הסופרבול ה-55 : אגדות חיות לנצח

סופרבול

כתבו: דניאל לאור וגיא סולומון

שודדי ים, מנהיגי שבטים ואגדה עם החולצה מס' 12

הסופרבול ה-55 יהיה בסימן הקורונה, אך יהיו בו דברים וקשרים מעניינים הרבה יותר לכאלה שיחליטו לבחור נכון ויסתכלו על המשחק בצורה קצת אחרת. כדי להבין על מה אנחנו מדברים, צריך לחזור לתחילת המילניום, אז התחילה להיכתב בדפי ההיסטוריה האגדה מספר 12.  בדראפט 2000 נבחר טום בריידי בסיבוב השישי ובמקום ה-199 על ידי הניו אינגלנד פטריוטס, אך כנראה שהוא ידע משהו שאף אחד אחר לא ידע, בריידי נולד להיות הגדול ביותר בפוטבול האמריקאי, בביטחון רב הוא אמר לבעלי הפטריוטס, רוברט קראפט, "הבחירה בי היא הדבר הטוב ביותר שהפטריוטס עשו.

בשנת 2001 הקוורטרבק דרו בלדסו נפצע, בריידי הצעיר נכנס לנעליו בעונתו הראשונה והוביל את הקבוצה לזכייה בסופרבול בו ניצחה ניו אינגלנד פטריוטס את סנט לואיס ראמס שהייתה קבוצה עדיפה ומועמדת לזכייה. בריידי שיחק בניו אינגלנד פטריוטס עד עונת 2020, ויחד זכו  ב-6 סופרבולים. בתחילת העונה הפטריוטס החליטו לשחרר את בריידי בן ה-43, לטענת הצוות המקצועי הוא מבוגר מדי. בריידי, חתם בטמפה ביי באקנירס והוביל אותה לגמר הסופרבול. עבור בריידי מדובר בסופרבול עשירי, יותר מכל שחקן אחר בהיסטוריה של המשחק. הגיל אצל הווינר הניצחי כלל לא רלוונטי.

משחק הסופרבול נחשב בארה"ב לאירוע שחורג בהרבה מתחרות בין קבוצות, אלא הוא מגלם את התגלמות החלום האמריקאי בדמות ספורטאי על שהפכו לאייקונים עם השנים כמו טום בריידי, ג'ו מונטנה, פייטון מנינג, איילי מנינג כמו גם אלמנט התחרות והניצחון ששזור עמוק בהיסטוריה האמריקאית. בניגוד לישראל ולאירופה, הספורטאים בארה"ב שלוקחים חלק במשחק הם בגדר אלילים ולמעשה אין ילד אמריקאי שלא מכיר לפחות שחקן אחד שמשחק או שיחק בעבר בליגת הפוטובול. להצלחה של חברה שמחליטה לפרסם בזמן הפרסומות יש תג מחיר גבוה – עליו נרחיב כעת.

משחק הסופרסבול משלב בין ספורט לבידור, ועל הקו הדק הזה פועלות חברות ענק שמתחרות האחת בשנייה על לב הצרכן, אך לא פחות מזה גם על תשומת לב תקשורתית בעקבות הפרסום בסופרבול. כאמור, הסופרבול מהווה את אירוע השיא של ענף הספורט אבל מגלם בחובו גם את האתוס האמריקאי, ועל כן לא מעט מהפרסומות ששודרו לאורך השנים הכו גלים בעקבות תלונות מצד הצופים לגבי פרסומת סקסטיסטית, באחת מהן כיככבה הדוגמנית בר רפאלי. כפי שכל איש פרסום יודע, אין פרסום רע ולכן המפרסמים נוטים ללכת רחוק ולעיתים גם רחוק מדי. בשל כל, החברות מתייחסות לפרסום הזה ברצינות ומשקיעות משאבים אדירים בכדי להוביל את הפרסומת לתודעה ציבורית נרחבת ועל כן רואות בפרסום הזה כחלק מהותי מתעשיית הפרסום שמגלגלת מדי שנה מיליוני דולרים

5 מיליון דולר בעבור 30 שניות בלבד

הסופרבול מהווה את אירוע השיא בעבור מפרסמים, וזאת לאור העובדה כי מדובר באירוע הספורט הנצפה ביותר בארה"ב, והוא מושך אליו מיליוני צופים אמריקאים לצד חובבי ספורט מכל רחבי העולם. עלות הפרסומת בספורבול זינקה ב76% בעשור האחרון, לא מעט בשל העובדה כי הפרסומת (באורך של 30 שניות לרוב) מופיעה לאחר מכן גם בפלטפורמות החברתיות ובהתאם לכך החשיפה יכולה להגיע למיליוני צפיות, מה שהופך את ההשקעה הכלכלית למשתלמת למדי. בעבור מפרסמים, היכולת ליצור ולהפיק פרסומת לסופרבול מהווה את אחד משיאי הקריירה כאשר ברבות השנים לקחו חלק מיטב הבמאים והמפיקים, כולל שמות גדולים כמו מרטין סקורזה. למרות שענף הפרסום חווה את אחד המשברים הגדולים בתולדותיו בעקבות שירותי הסטרימינג והאפשרות להקליט מראש סדרות, בכל הקשור לסופרבול התמונה שונה לחלוטין. סקר שנערך לאחרונה העלה כי 18% מהאמריקאים צופים במשחק בעיקר בגלל הפרסומות, ועל כן החברות הגדולות במשק משקיעות מיליונים לטובת שיווק ופרסום של הפרסומת – עוד לפני שהיא מוקרנת במהלך המשחק. הספוט של פרסומת בסופרבול נחשב לספורט זהב ועל כן מחירו הגיע ללא פחות מחמישה מיליון דולר – סכום עתק בעבור פרסומת באורך של 30 שניות בלבד. גם למיקום של הפרסומת יש חשיבות, ועל כן המפרסמים נוטים לסגור את העסקה כחצי שנה לפני, מתוך מטרה להבטיח כי ההשקעה הכלכלית האדירה תניב תוצאות אך מעבר לכך יאפשרו לחברה לקבל את השיבוץ היוקרתי והנחשק של הופעה בסופרבול האמריקאי.

נכס תרבות ראשון במעלה

נשיא ומנכ"ל רשת סי. בי. אס שמשדרת את המשחקים דיווח כי כמעט ולא נותרו ספוטים פנויים, למרות העובדה כי מדובר בתקופת קורונה שגרמה לירידה משמעותית בנפח ההשקעות בתחום הפרסום שכמעט ונשאר משותק. חברות רבות בחרו שלא להשיק מוצרים חדשים או לחילופין לבצע צמצום מסיבי בתקציבי הפרסום. אולם, המשבר הכלכלי לא משפיע על המפרסמים בכל הקשור לקבלת החלטות בנוגע לסופרבול שעתיד לשבור שיאי צפייה, לא מעט בזכות הסגרים הנרחבים בכל רחבי ארה"ב שבמסגרתם מיליוני אמריקאים סגורים בבתיהם וצופים בטלוויזיה. בהתאם לכך, ניתן לצפות כי גם השנה הסופרבול ישבור שיאים – לא רק בהיבט של צופים אלא בעיקר בבאזז תקשורתי שהופך את המשחק הזה להרבה יותר רק משחק, אלא נכס תרבותי של ממש.

מילה לסיום וסגירת מעגל

כמו מספר החולצה של טום בריידי, 12. מספר שיכול לסמל את מספר חודשי השנה מההתחלה ועד סופה, בריידי הוביל את הפטריוטס מתחתית ההר לפסגה, הוא הוביל את הניו אינגלנד פטריוטס לסופרבול מיד אחרי אסון התאומים ב-2001, אירוע שבו כל אמריקה התאחדה ברוח הפטריוטס שהיו אז אנגרדוג מול הסנט לואיס ראמס של קורט וורנר האגדי, בריידי הוביל את הקבוצה לזכייה ראשונה בהיסטוריה ולשש זכיות בסה"כ בכל הקריירה בניו אינגלנד פטריוטס. בריידי ניצח ברוח הפטריוטס וברוח האמריקאית, היום כאשר לוחמי הסייבר בשירות מדינות, ארגונים וחברות החליפו את השודדי הים, בריידי נמצא בצד של הטובים או של הרעים? שאלה טובה, אבל דבר אחד בטוח, אגדות כמו בריידי חיות לנצח. ומה לגבי סגירת מעגל? יש האומרים כי זה יהיה הסופרבול האחרון של גדול שחקני הפוטבול בכל הזמנים, ויש אשר אומרים כי אסור להספיד את הווינר הנצחי לעולם.

לבדיקה , השוואה וניתוח בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי להשקיע בתחום כזה או אחר

קריפטו

האם רובוטים מנהלים את שוק הקריפטו?

תוכנות המסייעות לסוחרים בניירות ערך ומט"ח נמצאות בשימוש מזה עשרות שנים. למעשה, מרגע שמספיק כוח מחשוב הפך זמין, היו מי שניצלו את היכולות הכמעט אין…

להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן