“אני לא יכול לשנות את כיוון הרוח, אבל אני יכול לכוון את המפרשים שלי בהתאם כדי להגיע ליעד”. בעולם ההשקעות כמו בטבע, אנחנו לא יכולים לשנות את כיווני הרוחות, אבל אנחנו יכולים לכוון את המפרשים. אנחנו לא יכולים לשנות את השווקים בעולם, אבל אנחנו יכולים לקבוע איך לנהל את הנכסים שלנו, או לתת למומחים לעשות זאת עבורנו ולהיות המצפן הפיננסי שמנווט את ספינת ההשקעות שלנו בצורה הטובה ביותר.

בעשור האחרון העולם למד לחיות בסביבת ריבית נמוכה ואף אפסית. תנאי שוק אלה –  יצרו שחיקה בחסכונות ובהשקעות. משקיעים וחוסכים רבים, חיפשו אלטרנטיבות השקעה חדשות לכסף שלהם שהלך ונשחק בהתמדה לאורך הזמן. כסף רב הממתין להזדמנות כדי לעבוד מחדש.

ההזדמנות בעשור האחרון הגיעה בדמות של שוק ההון ושל סקטורים שהצליחו להניב נחת ושביעות רצון אצל משקיעים רבים. הכסף החל לעבוד ולהניע את הכלכלה מחדש דרך מוצרים טובים יותר מחסכון בנקאי. וכך, עם הזמן הופיעו גופים שונים שמנהלים מגוון רחב של ניהול תיקי השקעות.

כיום, המשקיעים יכולים לבחור בין ניהול תיקי ההשקעות בבית השקעות, ניהול תיקי השקעות בבנק אצל יועץ השקעות בכל אחד מהבנקים בארץ  וניהול תיקי השקעות על ידי יועץ פרטי שמתמחה בנושא.

בהמשך המאמר, אסביר על יתרונות וחסרונות של ניהול תיקי השקעות, אסביר על נזילות, עמלות, קשר מול הגוף המנהל ואיך זה מתבצע בפועל.

בכל ענף ותחום בחיים רצוי להכיר את הסביבה לפני שפועלים ובמיוחד בשוק ההון לאנשים ללא רקע כדאי להיוועץ באיש מקצוע. בימים טרופים אלה אפשר לראות את היתרון המשמעותי של מנהלי השקעות עם ניסיון. השקעות מנהלים עם אסטרטגיה ברורה ובשום פנים ואופן לא מקבלים החלטות מתוך רגש. כאשר בנאדם נמצא בסביבה שהוא לא מכיר “הלחץ הופך להיות כמו נדנדה, הוא גורם לך להרגיש בתנועה, אך הוא לא מקדם אותך לשום מקום”.

מה זה ניהול תיקי השקעות?

“ניהול תיקי השקעות הוא לא זירת משחקים ובטח לא שולחן הימורים”

עבדתם קשה עבור כל שקל ושקל? חסכתם אותו בצורה נבונה ועכשיו אתם מחפשים להשקיע אותו בצורה נכונה כדי ליצור ערך? רגע לפני שמקבלים את ההחלטה החשובה הזו, כדאי לעצור רגע ולשאול את עצמכם, היכן להשקיע את הכסף? חשוב מאד להכיר את האפשרויות העומדות לפניכם.

הדרך הופכת להיות פשוטה יותר כאשר מכירים את הסביבה, ניהול תיקי השקעות הוא לא זירת משחקים ובטח לא, שולחן הימורים. השקעות מבצעים בעזרת ידע, סבלנות והתמדה רבה. לאחר הפגישה הראשונה, איש מקצוע עורך אפיון צרכים אותם הוא בודק מול הלקוח. שלושה עקרונות חשובים שאליהם חייבים להתייחס לפני ביצוע השקעה הם: ידע, סבלנות, והתמדה.

  1. בדיקת טווח ההשקעה –  האם מדובר בהשקעה לטווח ארוך, בינוני או קצר?
  2. בדיקת רשת פיננסית – האם ללקוח קיימים נכנסים? הכנסות נוספות בנוסף לניהול תיקי השקעות?
  3. בדיקה והבנה מלאה לגבי מטרת ההשקעה. למה הלקוח מתכוון לייעד את הכסף בעתיד?
  4. סכום ההשקעה – הסכום מינימום לניהול תיקי השקעות משתנה מגוף פיננסי לאחר, בדרך כלל ניתן לפתוח תיק בהשקעה מינימלית החל מ – 300,000 ₪
  5. בדיקת היכרות והבנה של הלקוח עם תחום ההשקעות, שוק ההון וניהול תיקי השקעות.
  6. רמת הסיכון – תיק סולידי או אגרסיבי?

בדרך כלל רמת הסיכון בתיק היא זאת שתקבע את שיעור הרווח או את טווח התשואות שניתן להשיג בהשקעה. חשוב לציין, משקיעים רבים מעוניינים להשיג תשואות והרווחים גבוהים אך באופיים אינם בנויים לרמת סיכון מסוימת. לטווח ארוך דבר זה יוצר חוסר נוחות אצל המשקיע ובסופו של דבר גורם לו לקבל החלטות שמונעות מרגש ולא מהשכל הישר.

לסיכומו של עניין, לטווח ההשקעה ולזמן יש משמעות מאד גדולה בתחום. בדרך כלל ללקוחות שצריכים את הכסף בטווח הקצר מומלץ לא להיכנס לתחום ניהול תיקי השקעות אלא לשמור את הכסף בפיקדון קצר מועד. ללקוחות שלא ישנים טוב בלילה כאשר הם רואים את השווקים יורדים מומלץ להיכנס לשוק ההון בצורה סולידית או לא להיכנס בכלל.

ההשקעה בניהול תיקי השקעות צריכה להיות השקעה לטווח ארוך ועל המשקיע להיות מאופק כדי לקבל החלטות מהראש ולא מהבטן. חשוב להדגיש, איש מקצוע פיננסי מקבל את ההרשאה לבצע בחשבון המשקיע פעולות ושינוים בתיק ההשקעות. בגופים פיננסים השינויים יהיו על פי ועדות השקעה ואצל היועץ הפרטי יהיו  על פי שיקולו האישי בלבד של היועץ

הגופים המקצועיים לניהול תיקי השקעות

קיימת אפשרות לניהול תיק השקעות באחד מהבנקים בארץ. בכל בנק ניתן לגשת לסניף לתאם פגישה עם יועץ השקעות ולהתחיל אפיון צרכי לקוח, לבנות תיק השקעות ולנהל אותו. כמו כן, ניתן לקבל שירות ניהול תיקי השקעות על ידי יועצים פרטיים, כאן, בשונה מגוף מקצועי כמו בנק או בית השקעות – רצוי לבדוק מספר פרמטרים חשובים:

  1. האם היועץ הפרטי הוא בעל רישיון ניהול תיקים ומהי השכלתו הפיננסית?
  2. האם היועץ הפרטי הוא בעל עבר עשיר בתחום שוק ההון, יוצא בנק או בית השקעות?
  3. האם הוא בעל ותק בתחום?
  4. האם יש לו לקוחות מרוצים שיכולים להעיד על אופי העבודה ומהי מתודולוגיית ניהול תיקי ההשקעות שלו?
  5. זמינות, האם הוא עובד יחיד או שיש צוות, כי בשעת משבר כשרוצים למכור ואין מענה יכולים לאבד חלק ניכר מהתיק.

הגופים המרכזים לניהול תיקי השקעות

אפשרות נוספת היא , ניהול תיקי השקעות באחד מבתי ההשקעות המובילים בארץ. לפניכם מספר גופים:

אלטשולר שחם תחום ניהול תיקי השקעות

  • מינימום לפתיחת תיק- 300,000 ₪
  • היקף נכסים- כ-161 מיליארד ש”ח
  • שנת הקמה- 1990
  • אלטשולר שחם מנהלים  כ-70 קרנות נאמנות

ילין לפידות תחום ניהול תיקי השקעות

  • מינימום לפתיחת תיק-  500,000 ₪
  • היקף נכסים- כ-77.8 מיליארד ₪
  • שנת הקמה – 2004
  • ילין לפידות מנהלים כ- 65 קרנות נאמנות

מור בית השקעות תחום ניהול תיקי השקעות  (חברה בורסאית)

  • מינימום לפתיחת תיק – 1,000,000 ₪
  • היקף נכסים – כ- 21 מיליארד ₪
  • שנת הקמה – 2006
  • מור בית השקעות מנהלים כ- 44 קרנות נאמנות

מגדל שוקי הון תחום ניהול תיקי השקעות

  • מינימום לפתיחת תיק – 300,000 ₪
  • היקף נכסים – כ-31.9 מיליארד ₪
  • שנת הקמה – 1965
  • מגדל שוקי הון מנהלים כ- 215 קרנות נאמנות

מיטב דש תחום ניהול תיקי השקעות  (חברה בורסאית)

  • מינימום לפתיחת תיק – 300,000 ₪
  • היקף נכסים – כ-125 מיליארד ₪
  • שנת הקמה- 2013 – לאחר שילוב של דש בית השקעות (1992) ומיטב בית השקעות (1979)
  • מיטב דש מנהלים כ- 169 קרנות נאמנות

IBI תחום ניהול תיקי השקעות (חברה בורסאית)

  • מינימום לפתיחת תיק – 350,000 ₪
  • היקף נכסים – כ- 43.2 מיליארד ₪
  • שנת הקמה – 1971
  • IBI מנהלים כ- 102 קרנות נאמנות

פסגות תחום ניהול תיקי השקעות

  • מינימום לפתיחת תיק – 300,000 ₪
  • היקף נכסים – כ-167 מיליארד ₪
  • שנת הקמה – 1963
  • פסגות מנהלת כ- 180 קרנות נאמנות

אנליסט תחום ניהול תיקי השקעות

  • מינימום לפתיחת תיק – 500,000 ₪
  • היקף נכסים – כ- 18 מיליארד ₪
  • שנת הקמה – 1986
  • אנליסט מנהלים כ- 49 קרנות נאמנות

הראל ביטוח ופיננסים תחום ניהול תיקי השקעות  (חברה בורסאית)

  • מינימום לפתיחת תיק – 300,000 ₪
  • היקף נכסים – כ-46 מיליארד ₪
  • שנת הקמה – 1935
  • הראל פיננסים מנהלים כ- 219 קרנות נאמנות

כמה נקודות חשובות לסיכום

למשקיע עדיף ניהול תיקי השקעות מול בתי השקעות ובנקים על פני יועץ פרטי. להלן מספר סיבות.

  1. מנהלי ההשקעות של הגופים הפיננסים והבנקים חשופים למידע מקצועי רב שלא קיים אצל היועץ הפרטי – מקצועיות
  2. לגופים הפיננסים ולבנקים יש מערך גדול של שירות לקוחות וועדות השקעות וזה לא הצגה של איש אחד – שירות
  3. תיק השקעות מנהלים בחשבון הבנק שלכם בלבד תחת מתן סמכות לניהול תיקי השקעות לגוף שבחרתם, לכל גוף פיננסי יש הסכם לעבוד מול כל בנק בארץ ולא צריכה להיות בעיה – בטיחות
  4. אסור להבטיח תשואה, ברגע שגוף פיננסי ונציג מטעמו או כל יועץ אחר מבטיח לכם תשואה תקומו ותלכו, זאת נורה אזהרה אדומה בוהקת עבורכם! אדם שמבטיח תשואה עובר על החוק וככל הנראה הוא לא איש מקצוע ראוי לנהל את הכסף שלכם – זהירות

ניהול תיקי השקעות

ממה מורכב תיק השקעות ואיך ניהול תיקי השקעות עובד בכלל?

אם החלטתם להעביר כספים לניהול תיקי השקעות, חשוב לדעת מאילו מוצרים בנוי התיק, מהם המוצרים שמרכיבים אותו ומה ההשפעות האפשריות. ניהול תיקי ההשקעות ניתן לנהל בצורה פשוטה במספר דרכים:

  1. תיק ני”ע באחזקה ישירה ( מניות ואגרות חוב בלבד )
  2. תיק קרנות – בתי השקעות מנהלים תיקי השקעות דרך קרנות נאמנות וקרנות מחקות. חשוב לציין, כל בית השקעות יבחר את מוצרי הבית שלו בניהול תיקי השקעות מהסוג הזה. לאנשים שלא מכירים את שוק הקרנות ואת הסביבה העסקית כדי להיוועץ באיש מקצוע או גוף מקצועי בלתי תלוי מול בתי ההשקעות, לכל בית השקעות עשרות קרנות ובמקרים מסוימים אף יותר. לכן, כדאי להכיר את הגופים המובילים ואת מוצריהם ובכך לצמצם את אפשרות לניהול תיקי השקעות למספר גופים קטן ואיכותי שמתאים לכם.
  3. תיק משולב אחזקה ישירה וקרנות נאמנות – בדרך כלל בתיקים גדולים.

