תעשיית הרכב של הודו, לאן?

הודו

במבט לאחור, אל התקופה שלפני משבר הקורונה, מתברר שתעשיית הרכב בהודו התמודדה כבר אז עם אתגרים לא פשוטים. האופן בו היכה נגיף הקורונה בהודו החמיר אספקטים מסוים של אתגרים אלה אולם גם יצר הזדמנויות להאצת התפתחות סקטור חשוב זה בכלכלה ההודית, מעל ל – 40% מהתוצר הלאומי הגולמי ההודי מקורו במפעלים מקומיים המייצרים רכבים וחלקים לרכב כמו למשל Mahindra  ו-TATA MOTORS

נראה שתעשיית הרכב בהודו נמצאת על קו פרשת מים. מחד, ישנן הזדמנויות חסרות תקדים שמקורן שילוב בין מעבר לרכבים חשמליים ועליה בביקוש לרכבים פרטיים בשל הרצון להימנע מתלות בתחבורה ציבורית. מנגד, קשה לחזות את המשך התפתחות משבר הקורונה, טעויות של קברניטי חברות ענק בתחום תעשיית הרכב עלולות לעלות למשק ההודי כולו ביוקר.

סיכום שנת 2020 – צמיחה משמעותית

עם תום שנת 2020, למרות משבר הקורונה שהחל במהלכה, נראה שתעשיית הרכב ההודית צמחה משמעותית על אף הפגיעה הנרחבת במסחר הגלובלי ברכבים וחלקי רכב. יצרניות הרכב ההודיות מדווחות על גידול של 9% במכירות רכבים פרטיים ביחס לשנת 2019. היקף מכירות רכבים דו גלגליים צמח ב-15% ומכירות כלי רכב מסחריים (משאיות למשל) גדלו בשיעור דומה.
הודו היא אחת מן המדינות המובילות בתחומים טכנולוגים רבים וביניהם המעבר למסחר המקוון. נראה שחברות הרכב ההודיות השכילו לאמץ מדיניות מאוזנת ולספק מענה טוב לדפוס המשתנה של קהל הלקוחות בכל הקשור לעריכת סקר שוק תוך נטייה לאיסוף נרחב של מידע באופן מקוון לפני קיום שיחות עם נציגי מכירות והגעה לאולמות תצוגה.

משבר הקורונה האיץ תהליכים דיגיטליים של מסחר בתחומים שונים. במקרים רבים סקר השוק, הבחירה וההזמנה מבוצעים באופן מקוון והמוצר מגיע אל בית הלקוח במשלוח. בתעשיית הרכב המצב מורכב יותר, חלק מתהליך סקר השוק מבוצע באופן מקוון אולם לקוחות אינם משלימים את הרכישה לפני שהם מגיעים פיזית אל אולם תצוגה, משוחחים עם נציגים ועורכים נסיעת מבחן. נראה שיצרני הרכב ההודים ידעו לא רק לחזות את התמורות אלא גם להגיב תוך כדי תנועה לשינויים שנבעו ממשבר הקורונה הגלובלי ובאופן כללי לספק פתרונות טובים לקהל הלקוחות הפוטנציאליים.

ממשלת הודו תתמוך בתעשיית הרכב

ברוב מוחץ, נבחר באפריל 2019 ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי לכהונה נוספת. ייתכן מאוד שמודי ימשיך להנהיג את המדינה עוד שנים רבות. ניתן להתווכח אם המדיניות הכלכלית של ממשלת מודי מיטיבה עם כלל אזרחי המדינה או בעיקר עם מעמד הביניים ומעלה אולם אי אפשר להכחיש שהודו ממשיכה להתקדם במעלה סולם המעצמות הכלכליות המובילות בעולם (נכון לסוף שנת 2020 כלכלת הודו היא השלישית בגודלה בעולם מבחינת שווי כוח הקנייה והשביעית בגודלה בעולם מבחינת תמ"ג). ממשלת הודו מבינה היטב שתעשיית הרכב המקומית היא אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים ביותר של המשק ההודי. בסוף שנת 2020 הכריזה הממשלה שבכוונתה להקצות תקציב נכבד, במסגרת תוכנית PLI (Production Linked Incentive), לתמיכה בתעשיית הרכב. המטרה היא האצת פיתוח טכנולוגי שיאפשר ליצרני הרכב וחלקי הרכב ההודיים להתחרות טוב יותר בשוק הרכבים החשמליים המתרחב. הודו ניצבת בעמדה טובה לכבוש נתח נכבד משוק הרכבים הדו גלגליים החשמליים כמו גם רכבים חשמליים מקטגוריות המשפחתיות הקומפקטיות ורכבי הפנאי שטח (SUV).

ווריאנטים חדשים של נגיף הקורונה מעוררים תהיות בכוחם של חיסונים לספק פתרון טוב למשבר הגלובלי המתמשך. האופן בו יושפע שוק הרכב העולמי אינו ברור ולכן קשה להעריך אם הפוטנציאל הגלום בתעשיית הרכב ההודית אכן יתממש. עם זאת אין ספק שהתשתית הנחוצה קיימת והממשלה ההודית ערוכה ונכונה לעשות את חלקה כדי לקדם תעשייה זו.

לבדיקה , השוואה וניתוח בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

HSBC

בנקאות להשקעות: HSBC

HSBC – רקע HSBC (או HSBC Holdings plc) הוא בנק השקעות רב-לאומי וחברת אחזקות לשירותים פיננסיים אשר מתחלק ל- 4 קטגוריות עיקריות: בנקאות מסחרית. בנקאות…

להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן