אם יש לכם תיק השקעות (או שאתם עומדים לפתוח אחד), אין ספק כי משבר הקורונה נחשב למסוכן שבעתיים מבחינתכם, כיוון שאתם חוששים (ובצדק) מנפילות שווקים חדות אשר עלולות לגרום לכם להפסד כספי משמעותי. לכן, היום נציג בפניכם סקירה קצרה על עולם ההשקעות בישראל וגם מספר טיפים לבחירה נכונה של תמהיל השקעות ריאלי.

משבר הקורונה הוא כמו “מגדל קלפים פיננסי” – ככל שהיקף התחלואה עולה אז הכול מסביב קורס: חדרי הכושר, המסעדות, המלונות, מערכת החינוך, עולם התרבות, החקלאות, התיירות, ההייטק ועוד. למרבה הצער, זה כבר לא חדש לנו ואנו זוכרים היטב את ההשלכות של ה”גל הראשון”: כניסה לסגר מלא אשר אילץ אותנו לצאת לחל”ת ולהפוך ל”שבויים” של חוסר ודאות כלכלית.

והיום? היום אנו נמצאים בעיצומו של גל שני ועינינו נשואות אל “פרויקטור הקורונה” הפרופ’ רוני גמזו אשר מונה לתפקיד הזה כדי להוציא את ישראל מהמשבר – קודם כל ברמה הבריאותית. ולגבי “הקורונה הכלכלית” ובכן, היא עדיין איתנו, אבל בואו נדבר קצת על מה שקורה מבחינת עולם ההשקעות.

עולם ההשקעות בתקופת הקורונה – מה קורה שם היום?

לפני הכול, חשוב שתכירו נתון מהותי (ומדאיג): עפ”י תחזית של בנק ישראל (יוני 2020) הנוגעת לצמיחה במשק – הכלכלה עשויה להתכווץ ב – 6.2% ולרשום צמיחה שלילית של 4.5%.

תחזית פסימית לישראל

הכלכלה תתכווץ ב6.2%

ואם תוסיפו אל המשוואה את חוסר היציבות בשווקים, אשר מאז חודש מרץ מיטלטלים ב”רכבת הרים” של עליות וירידות חדות, תבינו כי המשקיעים נמצאים בפאניקה גדולה וכי עננת ערפל כבדה מרחפת מעל עולם ההשקעות. עם זאת, מנגד,ניתן לראות התחזקות ועלייה משמעותיות בהשקעות בתחומי הטכנולוגיה והפארמה – כאשר יותר ויותר משקיעים מזהים את גודל הפוטנציאל הטמון בהם. לראייה – תראו מה קרה למשל עם מניית חברת ZOOM  אשר תוך חצי שנה הערך שלה זינק ב – 190%.

גרף צמיחת הנסדק

קרדיט: אתר ביזנעס.

 ובתחום הפארמה יש את חברת “מודרנה” אשר רק בשבוע האחרון בלבד, רשמה עלייה מרשימה של 9% לאחר שהכריזה כי היא עוברת לשלב הסופי במציאת חיסון לקורונה: ניסויים קליניים בבני אדם.

 

נעילה חיובית בוול סטריט

קרדיט: אתר גלובס.

טיפים לניהול השקעות בתקופת הקורונה
בין אם אתם “אוהבי סיכונים” (בעלי הון משמעותי שמשקיעים לטווח ארוך) או “שונאי סיכונים” (בעלי הון ממוצע המשקיעים לטווח קצר עד בינוני), התקופה המשוגעת הזו של משבר הקורונה היא זמן מצוין לבחון ביסודיות את תמהיל ההשקעות הקיים או העתידי שלכם:

  • האם בדקתם את ביצועי התשואות בתיק שלכם במהלך בשנה החולפת? ב-3 שנים האחרונות? ובכלל, במידה שעדיין אין לכם תיק השקעות, בחינת ביצועי תשואות משנים קודמות זו בדיקת חובה שאתם מוכרחים לבצע – ללא קשר אל סוג התמהיל שלבסוף תבחרו להשקיע בו: מניות, קרנות נאמנות, תעודות סל, כתבי אופציה, אג”ח (אגרות חוב) ועוד.
  • אל תשימו את “כל הביצים בסל אחד”: בתקופה של חוסר ודאות – עדיף ללכת על תמהיל השקעות מגוון על מנת למזער את הסיכון שאתם לוקחים על הכסף שלכם. לשם כך, רצוי להיוועץ במתכנן פיננסי מקצועי.
  • בדיקת דמי ניהול: זה לאו דווקא קשור לתקופת הקורונה, אבל תמיד כדאי לבחון את עלות דמי הניהול עבור ניהול תיק ההשקעות שלכם ואף לנהל משא ומתן כדי להפחית אותה. 

מהו תיק השקעות

בונוס לפני סיום: 3 שאלות ותשובות קצרות על תיקי השקעות

מהו תיק השקעות?

תיק השקעות הוא חשבון ייעודי המתנהל דרך העו”ש או דרך בית ההשקעות וניתן להשקיע דרכו במגוון אפיקים פיננסיים כמו מט”ח (מטבע חוץ), קרנות נאמנות, אג”חים (איגרות-חוב), מניות, תעודות סל, חוזים, כתבי אופציה ועוד.

מהם מסלולי ההשקעה המוצעים בתיקי ההשקעות?

בתיקי השקעות קיים מגוון נרחב של מסלולי השקעה אשר כוללים בין היתר מסלולי השקעה במניות, מסלולי השקעה במניות בחו”ל, מסלולי השקעה ללא מניות, מסלולי השקעה משולבי אג”ח, מסלולי השקעה על פי גיל ועוד.

כמה כסף אני צריך שיהיה לי כדי לפתוח תיק השקעות?

עפ”י רוב, דרישת הסף המינימאלית לפתיחת תיק השקעות היא הון התחלתי של 100,000-300,000 שקלים במינימום. לצד זאת, קיימת אפשרות היום לפתוח תיק השקעות דיגיטלי גם בסכום המתחיל ב – 25,000 שקלים.

 

זקוקים להכוונה של מומחה בנושא תיקי השקעות? רוצים לוודא כי התמהיל בתיק שלכם מתאים במדויק לצורכיכם הכלכליים? אין בעיה! השאירו פרטים ואנו נדאג לקשר אתכם אל מתכנן פיננסי מקצועי – ללא עלות!

מעוניינים לערוך השוואת תיק השקעות מנוהל?

* אלטשולר שחם * מגדל שוקי *

* ילין לפידות * פסגות * מור השקעות *

*  IBI * מיטב דש ועוד

 

אין לראות באמור באתר משום ייעוץ או שיווק השקעות ו/או ייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או תחליף לשיווק כאמור ו/או ייעוץ מס או תחליף לקבלת ייעוץ כאמור המתחשב בנתונים ובצרכים הייחודיים של כל אדם.


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    בוקר כלכלי 23.4.24: הבורסה בת”א סגורה היום, נעילה חיובית אמש בארה”ב ובאירופה, השווקים במזרח עולים בשעה זו, הנפט מתחזק, הזהב נחלש, השקל יורד ובקריפטו נרשמות כעת עליות מתונות
    • ליאור מור
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 3 שעה

    בוקר כלכלי 23.4.24: הבורסה בת”א סגורה היום, נעילה חיובית אמש בארה”ב ובאירופה, השווקים במזרח עולים בשעה זו, הנפט מתחזק, הזהב נחלש, השקל יורד ובקריפטו נרשמות כעת עליות מתונות בוקר כלכלי 23.4.24: הבורסה בת”א סגורה היום, נעילה חיובית אמש בארה”ב ובאירופה, השווקים במזרח עולים בשעה זו, הנפט מתחזק, הזהב נחלש, השקל יורד ובקריפטו נרשמות כעת עליות מתונות

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה מעורבת. אתמול וול-סטריט פתחה את שבוע

    • לפני 3 שעה
    • 5 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה מעורבת. אתמול וול-סטריט פתחה את שבוע

