ישראל: פתיחת מסחר ירוקה בת”א?

על שבוע המסחר האחרון בבורסה בת”א, אין צורך להכביר במילים. את רוב התנודתיות והירידות שנרשמו בשבוע שעבר, הובילה בעיקר מגמת המסחר בוול סטריט שהשפיעה גם על המניות הדואליות (מניה שנסחרת בשתי זירות מסחר – לרוב במדינה בה פועלת החברה, ובבורסה במדינה גדולה אחרת) וגם על מגמת המסחר בבורסה בת”א שמסכמת שבוע קצת פחות מוצלח. אולם, למרות הירידות שנרשמו בשבוע שעבר דווקא בראייה מעמיקה יותר ללא ספק אפשר להיות אופטימיים, כי מעבר לחזרה של המשק לפעילות ואווירת החג שאופפת את המדינה, ראינו בשבוע שעבר כיצד עונת פרסומי הדו”חות בבורסה בת”א ממשיכה להפתיע לטובה כאשר חברות גדולות רבות מפרסמות דו”חות חיוביים מאוד שמעניקים לנו המשקיעים הבנה טובה יותר על מצבו האמיתי של המשק הישראלי ועל הסקטורים המובילים בארץ.

בנוסף לכך, נוכחנו לגלות שלמרות שאכן נרשמו ירידות בת”א לאחר הבחירות לכנסת, הסיבה המרכזית הייתה דווקא הירידות החזקות שנרשמו בוול סטריט ובשווקי אסיה, לכן עלינו כמשקיעים נבונים להתעמק, לקרוא ולהבין כי כותרות כאלו ואחרות עלולות להטעות או לשקף תמונת מצב שגויה. עלינו לחשוב טוב ובחוכמה לפני כל פעולה שנבצע בעולם ההשקעות.

ירידה משמעותית נוספת נרשמה דווקא במחירי הנפט וזאת בעקבות חשש מהאטה ביבשת אירופה על רקע התפרצות הקורונה המחודשת, האם עולם הנפט מתקרב אל קיצו והאם הגיע זמננו כמשקיעים לפנות אל השקעות דווקא בעולם האנרגיה הירוקה?

לסיכום, נראה כי דווקא צפויה לנו פתיחה חיובית לשבוע המסחר הקרוב בת”א וזאת על רקע העליות החדות שנרשמו בוול סטריט בסוף השבוע, נמשיך להישאר מעודכנים בנוגע לחדשות פנים וחוץ כאשר החשש מאינפלציה וכן תשואות האג”ח בארץ ובעולם ימשיכו לרכז עניין רב בשוק גם בשבוע הקרוב יחד מצב התחלואה והחיסונים בארה”ב ובאירופה שישפיעו גם הם על השוק המקומי.

שיהיה לכולנו המשך חג שמח ומלא בעליות שערים!

ארה”ב: מה צופים האנליסטים לכלכלה האמריקאית?    

עליות חדות של למעלה מ-1% נרשמו בשלושת המדדים המובילים בוול סטריט ביום המסחר האחרון בארה”ב ביום ו’. אולם צפינו גם בשבוע שעבר כיצד שוק המניות האמריקאי ממשיך לחפש את הכיוון שלו וכיצד העליות והירידות משתנות כהרף עין.

בכדי להבין את המצב עלינו להבין אילו גורמים מניעים כיום את השוק בארה”ב:

  • אג”ח- השינוי בתשואות האג”ח בארה”ב ממשיך להשפיע באופן משמעותי על שוק המניות האמריקאי, כאשר המגמה בתקופה האחרונה היא שעליית תשואות האג”ח מובילה לירידה בשוק המניות (בעיקר מניות טכנולוגיה) ולהפך.
  • אינפלציה- החשש מאינפלציה ועליית מחירים בארה”ב ממשיכה לתת את אותותיה על השוק והמשקיעים שממתינים לקבל תמונת מצב ברורה יותר מגורמים ברי סמכא האם ארה”ב בדרך לאינפלציה, וזאת בעקבות הדולרים הרבים שמזרימה הממשלה על מנת לסייע לכלכלה ולמשק להתאושש מנזקי הקורונה.
  • נתונים כלכליים- מאז תחילת משבר הקורונה, מושפעת מגמת השווקים בארה”ב מנתונים רבים המתפרסמים ומצביעים על התאוששות או האטה כלכלית במדינה. בשבוע שעבר הנתונים שהתפרסמו יצרו תחושה מעורבת בקרב המשקיעים כאשר מצד אחד נרשמה ירידה במספר התביעות החדשות לאבטלה ומצד שני נרשמה גם ירידה בהוצאת הכספים של הצרכנים בארה”ב.
  • הבנק הפדרלי- יו”ר הבנק הפדרלי בארה”ב הודיע בשבוע שעבר מספר דברים שהשפיעו על השוק. הוא אישור כי בחודשים הקרובים אנו צפויים לראות עלייה זמנית באינפלציה בארה”ב ובנוסף הודיע כי יפחת הסיוע הכלכלי למשק ככל שתירשם עלייה והתאוששות כלכלית במדינה.
  • חיסונים וקורונה- אחד הדברים החיוביים והיציבים בארה”ב בתקופה האחרונה היא מלחמתה בקורונה וההצלחה המסחררת של מבצע החיסונים שמוביל ביידן. מספר המחוסנים במדינה ממשיך לטפס ומקומות רבים מתחילים לחזור לשגרת חיים ועסקים רגילה, מה שמעניק אווירת אופטימיות רבה לשוק.

לסיכום, ע”פ החוזים העתידיים ונעילת המסחר שנרשמה ביום ו’ נראה כי צפויה לנו פתיחה חיובית מאוד לשבוע המסחר בוול סטריט. ראינו כי השוק האמריקאי מושפע מגורמים רבים בתקופה האחרונה ולכן עלינו כמשקיעים להישאר עם היד על הדופק על מנת שנוכל לשמור על תיק ההשקעות שלנו ולנצל הזדמנויות.                                בטווח הארוך נראה כי ארה”ב הולכת לכיוון חיובי מאוד, הכלכלה נפתחת התחלואה יורדת, העניינים מתייצבים ואפילו האנליסטים צופים התאוששות מהירה מאוד של הכלכלה האמריקאית.

אירופה: איך ישפיע הסגר בגרמניה על היבשת?     

הבורסות המובילות באירופה רושמות עלייה חדה ביום המסחר האחרון ביבשת בשבוע שעבר וזאת לאחר שבוע קצת פחות יציב.

החששות הרבים בקרב השוק האירופאי בשבוע האחרון היו בעיקר סביב התפרצות גל קורונה שלישי ביבשת וכן ממבצע החיסונים המדשדש שמוביל האיחוד האירופי, מצב שהוביל אפילו לירידה עולמית במחירי הנפט מחשש לירידת הצריכה ברחבי אירופה.

אולם לקראת סוף השבוע צפינו כיצד משתנה מגמת המסחר באירופה שנעלה את שבוע המסחר בעליות שערים. המגמה החיובית שנרשמה לקראת סוף השבוע מגיעה בעיקר בזכות ירידת החששות בנוגע לחומרתו של גל הקורונה השלישי וכן בזכות הנתונים בארה”ב ובמדינות מפתח רבות בעולם שמציגות התאוששות כלכלית שמעניקה אופטימיות רבה לגוש האירו המדשדש שצמא לתקווה בנוגע להתאוששות הכלכלית שלו עצמו.

לסיכום, אנליסטים רבים ברחבי העולם דווקא צופים כי השוק האירופי עתיד להראות מגמה חיובית בתקופה הקרובה, אך עלינו כמשקיעים להיות זהירים ולהבין כי ההשפעה העיקרית על השוק באירופה הוא קצב מתן החיסונים וכן גל שלישי ביבשת או לחילופין צעדים של מדינות מפתח באיחוד האירופי כמו גרמניה שמאריכה את הסגר ההדוק במדינה בחודש ויוצרת חשש מפגיעה כלכלית ביבשת כולה.

אסיה: מי יישבר ראשון במלחמת הסחר?  

 נראה כי בשבוע האחרון באסיה, הייתה זו סין שמשכה את מירב תשומת הלב ומירב האש. למרות התקוות ליחסי מסחר ודיפלומטיה טובים יותר מול ממשל ביידן הדמוקרטי, מסתמן כי הקו התקיף של ארה”ב אל מול סין נשמר ואולי אפילו מחמיר. בשבוע שעבר הציגו 2 הצדדים הגבלות נוספות אחד על השני כאשר סין מטילה הגבלות מסחר וחרמות על מספר חברות ענק מערביות בנוסף להגבלות שהיא מטילה על גורמים ופעילים פוליטיים לא רק מארה”ב אלא ממדינות נוספות במערב.

המאבקים הפוליטיים והכלכליים האיבו על השוק הסיני שרשם ירידה שבועית של למעלה מ-2% ונראה כי היחסים המתוחים בין סין לבין המערב מובילים לחוסר יציבות וחוסר נחת בשוק וכן מובילות משקיעים רבים להתרחק מהשוק הסיני.

האם מדובר במגמה חולפת או שמא אנחנו צופים בנטישה המונית והתרסקות של השוק הסיני? והאם הסינים יצליחו לעמוד עוד זמן רב מול המערב? מה שבטוח הוא ששווה לעקוב אחר המתרחש במדינה גם אם אנחנו מחזיקים בניירות ערך סינים וגם אם לא.

שערי נעילת המדדים נכון ליום ו’ 26.03.2021:

טבלת מדדים 29.3.21

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי להשקיע בתחום כזה או אחר


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    בוקר כלכלי 20.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וירידות חדות בנאסד”ק, סגירה שלילית גם באסיה ומעורבת באירופה, השקל התחזק, הנפט עלה, הזהב המשיך לטפס ובקריפטו נרשמו עליות ביממה האחרונה
    • אור שושן
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 4 שעה

    בוקר כלכלי 20.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וירידות חדות בנאסד”ק, סגירה שלילית גם באסיה ומעורבת באירופה, השקל התחזק, הנפט עלה, הזהב המשיך לטפס ובקריפטו נרשמו עליות ביממה האחרונה בוקר כלכלי 20.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וירידות חדות בנאסד”ק, סגירה שלילית גם באסיה ומעורבת באירופה, השקל התחזק, הנפט עלה, הזהב המשיך לטפס ובקריפטו נרשמו עליות ביממה האחרונה

    ארצות הברית וול-סטריט סגרה את יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי במגמה מעורבת במדדים המרכזיים: הדאו-ג'ונס (37,986) עלה ב-0.56%, ה-S&P500 (4,967)

    • לפני 4 שעה
    • 5 דק’ קריאה

    ארצות הברית וול-סטריט סגרה את יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי במגמה מעורבת במדדים המרכזיים: הדאו-ג'ונס (37,986) עלה ב-0.56%, ה-S&P500 (4,967)

    בוקר כלכלי 19.4.24: הנפט קופץ על רקע המתיחות במזרח התיכון, השווקים במזרח נסחרים בירידות, צפי לפתיחה שלילית בארה”ב, השקל ממשיך להיחלש והמתכות היקרות נסחרות בעליות שערים
    • רוני מור
    • 4 דק’ קריאה
    • לפני 1 ימים

    בוקר כלכלי 19.4.24: הנפט קופץ על רקע המתיחות במזרח התיכון, השווקים במזרח נסחרים בירידות, צפי לפתיחה שלילית בארה”ב, השקל ממשיך להיחלש והמתכות היקרות נסחרות בעליות שערים בוקר כלכלי 19.4.24: הנפט קופץ על רקע המתיחות במזרח התיכון, השווקים במזרח נסחרים בירידות, צפי לפתיחה שלילית בארה”ב, השקל ממשיך להיחלש והמתכות היקרות נסחרות בעליות שערים

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה שלילת של עד 1.02%. אתמול המדדים

    • לפני 1 ימים
    • 4 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה שלילת של עד 1.02%. אתמול המדדים

    בוקר כלכלי 17.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וסגירה שלילית באירופה, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, הזהב יורד, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר יומיים של ירידות שערים
    • אור שושן
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 3 ימים

    בוקר כלכלי 17.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וסגירה שלילית באירופה, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, הזהב יורד, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר יומיים של ירידות שערים בוקר כלכלי 17.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וסגירה שלילית באירופה, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, הזהב יורד, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר יומיים של ירידות שערים

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית מתונה. אתמול המדדים המרכזיים ננעלו

    • לפני 3 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית מתונה. אתמול המדדים המרכזיים ננעלו

    בוקר כלכלי 16.4.24: אווירה שלילית בוול-סטריט על רקע המתיחות במזרח התיכון, נעילה חיובית באירופה, השווקים באסיה נסחרים בירידות הבוקר, השקל נחלש, הנפט מתחזק, בקריפטו ירידות ביממה האחרונה והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר ותגיב לנתוני מדד המחירים לצרכן שאכזבו
    • רוני מור
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 4 ימים

    בוקר כלכלי 16.4.24: אווירה שלילית בוול-סטריט על רקע המתיחות במזרח התיכון, נעילה חיובית באירופה, השווקים באסיה נסחרים בירידות הבוקר, השקל נחלש, הנפט מתחזק, בקריפטו ירידות ביממה האחרונה והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר ותגיב לנתוני מדד המחירים לצרכן שאכזבו בוקר כלכלי 16.4.24: אווירה שלילית בוול-סטריט על רקע המתיחות במזרח התיכון, נעילה חיובית באירופה, השווקים באסיה נסחרים בירידות הבוקר, השקל נחלש, הנפט מתחזק, בקריפטו ירידות ביממה האחרונה והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר ותגיב לנתוני מדד המחירים לצרכן שאכזבו

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה שלילית בשיעור של עד 0.1%. אתמול

    • לפני 4 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה שלילית בשיעור של עד 0.1%. אתמול