ישראל: הפתיחה של המשק והחיסונים שבדרך  

באנרגיות חיוביות יום המסחר האחרון בבורסה בת”א נסגר בעליות שערים מרשימות של 2 המדדים המובילים, ת”א 35 ו-125, שרשמו עלייה יומית של למעלה מ-1.2% ועלייה שבועית של למעלה מ-4%. שבוע חיובי נוסף עבר על הבורסה בת”א כאשר מלבד האווירה האופטימית בארץ שהעניקה בסיס יציב לעליות שנרשמו, גם האווירה החיובית שנרשמה השבוע בשווקי העולם דחפה את השוק המקומי למעלה.

נראה כי בשבוע שעבר הפתיחה המחודשת של מספר קניונים ברחבי הארץ, נתוני התחלואה היציבים יחסית וההצהרות של בכירים רבים בממשלה לפיהן מיליוני חיסונים לקורונה עתידים להגיע לישראל יצרו אווירה חיובית מאוד בשוק הישראלי ותחושת התקווה החזקה הניעה את השוק המקומי למעלה.

בנוסף לכך, ועידת ישראל דובאי שהתקיימה בשבוע שעבר יחד עם הביקור החשאי של ראש הממשלה בערב הסעודית, הזכירו לשוק ולמשקיעים הישראלים את הפוטנציאל הכלכלי העצום ואת עתיד ההשקעות הוורוד שטומנים בחובם הסכמי השלום החדשים עם מדינות המפרץ.

מסתמן כי על רקע מגמות הנעילה בבורסות העולמיות, יחד עם הנעילה החיובית של המסחר בארץ, יעניקו לנו פתיחה חיובית לשבוע המסחר בבורסה בת”א.

בשבוע הקרוב, מעבר לעדכונים והחדשות שיגיעו מעבר לים וישפיעו על מגמות המסחר בארץ, נראה כי השוק המקומי יעקוב באדיקות אחר החלטות קבינט הקורונה בנוגע להקלות נוספות על המשק והמסחר, נתוני התחלואה,  התפתחויות וחדשות נוספות בנוגע להגעתו של חיסון לקורונה לארץ וכן עונת פרסום הדו”חות של חברות רבות בבורסה הישראלית שתיגמר ביום שני בלילה יחד החלטת הריבית האחרונה של בנק ישראל לשנה זו שתפורסם מחר .

ארה”ב: חגיגת החגים, היציבות הפוליטית והשיאים החדשים   

Green November   השוק בארה”ב סוגר את אחד החודשים החיוביים והטובים שלו בתקופה האחרונה, כאשר בשבוע האחרון שלושת המדדים המובילים רושמים עליות שוברות שיאים ובראשן מדד הדאו ג’ונס (שרוב החברות המרכיבות אותו נפגעו מהקורונה בצורה הקשה ביותר) שרושם את הצמיחה הגדולה ביותר שלו מאז 1987 עם עלייה חודשית של כ-13%, וזאת בעקבות ההודעות הרבות והתקווה הגדולה בשוק להגעתו של חיסון אפקטיבי עוד בתחילת השנה הקרובה.

שבוע מצוין עבר על השוק בארה”ב, הודעתו של דונלד טראמפ כי יתחיל רשמית את יציאתו מהבית הלבן  יחד עם הודעתו של ביידן על מינויה העתידי של ג’נט ילין (נגידת הבנק הפדרלי לשעבר) לתפקיד שרת האוצר, העניקו לשוק בארה”ב את השקט והיציבות הפוליטית לו הם חיכו יחד עם אמונה רבה של השוק בשרת האוצר העתידית. בנוסף לכך, ידיעות אלו הגדילו את התקווה בשוק האמריקאי כי המשא ומתן בנוגע לחבילת הסיוע הממשלתית, עתיד להתחדש ואף להניב הסכמה מלאה בין הצדדים.

ביום חמישי לא התקיים מסחר בוול סטריט וכן יום מסחר מקוצר נרשם ביום שישי וזאת בעקבות חג ההודיה ותקופת החגים אליה נכנסים במדינה, הכוללים את חגי הקניות הענקיים Black Friday ו- Cyber Monday.

מנגד נתוני התחלואה הגבוהים יחד עם נתוני האבטלה השבועיים הגבוהים שנרשמו שפורסמו בארה”ב בשבוע שעבר, הזכירו לנו כי עלינו להמשיך לעקוב גם אחרי המצב בשטח וזאת למרות האווירה החיובית.

לסיכום, נראה כי שבוע המסחר הקרוב בארה”ב עתיד להיפתח במגמת מסחר חיובית, החוזים העתידיים והאווירה בשוק ירוקים ואופטימיים ונקווה כי גם בשבוע הקרוב ישברו המדדים בארה”ב שיאים נוספים.

בשבוע הקרוב נראה כי משקיעים רבים והשוק כולו ימתינו למספר דברים מרכזיים:

  • נתוני הקנייה של הצרכנים האמריקאים לאחר חגי הקניות, שייתנו אינדיקציה לגבי כוח הקנייה ואופי הקנייה של הצרכן האמריקאי בתקופה זו.
  • פרסום נתוני האבטלה החודשיים בארה”ב ב-4.12 שייתנו תמונה ברורה יותר לגבי המצב במדינה.
  • נתוני התחלואה במדינה, כאשר החשש המרכזי הוא מקפיצה בנתונים לאחר החג.
  • נאומיהם של יו”ר הבנק הפדרלי ומזכיר האוצר בסנאט ב- 01.12 בנושא צעדי החירום הכלכליים הדרושים על מנת לסייע לכלכלה האמריקאית להתגבר על המשבר

אירופה: הברקזיט של בריטניה ומאות מיליוני חיסונים לקורונה

ממשיכים במאבק גם ביבשת אירופה נרשמה מגמת מסחר חיובית בשבוע שעבר. אולם באירופה העליות שרשמו השווקים היו משמעותיות פחות מבשאר שווקי העולם. למרות אווירת האופטימיות הקלה באירופה בעקבות הדיווחים הממשיכים להגיע, גם בשבוע שעבר, בנוגע למאמציו האדירים של האיחוד האירופאי להביא מאות מיליוני חיסונים אל היבשת, משקיעים רבים עדיין חוששים מהמצב במדינות רבות ברחבי היבשת שהודיעו בשבוע שעבר כי יאריכו את ההגבלות ואת הסגר בשטחן (גרמניה- עד -20.12 וצרפת- 15.12). החשש המרכזי של המשקיעים הוא בעיקר בכל הקשור לקצב ההתאוששות הכלכלית של מדינות אלו.

בנוסף לכך, פרסום הדו”ח של GFK  (ארגון ניתוח השווקים הענק) לגבי ירידת האמון והסנטימנט של הצרכנים בנוגע לגרמניה וצרפת העיב גם הוא על מצב השוק ומיתן את האווירה החיובית באירופה.

נקודה נוספת שמושכת את תשומת הלב של המשקיעים הוא יציאתה הסופית של הממלכה הבריטית מהאיחוד האירופי שעתידה להתרחש ב-31.1.2020. מסתמן כי הבריטים, שעסוקים בהצלת כלכלתם המתכווצת ובלקיחת אחת ההלוואות הגדולות בהיסטוריה של המדינה (400 מיליארד פאונד), ימשיכו במשא ומתן עם האיחוד על מנת להגיע להסכם יציאה שייטיב עם שני הצדדים.

לסיכום, השוק האירופי נמצא בתקופה מעניינת ומלאת הזדמנויות, אירופה גם היא מוקירה את היציבות הפוליטית בארה”ב וממתינה לשיתוף הפעולה עם ממשל ביידן, אולם מסתמן כי גם השבוע הקרוב באירופה יסבוב  בעיקר סביב מצב התחלואה ביבשת ובנתונים המתפרסמים אודות מצבן הכלכלי של המדינות השונות. נמשיך לעקוב אחר המצב ונקווה כי הסגר וההגבלות ברחבי היבשת יצליחו לייצב את מצב התחלואה ויובילו להסרת ההגבלות ולחזרת הפעילות הכלכלית והמסחר של המדינות ביבשת, כאשר דיווח חיובי מבריטניה לפיה תאשר כבר השבוע את החיסון של חברת פייזר לשימוש בממלכה נותן את התחושה שחיסון אמיתי קרוב מאי פעם.

אסיה: סין ויפן מתאוששות הודו שוקעת  

חיים בסרט הודי בשבוע האחרון ראינו כיצד סין ממשיכה בהתאוששותה המרשימה וכיצד יפן, שדישדשה בתקופה האחרונה, נעלה שבוע מוצלח מאוד עם עלייה של למעלה מ-4% במדד הניקיי225 (המדד הראשי ביפן). לעומתם מי שבתקופה האחרונה ממשיכה לשקוע בבוץ, היא דווקא הכוכבת העולה שכלכלתה היא השישית בגודלה בעולם, הודו.

ההתפרצות הקשה של הקורונה במדינה וחוסר מהירות התגובה של הממשלה למלחמה בנגיף, הובילו את כלכלת המדינה להתכווץ ברבעון השלישי בכ- 7.5% , רבעון נוסף בו רושמת המדינה התכווצות משמעותית בכלכלתה.

האם הודו לקראת מיתון כלכלי קשה שיפגע בסיכוייה להתחרות ביריבתה המרה סין או שמא היא תצליח להציג קצב התאוששות מהיר ממה שצופים האנליסטים?

שערי נעילת המדדים נכון ליום ו’ 27.11.2020:

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי להשקיע בתחום כזה או אחר.


