במהלך השנים האחרונות, ביטקוין הפך יותר ויותר פופולרי בקרב משקיעים רבים. לאורך תקופה מסוימת היו הרבה ויכוחים על ביטקוין ומטבעות קריפטוגרפיים אחרים – תומכיו טוענים שזהו העתיד של ההשקעות, בעוד המתנגדים שלו טוענים שזו אפשרות השקעה מסוכנת שאולי לא תניב תשואות גדולות.

כדי להבין טוב יותר את הערך האמיתי שלו בשוק, עלינו להסתכל על התנועות האחרונות שלו. לאחרונה, הערכת הביטקוין עלתה ביותר מ- 763% בשנה אחת בלבד, מה שגבר בקלות על העליות המסורתיות בשוק המניות. כיום, יותר אנשים קונים ביטקוין, שהפך למטבע מבוזר עולמי.

אילון מאסק, המוח מאחורי טסלה ו- SpaceX, הודיע ​​לאחרונה שאימפריית הרכב שלו לא רק תרכוש 1.5 מיליארד דולר בביטקוין, אלא היא גם מתכוונת לקבל את מטבע הקריפטו כתשלום בעתיד. כמה חברות פינטק (טכנולוגיה פיננסית) פופולריות כמו Square ו-PayPal  הודיעו גם הן על כוונותיהן לתמוך במטבעות קריפטוגרפיים בעתיד. ועדיין, המטבע המוביל בשוק המטבעות הקריפטוגרפיים הוא הביטקוין.

אין ספק בכך שהמומנטום בביטקוין בהחלט הולך ונבנה. ההתפתחויות האחרונות תרמו לעליית הערך המטאורית של הביטקוין, ותומכי הנכס משוכנעים שזו רק ההתחלה.

אז מה זה בעצם ביטקוין, וכיצד תוכלו לקבוע אם זו ההשקעה הנכונה עבורכם?

מה זה ביטקוין?

ביטקוין נוצר על ידי מתכנת או קבוצת מתכנתים המשתמשים בשם “Satoshi Nakamoto”. אולם,  היוצר/ים האמיתיים של הביטקוין עדיין לא ידועים לציבור.

ביטקוין הוא אחד הסוגים הנפוצים ביותר של מטבעות קריפטוגרפיים. “מטבעות” או “אסימונים” וירטואליים משמשים במערכת מטבעות קריפטוגרפיים במקום מזומנים פיזיים. למטבעות אין ערך מהותי, והם אינם מגובים בזהב או בכסף.

ביטקוין נוצר כדי לפתור כמה פגמים גדולים במטבעות הקריפטוגרפיים. ראשית, הוא נועד למנוע שכפול של מטבעות קריפטו במרמה. תחשבו על כמה קל ליצור עותקים של הנתונים של המחשב שלכם – מסמכים, תמונות, קבצים וכו’. לא היה ניתן לעשות במטבעות קריפטוגרפיים שימוש אם מישהו היה יכול לשכפל מטבע וליצור לעצמו כמות בלתי מוגבלת ממנו. אתם הרי לא יכולים פשוט לשכפל שטר של 20 דולר, נכון?

איך עובד ביטקוין?

ביטקוין משתמש בטכנולוגיה דיגיטלית הנקראת “בלוקצ’יין”, מנגנון קידוד מתקדם שמפזר קוד בודד על פני אלפי מחשבים שונים. לדוגמה, נניח שהמטבע שלכם בנוי מהקוד “XDA146DDS”. Blockchain מפלח את הקוד לחתיכות קטנות יותר, ומאחסן את פיסות הקוד במחשבים רבים. אם האקר רוצה לגשת לקוד, הוא יצטרך לפרוץ למחשבים שונים כדי לגשת לקוד כולו.

בלוקצ’יין משתמש גם ב”ספר חשבונות ציבורי”, המשתמש באלפי מחשבים (המכונים “צמתים”) כדי לעקוב אחר המטבעות והבעלים שלהם. אם נתוני מטבע משתנים, הצמתים יצליבו את הרשומות שלהם כדי לוודא אם השינוי מדויק ושהבעלים של המטבע יזם אותו.

בכל פעם שכסף עובר מארנק ביטקוין אחד למשנהו, הוא נרשם. ארנקי ביטקוין מאחסנים מפתח פרטי מוצפן. הנתונים המצויים בארנקים הללו משמשים לחתימה על עסקאות, המוכיחות את מקורן באופן מתמטי. החתימה גם מונעת ממישהו לשנות את העסקה ברגע שהיא נחתמת. כל העסקאות משודרות לרשת, ותוך 10-20 דקות, “כרייה” מתחילה לאשר אותן.

לפי Bitcoin.org, הכרייה מבטיחה שרשרת כרונולוגית, ניטרליות ברשת, ומאפשרת למספר מחשבים להסכים על מצב המערכת. כדי לאשר, עסקאות חייבות להיות מובלעות בבלוק קריפטוגרפי.

שינוי בלוקים קודמים מבטל את כל הבלוקים הבאים, ולכן לא ניתן לשנות בלוקים קודמים. כרייה יוצרת גם הגרלה תחרותית, האוסרת על הוספת בלוקים חדשים לרשת ברצף. כתוצאה מכך, אף קבוצה או אדם לא שולטים בבלוקצ’יין.

למה משמש ביטקוין?

לאחר רכישת מטבעות, תוכלו להשתמש בהן בעסקאות מקוונות בכל מקום שבו הם מתקבלים. זכרו, כאשר אתם מבצעים עסקה עם מטבע, אין כסף ממשי שנמשך מחשבון הבנק שלכם. כסף עוזב את חשבון הבנק שלכם רק כאשר אתה רוכשים את המטבע עצמו – לא כאשר אתם מבצעים רכישות, השקעות או הפקדות מהסוג שעושים בפלטפורמות המשחקים האינטרנטיות GGPOKER7 – 7XL לדוגמה.

לעת עתה, על המשקיעים לתת את הדעת על הקצב שבו רוכשים ביטקוין ומטבעות קריפטוגרפיים רלוונטיים אחרים. לא בניגוד למניות מסורתיות, ביטקוין עולה בערכו כאשר יותר אנשים מתעניינים, ויותר אנשים מעוניינים לקנות ביטקוין, והיום יותר מאי פעם. בין אם מדובר בשכנוע טהור או בפחד מובנה להחמיץ את מה שרבים צופים כהעברת העושר הגדולה ביותר בהיסטוריה האמריקאית, נפח המסחר ממשיך לעלות באופן אקספוננציאלי. למעשה, במשך רוב השנה, נפח המסחר בביטקוין גדל בהתמדה, וכתוצאה מכך, ביטקוין מגיע באופן קבוע שיאים חדשים.

מה אתם צריכים כדי להשקיע בביטקוין?

  • מסמכי זיהוי אישיים
  • פרטי חשבון בנק
  • חיבור אינטרנט מאובטח

זכרו, אם אתם מתכוונים לרכוש מטבעות דרך סוכן מניות, ייתכן שלא תצטרכו לספק את המידע האישי שלכם או מידע פיננסי, כי סביר להניח שלסוכן המניות שלכם יהיו כל הנתונים הללו ברשומות.

הצטרפו לבורסת ביטקוין

כדי להשקיע בביטקוין, תצטרכו לקבוע היכן ברצונכם לבצע רכישת ביטקוין. רוב המשקיעים בביטקוין משתמשים בבורסות מטבעות קריפטוגרפיים. אין חברת “ביטקוין” רשמית כי זו טכנולוגיית קוד פתוח, אבל יש כמה בורסות שונות שמאפשרות עסקאות בביטקוין. בורסות אלה הן המתווכים של השקעות במטבעות קריפטוגרפיים, כמו תיווך מניות.

אם תחליטו לרכוש מבורסה, תצטרכו להחליט מאיזו בורסה אתם רוצים לקנות. אחת מהאפשרויות הפופולריות ביותר היא Binance,  בורסת קריפטו שמאפשרת לכם להשקיע את המטבעות שלכם גם בפלטפורמות משחקים מקוונות כמו GGPOKER  7XL.

לאחר רכישת המטבע, הוא יאוחסן בארנק חם (שמתאים לסכומים קטנים יחסית ויש אליו גישה דרך האינטרנט או תוכנה כמו XL7) או ארנק קר (חומרה אמיתית, דמויית מכשיר נייד, שמאחסנת את המטבעות).

כדי לבצע מסחר, תצטרכו לחבר את הארנק לחשבון הבנק שלכם ולרכוש את כמות הקריפטו שאתם מעוניינים בה.

לסיכום,

ביטקוין תפס פופולריות נרחבת. באשר לכדאיות ההשקעה, הדעות חלוקות, אך לפי המגמה הקיימת, נראה שהמטבע הזה איתנו לעוד זמן רב, ולכן כדאי לשקול את השילוב שלו בתיק ההשקעות שלכם.


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    בוקר כלכלי 19.5.24: שבוע נוסף של עליות בוול-סטריט, באסיה השווקים סיכמו שבוע חיובי, באירופה הבורסות רשמו ירידות, הנפט הוסיף לערכו השבוע, הכסף זינק בקריפטו נרשמו עליות שבועיות חדות והבורסה בת”א תיפתח הבוקר לאחר שאיבדה מערכה בשבוע שעבר
    • אור שושן
    • 4 דק’ קריאה
    • לפני 4 שעה

    בוקר כלכלי 19.5.24: שבוע נוסף של עליות בוול-סטריט, באסיה השווקים סיכמו שבוע חיובי, באירופה הבורסות רשמו ירידות, הנפט הוסיף לערכו השבוע, הכסף זינק בקריפטו נרשמו עליות שבועיות חדות והבורסה בת”א תיפתח הבוקר לאחר שאיבדה מערכה בשבוע שעבר בוקר כלכלי 19.5.24: שבוע נוסף של עליות בוול-סטריט, באסיה השווקים סיכמו שבוע חיובי, באירופה הבורסות רשמו ירידות, הנפט הוסיף לערכו השבוע, הכסף זינק בקריפטו נרשמו עליות שבועיות חדות והבורסה בת”א תיפתח הבוקר לאחר שאיבדה מערכה בשבוע שעבר

