03.10.21 יום א’:

ישראל: התו הירוק החדש נכנס לתוקף, והבורסה בת”א מסכמת חודש נוסף של עליות שערים

את יום המסחר האחרון של חודש ספטמבר, נעלה אמנם הבורסה בת”א בעליות שערים, אך בסיכום שבוע המסחר המקוצר, המדדים המובילים רשמו דווקא מגמה שלילית כשברקע ירידות השערים שנרשמו בשווקי העולם במהלך השבוע. בסיכום השבועי, מדד ת”א 35 ו- ת”א 125 נחלשו ב- 0.13% ו- 0.35% בהתאמה, מדד ת”א בנקים-5 נחלש ב- 0.85% ומדד ת”א נדל”ן נחתך ב- 1.79%.

בגזרת המט”ח, שערו היציג של הדולר ננעל על 3.227 ₪ ובירידה של 0.062%, האירו ננעל על 3.7386 ₪  ובעלייה של 0.07% והליש”ט התחזקה גם היא, וננעלה על 4.3417 ₪  ובעלייה של 0.051%.

חודש חדש מתחיל לו בשוק ולאחר התנודתיות הגדולה וירידות השערים שנרשמו בשווקי העולם בחודש ספטמבר, מקווים המשקיעים הישראלים כי הפתיחה הירוקה לחודש אוקטובר בוול סטריט תוביל פתיחה חיובית לחודש גם בבורסה בת”א. אולם מעבר למגמה בשווקי העולם, בארצנו הקטנה יעקבו המשקיעים אחר ההשפעות של שינוי תנאי הזכאות לתו ירוק, שייכנס לתוקף היום, על המשק הישראלי. לפי התנאים החדשים זכאים לתו ירוק יהיו: מי שחוסן ב-3 מנות חיסון, מי שטרם חלפה חצי שנה מאז קיבל את החיסון השני, ומחלימים שטרם חלפה חצי שנה מבדיקת ה- PCR שערכו.
התו החדש עלול להוביל בטווח הקרוב לפגיעה במשק הישראלי, שכן החל מהיום ישראלים רבים יאבדו את זכאותם לתו ירוק ואיתו את הכניסה לבתי מלון, חדרי כושר, גני אירועים, מסעדות, ברים, בתי קפה, אוניברסיטאות ועוד. נכון להיום, ע”פ נתוני משרד הבריאות, בישראל מחוסנים במנה השלישית כ- 3.4 מיליון אנשים, כאשר אחוז הנדבקים נמצא בירידה ועומד על 3.18% ומספר החולים הקשה, לראשונה מחודש אוגוסט, יורד מתחת ל-600 ועומד על 587 חולים קשים.

לסיכום, ע”פ הנעילה החיובית בת”א ובוול סטריט, מסתמן כי צפויה לנו פתיחה חיובית לשבוע המסחר הקרוב כאשר המשקיעים ימשיכו לעקוב גם אחר ההתפתחויות החדשות בנוגע למצב הקורונה בארץ ואחר שווקי העולם שם סין ממשיכה לשדר חוסר יציבות וארה”ב שוקלת את צעדיה הכלכליים.

סיכום חודש ספטמבר בבורסה בת”א:

ת”א 35- 2.53%

ת”א 125- 2.26%

ת”א בנקים 5- 3.21%

ת”א נדל”ן- 2.14%


ארה”ב: ספטמבר האדום בוול סטריט והתרופה החדשה לקורונה

עליות השערים החדות שנרשמו ביום המסחר האחרון בוול סטריט, מחביאות מאחוריהן חודש אדום ושבוע אדום אף יותר, כאשר בסיכום השבועי מדד ה- Nasdaq ומדד ה- S&P 500 רושמים את השבוע הגרוע ביותר שלהם מאז סוף חודש פברואר 2021 עם ירידה של 3.20% ו- 2.21% בהתאמה ומדד ה- Dow Jones נחלש גם הוא ב- 1.35%.

בואו נבין את הגורמים המרכזיים שמניעים את השוק בארה”ב:

  • תשואות האג”ח– התנודתיות בתשואות האג”ח הממשלתיות ל-10 שנים שנרשם בשבוע האחרון בארה”ב, על רקע החששות מהעלאה קרובה של הריבית, היוותה את אחד הגורמים המרכזיים לחוסר היציבות ולחלק מהירידות בוול סטריט. כאשר עלייה חדה מדי בתשואות האג”ח, שנחשבות ל”בטוחות” יותר ממניות, מובילה בד”כ ליציאה של כספים רבים משוק המניות לטובת שוק האג”ח.
  • אינפלציה– האינפלציה בארה”ב ממשיכה להתגבר, על אף ההערכות כי רמות האינפלציה יתמתנו, ובחודש אוגוסט ע”פ הנתונים המתפרסמים, נמצאת האינפלציה ברמתה הגבוהה ביותר מאז 1991 כאשר בחישוב של 12 חודשים אחורה ( ע”פ מדד PCE) עומדת האינפלציה על 3%. ברקע להתגברות האינפלציה מחסור עולמי בסחורות, בעיות אספקה ועלייה בהוצאות הצרכנים על אף התפשטות זן הדלתא.
  • נתונים כלכליים- נתונים נוספים שהתפרסמו בארה”ב בשבוע שעבר, העיבו על השוק האמריקאי וחיזקו את ירידות השערים בוול סטריט. מספר התביעות לאבטלה בשבוע שקדם עמד על 362 אלף, גבוה מצפי האנליסטים שעמד על 335 אלף. בנוסף לכך, מדד אמון הצרכנים (מעיד על אמון הצרכנים בכלכלה המקומית) שפורסם הצביע כי בחודש אוגוסט נפל המדד מ- 2 נק’ ל- 109.3, שפל של 7 חודשים וגם פה הנפילה הייתה גדולה מצפי האנליסטים.
  • הממשל האמריקאי- חוסר יציבות ומחלוקות בממשל האמריקאי בשבוע שעבר, השפיעו גם הם על מצב הרוח בשווקים, כאשר במרכז חוסר הסכמה בנוגע לאישור תכנית התשתיות של הנשיא ביידן (שאושרה בסנאט) שעומדת על כ-1 טריליון דולרים וכן החשש שעלה במהלך השבוע מהשבתה אפשרית של הממשל עקב מחלוקת בנוגע לאישור מימון הממשל הפדרלי, הצעת חוק שאושרה בסופו של דבר ותאפשר את מימון הממשל עד תחילת דצמבר.
  • קורונה- על אף שהמצב בארה”ב רחוק מלהיות זוהר בכל הקשור להתמודדות עם נגיף הקורונה, בסוף השבוע קיבל השוק דחיפה חיובית דווקא מחברת תרופות פחות מוכרת בשם Merc & Co, שהודיעה כי תבקש אישור חירום מה- FDA להפצת תרופה (אוראלית) שפיתחה וע”פ החברה מורידה את הסיכון לאשפוז או מוות בכ- 50% בקרב חולי קורונה קלים ובינוניים.

לסיכום, ע”פ חוזי המסחר העתידיים בוול סטריט, נכון להיום, מסתמן כי צפויה לנו פתיחה חיובית לשבוע המסחר. הסקירה הזאת קצרה מלהכיל את כל הגורמים הרבים שמשפיעים על השוק האמריקאי בשבועות האחרונים. החשש מעלייה חדה במחירי האנרגיה, בעיות אספקה עולמיות, קריסה של השוק הסיני והמשך העלייה באינפלציה הובילו את וול סטריט לאחד החודשים הפחות מוצלחים שלו בתקופה האחרונה, אך עם כניסתנו לרבעון האחרון של 2021 נקווה כי הצבע הירוק יחזור לשלוט בשוק.

סיכום חודש ספטמבר בוול סטריט:

נאסד”ק- 5.31%-

דאו ג’ונס- 4.29%-

אס אנד פי 500- 4.76%-

 

אירופה: משבר אנרגיה מאיים על היבשת והאינפלציה בשיא של 13 שנה

גם באירופה כמו בוול סטריט, המגמה השלילית הובילה לירידות שערים של המדדים המובילים ביבשת, כאשר בסיכום השבועי מדד ה- DAX הגרמני נחתך ב- 2.42%, מדד ה- CAC 40 הצרפתי נחלש ב- 1.42% ומדד ה- FTSE 100 הבריטי נחלש ב- 0.35%. בתחילת השבוע שעבר, התמודדו המשקיעים באירופה עם התוצאות הראשוניות של הבחירות בגרמניה שהצביעו על כך שהמפלגה הסוציאל דמוקרטית זכתה במספר הקולות הרב ביותר (25.7%), וחיזקו את חוסר היציבות בשוק האירופאי. בנוסף לכך, נתוני האינפלציה שפורסמו בשבוע שעבר ע”י לשכת הסטטיסטיקה האירופאית הצביעו על שיא של 13 שנה בשיעור האינפלציה בגוש האירו שעמד בספטמבר על 3.4%, בחישוב שנתי.

השוק האירופאי מתמודד בתקופה האחרונה לא רק עם עלייה חדה באינפלציה והאטה קלה בצמיחה הכלכלית אלא גם עם משבר בשרשרת האספקה העולמית שגורם למחסור במוצרי יסוד ברחבי היבשת ומשבר אנרגיה חמור, שמוביל לעלייה חדה במחירי הגז עם כניסתו של החורף שבמידה ויהיה קשה צפוי לפגוע בצורה משמעותית במשק האירופאי.

לסיכום, המשקיעים באירופה עומדים בפני תקופה מאתגרת שעלולה להשפיע באופן דרמטי על כלל המדינות ברחבי היבשת ובייחוד על הממלכה הבריטית, שלאחר הברקזיט סובלת גם ממחסור קשה בנהגי משאיות להובלת סחורות ברחבי המדינה. ביום שני יתכנסו שרי האוצר של גוש האירו על מנת לדון על השפעות עליית מחירי האנרגיה על הכלכלה האירופאית. נכון להיום, ע”פ חוזי המסחר העתידיים צפויה פתיחה מעורבת לשבוע המסחר באירופה, כאשר רק מדד ה- CAC 40 הצרפתי צפוי לפתוח במגמה חיובית.

סיכום חודש ספטמבר באירופה:

דאקס- 3.63%-

פוטסי 100- 0.47%-

קאק 40- 2.40%-

 

אסיה: רצף עליות השערים בהודו נעצר ומי השקיע 13 מיליארד דולר בסין?

באסיה רשמו המדדים המובילים מגמה מעורבת בשבוע שעבר, כאשר בסיכום השבוע מדד ה- Nikkei 225 היפני נחתך ב- 4.89%, מדד ה- BSE Sensex ההודי נחלש ב- 2.14% ובאופן מפתיע ובניגוד למגמה דווקא מדד ה- Hang Seng הסיני התחזק ב- 1.59%.

בואו נבין מה קורה בשווקים המרכזיים באסיה:

  • הודו- בשבוע שעבר גם השוק ההודי נכנע לירידות השערים שנרשמו ברחבי העולם ולאחר 5 שבועות של עליות שערים, נעצר הרצף החיובי. הירידות בהודו הגיעו בעיקר על רקע התנודתיות בשווקי העולם, החשש מהאטה בכלכלה העולמית והחשש שהאינפלציה במדינות מפתח בעולם תמשיך לעלות גם לאחר ההתאוששות הכלכלית. למרות זאת במבט פנימה הסנטימנט בשוק ההודי ממשיך להיות חיובי בזכות ההקלה בהגבלות הקורונה והמדיניות המוניטרית המקלה במדינה.
  • סין- הכלכלה הסינית האדירה מתמודדת בתקופה האחרונה לא רק עם קריסתה הקרבה של ענקית הנדל”ן אוורגרנד, שעדיין מנסה למנוע את הקריסה בעור שיניה, אלא גם עם משבר אנרגיה חמור בעקבות מחסור בפחם וגז שהוביל בשבוע שעבר להפסקות חשמל במספר מוקדים במדינה ולהשבתה של מפעלים ומשקי בית רבים. מצב זה רק מחזק את יציאתם של משקיעים זרים אשר חוששים מפגיעה משמעותית בצמיחה הכלכלית של סין, שמגובה בתחזית דומה של בנק ההשקעות האמריקאי גולדמן זאקס. אז מה עומד מאחורי עליות השערים? קרנות השקעה שמשקיעות ב”שווקים מתעוררים”, השקיעו בסין כ- 13 מיליארד דולר בשבוע שעבר מתוך תקווה לריבאונד של השוק הסיני.

סיכום חודש ספטמבר באסיה:

נייקי 225- 4.85%

האנג סנג- 5.04%-

סנסקס- 2.73%

שערי נעילת המדדים נכון ליום ו’ 01.10.2021:

מדדים

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    בוקר כלכלי 18.5.24: וול סטריט סגרה את השבוע במגמה מעורבת והדאו-ג’ונס בשיא, השווקים באירופה ננעלו בירידות, הבורסות במזרח סגרו במגמה מעורבת, הכסף זינק, הנפט עלה ובקריפטו נרשמו עליות נאות ביממה האחרונה
    • ליאור מור
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 21 שעה

    בוקר כלכלי 18.5.24: וול סטריט סגרה את השבוע במגמה מעורבת והדאו-ג’ונס בשיא, השווקים באירופה ננעלו בירידות, הבורסות במזרח סגרו במגמה מעורבת, הכסף זינק, הנפט עלה ובקריפטו נרשמו עליות נאות ביממה האחרונה בוקר כלכלי 18.5.24: וול סטריט סגרה את השבוע במגמה מעורבת והדאו-ג’ונס בשיא, השווקים באירופה ננעלו בירידות, הבורסות במזרח סגרו במגמה מעורבת, הכסף זינק, הנפט עלה ובקריפטו נרשמו עליות נאות ביממה האחרונה