    בוקר כלכלי 22.4.24: צפי לפתיחה חיובית בארה”ב, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, המתכות היקרות יורדות, הקריפטו נרשמות עליות שערים, הבורסה בת”א סגורה לרגל החג והשקל נסחר בשעה זו  בירידות
    • אור שושן
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 1 ימים

    בוקר כלכלי 22.4.24: צפי לפתיחה חיובית בארה”ב, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, המתכות היקרות יורדות, הקריפטו נרשמות עליות שערים, הבורסה בת”א סגורה לרגל החג והשקל נסחר בשעה זו  בירידות בוקר כלכלי 22.4.24: צפי לפתיחה חיובית בארה”ב, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, המתכות היקרות יורדות, הקריפטו נרשמות עליות שערים, הבורסה בת”א סגורה לרגל החג והשקל נסחר בשעה זו בירידות

    ארצות הברית וול-סטריט תיפתח את שבוע המסחר בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית: החוזים על הדאו-ג'ונס

    • לפני 1 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית וול-סטריט תיפתח את שבוע המסחר בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית: החוזים על הדאו-ג'ונס

    בוקר כלכלי 21.4.24: השווקים מסביב לעולם סיכמו שבוע של ירידות מובהקות, הנפט נחלש, הזהב המשיך לטפס, בקריפטו נרשמו עליות שבועיות והבורסה בת”א תיפתח הבוקר את שבוע המסחר המקוצר לרגל החג ותגיב לאירועים הבטחוניים ולהורדת דירוג האשראי של ישראל
    • ליאור מור
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 2 ימים

    בוקר כלכלי 21.4.24: השווקים מסביב לעולם סיכמו שבוע של ירידות מובהקות, הנפט נחלש, הזהב המשיך לטפס, בקריפטו נרשמו עליות שבועיות והבורסה בת”א תיפתח הבוקר את שבוע המסחר המקוצר לרגל החג ותגיב לאירועים הבטחוניים ולהורדת דירוג האשראי של ישראל בוקר כלכלי 21.4.24: השווקים מסביב לעולם סיכמו שבוע של ירידות מובהקות, הנפט נחלש, הזהב המשיך לטפס, בקריפטו נרשמו עליות שבועיות והבורסה בת”א תיפתח הבוקר את שבוע המסחר המקוצר לרגל החג ותגיב לאירועים הבטחוניים ולהורדת דירוג האשראי של ישראל

    ארצות הברית המסחר בארה"ב סגור היום ויפתח מחר. בשבוע המסחר האחרון המדדים בארה"ב סיכמו ביצועים שליליים זה השבוע השלישי ברציפות:

    • לפני 2 ימים
    • 5 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב סגור היום ויפתח מחר. בשבוע המסחר האחרון המדדים בארה"ב סיכמו ביצועים שליליים זה השבוע השלישי ברציפות:

    בוקר כלכלי 20.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וירידות חדות בנאסד”ק, סגירה שלילית גם באסיה ומעורבת באירופה, השקל התחזק, הנפט עלה, הזהב המשיך לטפס ובקריפטו נרשמו עליות ביממה האחרונה
    • אור שושן
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 3 ימים

    בוקר כלכלי 20.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וירידות חדות בנאסד”ק, סגירה שלילית גם באסיה ומעורבת באירופה, השקל התחזק, הנפט עלה, הזהב המשיך לטפס ובקריפטו נרשמו עליות ביממה האחרונה בוקר כלכלי 20.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וירידות חדות בנאסד”ק, סגירה שלילית גם באסיה ומעורבת באירופה, השקל התחזק, הנפט עלה, הזהב המשיך לטפס ובקריפטו נרשמו עליות ביממה האחרונה

    ארצות הברית וול-סטריט סגרה את יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי במגמה מעורבת במדדים המרכזיים: הדאו-ג'ונס (37,986) עלה ב-0.56%, ה-S&P500 (4,967)

    • לפני 3 ימים
    • 5 דק’ קריאה

    ארצות הברית וול-סטריט סגרה את יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי במגמה מעורבת במדדים המרכזיים: הדאו-ג'ונס (37,986) עלה ב-0.56%, ה-S&P500 (4,967)