כתבו: גיא סולומון וריף זלאיט

איך רוכשים מכרה זהב בנזיד עדשים?

כשעולם ההשקעות פוגש את עולם הספורט המשוואה פשוטה, כסף גדול!
עולם ההשקעות ועולם הספורט למדו ללכת יחד, הם הולכים יד ביד בשיתוף פעולה מלא. אם בעבר אנשי עסקים היו רוכשים חברות ותאגידים בתחום העיסוק שלהם על מנת להרחיב את הפעילות העסקית. כיום, ניתן למצוא אנשי עסקים רבים אשר רוכשים קבוצות ספורט בהשקעות גדולות ומוצלחות על מנת לפזר את ההשקעות שלהם. עולם העסקים למד להרוויח מעולם הספורט, מצד אחד אנשי עסקים שעוטפים ומחבקים חיבוק פיננסי גדול את תאגידי הספורט ומצד שני תאגידי ספורט שהופכים למותגים בינלאומיים ולחברות בורסאיות עם הכנסות של מיליארדי דולרים בכל שנה. אז מי הן עשרת הקבוצות בעלות שווי השוק הגדול בעולם? האם קיים קשר ישיר בין הצלחה ספורטיבית לבין שווי שוק? ומי הם הבעלים המעושרים שרכשו מכרה זהב בנזיד עדשים?

10 קבוצות הספורט

 

1. דאלאס קאובויס – פוטבול אמריקאי – שווי שוק של כ-5.5 מיליארד דולר

בעלים: ג’רי ג’ונס

שנת רכישה: 1989

כינוי: הקבוצה של אמריקה

ליגה: NFL ( ליגת הפוטבול של ארצות הברית )

מחיר רכישה: 150 מיליון דולר

תשואה על ההשקעה : 3667%
אליפויות: 5

הכנסות לעונה: 950 מיליון דולר

דאלאס קאובויס

הלב בדאלאס הבית בארלינטגון – ג’רי ג’ונס מסוכנות ביטוח לקבוצת הספורט הגדולה בעולם

במקום הראשון בקבוצות הספורט העשירות בעולם ניצבת קבוצת הפוטבול האמריקאית הדאלאס קאובויס ששווי השוק שלה מוערך כיום בכ-5.5 מיליארד דולר. הקאובויס הוקמה בשנת 1960 ומאז זכתה ב-5 תארי סופרבול.

גם בספורט הקשוח בעולם יש סיפורי סינדרלה, בשנת 1989 , לאחר שורה של אכזבות שנחלה הקבוצה בשנות ה-80, רכש את הקבוצה איש העסקים האמריקאי ג’רי ג’ונס בכ-150 מיליון דולר. ג’רי ג’ונס החל את הקריירה העסקית שלו במכירת פוליסות ביטוח ללא הצלחה מרובה, לאחר מכן ניסה את מזלו ע”י רכישת זיכיונות של חברות פיצה שונות ברחבי מדינת מיזורי, לצערו גם המהלך העסקי הזה לא צלח עד שבגיל 25 החליט לשנות את מסלול חייו ופתח חברה לחיפוש מקורות נפט וגז, והשאר היסטוריה. כיום, מכניסה קבוצת הדאלאס קאובויס כ-950 מיליון דולר בכל עונה ממכירת מנויים וכרטיסים למשחקי הקבוצה, מספונסרים ונותני חסות, מזכויות שידור, ממכירת מוצרים ממותגים של הקבוצה ואפילו מקונצרטים ומופעי תרבות שמתקיימים באצטדיונה הביתי אשר תורמים לשורת הרווח הנקי מיליוני דולרים נוספים. דאלאס קאובויס כבר לא רק מועדון ספורט אלא מכונה עסקית גדולה ומשומנת שמנוהלת בצורה נכונה ומקצועית. דאלאס זכתה בתואר הסופרבול בפעם האחרונה בשנת 1995 לפני 25 שנה, האם קיים קשר ישיר בין שווי השוק להצלחה הספורטיבית? לא בטוח!
במקרה של הקאובויס ניתן לומר שקיים קשר בין גודל העיר להצלחה, דאלאס היא אחת מעשר הערים הגדולות בארה”ב.

2. ניו יורק יאנקיז – בייסבול אמריקאי – שווי שוק של כ-5 מיליארד דולר

בעלים: משפחת שטיינברנר

שנת רכישה: 1973

כינוי: המפציצים מהברונקס

ליגה: MLB ( ליגת הבייסבול של ארצות הברית )

מחיר רכישה: 8.8 מיליון דולר

תשואה על ההשקעה: 56818%

הכנסות לעונה: 683 מיליון דולר

אליפויות: 27 אליפויות

2. ניו יורק יאנקיז

באוויר, בים וביבשה – ג’ורג’ שטיינברנר מקצין מצטיין בחיל האוויר ועד לאימפריית ספנות חובקת עולם

במקום השני ברשימת קבוצות הספורט העשירות בעולם נמצאת קבוצת הבייסבול המפורסמת מניו יורק עם שווי שוק של כ-5 מיליארד דולר. קבוצת הניו יורק יאנקיז שמחזיקה בשיא האליפויות בליגת הבייסבול האמריקאית עם 27 אליפויות וקבוצת הבייסבול היקרה בעולם. בשנת 1973 רכשה קבוצת משקיעים את הניו יורק יאנקיז מידי רשת הטלוויזיה האמריקאית CBS ב- 8.8 מיליון דולר. את קבוצת המשקיעים הזאת הוביל איש העסקים האמריקאי ג’ורג’ שטיינברנר, הנער שהחל את דרכו כקצין מצטיין בחיל האוויר, המשיך להצטיין גם בים כשהפך את עסקי הספנות של המשפחה לאימפריה כלכלית חובקת עולם. בשונה מהדאלאס קאובויס הניו יורק יאנקיז נחשבים לווינרים הנצחיים, דווקא הם מצליחים להוכיח קשר ישיר בין הצלחה ספורטיבית לשווי שוק. חשוב לציין, ההצלחה הכלכלית והספורטיבית מאפשרת לתאגיד העל הספורטיבי לשלם הוצאות שכר שנתיות על סך 220 מיליון דולר בעונה.

3. ניו יורק ניקס – כדורסל אמריקאי – שווי שוק של כ-4.6 מיליארד דולר

בעלים: חברת מדיסון סקוור גארדן

שנת רכישה: 1997

כינוי: הניקס

ליגה:NBA  ( ליגת הכדורסל של ארצות הברית )

מחיר רכישה: 300 מיליון דולר

תשואה על ההשקעה: 1553%

הכנסות לעונה: 472 מיליון דולר

אליפויות: 2 אליפויות

ניו יורק ניקס

התפוח הכי גדול בעולם הכדורסל, האם בצדק?

את המקום השלישי ברשימת הקבוצות העשירות בעולם קוטפת קבוצת הכדורסל מהתפוח הגדול הניו יורק ניקס, עם שווי שוק שעומד נכון להיום על כ-4.6 מיליארד דולר. מאז רכשה אותה חברת המדיסון סקוור גארדן, לא זכו הניקס אפילו לא באליפות אחת, אך הבעלים זכו לתשואה של 1553% על השקעתם. את האצטדיון המפורסם ומתחם ההופעות  הענק של חברת מדיסון סקוור גארדן בניו יורק, שכבר לפני שנים הפך לאתר עלייה לרגל לאוהדי הכדורסל ולתיירים, כולנו מכירים. אך האם ידעתם ששווי השוק של קבוצת הכדורסל שבבעלות החברה הפך לגדול יותר משווי השוק של חברת מדיסון סקוור גארדן בעצמה, שנסחרת כיום בבורסה בשווי שוק של כ-3.9 מיליארד דולר.
קבוצת הכדורסל של הניו יורק ניקס רחוקה שנות אור מהצלחות ספורטיביות אבל בעלת שווי שוק של כ-4.6 מיליארד דולר מה שהופך אותם לקבוצת הכדורסל היקרה בעולם!

