ישראל: נעילה שלילית בת”א כיצד יראה שבוע המסחר הקרוב?

הצבע האדום שלט בשבוע המסחר האחרון בבורסה בת”א כאשר כלל המדדים המובילים נחלשו ורשמו ירידות שערים חדות, ובראשם מדד הבנקים עם ירידה שבועית של 2.98%.

למרות שרובו של שבוע המסחר התנהל דווקא במגמה יחסית שקטה ויציבה, ביום המסחר האחרון (יום ה’), ירידות השערים החדות שנרשמו בוול סטריט ובשווקי העולם, משכו את הבורסה בת”א למטה והוציאו אותנו לסוף השבוע עם הצבע שאנו המשקיעים פחות אוהבים לראות- אדום. בנוסף לכך, מעבר למגמת המסחר בשווקי העולם גם בארץ מתרחשים דברים אשר ילוו אותנו המשקיעים וישפיעו על מגמת המסחר בתקופה הקרובה:

  • הריבית במשק– בשבוע שעבר הותיר בנק ישראל את הריבית במשק על 1% (למרות עליית המחירים), מהלך שמיטיב איתנו המשקיעים ועם תיקי ההשקעות שלנו, אשר ימשיכו (ככל הנראה) להוות אפיק השקעה אטרקטיבי יותר מאשר חסכונות ופיקדונות בנקאיים כאלו ואחרים.
  • תחזית הצמיחה– בנק ישראל מודיע בשבוע שעבר כי הוא מוריד את תחזית הצמיחה הכלכלית במדינה לשנה הקרובה מ- 3% ל- 5.9% וזאת בעקבות התפשטות נגיף הדלתא והחשש שיוביל לפגיעה נוספת במשק, בעיקר בענף התיירות הנכנסת.
  • נגיף הדלתא- נתוני התחלואה וכן החלטות הממשלה להתמודדות עם התפשטות הנגיף בתקופה הקרובה, יהוו גם הם גורם בעל השפעה לא מבוטלת על השוק המקומי ולכן נמשיך לעקוב ולהבין כיצד ישפיע המצב על מגמת המסחר.

לסיכום, נראה כי צפויה לנו דווקא פתיחה חיובית לשבוע המסחר הקרוב וזאת בעקבות עליות השערים שנרשמו ביום המסחר האחרון (יום ו’) בוול סטריט ושווקי העולם. תקופה מעניינת מאוד בשוק, שדורשת הבנה מעמיקה של הגורמים המשפיעים עליו וזאת על מנת שנוכל לבנות אסטרטגיית השקעות מנצחת לטווח הארוך.

ארה”ב: עונת הדו”חות חוזרת לוול סטריט

למרות ירידות השערים החדות שנרשמו בוול סטריט ביום חמישי האחרון, שלושת המדדים המובילים הצליחו לסיים את השבוע במגמה חיובית ואפילו בעליות שערים חדות בהובלת מדד ה-  Dow Jonesשרשם עלייה יומית של 1.3%.

בואו נבין את הגורמים המרכזיים שמניעים את השוק בארה”ב:

  • צמיחה כלכלית- החשש כי התפשטות נגיף הדלתא, תוביל להאטה בצמיחה הכלכלית ולהגבלות נוספות ברחבי המדינה והעולם כולו, גרמו למשקיעים רבים לממש רווחים ולמכור מניות שעלולות ל”היפגע” בעקבות המצב. דבר שהוביל לירידות שערים חדות בוול סטריט.
  • תשואות האג”ח- הירידה שנרשמה בתקופה האחרונה בתשואת האג”ח הממשלתי ל-10 שנים במדינה, מובילה לעליות בשוק המניות, וגם מורידה את החשש בקרב המשקיעים מהעלאת הריבית או התערבות משמעותית של הבנק הפדרלי בזמן הקרוב.
  • אינפלציה- נראה כי החשש מאינפלציה, נדחף קצת אל מאחורי הקלעים בתקופה האחרונה וזאת בעקבות נגיף הדלתא שמחזיר דווקא את החששות מהאטה כלכלית ולא מצמיחה כלכלית מואצת ועליית מחירים.
  • עונת הדו”חות- פרסומי הדו”חות רבעוניים יחזרו אלינו בשבוע הקרוב ויהוו גורם השפעה משמעותי על השוק ויעניקו למשקיעים תמונה טובה יותר לגבי ביצועי החברות והסקטורים השונים בוול סטריט וכן לגבי המצב האמיתי בשוק.
  • הצו של ביידן- בסוף השבוע חתם נשיא ארה”ב גו’ ביידן על צו לקידום התחרות במדינה שמטרתו להקטין עלויות עבור הצרכנים בעזרת הגבלים עסקיים בעיקר בתחומי הבריאות, החקלאות, הטכנולוגיה והפארמה.

לסיכום, ע”פ חוזי המסחר העתידיים נראה כי צפויה לנו פתיחה חיובית לשבוע המסחר הקרוב. מסתמן כי בתקופה הקרובה עדיין נרגיש שינויים בשוק, שנובעים לא פעם גם מהבלבול בקרב המשקיעים שמנסים לבצע כל פעם מחדש הערכת מצב אל מול הנתונים הרבים וההתפתחויות בעולם שמשפיעות על מגמת המסחר בשוק.

 אירופה: הולכת בדרכה של וול סטריט

הבורסות המובילות באירופה גם הן רשמו שבוע מעורב שהסתיים בעליות שערים חדות ביום המסחר האחרון, כאשר את העלייה היומית החדה ביותר רשם מדד ה- CAC 40 הצרפתי עם עלייה של 2.07%.

גם המשקיעים באירופה ביצעו מכירה נרחבת של מניות וניירות ערך נוספים ביום חמישי האחרון בעקבות החשש בעולם מהתפרצות נגיף הדלתא ומהאטה נוספת בצמיחה הכלכלית, אולם כמו בארה”ב, הריבאונד של המשקיעים ביום שישי החזיר את הצבע הירוק לשוק האירופאי.

מסתמן כי בתקופה הקרובה השוק האירופאי יושפע בעיקר ממצב התחלואה ביבשת וכן מהכוונה של מדינות רבות ברחבי היבשת להחזיר הגבלות עסקיות וחברתיות כאלו ואחרות, דבר שעלול להגביר את החשש מהאטה כלכלית באירופה. בנוסף לכך, גם באירופה יפתחו השבוע את עונת הדו”חות שתרכז עניין רב בקרב המשקיעים ותלווה אותנו בזמן הקרוב.

אסיה: השוק הסיני בצניחה חופשית

שבוע חלש נרשם בבורסות המובילות באסיה, גם בשוק ההודי ובעיקר בשוק הסיני שרושם שבוע נוסף בו המדד המרכזי ה- Hang Seng רושם ירידה שבועית של 3.66%.

בואו נבין מה קורה בשווקים המרכזיים באסיה:

  • הודו- החשש בשוק העולמי מהתפשטות נגיף הדלתא, יחד עם ירידה בקצב המתחסנים באזורים שונים ברחבי הודו ובעיות פוליטיות בממשלה ההודית יצרו סנטימנט שלילי בשוק ההודי בשבוע שעבר. בנוסף לכך, נראה כי השוק ההודי עבר את השיא התקופתי שלו שהגיע בשיא יציאתה של הודו ממשבר הקורונה האחרון.
  • סין- השוק הסיני רשם את השבוע הגרוע ביותר שלו מזה 4 חודשים. החשש בקרב המשקיעים מההתערבות הגוברת של הממשל בשוק וההגבלות אותן הוא מטיל על חברות שונות במדינה, חברת Didi נמצאת כיום במרכז הבמה, מרתיעות משקיעים זרים רבים ומובילה לירידות בשוק הסיני. בנוסף לכך, חווים הסינים מכה נוספת ממלחמת הסחר המתמשכת עם ארה”ב ובשבוע שעבר מוסיפה ארה”ב מעל 10 חברות סיניות חדשות לרשימה השחורה וזאת בעקבות הפרה של זכויות אדם ומעקב אחר מוסלמים בחבל שינג’יאנג.

שערי נעילת המדדים נכון ליום ו’ 09.06.2021:

מדדים

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי להשקיע בתחום כזה או אחר


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    בוקר כלכלי 23.4.24: הבורסה בת”א סגורה היום, נעילה חיובית אמש בארה”ב ובאירופה, השווקים במזרח עולים בשעה זו, הנפט מתחזק, הזהב נחלש, השקל יורד ובקריפטו נרשמות כעת עליות מתונות
    • ליאור מור
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 4 שעה

    בוקר כלכלי 23.4.24: הבורסה בת”א סגורה היום, נעילה חיובית אמש בארה”ב ובאירופה, השווקים במזרח עולים בשעה זו, הנפט מתחזק, הזהב נחלש, השקל יורד ובקריפטו נרשמות כעת עליות מתונות בוקר כלכלי 23.4.24: הבורסה בת”א סגורה היום, נעילה חיובית אמש בארה”ב ובאירופה, השווקים במזרח עולים בשעה זו, הנפט מתחזק, הזהב נחלש, השקל יורד ובקריפטו נרשמות כעת עליות מתונות

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה מעורבת. אתמול וול-סטריט פתחה את שבוע

    • לפני 4 שעה
    • 5 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה מעורבת. אתמול וול-סטריט פתחה את שבוע

    בוקר כלכלי 22.4.24: צפי לפתיחה חיובית בארה”ב, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, המתכות היקרות יורדות, הקריפטו נרשמות עליות שערים, הבורסה בת”א סגורה לרגל החג והשקל נסחר בשעה זו  בירידות
    • אור שושן
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 1 ימים

    בוקר כלכלי 22.4.24: צפי לפתיחה חיובית בארה”ב, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, המתכות היקרות יורדות, הקריפטו נרשמות עליות שערים, הבורסה בת”א סגורה לרגל החג והשקל נסחר בשעה זו  בירידות בוקר כלכלי 22.4.24: צפי לפתיחה חיובית בארה”ב, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, המתכות היקרות יורדות, הקריפטו נרשמות עליות שערים, הבורסה בת”א סגורה לרגל החג והשקל נסחר בשעה זו בירידות

    ארצות הברית וול-סטריט תיפתח את שבוע המסחר בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית: החוזים על הדאו-ג'ונס

    • לפני 1 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית וול-סטריט תיפתח את שבוע המסחר בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית: החוזים על הדאו-ג'ונס

    בוקר כלכלי 21.4.24: השווקים מסביב לעולם סיכמו שבוע של ירידות מובהקות, הנפט נחלש, הזהב המשיך לטפס, בקריפטו נרשמו עליות שבועיות והבורסה בת”א תיפתח הבוקר את שבוע המסחר המקוצר לרגל החג ותגיב לאירועים הבטחוניים ולהורדת דירוג האשראי של ישראל
    • ליאור מור
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 2 ימים

    בוקר כלכלי 21.4.24: השווקים מסביב לעולם סיכמו שבוע של ירידות מובהקות, הנפט נחלש, הזהב המשיך לטפס, בקריפטו נרשמו עליות שבועיות והבורסה בת”א תיפתח הבוקר את שבוע המסחר המקוצר לרגל החג ותגיב לאירועים הבטחוניים ולהורדת דירוג האשראי של ישראל בוקר כלכלי 21.4.24: השווקים מסביב לעולם סיכמו שבוע של ירידות מובהקות, הנפט נחלש, הזהב המשיך לטפס, בקריפטו נרשמו עליות שבועיות והבורסה בת”א תיפתח הבוקר את שבוע המסחר המקוצר לרגל החג ותגיב לאירועים הבטחוניים ולהורדת דירוג האשראי של ישראל

    ארצות הברית המסחר בארה"ב סגור היום ויפתח מחר. בשבוע המסחר האחרון המדדים בארה"ב סיכמו ביצועים שליליים זה השבוע השלישי ברציפות:

    • לפני 2 ימים
    • 5 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב סגור היום ויפתח מחר. בשבוע המסחר האחרון המדדים בארה"ב סיכמו ביצועים שליליים זה השבוע השלישי ברציפות:

    בוקר כלכלי 20.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וירידות חדות בנאסד”ק, סגירה שלילית גם באסיה ומעורבת באירופה, השקל התחזק, הנפט עלה, הזהב המשיך לטפס ובקריפטו נרשמו עליות ביממה האחרונה
    • אור שושן
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 3 ימים

    בוקר כלכלי 20.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וירידות חדות בנאסד”ק, סגירה שלילית גם באסיה ומעורבת באירופה, השקל התחזק, הנפט עלה, הזהב המשיך לטפס ובקריפטו נרשמו עליות ביממה האחרונה בוקר כלכלי 20.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וירידות חדות בנאסד”ק, סגירה שלילית גם באסיה ומעורבת באירופה, השקל התחזק, הנפט עלה, הזהב המשיך לטפס ובקריפטו נרשמו עליות ביממה האחרונה

    ארצות הברית וול-סטריט סגרה את יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי במגמה מעורבת במדדים המרכזיים: הדאו-ג'ונס (37,986) עלה ב-0.56%, ה-S&P500 (4,967)

    • לפני 3 ימים
    • 5 דק’ קריאה

    ארצות הברית וול-סטריט סגרה את יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי במגמה מעורבת במדדים המרכזיים: הדאו-ג'ונס (37,986) עלה ב-0.56%, ה-S&P500 (4,967)