כמה מילים על סוג ואופי התיקים, בדרך כלל בתי השקעות ינהלו את ההשקעה בתיקי קרנות עבור סכומים שבין 300 אלף ₪ לבין 700 אלף ₪.  עבור סכומים גדולים מ-700 אלף ₪ יש אפשרות של ניהול תיק השקעות משולב אחזקה ישירה.

חשוב לציין כי אין לראות בתיקי קרנות חיסרון בשום צורה ובשום אופן. קרנות נאמנות מנוהלות על ידי גופים פיננסים מקצועיים ועוברות ועדות השקעה. קרנות נאמנות מאפשרות פיזור רחב על פני מדינות, סקטורים, מטבעות וסחורות.

דבר נוסף, מומלץ לכל משקיע שנמצא בקשר עם גוף פיננסי מוביל לבקש לקבל במייל סקירת מאקרו ומיקרו, אפשר גם סקירות כלליות במייל. לכל הגופים יש ועדות השקעה ומחלקת מחקר שבוחנת מגמות בארץ ובעולם, מדובר על סקירות מקצועיות ומעשירות בצורה יוצאת מן הכלל. לגופים הפיננסים יש בערוצי המדיה החברתית חומרים מעשירים.

האם פגישה עם אחד מהגופים הפיננסים בנוגע לניהול תיקי השקעות כרוכה בתשלום?

לא. מדובר בפגישת הכרות והיא ללא עלות או התחייבות מצד הלקוח. בדרך כלל רצוי להיפגש עם מספר גופים כדי לקבל החלטה. לאחר ששמעתם מספר אנשי מקצוע תקבלו תמונה ברורה יותר ורחבה יותר על עולם הפיננסים. אז מה חשוב לדעת?

  1. מהי מתודולוגיית ההשקעה של הגוף הפיננסי?
  2. מהם המוצרים פיננסים ומהי היסטוריית הניהול שלהם?
  3. מי איש הקשר שלכם וכיצד הוא מעדכן אתכם בנוגע לתיק?

בתי השקעות יכולים לשלוח פירוט השקעות פעם ברבעון ועדכון שנתי, כמובן שלקוח יכול לראות את התיק בכל עת וזמן דרך חשבון ההשקעות שלו.

משקיעים רבים נעזרים במתכנן פיננסי או בגוף בלתי תלוי כדי לבחור את הגוף שיהיה אחראי על ניהול תיקי ההשקעות שלהם. גוף בלתי תלוי רואה את התמונה הכוללת ויכול להציג בפני המשקיע את החוזקות של מוצרים פיננסים ספציפיים, ומנגד יכול איש מקצוע לומר מה הם החולשות של אותו גוף פיננסי. מטרתו של המתכנן הפיננסי היא לספק את הטוב ביותר עבור המשקיע שהוא לקוח שלו והאינטרס האישי הוא לדאוג לו, ולכן הוא יציג עבורו אך ורק את הגופים הבולטים לחיוב בטווח הארוך.

האם בניהול תיקי השקעות הכסף נזיל?

כן, ניהול תיק השקעות מאפשר למשקיע לקבל את הכסף במהירות רבה מרגע שנתן את ההוראה למכור את הנכסים, כלומר למכור את ניירות הערך למנהל ההשקעות המנהל את כספו. לאחר מכירת המוצרים הפיננסים כמו למשל, מניות, אגרות חוב או קרנות נאמנות התיק הופך להיות נזיל ב-100% והלקוח יכול למשוך את הכסף לצרכיו האישיים. בדרך כלל, כל גוף פיננסי משאיר אחוז מסוים, בין 1% לכ-5% מהתיק במזומן.

מתי צריך ניהול תיקי השקעות?

כלכלה ושוק ההון הם תורה שלמה, לא לומדים אותה על רגל אחת. הבורסה לניירות ערך לא מרחמת על משקיעים מנוסים ובטח שלא על משקיעים מתחילים. לכן, כל אדם שאינו איש מקצוע או בעל ניסיון בניהול כספים מומלץ להיוועץ עם איש מקצוע או גורם מוסמך כדי לנהל תיקי השקעות ואת ההון המשפחתי באופן מסודר ובדרך חכמה יותר.