4. לוס אנג’לס לייקרס – כדורסל אמריקאי – שווי שוק של כ-4.4 מיליארד דולר

בעלים: קרן משפחת ג’רי בוס ופיליפ אנשוץ

שנת רכישה: 1979, 1998

כינוי: הלייקרס

ליגה: NBA ( ליגת הכדורסל של ארצות הברית )

מחיר רכישה: 20 מיליון דולר ו-268 מיליון דולר

תשואה על ההשקעה: 1642%

הכנסות לעונה: 434 מיליון דולר

אליפויות: 16 אליפויות

השקעות בספורט

 

הלייקרס תמיד ידעו לתת את השואו הכי טוב בעיר המלאכים – מהקוסם ועד לממבה השחורה

במקום הרביעי נמצא אחד ממועדוני הכדורסל המעוטרים ביותר בארה”ב, הלוס אנג’לס לייקרס. עם רשימת כוכבי הענק שידע המועדון במרוצת השנים כמו מג’יק ג’ונסון, קובי בראיינט, שאקיל אוניל, לברון ג’יימס ורבים נוספים שידעו לתת את השואו הכי טוב בעיר המלאכים.  ב-1979 בסכום השקעה של כ- 20 מיליון דולרים רכש את הקבוצה איש העסקים, המשקיע והכימאי ג’רי בוס. ג’רי החל את דרכו ככימאי בלשכת המכרות של ארצות הברית, מאוחר יותר ובעזרת הידע שצבר הפך ג’רי למרצה בפקולטה לכימיה באוניברסיטת דרום קליפורניה. כאשר עבד כמרצה לכימיה חיפש ג’רי דרכים לייצור הכנסה נוספת על מנת שיוכל להמשיך ללמד. הוא החליט לפנות לעולם השקעות הנדל”ן וב-1960 עשה את השקעתו הראשונה בסכום של כ-1000$, השקעה מוצלחת, שמאוחר יותר תוביל את ג’רי לפתוח חברה להשקעות נדל”ן שתייצר לו הון עתק, מספיק הון בכדי להיות הבעלים של מועדון הכדורסל הלוס אנג’לס לייקרס.

מספר שנים לאחר מכן הצטרף לג’רי ב- 1998 שותף נוסף ושמו פיליפ אנשוץ. בניגוד לג’רי אשר צבר את הונו במו ידיו, פיליפ אנשוץ נולד עם כפית זהב בפה, לאבא שלפני לידתו כבר היה טייקון נפט ונדל”ן. פיליפ נכנס לעסק המשפחתי והצליח להוכיח את עצמו כאיש עסקים מוצלח בזכות מספר מהלכים שעשה בתחום הנדל”ן, הנפט וגם בתחום מסילות הרכבת מה שאפשר לו ב-1998 לרכוש חלק מקבוצת הלייקרס ולהיכנס כשותף משני בקבוצה. כיום, עם הכנסות שנתיות של של כ-434 מיליון דולר  לעונה, עם מותג עולמי ומיליוני מעריצים מכל רחבי העולם אשר רוכשים את מוצרי הקבוצה אפשר לומר שג’רי ופיליפ הצליחו לעשות השקעות לא רעות בכלל.

5. גולדן סטייס ווריורס – כדורסל אמריקאי – שווי שוק של כ-4.3 מיליארד דולר

בעלים: גו’ לאקוב ופיטר גובר

שנת רכישה: 2010

כינוי: הווריורס

ליגה: NBA ( ליגת הכדורסל של ארצות הברית )

מחיר רכישה: 450 מיליון דולר

תשואה על ההשקעה: 956%

הכנסות לעונה:440 מיליון דולר

אליפויות: 6 אליפויות

לוס אנג'לס לייקרס

מדוקטורט בבריאות הציבור לבעלים של לוחמים – ” תאהב את מה שאתה עושה ותקנה את מה שאתה אוהב”

