ישראל: שנה עברית חדשה בבורסה בת”א

את שבוע המסחר הראשון של חודש ספטמבר פתחה הבורסה בת”א במגמה מעורבת ורשמה נעילה שלילית ביום המסחר האחרון. בסיכום השבועי מדד ת”א 35 ו- ת”א 125 התחזקו ב- 0.35% ו- 0.26% בהתאמה, מדד ת”א בנקים-5 נחלש ב- 0.59% ומדד ת”א נדל”ן התחזק ב- 1.42%.

עונת פרסומי הדוחות הרבעוניים בבורסה בת”א , הגיעה לסיומה ביום ג’ האחרון (31.8.21) וסיפקה לנו שבוע נוסף של דוחות מוצלחים אותן הציגו כמה מן החברות המובילות במשק וביניהן: המשביר לצרכן, אלקטרה, יוחננוף, סופר גז, סנו, אלטשולר שחם גמל ועוד.

למרות הדוחות הטובים שהעניקו דחיפה חיובית לשוק המקומי, המגמה המעורבת שנרשמה במהלך השבוע בוול סטריט ובשווקי העולם יחד עם המשך עליית התחלואה במדינה, העיבו על מגמת המסחר בשוק ההון המקומי שאף סיים את השבוע בירידות שערים של כלל המדדים המובילים. בגזרת המט”ח בשבוע שעבר, הדולר נחלש ב-4.7% ושערו היציג נקבע על 3.204, האירו נחלש ב- 5.11% ושערו נקבע על 3.8073 והליש”ט נחלשה ב- 1.078% ושערה היציג נקבע על 4.4337 (נכון ליום ו’ 3.9.21).

את עונת הדוחות המוצלחת שליוותה אותנו בתקופה האחרונה ניתן לראות גם בסיכום החודשי (אוגוסט) של ביצועי המדדים המובילים בבורסה בת”א:

  • ת”א 35- 3.90%
  • ת”א 125- 3.13%
  • ת”א בנקים- 9.40%
  • ת”א נדל”ן- 4.61%
  • ת”א טכנולוגיה- 1.19%

לסיכום, מסתמן כי צפויה לנו פתיחה מעורבת לשבוע המסחר הקרוב וזאת כשברקע נעילה מעורבת בוול סטריט ובאסיה ונעילה שלילית באירופה. הבורסה בת”א תרשום שבוע מסחר מקוצר כמובן, עקב חגיגות ראש השנה. כמשקיעים ישראלים ניתן להתחיל את השנה העברית בתחושה אופטימית, השוק הישראלי שומר על יציבות וצמיחה ועונת הדוחות שיקפה לנו את מצבן הטוב של החברות הגדולות בישראל ובמגוון רחב של סקטורים. הריבית נותרת אפסית, הכלכלה הישראלית ממשיכה לצמוח ומספר החולים הקשים ממשיך לרדת. תקופת החגים היא ללא זפק זמן מצוין לבחון את תיק ההשקעות שלנו ולבנות אסטרטגיית השקעות חכמה ומנצחת לכבוד השנה העברית החדשה.

ארה”ב: מדד הנאסד”ק חוזר לזרוח

מגמה מעורבת נרשמה במדדים המובילים בוול סטריט בשבוע שעבר, כאשר מדד ה- Nasdaq התחזק ב- 1.55%, מדד ה- S&P500 התחזק ב- 0.58% ומדד ה- Dow Jones נחלש ב- 0.24%.

בואו נבין את הגורמים המרכזיים שמניעים את השוק בארה”ב:

  • נתוני התעסוקה- המשקיעים בארה”ב הופתעו בסוף השבוע האחרון כאשר דוח התעסוקה לחודש אוגוסט התפרסם והצביע על כך שמספר המשרות שנוספו למשק האמריקאי עמד על 235 אלף וזאת לעומת צפי האנליסטים שעמד על 735 אלף משרות כשברקע התפשטות נגיף הדלתא במדינה. בנוסף לכך, פורסם בדוח כי אחוז האבטלה במדינה עמד בצפי האנליסטים וירד לשיעור של 2%, הנתון הנמוך ביותר מאז פרוץ המגיפה שמצטרף לירידה במספר התביעות החדשות לאבטלה שפורסם ועמד על 340 אלף תביעות חדשות בשבוע לעומת צפי של 354 אלף בשבוע.
  • הבנק הפדרלי- בשבוע שעבר אמר נשיא הבנק הפדרלי, כי הגורם המרכזי שיקבע מתי תצומצם תוכנית הסיוע הכלכלי למשק (רכישות אג”ח) ומתי יעלה שיעור הריבית במדינה, הוא השפעת נגיף הדלתא על הצמיחה הכלכלית. לכן, למרות נתון התעסוקה המאכזב משקיעים רבים דווקא רואים בכך דבר חיובי בטווח הקרוב שידחה את תכנית צמצום הסיוע הכלכלי של הבנק והפדרלי ויעזור לדחות גם את העלאת הריבית במדינה.
  • נגיף הדלתא- כמו שראינו, נגיף הדלתא ממשיך להיות אחד הגורמים המרכזיים המשפיעים על השוק האמריקאי בין אם בעקיפין או במישרין. העלייה בנתוני התחלואה בארה”ב מעלה חשש מצד אחד להאטה כלכלית ומהצד השני מעניקה אופטימיות בנוגע לעיכוב תוכניותיו של הבנק הפדרלי.

לסיכום, נכון להיום, ע”פ חוזי המסחר העתידיים צפויה לנו פתיחה מעורבת לשבוע המסחר הקרוב בוול סטריט, כאשר ה- Nasdaq צפוי לפתוח בעליות שערים ואילו ה- S&P500 וה- Dow Jonesבירידות שערים. עם עליית התחלואה במדינה השוק האמריקאי מציג מגמה המזכירה את תחילת תקופת הקורונה ובה מניות הטכנולוגיה פרצו קדימה על חשבונן של מניות התעופה, התיירות, הפנאי וכד’. מגמה אותה ניתן לראות גם בביצועי המדדים המובילים בוול סטריט בחודש אוגוסט:

  • Nasdaq- 4.00%
  • S&P500- 2.90%
  • Dow Jones- 1.21%

אירופה: המשקיעים ממתינים לפגישת הבנק האירופי

באירופה ננעלו המדדים המובילים בירידות שערים ביום המסחר האחרון של השבוע, כאשר בסיכומו מדד ה- DAX הגרמני נחלש ב- 0.45%, מדד ה- FTSE 100 הבריטי נחלש ב- 0.14% ומדד ה- CAC 40 התחזק ב- 0.12%.

הירידות שנרשמו בארה”ב ביום המסחר האחרון עקב נתוני התעסוקה החלשים, הצליחו להשפיע גם על המדדים המובילים באירופה עקב החשש כי האטה כלכלית בארה”ב תשפיע על היקף פעילות המסחר עם מדינות היבשת.

אולם, למרות הירידות שנרשמו בשוק האירופאי למשקיעים ביבשת יש עדיין סיבה להיות אופטימיים וזאת בעקבות מספר נתונים כלכליים שהתפרסמו בשבוע שעבר ודווקא הצביעו על כך כי הפעילות העסקית בגוש האירו נותרה יציבה וחזקה על אף התפשטות נגיף הדלתא.

בשבוע הקרוב יעקבו המשקיעים אחר פגישת הבנק האירופי (ECB) שצפויה להתקיים ביום ה’ ה- 9.9.21, שם ידונו על אסטרטגיית המדיניות המוניטרית של הבנק לתקופה הקרובה וכן ידונו בשאלה האם וכיצד להמשיך את הסיוע הכלכלי והתמריצים הכלכליים למשק האירופי, כשברקע עלייה חדה באינפלציה. בגוש האירו נרשמה עלייה של 3% בחודש אוגוסט ובגרמניה (הכלכלה המרכזית והגדולה באיחוד) נרשמה עלייה של 3.4% במדד המחירים לצרכן (העלייה הגבוהה ביותר מאז 2008).

לסיכום, ע”פ חוזי המסחר העתידיים ולאחר ירידות השערים ביום המסחר האחרון באירופה, מסתמן כי צפויה לנו פתיחה שלילית לשבוע המסחר הקרוב בשוק האירופי.

סיכום חודש אוגוסט באירופה:

  • CAC40- 1.04%
  • DAX- 1.61%
  • FTSE100- 1.87%

אסיה: הנשיא הסיני בדרך להקים בורסה חדשה בבייג’ינג

המדדים המרכזיים באסיה רשמו התחזקות נוספת בשבוע שעבר כאשר מדד ה- Hang Seng הסיני התחזק ב- 1.94%, מדד ה- BSE Sensex ההודי התחזק ב- 3.57% ומדד ה- Nikkei 225 היפני חזר לזרוח ורשם עלייה שבועית מרשימה של 5.38%.

בואו נבין מה קורה בשווקים המרכזיים באסיה:

  • הודו- 2 המדדים המובילים בהודו רשמו שבוע מסחר מצוין ושובר שיאים והצליחו להתחזק בלמעלה מ- 5% כל אחד. למרות הירידות בשווקי העולם, המשקיעים ההודים נהנים מתקופה מצוינת כאשר החששות מנגיף הדלתא דועכות ונזילות הכספים בשוק ההודי גבוהה עקב התמיכה הכלכלית של הממשלה. מצב זה מחזיר משקיעים רבים אל השוק ההודי ממנו יצאו כאשר כאוס הקורונה שרר במדינה וכן נזילות הכספים מובילה גם את המשקיעים המקומיים להגביר את פעילותם בשוק ההון המקומי, להגדיל את היקפי המסחר ובעצם לדחוף אותו השוק ההודי למעלה.
  • סין- השוק הסיני הצליח לרשום התחזקות נוספת בשבוע שעבר, על אף צעדי הממשלה להגברת הרגולציה והפיקוח על חברות הטכנולוגיה המקומיות. זאת בעיקר על רקע תקוות רבות בשוק הסיני כי בתקופה הקרובה תגדיל הממשלה הסינית את תמיכתה הכלכלית בשוק המקומי לאחר הנתונים המתפרסמים במדינה שמצביעים על האטה בצמיחה הכלכלית של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. בנוסף לכך, בסוף השבוע האחרון הודיע הנשיא הסיני שי ג’ינפינג כי בכוונתו להקים בורסה חדשה בבייג’ינג המיועדת לחברות קטנות – בינוניות, שם יוכל הממשל הסיני לבחון ולחזק את הרפורמות אותן הוא מתכנן להוביל בסקטור הפיננסי ובשוק ההון המקומי.

