דגשים

  1. צמיחה מהירה: הכנסות סגמנט הרכב של אנבידיה זינקו ב-69% בהשוואה שנתית והגיעו ל-586 מיליון דולר, בזכות אימוץ טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית שלה.
  2. פלטפורמת פול-סטאק: שבב ה-DRIVE AGX Thor החדש ותוכנת ה-DriveOS משתלבים ליצירת פתרון מלא המניע את היכולות האוטונומיות של הדור הבא עבור יצרניות רכב גדולות.
  3. הכוח המניע של מובילות התעשייה: מעבר לפלטפורמות המשולבות ברכב, מעבדי ה-GPU של אנבידיה חיוניים לאימון מודלי נהיגה אוטונומית עבור שחקניות מפתח כמו טסלה ו-Waymo של אלפאבית.
  4. חזון של טריליון דולר: המנכ”ל ג’נסן הואנג ממסגר את סגמנט הרכב כ”הזדמנות הרובוטיקה הראשונה של מולטי-טריליון דולר” במסגרת חזונו הרחב ל”בינה מלאכותית פיזית”.

מעבר לדאטה סנטרים: האם סגמנט הרכב הוא הימור הטריליון דולר הבא של אנבידיה?

בעוד שתוצאותיה שוברות השיאים של אנבידיה בתחום הדאטה סנטרים ממשיכות לתפוס את הכותרות, מנוע צמיחה עוצמתי אחר בתוך החברה מאיץ במהירות. חטיבת הרכב של יצרנית השבבים, שנחשבה זמן רב לעסק משני, רשמה זינוק מדהים של 69% בהכנסות משנה לשנה, ובכך מאותתת שהשפעתה מתרחבת באופן נחרץ מהענן אל הכביש. צמיחה זו, הניזונה מאסטרטגיה מקיפה להפוך למערכת העצבים המרכזית של כלי רכב אוטונומיים, ממצבת את אנבידיה לא רק כספקית, אלא כשותפה טכנולוגית בסיסית בעתיד התחבורה.

גישת ה’פול-סטאק’ למהפכה האוטונומית

הצלחתה של אנבידיה בתחום הרכב בנויה על יותר מסתם מכירת שבבים; היא נטועה באספקת פתרון “פול-סטאק” שלם לטכנולוגיית נהיגה עצמית. החברה החלה לאחרונה במשלוחים של מערכת-על-שבב (SoC) מהדור הבא שלה, DRIVE AGX Thor, אשר בשילוב עם תוכנת ה-DriveOS, יוצרת פלטפורמה עוצמתית שיצרניות רכב יכולות לשלב כדי להניע מערכות סיוע מתקדמות לנהג ויכולות אוטונומיות. גישה זו משכה רשימה הולכת וגדלה של ענקיות תעשייה, כולל טויוטה, מרצדס-בנץ, וולוו ו-BYD, כולן ממנפות את הפלטפורמה של אנבידיה כדי לקצר את זמני הפיתוח ולשפר את בטיחות הרכב והאוטונומיה שלו.

המוח שמאחורי החברות המובילות

האסטרטגיה של אנבידיה בתחום הרכב היא דו-ראשית באופן מובהק. בנוסף להנעת כלי הרכב באופן ישיר, מעבדי ה-GPU עתירי הביצועים שלה הם הסטנדרט הבלתי מעורער לאימון מודלי הבינה המלאכותית המורכבים המאפשרים נהיגה עצמית. הדבר מעניק לחברה תפקיד קריטי גם בקרב חברות המפתחות מערכות רכב משלהן. טסלה, למשל, נשענת כעת יותר ויותר על השבבים של אנבידיה לאימון מודלי הנהיגה האוטונומית שלה, לאחר שזנחה את פרויקט מחשב-העל שלה, Dojo. באופן דומה, Waymo של אלפאבית, הנחשבת למובילה בתחום הרובוטקסי, משתמשת בחומרה של אנבידיה כדי לעבד וללמוד ממערכי הנתונים העצומים שלה, ובכך מחזקת את מעמדה החיוני של אנבידיה בכל המערכת האקולוגית של הרכב האוטונומי.

חזון ה’בינה המלאכותית הפיזית’

עבור המנכ”ל ג’נסן הואנג, עסקי הרכב הם חוד החנית של חזון גדול הרבה יותר, אותו הוא מכנה “בינה מלאכותית פיזית” (physical AI) או “בינה מלאכותית מגולמת” (embodied AI). תפיסה זו מתארת עתיד שבו הבינה המלאכותית יוצאת מהעולם הדיגיטלי כדי לתקשר ולנווט בעולם האמיתי באמצעות רובוטיקה. הוא זיהה את “מהפכת” הרכב האוטונומי כהזדמנות הראשונה של מולטי-טריליון דולר בגבול חדש זה. עם הכנסות מוערכות של 5 מיליארד דולר לסגמנט זה בשנת הכספים הנוכחית, אנבידיה מניחה את היסודות למה שהואנג מאמין שיהפוך בסופו של דבר לעסק של טריליון דולר, ויהפוך כל אובייקט נע, ממכוניות ועד רובוטים במפעל, למכונות מתוחכמות המונעות על ידי בינה מלאכותית.