במקום החמישי ברשימה נמצאת קבוצת כדורסל מה- NBA, הפעם היא מגיעה אלינו כל הדרך מסן פרנסיסקו, ושחקניה הם לוחמי המדינה הזהובה. הקבוצה המפורסמת נקנתה בשנת 2010 ע”י קבוצת משקיעים בהובלתו של איש העסקים היהודי ג’ו לייקוב, עד אז גולדן סטייט הייתה קבוצת עבר מפוארת עם הווה מאד אפור, בעשור האחרון עברה הקבוצה מספר שינוים ובמיוחד בשדרה הניהולית, בחמש שנים האחרונות הצליחו הווריורס להגיע ל-5 גמרים ולזכות ב-3 תארי אליפות. ג’ו לייקוב שהחל את דרכו דווקא בעולם האקדמיה, הוא בעל דוקטורט בתחום בריאות הציבור (כמה אירוני בתקופת הקורונה) ובעל תואר שני במנהל עסקים, אבל את הונו הרב צבר ג’ו דווקא מהיותו שותף בחברת השקעות ומימון אליה הצטרף בשנת 1987. השקעותיו העיקריות של ג’ו היו בחברות מתחום מדעי החיים, טכנולוגיה רפואית, אינטרנט ואנרגיה, ככל הנראה השקעות אלו התבררו כמוצלחות ואפשרו לג’ו להוביל את קבוצת המשקיעים לרכוש את הגולדן סטייס ווריורס בכ-450 מיליון דולרים. שותפו המשני של ג’ו גם הוא איש עסקים יהודי, פיטר גובר, אשר עשה את הונו הודות לקבוצת הבידור והמדיה המצליחה שהקים ב-1995, גובר שידוע כחובב ספורט מושבע הוא גם שותף כיום בשני קבוצות כדורגל ובייסבול בכירות בארה”ב. תאהב את מה שאתה עושה ותקנה את מה שאתה אוהב. עם נתוני הצפייה הגבוהים ביותר בליגה בשנה שעברה (2018/2019), עלייה של יותר מ-956% בשווי הקבוצה והכנסות שנתיות שכמעט שוות למחיר הרכישה של הקבוצה, נראה שענף הכדורסל ממשיך לעשות תשואות יפות. שוב אנחנו עדים לשילוב האימתני בין הצלחה ספורטיבית, ניהול נכון וכלכלה חופשית.

6. ריאל מדריד – כדורגל ספרדי – שווי שוק של כ- 4.24 מיליארד דולר

בעלים: חברי המועדון של הקבוצה

שנת רכישה: אין

כינוי: לוס בלאנקוס

ליגה: La Liga ( ליגת הכדורגל בספרד )

מחיר רכישה: אין

הכנסות לעונה: 869 מיליון דולר

אליפויות: 34 אליפויות

5. גולדן סטייס ווריורס

כריסטיאנו רונאלדו מלך השערים של ריאל מדריד בכל הזמנים עם 450 שערים בכל המסגרות ואייקון בינלאומי

הקבוצה המלכותית – מסנטיאגו ברנבאו ועד כריסטיאנו רונאלדו

במקום השישי, והראשונה ברשימה שנותנת ייצוג לענף הכדורגל, עומדת הקבוצה שזכתה במספר האליפויות הגדול ביותר בתולדות הליגה הספרדית (34) ובמספר הרב ביותר של אליפויות אירופה (13), ריאל מדריד!

הקבוצה הספרדית קיבלה את שמה המלא ב-1920 לאחר אימוץ הקבוצה על ידי מלך ספרד ומאז ועד היום הפך שמה ל”ריאל (מלכותי) מדריד”. בשונה מקבוצות רבות ברשימה ובעולם הספורט כולו, ריאל מדריד הינו מועדון שלאורך ההיסטוריה כולה היה ונותר בבעלות וניהול של אוהדי וחברי המועדון של הקבוצה בלבד. חברי המועדון של הקבוצה עורכים בחירות בכל מספר שנים על מנת לבחור את נשיא המועדון הבא שתפקידו הוא לשמש כמעין “נציג הבעלים” של הקבוצה מטעם האוהדים. המועמד המתמודד לתפקיד נשיא המועדון חייב לעמוד בקריטריונים מחמירים כמו ותק של לפחות 20 שנה כחבר מועדון בקבוצה והיכולת להבטיח ערבות אישית של 75 מיליון יורו דרך בנק ספרדי ללא התערבות צד שלישי או הלוואות מכל סוג שהן. למרות ההנהלה המתחלפת ולמרות שהמועדון מנוהל ע”י האוהדים ולאו דווקא ע”י אנשי עסקים כמו שראינו במועדונים אחרים, ריאל מדריד מצליחה להיות קבוצת הכדורגל העשירה בעולם, גם בכסף וגם בתארים. כיום הכנסותיה השנתיות עומדות על כ- 869 מיליון דולר ומספר אוהדי הקבוצה מסביב לעולם מוערך במעל לרבע מיליארד אוהדים, כאשר אצטדיונה הביתי מכניס לקופת ספרד ולמועדון עצמו מאות מיליוני דולרים מתיירות הספורט שמושכת אוהדים וחובבי כדורגל מושבעים מכל רחבי העולם. בעשור האחרון היריבות עם ברצלונה וליאו מסי הייתה שווה חשיפה תקשורתית חוצה יבשות שהפכה לכסף גדול כאשר נרשמו שיאים על המגרש ומחוצה לו. מספר התיירים והביקוש לכרטיסים גדל באופן משמעותי, מכירות מוצרי המועדון עלו באופן ניכר כאשר על כל זה מנצח כריסטינו רונאלדו אחד השחקנים הטובים בעולם אשר נרכש בסכום של 94 מיליון יורו בשנת 2009 ממועדון הכדורגל מנצ’סטר יונייטד. רונאלדו הפך לאחת ההשקעות הטובות ביותר של ריאל מדריד בכל הזמנים כאשר בכ-438 הופעות במועדון הצליח רונאלדו לכבוש 450 שערים ובתוך עשור לזכות 4 פעמים בליגת האלופות.