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    בוקר כלכלי 23.4.24: הבורסה בת”א סגורה היום, נעילה חיובית אמש בארה”ב ובאירופה, השווקים במזרח עולים בשעה זו, הנפט מתחזק, הזהב נחלש, השקל יורד ובקריפטו נרשמות כעת עליות מתונות
    • ליאור מור
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 4 שעה

    בוקר כלכלי 23.4.24: הבורסה בת”א סגורה היום, נעילה חיובית אמש בארה”ב ובאירופה, השווקים במזרח עולים בשעה זו, הנפט מתחזק, הזהב נחלש, השקל יורד ובקריפטו נרשמות כעת עליות מתונות בוקר כלכלי 23.4.24: הבורסה בת”א סגורה היום, נעילה חיובית אמש בארה”ב ובאירופה, השווקים במזרח עולים בשעה זו, הנפט מתחזק, הזהב נחלש, השקל יורד ובקריפטו נרשמות כעת עליות מתונות

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה מעורבת. אתמול וול-סטריט פתחה את שבוע

    • לפני 4 שעה
    • 5 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה מעורבת. אתמול וול-סטריט פתחה את שבוע

    בוקר כלכלי 22.4.24: צפי לפתיחה חיובית בארה”ב, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, המתכות היקרות יורדות, הקריפטו נרשמות עליות שערים, הבורסה בת”א סגורה לרגל החג והשקל נסחר בשעה זו  בירידות
    • אור שושן
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 1 ימים

    בוקר כלכלי 22.4.24: צפי לפתיחה חיובית בארה”ב, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, המתכות היקרות יורדות, הקריפטו נרשמות עליות שערים, הבורסה בת”א סגורה לרגל החג והשקל נסחר בשעה זו  בירידות בוקר כלכלי 22.4.24: צפי לפתיחה חיובית בארה”ב, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, המתכות היקרות יורדות, הקריפטו נרשמות עליות שערים, הבורסה בת”א סגורה לרגל החג והשקל נסחר בשעה זו בירידות

    ארצות הברית וול-סטריט תיפתח את שבוע המסחר בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית: החוזים על הדאו-ג'ונס

    • לפני 1 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית וול-סטריט תיפתח את שבוע המסחר בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית: החוזים על הדאו-ג'ונס

    בוקר כלכלי 21.4.24: השווקים מסביב לעולם סיכמו שבוע של ירידות מובהקות, הנפט נחלש, הזהב המשיך לטפס, בקריפטו נרשמו עליות שבועיות והבורסה בת”א תיפתח הבוקר את שבוע המסחר המקוצר לרגל החג ותגיב לאירועים הבטחוניים ולהורדת דירוג האשראי של ישראל
    • ליאור מור
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 2 ימים

    בוקר כלכלי 21.4.24: השווקים מסביב לעולם סיכמו שבוע של ירידות מובהקות, הנפט נחלש, הזהב המשיך לטפס, בקריפטו נרשמו עליות שבועיות והבורסה בת”א תיפתח הבוקר את שבוע המסחר המקוצר לרגל החג ותגיב לאירועים הבטחוניים ולהורדת דירוג האשראי של ישראל בוקר כלכלי 21.4.24: השווקים מסביב לעולם סיכמו שבוע של ירידות מובהקות, הנפט נחלש, הזהב המשיך לטפס, בקריפטו נרשמו עליות שבועיות והבורסה בת”א תיפתח הבוקר את שבוע המסחר המקוצר לרגל החג ותגיב לאירועים הבטחוניים ולהורדת דירוג האשראי של ישראל

    ארצות הברית המסחר בארה"ב סגור היום ויפתח מחר. בשבוע המסחר האחרון המדדים בארה"ב סיכמו ביצועים שליליים זה השבוע השלישי ברציפות:

    • לפני 2 ימים
    • 5 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב סגור היום ויפתח מחר. בשבוע המסחר האחרון המדדים בארה"ב סיכמו ביצועים שליליים זה השבוע השלישי ברציפות:

    בוקר כלכלי 20.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וירידות חדות בנאסד”ק, סגירה שלילית גם באסיה ומעורבת באירופה, השקל התחזק, הנפט עלה, הזהב המשיך לטפס ובקריפטו נרשמו עליות ביממה האחרונה
    • אור שושן
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 3 ימים

    בוקר כלכלי 20.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וירידות חדות בנאסד”ק, סגירה שלילית גם באסיה ומעורבת באירופה, השקל התחזק, הנפט עלה, הזהב המשיך לטפס ובקריפטו נרשמו עליות ביממה האחרונה בוקר כלכלי 20.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וירידות חדות בנאסד”ק, סגירה שלילית גם באסיה ומעורבת באירופה, השקל התחזק, הנפט עלה, הזהב המשיך לטפס ובקריפטו נרשמו עליות ביממה האחרונה

    ארצות הברית וול-סטריט סגרה את יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי במגמה מעורבת במדדים המרכזיים: הדאו-ג'ונס (37,986) עלה ב-0.56%, ה-S&P500 (4,967)

    • לפני 3 ימים
    • 5 דק’ קריאה

    ארצות הברית וול-סטריט סגרה את יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי במגמה מעורבת במדדים המרכזיים: הדאו-ג'ונס (37,986) עלה ב-0.56%, ה-S&P500 (4,967)