סיכום חודש אוגוסט באסיה:

  • Hang Seng- -0.32%
  • BSE Sensex- 9.44%
  • Nikkei 225- 2.95%

שערי נעילת המדדים נכון ליום ו’ 03.09.2021:

מדדים

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    בוקר כלכלי 19.4.24: הנפט קופץ על רקע המתיחות במזרח התיכון, השווקים במזרח נסחרים בירידות, צפי לפתיחה שלילית בארה”ב, השקל ממשיך להיחלש והמתכות היקרות נסחרות בעליות שערים
    • רוני מור
    • 4 דק’ קריאה
    • לפני 1 שעה

    בוקר כלכלי 19.4.24: הנפט קופץ על רקע המתיחות במזרח התיכון, השווקים במזרח נסחרים בירידות, צפי לפתיחה שלילית בארה”ב, השקל ממשיך להיחלש והמתכות היקרות נסחרות בעליות שערים בוקר כלכלי 19.4.24: הנפט קופץ על רקע המתיחות במזרח התיכון, השווקים במזרח נסחרים בירידות, צפי לפתיחה שלילית בארה”ב, השקל ממשיך להיחלש והמתכות היקרות נסחרות בעליות שערים

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה שלילת של עד 1.02%. אתמול המדדים

    • לפני 1 שעה
    • 4 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה שלילת של עד 1.02%. אתמול המדדים

    בוקר כלכלי 17.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וסגירה שלילית באירופה, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, הזהב יורד, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר יומיים של ירידות שערים
    • אור שושן
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 2 ימים

    בוקר כלכלי 17.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וסגירה שלילית באירופה, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, הזהב יורד, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר יומיים של ירידות שערים בוקר כלכלי 17.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וסגירה שלילית באירופה, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, הזהב יורד, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר יומיים של ירידות שערים

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית מתונה. אתמול המדדים המרכזיים ננעלו

    • לפני 2 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית מתונה. אתמול המדדים המרכזיים ננעלו

    בוקר כלכלי 16.4.24: אווירה שלילית בוול-סטריט על רקע המתיחות במזרח התיכון, נעילה חיובית באירופה, השווקים באסיה נסחרים בירידות הבוקר, השקל נחלש, הנפט מתחזק, בקריפטו ירידות ביממה האחרונה והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר ותגיב לנתוני מדד המחירים לצרכן שאכזבו
    • רוני מור
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 3 ימים

    בוקר כלכלי 16.4.24: אווירה שלילית בוול-סטריט על רקע המתיחות במזרח התיכון, נעילה חיובית באירופה, השווקים באסיה נסחרים בירידות הבוקר, השקל נחלש, הנפט מתחזק, בקריפטו ירידות ביממה האחרונה והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר ותגיב לנתוני מדד המחירים לצרכן שאכזבו בוקר כלכלי 16.4.24: אווירה שלילית בוול-סטריט על רקע המתיחות במזרח התיכון, נעילה חיובית באירופה, השווקים באסיה נסחרים בירידות הבוקר, השקל נחלש, הנפט מתחזק, בקריפטו ירידות ביממה האחרונה והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר ותגיב לנתוני מדד המחירים לצרכן שאכזבו

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה שלילית בשיעור של עד 0.1%. אתמול

    • לפני 3 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה שלילית בשיעור של עד 0.1%. אתמול

    בוקר כלכלי 15.4.24: צפי לפתיחה חיובית בוול סטריט עם התגברות עונת הדוחות, השווקים במזרח נסחרים בשעה זו במגמה שלילית, הנפט נחלש, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר נעילה חיובית אמש
    • אור שושן
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 4 ימים

    בוקר כלכלי 15.4.24: צפי לפתיחה חיובית בוול סטריט עם התגברות עונת הדוחות, השווקים במזרח נסחרים בשעה זו במגמה שלילית, הנפט נחלש, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר נעילה חיובית אמש בוקר כלכלי 15.4.24: צפי לפתיחה חיובית בוול סטריט עם התגברות עונת הדוחות, השווקים במזרח נסחרים בשעה זו במגמה שלילית, הנפט נחלש, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר נעילה חיובית אמש

    ארצות הברית וול-סטריט תיפתח את שבוע המסחר היום אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית: החוזים על

    • לפני 4 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית וול-סטריט תיפתח את שבוע המסחר היום אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית: החוזים על