7. ניו אינגלנד פטריוטס – פוטבול אמריקאי – שווי שוק של כ-4.1 מיליארד דולר

בעלים: רוברט קראפט

שנת רכישה: 1994

כינוי: הפטריוטס

ליגה: NFL ( ליגת הפוטבול של ארצות הברית )

מחיר רכישה: 172 מיליון דולר

תשואה על ההשקעה: 2384%

הכנסות לעונה: 600 מיליון דולר

אליפויות: 6 אליפויות

ניו אינגלנד פטריוטס

המהפכה – מעונה חסרת תקווה לשושלת המפוארת ביותר בפוטבול האמריקאי

במקום השביעי נמצאת הסינדלרה הגדולה ביותר בעולם הספורט, כמו תסריט הוליוודי שכתוב באופן מדויק, הכול היה מוכן לרגע הנכון, רגע ששמור לגדולים ביותר. אף אחד לא התכונן לאחד מפיגועי הטרור הקשיים והנוראיים שידע העולם ב- 11/09/2001, אסון התאומים. את עונת הפוטבול של שנת 2001 פתחה הניו אינגלנד בצורה רעה כאשר הקבוצה מפסידה בשני המשחקים הראשונים וכאשר כוכב הקבוצה, הקווטרבק הפותח דרו בלדסו נפצע. הפטריוטס בדרך לעונה חסרת תקווה, את כוכב הקבוצה מחליף בחור צעיר ואלמוני בשם טום בריידי. באותה עונה מצליח בריידי להוביל את הפטריוטס לזכייה בסופרבול מול אחת הקבוצות החזקות ביותר בליגה הסנט לואיס ראמס שהיו פייבוריטים לזכייה בתואר הנחשק.
הסופרבול שנערך ב-03/02/2002 היה ברוח הפטריוטיזם האמריקאי, וניו אינגלנד הפכו לאהובי המדינה כאשר הם מנצחים את הסופרבול הראשון בתולדות הקבוצה בשניות האחרונות בתוצאה 20-17. השחקן המצטיין היה טום בריידי שהפך לכוכב גדול ובהמשך הצליח להוביל את הקבוצה לחמש זכיות נוספות ולבסס את מעמדו כשחקן הפוטבול הטוב בכל הזמנים. מה היה קורה אם בלדסו לא היה נפצע? אין לדעת. בעלי הקבוצה רוברט קראפט היה אחד המרוויחים הגדולים מהפופולאריות של הקבוצה כאשר השקעה של 172 מיליון דולר זינקה ב-2384% והפכה למותג עולמי עם הכנסות של 600 מיליון דולר תוך שני עשורים. קראפט יהודי שומר מצוות ובן לאב חייט שייעד את בנו ללימודי רבנות. אך רוברט קראפט הצעיר בחר בעולם העסקים שהאיר לו פנים בצורה בלתי רגילה. תחת ניהולו הקפדני הפכה ניו אינגלנד פטריוטס מקבוצה כושלת לקבוצה המצליחה ביותר בליגת הפוטבול האמריקאי ה-NFL .

8. ברצלונה – כדורגל ספרדי – שווי שוק של כ-4.02 מיליארד דולר

בעלים: חברי המועדון של הקבוצה

שנת רכישה: אין

כינוי: בארסה

ליגה: La Liga ( ליגת הכדורגל בספרד )

מחיר רכישה: אין

הכנסות לעונה: 824 מיליון דולר

אליפויות: 26 אליפויות

ברצלונה

הרבה יותר ממועדון כדורגל, האם עזיבה של מסי תשפיע באופן מהותי על הרווחים והתיירות בעיר?

