ישראל: הבורסה בת”א ממשיכה לשמור על מגמה חיובית

הבורסה בת”א מסכמת שבוע מסחר לא סוער במיוחד, ומצליחה גם השבוע לשמור על מגמה חיובית כאשר המדדים המובילים ממשיכים להיצבע בירוק.

בסיכום החודשי מצליחה הבורסה המקומית לשמור על מגמה חיובית בחודש אפריל עם עליות בכלל המדדים המובילים:

  • ת”א 125 – 3.04%
  • ת”א 35 – 2.31%
  • ת”א בנקים 5 – 3.12%

המצב בבורסה המקומית, ממשיך לשדר יציבות והמגמה נשארת חיובית, גם כאשר שווקי העולם רושמים ירידות שערים. אנו צופים לאחרונה כיצד בורסות גדולות ומרכזיות בעולם מטלטלות כמו ספינות בלב ים בעקבות עליית נתוני התחלואה בעולם וההשלכות הכלכליות, החברתיות והפוליטיות שלה. למרות החשש מאינפלציה (עליית מחירים) בארץ וחוסר היציבות הפוליטית שמלווה אותנו כבר תקופה ארוכה, סביבת הריבית הנמוכה ועליות השערים המרשימות אותם רושם השוק המקומי, מחזקים את המגמה החיובית ויוצרים תנועה של כספים נוספים שנכנסים אל השוק במטרה לייצר תשואה טובה למשקיעים או אפילו רק לשמור על הערך של כספם.

בקרוב, ייגמר החל”ת ואנו צפויים לראות חזרה של עובדים רבים אל המשק ואיתם ייכנסו כספים נוספים אל השוק שעלולים להגביר את האינפלציה בישראל. לכן, חשוב להמשיך ולעקוב אחר הנושא מכיוון שהוא בעל השפעה רבה לגבי ההחלטות הפיננסיות אותן נאלץ לקבל ועלול להשפיע על אפיקי ההשקעה בהם נבחר על מנת למצוא את המקום הטוב ביותר עבור הכסף שלנו.

לסיכום, מסתמן כי צפויה לנו פתיחה מעורבת לשבוע המסחר הקרוב, כאשר למרות הנעילה החיובית בת”א, ירידות השערים בוול סטריט ושווקי העולם עלולות להשפיע באופן שלילי על מגמת המסחר בת”א.

ארה”ב: מי צבע את וול סטריט באדום?

השבוע שעבר בוול סטריט, היה שבוע קצת מוזר למשקיעים רבים. על אף הדו”חות הרבעוניים המוצלחים של חברות רבות ומרכזיות והנתונים הכלכליים המעודדים שהתפרסמו, בסיכום השבועי נרשמה דווקא מגמה מעורבת כאשר הדאו ג’ונס והנאסדק רושמים ירידות שערים ומדד ה S&P500 רושם עלייה מזערית.

אז בואו נבין את הגורמים המרכזיים שמניעים את השוק בארה”ב:

  • דו”חות רבעוניים- עונת הדו”חות בארה”ב ממשיכה בכל הכוח ובשבוע שעבר פרסמו מספר חברות מרכזיות את הדו”חות הרבעוניים שלהן: גוגל, פייסבוק, אפל, טסלה ועוד. הרוב המכריע של הדו”חות שהתפרסמו היו חיוביים מאוד כאשר חברות הטכנולוגיה ממשיכות להוביל ולהציג נתוני צמיחה מרשימים.
  • הבנק הפדרלי- יו”ר הבנק המרכזי בארה”ב הודיע בשבוע שעבר כי יותיר את הריבית במשק אפסית (0%-0.25%). הוא צופה כי בתקופה הקרובה תמשיך ארה”ב בהאצת הצמיחה הכלכלית שלה וגם כי האינפלציה במדינה תמשיך לעלות.
  • נתונים כלכליים- כבר הבנו כי השוק האמריקאי מושפע מאוד בתקופה האחרונה מפרסום של נתונים מאקרו כלכליים, שמעניקים למשקיעים ולציבור הרחב אינדיקציה לגבי קצב ההתאוששות הכלכלית במדינה. בשבוע שעבר מתפרסמים מספר נתונים חשובים אשר מעניקים אופטימיות רבה בשוק האמריקאי וביניהם:
  1. ירידה במספר התביעות החדשות לאבטלה, למספר הנמוך ביותר מאז פרוץ מגפת הקורנה.
  2. כלכלת ארה”ב רושמת גדילה של 4% ברבעון הראשון של השנה.
  3. נרשם זינוק של 7% בנתוני הצריכה הפרטית בארה”ב.
  4. נרשמת עלייה במדד ביטחון ואמון הצרכנים בארה”ב.

לסיכום, נראה כי צפויה לנו פתיחה שלילית לשבוע המסחר הקרוב בוול סטריט וזאת ע”פ חוזי המסחר העתידיים וכן בעקבות הנעילה השלילית שנרשמה בוול סטריט ובשווקים המרכזיים באסיה ובאירופה בסוף השבוע האחרון.

נראה כי המצב הכלכלי ממשיך להשתפר, כספי חבילת הסיוע ממשיכים לזרום לשוק ומחזקים את ההתאוששות הכלכלית והתעסוקתית בארה”ב, מבצע החיסונים אותו מוביל ג’ו ביידן ממשיך לצבור תאוצה וחברות רבות בוול סטריט מפרסמות דו”חות רבעוניים מעודדים במיוחד.

אולם, כמו שראינו על אף כל האווירה החיובית עדיין נרשמה ירידה בוול סטריט וזאת בעקבות סביבת הריבית שנשארת נמוכה ומעלה את החששות מהתגברות האינפלציה במדינה, דבר שמורגש בקרב המשקיעים. בנוסף לכך, אנו צופים במימוש רווחים של משקיעים רבים לאחר העליות שנרשמו בתקופה האחרונה ולאחר פרסום הדו”חות הרבעוניים. מצב זה מוביל ליציאה של חלק לא מבוטל מכספי המשקיעים אל מחוץ לשוק והוא גורם מרכזי נוסף שמוביל לירידות השערים אותם ראינו בשבוע האחרון.

אירופה: אופטימיות זהירה בגוש היורו?

באירופה נרשמה מגמת מסחר מעורבת בשבוע שעבר, בעוד בגרמניה מדד הדאקס רושם ירידות שערים, בצרפת ובאנגליה רושמים התחזקות של המדדים המובילים במדינה.

הנתונים הכלכליים שפרסמה לשכת הסטטיסטיקה באירופה בשבוע שעבר, שפכו אור חדש על מצבו של גוש היורו ועל המדינות המרכזיות באיחוד. ע”פ הנתונים שהתפרסמו הכלכלה הגרמנית רשמה התכווצות של 1.7% ברבעון הראשון של השנה ואילו הכלכלה הצרפתית רשמה צמיחה מפתיעה של 0.4%. בסיכום הכללי. בנוסף לכך, בגוש היורו יכולים להיות מעודדים מהדו”חות הרבעוניים המתפרסמים ביבשת כאשר כ-71% מהחברות המרכזיות באירופה מצליחות להציג רווחים רבעוניים גבוהים מצפי האנליסטים.

לסיכום נראה כי המצב באירופה מתחיל להשתפר, מדינות רבות מצליחות להשתלט על התפרצות הנגיף ולאט לאט מסירות הגבלות ומודיעות על הקלות חדשות שעשויות לסייע לכלכלה האירופית. אולם, למרות הנתונים המעודדים אנו רואים כי המשקיעים באירופה נשארים זהירים, הם מרגישים כי המצב בשוק האירופי עדיין לא יציב מספיק ומסתמן כי מגמת הזהירות וחוסר היציבות תמשיך ללוות את אירופה בזמן הקרוב עד אשר נתוני התחלואה ירדו בצורה משמעותית וכן הנתונים הכלכליים יהיו מספיק יציבים ויעידו על התאוששות כלכלית חזקה ביבשת.

אסיה: האם השוק ההודי בדרך לקריסה?  

יבשת אסיה ממשיכה להפתיע גם בשבוע שעבר, כאשר למרות המצב הקשה מאוד במדינה, דווקא השוק ההודי הוא זה שרושם עלייה שבועית של 1.89% בעוד בסין וביפן רושמים ירידות שערים.

בואו נבין מה קורה בשווקים המרכזיים במזרח הרחוק:

  • סין– השוק הסיני רשם ירידה חדה בשבוע המסחר האחרון. למרות ההתאוששות הכלכלית המרשימה של המדינה והנתונים שפרסמה בתקופה האחרונה נצבע השוק הסיני באדום. המתיחות הגוברת בין סין לארה”ב בשבוע שעבר, הוסיפה לחץ רב בעיקר על חברות הטכנולוגיה הסיניות שהופכות לפגיעות יותר ונתונות לסכנות גדולות יותר במאבק בין 2 הכלכלות הגדולות בעולם. בנוסף לכך, בשבוע שעבר מתפרסמים נתונים מאכזבים במדינה לפיהם חלה ירידה בקצב הפעילות התעשייתית בסין בחודש אפריל. דבר נוסף שהוביל לירידות השערים הוא לא אחר מהממשל הסיני עצמו שלאחרונה נראה מתערב יותר ויותר ומחזק את הרגולציה על חברות טכנולוגיה ופיננסים סיניות, מהלך שגורם להירתעות של משקיעים רבים בסין ובעולם.
  • הודו– למרות המצב הכאוטי בהודו שממשיכה לשבור שיאים בנתוני התחלואה במדינה, בשבוע שעבר צפינו דווקא בעליות שערים בשוק ההודי. את עליות השערים הובילו בעיקר המשקיעים אשר חיכו לדו”חות החיוביים של החברות הגדולות והמרכזיות בהודו ולכן, למרות המצב בשטח השוק ההודי הצליח לרשום עליות שערים בשבוע שעבר, מגמה שהתהפכה ביום המסחר האחרון. נראה כי השוק ההודי יציג חוסר יציבות רבה בתקופה הקרובה, משקיעים רבים אשר מימשו את הרווחים בשבוע שעבר ישקלו בכובד ראש כניסה מחודשת לשוק ההודי במצבה הנוכחי של המדינה. האם השוק ההודי בדרך לקריסה מוחלטת או שהירידות החדות הן דווקא הזדמנות להשקיע בשוק בעל פוטנציאל צמיחה אדיר?

שערי נעילת המדדים נכון ליום ו’ 30.04.2021:

טבלת מדדים 02.05.2021

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי להשקיע בתחום כזה או אחר


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    בוקר כלכלי 25.4.24: צפי לפתיחה שלילית בוול-סטריט, נעילה שלילית באירופה והשווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט מתחזק, בקריפטו נרשמו ירידות, הזהב נחלש, השקל מאבד מערכו והבורסה בת”א תיפתח ליום מסחר מקוצר לאחר עליות אמש
    • ליאור מור
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 3 שעה

    בוקר כלכלי 25.4.24: צפי לפתיחה שלילית בוול-סטריט, נעילה שלילית באירופה והשווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט מתחזק, בקריפטו נרשמו ירידות, הזהב נחלש, השקל מאבד מערכו והבורסה בת”א תיפתח ליום מסחר מקוצר לאחר עליות אמש בוקר כלכלי 25.4.24: צפי לפתיחה שלילית בוול-סטריט, נעילה שלילית באירופה והשווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט מתחזק, בקריפטו נרשמו ירידות, הזהב נחלש, השקל מאבד מערכו והבורסה בת”א תיפתח ליום מסחר מקוצר לאחר עליות אמש

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה שלילית של עד 1.17%. אתמול השוק

    • לפני 3 שעה
    • 7 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה שלילית של עד 1.17%. אתמול השוק

    בוקר כלכלי 24.4.24: נעילה חיובית דו-יומית באירופה ובארה”ב, השווקים באסיה נסחרים הבוקר בעליות שערים, הנפט מתחזק, בקריפטו נרשמות עליות, השקל נחלש והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר את יום המסחר המקוצר
    • ליאור מור
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 1 ימים

    בוקר כלכלי 24.4.24: נעילה חיובית דו-יומית באירופה ובארה”ב, השווקים באסיה נסחרים הבוקר בעליות שערים, הנפט מתחזק, בקריפטו נרשמות עליות, השקל נחלש והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר את יום המסחר המקוצר בוקר כלכלי 24.4.24: נעילה חיובית דו-יומית באירופה ובארה”ב, השווקים באסיה נסחרים הבוקר בעליות שערים, הנפט מתחזק, בקריפטו נרשמות עליות, השקל נחלש והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר את יום המסחר המקוצר

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה חיובית של עד 0.71%. אתמול וול-סטריט

    • לפני 1 ימים
    • 5 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה חיובית של עד 0.71%. אתמול וול-סטריט

    בוקר כלכלי 23.4.24: הבורסה בת”א סגורה היום, נעילה חיובית אמש בארה”ב ובאירופה, השווקים במזרח עולים בשעה זו, הנפט מתחזק, הזהב נחלש, השקל יורד ובקריפטו נרשמות כעת עליות מתונות
    • ליאור מור
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 2 ימים

    בוקר כלכלי 23.4.24: הבורסה בת”א סגורה היום, נעילה חיובית אמש בארה”ב ובאירופה, השווקים במזרח עולים בשעה זו, הנפט מתחזק, הזהב נחלש, השקל יורד ובקריפטו נרשמות כעת עליות מתונות בוקר כלכלי 23.4.24: הבורסה בת”א סגורה היום, נעילה חיובית אמש בארה”ב ובאירופה, השווקים במזרח עולים בשעה זו, הנפט מתחזק, הזהב נחלש, השקל יורד ובקריפטו נרשמות כעת עליות מתונות

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה מעורבת. אתמול וול-סטריט פתחה את שבוע

    • לפני 2 ימים
    • 5 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה מעורבת. אתמול וול-סטריט פתחה את שבוע

    בוקר כלכלי 22.4.24: צפי לפתיחה חיובית בארה”ב, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, המתכות היקרות יורדות, הקריפטו נרשמות עליות שערים, הבורסה בת”א סגורה לרגל החג והשקל נסחר בשעה זו  בירידות
    • אור שושן
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 3 ימים

    בוקר כלכלי 22.4.24: צפי לפתיחה חיובית בארה”ב, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, המתכות היקרות יורדות, הקריפטו נרשמות עליות שערים, הבורסה בת”א סגורה לרגל החג והשקל נסחר בשעה זו  בירידות בוקר כלכלי 22.4.24: צפי לפתיחה חיובית בארה”ב, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, המתכות היקרות יורדות, הקריפטו נרשמות עליות שערים, הבורסה בת”א סגורה לרגל החג והשקל נסחר בשעה זו בירידות

    ארצות הברית וול-סטריט תיפתח את שבוע המסחר בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית: החוזים על הדאו-ג'ונס

    • לפני 3 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית וול-סטריט תיפתח את שבוע המסחר בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית: החוזים על הדאו-ג'ונס