גלובליזציה בעולם ההשקעות וההשפעה על ניהול תיקי השקעות

“אנשי השקעות הם לא נביאים ובטח שלא קוסמים, השקעות מנהלים בעזרת אסטרטגיה ידועה מראש”

העולם שלנו עמוס באירועים, הכלכלה יודעת לשמוע את מה שחשוב עבורה. משקיע מתוחכם יודע לומר כיצד אירוע בצד אחד של העולם יכול להשפיע על צידו השני של העולם.

בעולם ההשקעות, אפקט הפרפר נמצא בכל מקום, כאשר ארצות הברית וסעודיה מחליטות לעלות את תפוקת ייצור חביות הנפט, איך זה משפיע על מחירי הסחורות? איך זה משפיע על מחירי האנרגיה?  ואיזה מדינות מושפעות ממחירי האנרגיה, והאם זה בכלל משפיע על תיק ההשקעות המנוהל?

האם ירידת ריבית טובה לתיק השקעות או רעה? היא משפיעה על אגרות החוב או על המניות? יש שאלות רבות לשאול וחשוב לדעת, אנשי השקעות הם לא נביאים ובטח שלא קוסמים. אנשי ניהול תיקי השקעות יודעים לקבל את ההחלטה הטובה ביותר והנכונה ביותר אך ורק על סמך מאגר נתונים מקצועי ואמין ועל סמך אסטרטגיית השקעות ידועה מראש.

בכל חברת השקעות או בנק קיימת ועדת השקעות, יש אנליסטים, מנהלי קרנות, כלכלנים ואנשי מקצוע נוספים שיוצרים סקירות כלכליות מקצועיות על מגוון רחב של נתונים שלא מפסיקים לזרום. אכתוב מספר דוגמאות לדוחות, נתונים ואירועים כאלה: דוחות כספיים של חברות, דוחות נתוני אבטלה ודוחות נתוני צמיחה, מתיחות בין מדינות משמעותיות בכלכלה העולמית כמו למשל מלחמת הסחר בין סין לארצות הברית. דוחות התחלואה והתמותה מהקורונה, ההחלטות של הממשלה עכשיו וההשפעות על האוכלוסייה מחר.

עולם ההשקעות עובד מסביב  לשעון, כל פרט קטן עשוי להשפיע באופן ישיר ובאופן עקיף על ניהול תיקי השקעות, מהבלאק פריידי ועד יום הרווקים הסיני. מגל צונאמי במזרח ועד שרפות ענק במערב.

השוואת תיק השקעות

עמלות ניהול תיקי השקעות?

אחת השאלות המרכזיות שעולה בפגישות רבות היא כמה זה יעלה לי? חשוב לומר תיק השקעות מנוהל הוא מוצר אשר מתאים לכולם ולא לעשירים בלבד, אולם, כאשר פותחים תיק השקעות מנוהל, יש לא מעט עלויות עליהן כדאי שתדעו. בדרך כלל העמלות מתחלקות באופן הבא:

  1. עמלה בנקאית – דמי משמרת, גבוה העמלה משתנה מבנק לבנק ומלקוח ללקוח, עמלה זאת ניתנת למיקוח אל מול הבנק וככל וסכום תיק ההשקעות שלכם גבוה יותר, תוכלו לדרוש פטור מלא מעמלה זו
  2. עמלות קנייה ומכירה של ניירות ערך ( עמלה בנקאית )
  3. דמי ניהול עבור קרנות נאמנות  – בתיק קרנות נאמנות, דמי הניהול נקבעים על ידי דמי ניהול  ממוצעים של כלל הקרנות בתיק ההשקעות. לרב קרנות מניות מנוהלות יהיו בעלות דמי ניהול גבוהים מקרנות אגרות מנוהלות. קרנות נאמנות מאפשרות פיזור רב בניהול תיקי השקעות ואין עמלת קנייה ומכירה על מוצר זה. בשונה מקרנות נאמנות על מניות ואגרות חוב יש עמלת קניה ומכירה והיא נקבעת על ידי הבנק שאצלו מתנהל חשבון ההשקעות.

למעוניינים לבדוק את נושא עמלות מסחר בניהול תיקי השקעות לעומק, ניתן להיכנס לאתר הבורסה לניירות ערך. האתר מציג את כלל חברי הבורסה שדרכם ניתן לסחור בניירות ערך, כאשר מקלידים את גודל התיק ניתן לקבל את העמלות החזויות וכך להשוות בין גופי ההשקעה השונים.

ניהול תיקי השקעות בבית השקעות גדול או קטן, מה עדיף?

למשקיעים כיום קיימות אפשרויות רבות לניהול תיקי השקעות, שאלה נפוצה היא האם קיים הבדל בין בית השקעות גדול לבית השקעות קטן. יש משקיעים ולקוחות אשר טוענים כי בגוף גדול הלקוח הופך להיות אחד מיני רבים ובגוף פיננסי קטן הוא במרכז.

אז חשוב לומר כי לבתי ההשקעות הגדולים יש מחלקות שירות נהדרות שיודעות לתת יחס אישי, כל מנהל השקעות מקבל מספר מסוים של לקוחות לטפל. בבתי השקעות קטנים יותר במחלקת ניהול תיקי השקעות השירות עובד בצורה אחרת, לקוחות יכולים לקבל שירות מאדם בכיר בגוף. לא צריך לראות בזה יתרון או חסרון, לקוח או משקיע צריכים לקבל את השירות הטוב ביותר. במקום שלקוח לא מקבל יחס אישי או שמשקיע מרגיש לא רצוי, הוא לא צריך להיות בו.

הדבר החשוב באמת הוא המשאבים והיכולות שיש לגופים הפיננסים הגדולים. לבתי השקעות גדולים יש מחלקות אנליזה, ועדות השקעה, מחלקות מחקר וחדרי מסחר. בנוסף לכך, הם חשופים לדוחות, נתונים והרבה ידע פיננסי שמגיע ממקורות שונים. לגופים הפיננסים הקטנים ברב המקרים אין מחלקות אנליזה מפוארות או שאין בכלל. בחלק מהמקרים הבעלים הוא המנכ”ל ומנהל השקעות ראשי. אין לראות בזה חסרון ואין לראות בזה יתרון.

חשוב לבדוק את גופי ההשקעה ואת ההשקעות שלהם מספר שנים לאחור כדי לקבל את התמונה הטובה ביותר. לאיכות ההשקעה, לרווחים ותשואות אין קורלציה עם גודלו של הגוף הפיננסי המנהל את הכספים. כל בתי ההשקעות מנהלים את תיק ההשקעות דרך חשבון הבנק שלכם, הנתונים שקופים ואתם יכולים לראות אותם בכל רגע נתון.

למה כדאי לעשות השוואה של ניהול תיק השקעות בין הגופים הפיננסים השונים?

לכל גוף פיננסי יש את מחלקת ההשקעות והאנליזה שלו. לכל גוף פיננסי יש את אנשי ההשקעות  שלו שרואים את עולם ההשקעות ואת עולם ניהול תיקי השקעות בצורה שונה מגוף פיננסי אחר. לדוגמא: יש גוף פיננסי אחד שיעדיף להשקיע במדינה או ברשימת סקטורים מסוג X וגוף פיננסי אחר שיעדיף להשקיע במדינה או ברשימת סקטורים מסוג Y.

בנוסף לכך, חשיפה למטבעות ודברים נוספים שיכולים לעשות הבדל משמעותי לאורך הזמן בתשואות וברווחים עבור לקוחות. לכן, חשוב מאד, בכל תקופה שנראית סבירה לעשות בדיקה של התיק מול אלטרנטיבות של ניהול תיקי השקעות בגופים פיננסים אחרים. אנחנו הישראלים בודקים ומשווים כל דבר, מתשלום חודשי על טלפון ועד למחירי מוצרי חשמל.

בתחום ניהול תיקי השקעות יש לפעמים אדישות או חוסר ידע לדרוש ולחפש את מה שאנחנו באמת צריכים. המשקיע הקטן יכול להתנהג ולדרוש כמו חברה גדולה או תאגיד. חברות גדולות שמנהלות כספים רבים מחלקות אותם בין מספר גופים פיננסים. בכל שנה עורכת החברה שעבורה מנהלים את הכספים ישיבה ושם הם בודקים את תוצאות ניהול תיקי ההשקעות ביחס לשוק וביחס לניהול תיקי השקעות אחרים שיש להם בגופים פיננסים.

כך מצליחים גופים גדולים שמנהלים כספים רבים לקבל אינדיקציה מי טוב עבורם ומי פחות טוב. ללקוח הפרטי יש גוף בלתי תלוי שעושה עבורו את ההשוואה כדי לנהל את הכספים במקומות הכי טובים. כאשר עושים השוואה כזאת חשוב להשוות תפוח לתפוח, כלומר תיק עם יחס זהה של מניות ואגרות חוב.

מתכנן פיננסי

מתי הזמן הטוב ביותר לפתוח ניהול תיקי השקעות?

“הזמן הטוב ביותר להשקיע היה לפני עשרים שנים. הזמן הבא הכי טוב הוא עכשיו”

כמו בפתגם הסיני “הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני עשרים שנים. הזמן הבא הכי טוב הוא עכשיו” בעולם ההשקעות, זורעים כדי להנות מהפירות בטווח הארוך. יש משקיעים שהחלו לנהל את השקעותיהם בגיל צעיר ויש אשר החלו להשקיע בגיל מבוגר יותר לאחר שצברו הון. המשותף למשקיעים הוא בדרך כלל:

  1. משקיעים רבים החליטו לנהל את ההון שלהם בעזרת ניהול תיקי השקעות על ידי גוף פיננסי מקצועי.
  2. הם משקיעים את הכספים לטווח בנוני ארוך, בניהול תיקי השקעות חייב כל משקיע להבין שהוא משקיע לטווח הארוך. משקיע אשר מעוניין לפתוח תיק השקעות מנהול בידיעה מראש כי אורח חיי התיק יהיה פחות משנה – מומלץ לא לעשות זאת מלכתחילה. משקיע לטווח בינוני ישקיע לטווח של בין 2-5 שנים ומשקיע לטווח ארוך ישקיע לטווח של 5 שנים ומעלה. נקודה חשובה שחייבים להבין, הכסף זמין בכל רגע. כל משקיע יכול לבקש ממנהל ההשקעות שלו למכור עבורו את מלוא תיק ההשקעות שלו ולקבל את התמורה הכספית.

ניהול תיקי השקעות – לפנות לגוף בלתי תלוי שיערוך עבורי את הבדיקה או לבתי השקעות בנפרד?

קיימים בארץ בתי השקעות רבים. כמעט לכולם יש מחלקת ניהול תיקי השקעות וללקוח או למשקיע הממוצע קשה לאתר את הטובים ביותר או את המתאימים ביותר עבורו.

בנוסף לכך, תהליך זה מצריך זמן וידע שלא תמיד נמצא אצל הלקוחות. גוף בלתי תלוי שעובד באופן יום יומי עם כלל הגופים הפיננסים יודע לדבר בשפה שלהם. גוף בלתי תלוי מתמצא בנתונים ויודע להציע לכם את המוצרים הטובים ביותר שיש לבתי ההשקעות. כל גוף פיננסי יעיד על עצמו כי מחלקת ניהול תיקי ההשקעות שלו היא הטובה ביותר. גוף בלתי תלוי יציג בפניכם השוואה אובייקטיבית בין הגופים, יציג בפניכם יתרונות וחסרונות של כל בית השקעות ויפרוש את אסטרטגית ההשקעות.

כאשר עובדים עם סוכנות בלתי תלויה, השירות שניתן על ידם הינו ללא עלות עבור הלקוח, סוכנויות אלו מקבלות את העמלות שלהם ישירות מבתי ההשקעות. אין זה אומר כי ללקוח זה עולה יותר, להיפך, גוף בלתי תלוי שמתמצא בתחום יודע להתמקח עבורכם על העלויות ואף להוזיל אותן. חשוב לדעת, עבור אותו סדר גודל של תשלום ואפילו פחות הלקוחות מרווחים שירות מגוף בלתי תלוי שעובד עם כלל הגופים הפיננסים. הלקוחות נהנים מגוף שמחפש את הטוב ביותר עבורם בלווי אישי.

אסיים את המאמר עם משפט קסום של ג’ימי דין  “אני לא יכול לשנות את כיוון הרוח, אבל אני יכול לכוון את המפרשים שלי בהתאם כדי להגיע ליעד”. בעולם ההשקעות כמו בטבע, אנחנו לא יכולים לשנות את כיווני הרוחות, אבל אנחנו יכולים לכוון את המפרשים. אנחנו לא יכולים לשנות את השווקים בעולם, אבל אנחנו יכולים לקבוע איך לנהל את הנכסים שלנו.

לפגישת היכרות עם מתכנן פיננסי ועריכת השוואה מקצועית בין בתי ההשקעות, השאירו פרטים כאן:

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות ואין האמור בו מהווה יעוץ מקצועי להשקיע בתחום כזה או אחר.


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    בוקר כלכלי 20.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וירידות חדות בנאסד”ק, סגירה שלילית גם באסיה ומעורבת באירופה, השקל התחזק, הנפט עלה, הזהב המשיך לטפס ובקריפטו נרשמו עליות ביממה האחרונה
    • אור שושן
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 7 שעה

    בוקר כלכלי 20.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וירידות חדות בנאסד”ק, סגירה שלילית גם באסיה ומעורבת באירופה, השקל התחזק, הנפט עלה, הזהב המשיך לטפס ובקריפטו נרשמו עליות ביממה האחרונה בוקר כלכלי 20.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וירידות חדות בנאסד”ק, סגירה שלילית גם באסיה ומעורבת באירופה, השקל התחזק, הנפט עלה, הזהב המשיך לטפס ובקריפטו נרשמו עליות ביממה האחרונה

    ארצות הברית וול-סטריט סגרה את יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי במגמה מעורבת במדדים המרכזיים: הדאו-ג'ונס (37,986) עלה ב-0.56%, ה-S&P500 (4,967)

    • לפני 7 שעה
    • 5 דק’ קריאה

    ארצות הברית וול-סטריט סגרה את יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי במגמה מעורבת במדדים המרכזיים: הדאו-ג'ונס (37,986) עלה ב-0.56%, ה-S&P500 (4,967)

    בוקר כלכלי 19.4.24: הנפט קופץ על רקע המתיחות במזרח התיכון, השווקים במזרח נסחרים בירידות, צפי לפתיחה שלילית בארה”ב, השקל ממשיך להיחלש והמתכות היקרות נסחרות בעליות שערים
    • רוני מור
    • 4 דק’ קריאה
    • לפני 1 ימים

    בוקר כלכלי 19.4.24: הנפט קופץ על רקע המתיחות במזרח התיכון, השווקים במזרח נסחרים בירידות, צפי לפתיחה שלילית בארה”ב, השקל ממשיך להיחלש והמתכות היקרות נסחרות בעליות שערים בוקר כלכלי 19.4.24: הנפט קופץ על רקע המתיחות במזרח התיכון, השווקים במזרח נסחרים בירידות, צפי לפתיחה שלילית בארה”ב, השקל ממשיך להיחלש והמתכות היקרות נסחרות בעליות שערים

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה שלילת של עד 1.02%. אתמול המדדים

    • לפני 1 ימים
    • 4 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה שלילת של עד 1.02%. אתמול המדדים

    בוקר כלכלי 17.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וסגירה שלילית באירופה, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, הזהב יורד, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר יומיים של ירידות שערים
    • אור שושן
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 3 ימים

    בוקר כלכלי 17.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וסגירה שלילית באירופה, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, הזהב יורד, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר יומיים של ירידות שערים בוקר כלכלי 17.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וסגירה שלילית באירופה, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, הזהב יורד, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר יומיים של ירידות שערים

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית מתונה. אתמול המדדים המרכזיים ננעלו

    • לפני 3 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית מתונה. אתמול המדדים המרכזיים ננעלו

    בוקר כלכלי 16.4.24: אווירה שלילית בוול-סטריט על רקע המתיחות במזרח התיכון, נעילה חיובית באירופה, השווקים באסיה נסחרים בירידות הבוקר, השקל נחלש, הנפט מתחזק, בקריפטו ירידות ביממה האחרונה והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר ותגיב לנתוני מדד המחירים לצרכן שאכזבו
    • רוני מור
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 4 ימים

    בוקר כלכלי 16.4.24: אווירה שלילית בוול-סטריט על רקע המתיחות במזרח התיכון, נעילה חיובית באירופה, השווקים באסיה נסחרים בירידות הבוקר, השקל נחלש, הנפט מתחזק, בקריפטו ירידות ביממה האחרונה והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר ותגיב לנתוני מדד המחירים לצרכן שאכזבו בוקר כלכלי 16.4.24: אווירה שלילית בוול-סטריט על רקע המתיחות במזרח התיכון, נעילה חיובית באירופה, השווקים באסיה נסחרים בירידות הבוקר, השקל נחלש, הנפט מתחזק, בקריפטו ירידות ביממה האחרונה והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר ותגיב לנתוני מדד המחירים לצרכן שאכזבו

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה שלילית בשיעור של עד 0.1%. אתמול

    • לפני 4 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה שלילית בשיעור של עד 0.1%. אתמול