ללא ספק העשור האחרון היה אחד העשורים הטובים ביותר של קבוצת הכדורגל של ברצלונה, עם שחקני בית מוכשרים כמו צ’אבי, אנייסטה ומסי. ברסה הצליחה לכבוש כל פסגה אפשרית בדרך להפוך לאחד ממועדוני הכדורגל הגדולים בעולם ובעל שווי שוק של כ- 4.02 מיליארד דולר. ברצלונה בדומה ליריבתה הנצחית מהליגה, ריאל מדריד, היא קבוצת אוהדים בבעלות וניהול של חברי המועדון של הקבוצה בלבד ואינה ניתנת לרכישה. את נשיא המועדון בוחרים חברי המועדון של הקבוצה הקטאלונית בבחירות דמוקרטיות. כאשר הבחירות הבאות לנשיאות יתקיימו במרץ 2021.

בברצלונה ההצלחה במגרש ללא ספק הביאה הצלחה כלכלית יוצאת מגדר הרגיל, לליאו מסי שיש הטוענים כי מדובר בכדורגלן הגדול בכל הזמנים יש תרומה גדולה למעמדה של ברצלונה, כאשר הוא כובש 634 שערים ב-731 הופעות. מאז עלה לקבוצה הבוגרת זכה ב-10 אליפויות ספרד, 4 גביעי אלופות , 7 פעמים זכה במלך השערים של הליגה הספרדית ו-6 פעמים בכדור הזהב. בימים הקרובים נדע באיזה קבוצה מסי יבחר לשחק בעונה הבאה. האם יהיה זה הכסף הגדול של מנצ’סטר סיטי מאנגליה שם יבחר מסי להצטרף לפפ גווארדיולה מאמנו האהוב מברצלונה ? האם יהיה זה הכסף הגדול של פריז סן זרמן מצרפת והרצון לשתף פעולה עם ההתקפה האימתנית של ניימאר ואמבפה? או האם בסופו של דבר יבחר להישאר בברצלונה הקבוצה שצירפה וטיפחה אותו בגיל צעיר למרות שאובחן כסובל מהפרעות גדילה ואף דאגה לממן את הטיפולים וכלל ההוצאות.

הצלחתה של הקבוצה הקטאלונית במגרש הפכה מטאורית וביחד איתה גם ההצלחה הכלכלית שממנה נהנה המועדון והחבל הקטאלוני כולו שזוכה למליוני תיירים שעולים כל שנה לרגל על מנת לצפות בקבוצה האדירה ובשחקן אחד ומיוחד ושמו ליונל מסי.

9. ניו יורק ג’יאנטס – פוטבול אמריקאי – שווי שוק של כ- 3.9 מיליארד דולר

בעלים: ג’ון מרה וסטיבן טיש

שנת רכישה: 1991

כינוי: ביג בלו

ליגה: NFL ( ליגת הפוטבול של ארצות הברית )

מחיר רכישה: 150 מיליון דולר

תשואה על ההשקעה: 2600%

הכנסות לעונה: 519 מיליון דולר

אליפויות: 4 אליפויות

ניו יורק ג'יאנטס

ענקים במספרים וגדולים בתשואות – סטיבן טיש ,מפורסט גאמפ ועד לטבעת הסופרבול הראשונה

הניו יורק ג’יאנטס שמגיעה מהתפוח הגדול עם שווי שוק של כ-3.9 מיליארד דולר, מה שמציב אותה במקום השלישי מבין קבוצות הפוטבול היקרות ביותר. במשך 4 עשורים הצליחו הג’יאנטס לזכות ב-4 סופרבולים. כאשר בשנת 2008 ובשנת 2012 הם מנצחים את הקבוצה המצליחה בעולם הניו אינגלנד פטריוטס. לניצחונות האלה יש ערך מוסף גדול שתרם רבות לשווי השוק של המועדון. בעלי הקבוצה סטיבן טיש עוסק בתחום הקולנוע והפקת סרטים, בשנת 1986 הקים חברת הפקות פרטית שבין היתר הפיקה את הסרט הידוע פורסט גאמפ שהיה מועמד ל-13 פרסי אוסקר ובסופו של דבר זכה בשישה. סטיבן טיש הוא האדם היחידי בעולם שזכה בגלובוס הזהב, באוסקר ובטבעת סופרבול. ואם צריך לסכם את פועלו במשפט אחד אפשר לומר, שאם אתה יכול לחלום על זה אתה יכול לעשות זה ובענק.