    ארצות הברית המסחר בארה"ב סגור היום ויתחדש מחר. בשבוע המסחר האחרון המדדים בארה"ב סיכמו ביצועים חיובים זה השבוע הרביעי ברציפות:

    • לפני 4 שעה
    • 4 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב סגור היום ויתחדש מחר. בשבוע המסחר האחרון המדדים בארה"ב סיכמו ביצועים חיובים זה השבוע הרביעי ברציפות:

    בוקר כלכלי 18.5.24: וול סטריט סגרה את השבוע במגמה מעורבת והדאו-ג’ונס בשיא, השווקים באירופה ננעלו בירידות, הבורסות במזרח סגרו במגמה מעורבת, הכסף זינק, הנפט עלה ובקריפטו נרשמו עליות נאות ביממה האחרונה
    • ליאור מור
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 1 ימים

    בוקר כלכלי 18.5.24: וול סטריט סגרה את השבוע במגמה מעורבת והדאו-ג’ונס בשיא, השווקים באירופה ננעלו בירידות, הבורסות במזרח סגרו במגמה מעורבת, הכסף זינק, הנפט עלה ובקריפטו נרשמו עליות נאות ביממה האחרונה בוקר כלכלי 18.5.24: וול סטריט סגרה את השבוע במגמה מעורבת והדאו-ג’ונס בשיא, השווקים באירופה ננעלו בירידות, הבורסות במזרח סגרו במגמה מעורבת, הכסף זינק, הנפט עלה ובקריפטו נרשמו עליות נאות ביממה האחרונה

    ארצות הברית וול-סטריט סגרה את יום המסחר האחרון לשבוע זה במגמה מעורבת במדדים המרכזיים: הדאו-ג'ונס (40,003) עלה ב-0.34% לשיא היסטורי,

    • לפני 1 ימים
    • 5 דק’ קריאה

    ארצות הברית וול-סטריט סגרה את יום המסחר האחרון לשבוע זה במגמה מעורבת במדדים המרכזיים: הדאו-ג'ונס (40,003) עלה ב-0.34% לשיא היסטורי,

    בוקר כלכלי 17.5.24: צפי לפתיחה שלילית בוול-סטריט, סגירה שלילית באירופה, השווקים במזרח נסחרים בירידות, הנפט מתחזק, בקריפטו ירידות ביממה האחרונה והבורסה בת”א נעלה את שבוע המסחר בירידות בולטות
    • אור שושן
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 2 ימים

    בוקר כלכלי 17.5.24: צפי לפתיחה שלילית בוול-סטריט, סגירה שלילית באירופה, השווקים במזרח נסחרים בירידות, הנפט מתחזק, בקריפטו ירידות ביממה האחרונה והבורסה בת”א נעלה את שבוע המסחר בירידות בולטות בוקר כלכלי 17.5.24: צפי לפתיחה שלילית בוול-סטריט, סגירה שלילית באירופה, השווקים במזרח נסחרים בירידות, הנפט מתחזק, בקריפטו ירידות ביממה האחרונה והבורסה בת”א נעלה את שבוע המסחר בירידות בולטות

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה שלילית קלה. אמש וול-סטריט ננעלה במגמה

    • לפני 2 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה שלילית קלה. אמש וול-סטריט ננעלה במגמה

    בוקר כלכלי 16.5.24: סגירה חיובית בוול-סטריט על רקע נתוני מדד המחירים לצרכן, אירופה ננעלה במגמה חיובית, השווקים במזרח מטפסים בשעה זו, הנפט מתחזק, בקריפטו נרשמו עליות חדות ביממה האחרונה, השקל מוסיף לערכו והבורסה בת”א תיפתח הבוקר לאחר שנתוני מדד המחירים לצרכן הפתיעו לרעה
    • רוני מור
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 3 ימים

    בוקר כלכלי 16.5.24: סגירה חיובית בוול-סטריט על רקע נתוני מדד המחירים לצרכן, אירופה ננעלה במגמה חיובית, השווקים במזרח מטפסים בשעה זו, הנפט מתחזק, בקריפטו נרשמו עליות חדות ביממה האחרונה, השקל מוסיף לערכו והבורסה בת”א תיפתח הבוקר לאחר שנתוני מדד המחירים לצרכן הפתיעו לרעה בוקר כלכלי 16.5.24: סגירה חיובית בוול-סטריט על רקע נתוני מדד המחירים לצרכן, אירופה ננעלה במגמה חיובית, השווקים במזרח מטפסים בשעה זו, הנפט מתחזק, בקריפטו נרשמו עליות חדות ביממה האחרונה, השקל מוסיף לערכו והבורסה בת”א תיפתח הבוקר לאחר שנתוני מדד המחירים לצרכן הפתיעו לרעה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה חיובית של עד 0.18%. אתמול וול-סטריט

    • לפני 3 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה חיובית של עד 0.18%. אתמול וול-סטריט