במבט קדימה, אנבידיה ביססה לעצמה מעמד אדיר ומושרש עמוק בעתיד התחבורה. האתגר המיידי של החברה הוא להמיר את ההסכמים הרבים שלה עם יצרניות רכב להכנסות מייצור המוני, כאשר דגמי רכב חדשים הכוללים את פלטפורמת ה-Thor שלה יתחילו לצאת לשוק. עבור משקיעים ופרשני תעשייה, מדדי המפתח למעקב יהיו קצב האימוץ של חומרה זו מהדור הבא וההתקדמות הממשית של שירותי רובוטקסי מצד שותפות כמו טסלה ו-Waymo, אשר ישמשו כהוכחה הסופית לאסטרטגיית הבינה המלאכותית הפיזית של אנבידיה.


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    למרות הפסקת האש המסחרית, מדוע מגזר הייצור בסין עדיין מתכווץ?
    • Articles
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 5 mins

    למרות הפסקת האש המסחרית, מדוע מגזר הייצור בסין עדיין מתכווץ? למרות הפסקת האש המסחרית, מדוע מגזר הייצור בסין עדיין מתכווץ?

    דגשים התכווצות מתמשכת: פעילות המפעלים בסין התכווצה בחודש אוגוסט זו החודש החמישי ברציפות, כאשר מדד מנהלי הרכש הרשמי במגזר הייצור

    • לפני 5 mins
    • 6 דק’ קריאה

    דגשים התכווצות מתמשכת: פעילות המפעלים בסין התכווצה בחודש אוגוסט זו החודש החמישי ברציפות, כאשר מדד מנהלי הרכש הרשמי במגזר הייצור

    האם נהגים בארה”ב עדיין יכולים לזכות בזיכוי מס של 7,500 דולר על רכבי חשמל לאחר המועד האחרון בספטמבר?
    • ליאור מור
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 35 mins

    האם נהגים בארה”ב עדיין יכולים לזכות בזיכוי מס של 7,500 דולר על רכבי חשמל לאחר המועד האחרון בספטמבר? האם נהגים בארה”ב עדיין יכולים לזכות בזיכוי מס של 7,500 דולר על רכבי חשמל לאחר המועד האחרון בספטמבר?

    עיקרי הדברים: זיכויי מס פדרליים לרכבי חשמל בסך של עד 7,500 דולר אמורים לפקוע ב־30 בספטמבר במסגרת חקיקה חדשה. הנחיות

    • לפני 35 mins
    • 6 דק’ קריאה

    עיקרי הדברים: זיכויי מס פדרליים לרכבי חשמל בסך של עד 7,500 דולר אמורים לפקוע ב־30 בספטמבר במסגרת חקיקה חדשה. הנחיות

    האם תעשיית האנרגיה הגרעינית היא היעד הבא להשקעה של הבית הלבן?
    • Articles
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 1 שעה

    האם תעשיית האנרגיה הגרעינית היא היעד הבא להשקעה של הבית הלבן? האם תעשיית האנרגיה הגרעינית היא היעד הבא להשקעה של הבית הלבן?

    דגשים חזית השקעות חדשה: האסטרטגיה של ממשל טראמפ לרכוש החזקות הון בתעשיות מפתח צפויה להתרחב אל סקטור האנרגיה הגרעינית. ביטחון

    • לפני 1 שעה
    • 7 דק’ קריאה

    דגשים חזית השקעות חדשה: האסטרטגיה של ממשל טראמפ לרכוש החזקות הון בתעשיות מפתח צפויה להתרחב אל סקטור האנרגיה הגרעינית. ביטחון

    בעקבות תבוסה משפטית מכרעת: מה הצעד הבא באסטרטגיית המכסים של טראמפ?
    • Articles
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 2 שעה

    בעקבות תבוסה משפטית מכרעת: מה הצעד הבא באסטרטגיית המכסים של טראמפ? בעקבות תבוסה משפטית מכרעת: מה הצעד הבא באסטרטגיית המכסים של טראמפ?

    דגשים פסיקה תקדימית: בית משפט פדרלי לערעורים קבע כי רוב המכסים שהטיל הנשיא טראמפ, תחת ההצדקה של "מצב חירום לאומי",

    • לפני 2 שעה
    • 7 דק’ קריאה

    דגשים פסיקה תקדימית: בית משפט פדרלי לערעורים קבע כי רוב המכסים שהטיל הנשיא טראמפ, תחת ההצדקה של "מצב חירום לאומי",