: צפי לפתיחה חיובית בוול סטריט עם התגברות עונת הדוחות, השווקים במזרח נסחרים בשעה זו במגמה שלילית, הנפט נחלש, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר נעילה חיובית אמש בוקר כלכלי 15.4.24: צפי לפתיחה חיובית בוול סטריט עם התגברות עונת הדוחות, השווקים במזרח נסחרים בשעה זו במגמה שלילית, הנפט נחלש, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר נעילה חיובית אמש

    ארצות הברית וול-סטריט תיפתח את שבוע המסחר היום אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית: החוזים על

    • לפני 5 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית וול-סטריט תיפתח את שבוע המסחר היום אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית: החוזים על