10. מנצ’סטר יונייטד – כדורגל- שווי שוק של כ-3.81 מיליארד דולר

בעלים: משפחת גלזר

שנת רכישה: 2005

כינוי: דה רד דווילס (השדים האדומים)

ליגה: Premier League ( ליגת הכדורגל באנגליה )

מחיר רכישה: 1.4 מיליארד דולר

תשואה על ההשקעה: 272%

הכנסות לעונה: 795 מיליון דולר

אליפויות: 20

מנצ'סטר יונייטד

השדים האדומים – האם העזיבה של סר אלכס פרגוסון  ב-2013 השפיעה על התוצאות הכלכליות?

אם יש אדם שבזכותו מנצ’סטר יונייטד נמצאת ברשימה המכובדת הזאת הוא סר אלכס פרגוסון הסקוטי. בשנת 1986 הגיע פרגוסון למועדון הכדורגל של יונייטד שהיה מועדון בינוני עם עבר מפואר והווה מאד אפור וקודר. פרגי הגיע מקבוצת אברדין אותה הוא הוביל משנת 1978 עד 1986 להצלחה מסחררת בזירה המקומית ובזירה הבינלאומית.

במשך 27 שנות אימון הצליח פרגי לזכות עם השדים האדומים ב-13 אליפויות פריימר ליג, ב-5 גביע ה-FA ו-2 ליגת האלופות. תחת ניהולו מנצ’סטר הפכה לדבר החם ביותר בעולם הכדורגל.  מאז עזיבתו השדים האדומים לא מצליחים לשחזר את ההצלחה הגדולה וכרגע הם בעיקר שם גדול עם מותג ענק שמכניס כ-795 מיליון דולר בכל שנה. פרגוסון הוכיח שהוא לא רק מאמן כדורגל אלא מנכ”ל של חברת ענק.
שנות כהונתו היו הטובות ביותר בהיסטוריה של המועדון, הצמיחה הכלכלית התחברה באופן ישיר להצלחה הספורטיבית. כאשר פרגוסון הגיע למועדון, הקבוצה הגדולה ביותר באנגליה הייתה ליברפול עם 18 אליפויות ומיד אחריה ארסנל עם 10 אליפויות, מנצ’סטר יונייטד הייתה אי שם מאחור עם 7 תארי אליפות. כאשר אלכס פרגוסון פרש מתפקידו כמנג’ר מנצ’סטר יונייטד המצב היה אחרת לחלוטין, מנצ’סטר יונייטד הייתה עם 20 תארי אליפות, ליברפול נשארה עם 18 וארסנל עלתה ל-13.

 

השקעות של אלופים

שווי השוק של קבוצות הספורט במיליארדי דולרים

 

עולם ההשקעות מציע מגוון אלטרנטיבות

 

אין לראות באמור באתר משום ייעוץ או שיווק השקעות ו/או ייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או תחליף לשיווק כאמור ו/או ייעוץ מס או תחליף לקבלת ייעוץ כאמור המתחשב בנתונים ובצרכים הייחודיים של כל אדם.


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    בוקר כלכלי 18.3.24: צפי לפתיחה חיובית בארה”ב, הבוקר נרשמות עליות בשווקים במזרח הרחוק, הנפט מתחזק, השקל נחלש והבורסה בת”א תיפתח ותנסה להמשיך ליום שני רצוף של עליות
    • ליאור מור
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 19 שעה

    בוקר כלכלי 18.3.24: צפי לפתיחה חיובית בארה”ב, הבוקר נרשמות עליות בשווקים במזרח הרחוק, הנפט מתחזק, השקל נחלש והבורסה בת”א תיפתח ותנסה להמשיך ליום שני רצוף של עליות בוקר כלכלי 18.3.24: צפי לפתיחה חיובית בארה”ב, הבוקר נרשמות עליות בשווקים במזרח הרחוק, הנפט מתחזק, השקל נחלש והבורסה בת”א תיפתח ותנסה להמשיך ליום שני רצוף של עליות

      ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש ויפתח את שבוע מסחר החדש היום אחר הצהריים. החוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על

    • לפני 19 שעה
    • 6 דק’ קריאה

      ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש ויפתח את שבוע מסחר החדש היום אחר הצהריים. החוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על

    בוקר כלכלי 17.3.24: בשבוע החולף נרשמו ביצועים מעורבים בוול-סטריט ובמזרח הרחוק, השווקים באירופה התחזקו, הנפט עלה, הכסף המשיך לטפס, הזהב נחלש, בקריפטו נרשמו ירידות, השקל איבד מערכו והבורסה בת”א תיפתח בשעות הקרובות
    • ליאור מור
    • 4 דק’ קריאה
    • לפני 2 ימים

    בוקר כלכלי 17.3.24: בשבוע החולף נרשמו ביצועים מעורבים בוול-סטריט ובמזרח הרחוק, השווקים באירופה התחזקו, הנפט עלה, הכסף המשיך לטפס, הזהב נחלש, בקריפטו נרשמו ירידות, השקל איבד מערכו והבורסה בת”א תיפתח בשעות הקרובות בוקר כלכלי 17.3.24: בשבוע החולף נרשמו ביצועים מעורבים בוול-סטריט ובמזרח הרחוק, השווקים באירופה התחזקו, הנפט עלה, הכסף המשיך לטפס, הזהב נחלש, בקריפטו נרשמו ירידות, השקל איבד מערכו והבורסה בת”א תיפתח בשעות הקרובות

      ארצות הברית המסחר בארה"ב סגור היום ויפתח מחר. בשבוע החולף המדדים בארה"ב סיכמו ביצועים מעורבים: הדאו-ג'ונס (38,714) עלה ב-0.17%,

    • לפני 2 ימים
    • 4 דק’ קריאה

      ארצות הברית המסחר בארה"ב סגור היום ויפתח מחר. בשבוע החולף המדדים בארה"ב סיכמו ביצועים מעורבים: הדאו-ג'ונס (38,714) עלה ב-0.17%,

    בוקר כלכלי 15.3.24: צפי לפתיחה שלילית בוול-סטריט, השווקים באסיה נסחרים הבוקר בירידות שערים, אירופה תיפתח לאחר נעילה שלילית, הבורסה בת”א סגרה את השבוע באדום, בקריפטו נרשמו נפילות ביממה האחרונה, השקל נחלש הבוקר והמתכות היקרות מטפסות
    • אור שושן
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 4 ימים

    בוקר כלכלי 15.3.24: צפי לפתיחה שלילית בוול-סטריט, השווקים באסיה נסחרים הבוקר בירידות שערים, אירופה תיפתח לאחר נעילה שלילית, הבורסה בת”א סגרה את השבוע באדום, בקריפטו נרשמו נפילות ביממה האחרונה, השקל נחלש הבוקר והמתכות היקרות מטפסות בוקר כלכלי 15.3.24: צפי לפתיחה שלילית בוול-סטריט, השווקים באסיה נסחרים הבוקר בירידות שערים, אירופה תיפתח לאחר נעילה שלילית, הבורסה בת”א סגרה את השבוע באדום, בקריפטו נרשמו נפילות ביממה האחרונה, השקל נחלש הבוקר והמתכות היקרות מטפסות

    ארצות הברית יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה שלילית של

    • לפני 4 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה שלילית של

    בוקר כלכלי 14.3.24: צפי לפתיחה מעורבת בוול-סטריט, במזרח השווקים נסחרים במגמה מעורבת ואירופה תיפתח לאחר נעילה חיובית, הנפט ממשיך להתחזק, השקל עבר לעליות והבורסה בת”א תיפתח לאחר נעילה מעורבת
    • ליאור מור
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 5 ימים

    בוקר כלכלי 14.3.24: צפי לפתיחה מעורבת בוול-סטריט, במזרח השווקים נסחרים במגמה מעורבת ואירופה תיפתח לאחר נעילה חיובית, הנפט ממשיך להתחזק, השקל עבר לעליות והבורסה בת”א תיפתח לאחר נעילה מעורבת בוקר כלכלי 14.3.24: צפי לפתיחה מעורבת בוול-סטריט, במזרח השווקים נסחרים במגמה מעורבת ואירופה תיפתח לאחר נעילה חיובית, הנפט ממשיך להתחזק, השקל עבר לעליות והבורסה בת”א תיפתח לאחר נעילה מעורבת

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה מעורבת. אתמול המדדים המרכזיים בארה"ב ננעלו

    • לפני 5 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה מעורבת. אתמול המדדים המרכזיים בארה"ב ננעלו