    ארצות הברית וול-סטריט סגרה את יום המסחר האחרון לשבוע זה במגמה מעורבת במדדים המרכזיים: הדאו-ג'ונס (40,003) עלה ב-0.34% לשיא היסטורי,

    • לפני 21 שעה
    • 5 דק’ קריאה

    ארצות הברית וול-סטריט סגרה את יום המסחר האחרון לשבוע זה במגמה מעורבת במדדים המרכזיים: הדאו-ג'ונס (40,003) עלה ב-0.34% לשיא היסטורי,

    בוקר כלכלי 17.5.24: צפי לפתיחה שלילית בוול-סטריט, סגירה שלילית באירופה, השווקים במזרח נסחרים בירידות, הנפט מתחזק, בקריפטו ירידות ביממה האחרונה והבורסה בת”א נעלה את שבוע המסחר בירידות בולטות
    • אור שושן
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 2 ימים

    בוקר כלכלי 17.5.24: צפי לפתיחה שלילית בוול-סטריט, סגירה שלילית באירופה, השווקים במזרח נסחרים בירידות, הנפט מתחזק, בקריפטו ירידות ביממה האחרונה והבורסה בת”א נעלה את שבוע המסחר בירידות בולטות בוקר כלכלי 17.5.24: צפי לפתיחה שלילית בוול-סטריט, סגירה שלילית באירופה, השווקים במזרח נסחרים בירידות, הנפט מתחזק, בקריפטו ירידות ביממה האחרונה והבורסה בת”א נעלה את שבוע המסחר בירידות בולטות

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה שלילית קלה. אמש וול-סטריט ננעלה במגמה

    • לפני 2 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה שלילית קלה. אמש וול-סטריט ננעלה במגמה

    בוקר כלכלי 16.5.24: סגירה חיובית בוול-סטריט על רקע נתוני מדד המחירים לצרכן, אירופה ננעלה במגמה חיובית, השווקים במזרח מטפסים בשעה זו, הנפט מתחזק, בקריפטו נרשמו עליות חדות ביממה האחרונה, השקל מוסיף לערכו והבורסה בת”א תיפתח הבוקר לאחר שנתוני מדד המחירים לצרכן הפתיעו לרעה
    • רוני מור
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 3 ימים

    בוקר כלכלי 16.5.24: סגירה חיובית בוול-סטריט על רקע נתוני מדד המחירים לצרכן, אירופה ננעלה במגמה חיובית, השווקים במזרח מטפסים בשעה זו, הנפט מתחזק, בקריפטו נרשמו עליות חדות ביממה האחרונה, השקל מוסיף לערכו והבורסה בת”א תיפתח הבוקר לאחר שנתוני מדד המחירים לצרכן הפתיעו לרעה בוקר כלכלי 16.5.24: סגירה חיובית בוול-סטריט על רקע נתוני מדד המחירים לצרכן, אירופה ננעלה במגמה חיובית, השווקים במזרח מטפסים בשעה זו, הנפט מתחזק, בקריפטו נרשמו עליות חדות ביממה האחרונה, השקל מוסיף לערכו והבורסה בת”א תיפתח הבוקר לאחר שנתוני מדד המחירים לצרכן הפתיעו לרעה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה חיובית של עד 0.18%. אתמול וול-סטריט

    • לפני 3 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה חיובית של עד 0.18%. אתמול וול-סטריט

    בוקר כלכלי 15.5.24: נעילה חיובית בוול-סטריט, סגירה מעורבת באירופה, השווקים באסיה נסחרים בשעה זו במגמה מעורבת, הנפט עולה, הזהב ממשיך לטפס, בקריפטו נרשמו ירידות ביממה האחרונה, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר יומיים שהייתה סגורה
    • ליאור מור
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 4 ימים

    בוקר כלכלי 15.5.24: נעילה חיובית בוול-סטריט, סגירה מעורבת באירופה, השווקים באסיה נסחרים בשעה זו במגמה מעורבת, הנפט עולה, הזהב ממשיך לטפס, בקריפטו נרשמו ירידות ביממה האחרונה, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר יומיים שהייתה סגורה בוקר כלכלי 15.5.24: נעילה חיובית בוול-סטריט, סגירה מעורבת באירופה, השווקים באסיה נסחרים בשעה זו במגמה מעורבת, הנפט עולה, הזהב ממשיך לטפס, בקריפטו נרשמו ירידות ביממה האחרונה, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר יומיים שהייתה סגורה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה מעורבת. אתמול וול-סטריט ננעלה במגמה חיובית:

    • לפני 4 ימים
    • 5 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה מעורבת. אתמול וול-סטריט ננעלה במגמה חיובית: