ענקית הרכב סטלנטיס מכריזה מלחמה

רכב חשמלי

המיזוג של קבוצת פיאט-קרייזלר ביחד עם פיג'ו-סיטרואן מניב את אחד משיתופי הפעולה החדשניים של ענף הרכב, בשל ההכרזה על השקעה בהיקף של 30 מיליארד אירו לטובת פיתוח כלי רכב חשמלי – כחלק מתחרות שהולכת ותופסת תאוצה, ומשפיעה על כיס המשקיעים.

עולם הרכב החשמלי מעלה הילוך: סטלנטיס נכנסת למשחק

עולם הרכבים החשמליים נחשב לאחד התחומים הצומחים ביותר בעולם שוק ההון, וזאת בשל השקעת עתק של קבוצות הרכב המובילות בעולם שנמצאות במירוץ לפיתוח רכב  חשמלי. למעשה, אם עד לפני זמן קצר טסלה שלטה בתחום והצליחה להגדיל את נתח השוק שלה בעקבות פיתוח מואץ של מכוניות חשמליות, כיום ניתן להבחין בשינוי מגמה וזאת בזכות שיתוף הפעולה בין קבוצות פיאט-סיטראון ופג'ו-סיטראון אשר הכריזו לפני כשנה על הקמת קבוצת הרכב סטלנטיס. בסוף השבוע האחרון הצהיר המנכ"ל כי הקבוצה תשקיע בטווח הזמן של ארבע השנים הקרובות סכום של 30 מיליארד אירו, לטובת פיתוח של כלי רכב חשמליים שאינם מבוססים על דלק. הקבוצה תפתח ותשווק כלי רכב היברידיים או חשמליים בהיקף שיגיע ל 70% עד לשנת 2025, כאשר ע"פ התוכנית השאפתנית חלק ניכר מהמותגים הבולטים של הקבוצה כמו דגמי הרכב אופל ופיאט יהיו חשמליים. מדובר בבשורה של ממש בעבור קהל המשקיעים וזאת בשל העובדה כי השקעת העתק הזו מצטרפת להשקעות נוספות מצד מותגי רכב מובילים שמובילים מהלכים מהפכניים אשר משפיעים על כיס המשקיעים בענף.

מדוע מדובר בהכרזה יוצאת דופן?

ההכרזה של מנכ"ל החברה מהווה את אחת מההכרזות המפתיעות של השנים האחרונות, וזאת בשל אלמנטים ייחודים שעליהם תקפיד הקבוצה בתהליך הפיתוח והייצור. ע"פ ההכרזה הקבוצה תציג שיפורים דרמטיים בכל הקשור לטכנולוגיית הסוללות ע"ב פועל הרכב כמו גם תציע מכוניות קלות משקל ומהירות – עד 800 ק"מ בעבור טעינה בודדת. ההכרזה של החברה על כך כי היא עתידה להקים כחמישה מפעלים ייעודים לטובת פיתוח הרכב במדינות אירופה וצפון אמריקה נותנת זריקת עידוד משמעותית לתעשייה שסובלת מאז תקופת הקורונה מירידה בהיקף המכירות לצד תחרות הולכת וגוברת מצד טסלה שנחשבת נכון להיום לחברת הרכב החשמלי המובילה בעולם. הכניסה של הקבוצה לתחום של הרכב החשמלי עשויה להוביל להפחתת מחירים משמעותית כמו גם ליצירת תחרות על לב המשקיעים שמחפשים את הדבר הבא בעולם ההשקעות.

על כן, כן אין ספק כי באמצעות גיוון תיק השקעות המבוסס גם על בחינה של נתיבי השקעה בדמות אפשרות להשקיע ביצרנית הרכב הרביעית בגודלה בעולם. ע"פ התוכניות השנתיות של הקבוצה, עד לשנת 2030 החברה תצליח למכור רכבים בעלות שנתית של 8.1 מיליון כלי רכב. בשל כך, מסקרן יהיה לראות כיצד הקבוצה (שלה כיסים עמוקים) תצליח להשתלב במלחמה על לב הצרכן – וגם על לב המשקיעים הכשירים כמו גם קרנות הגידור אשר החלו להגדיל את היקף ההשקעות בענף הרכב, והרכב החשמלי בפרט.

לבדיקה , השוואה וניתוח בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי להשקיע בתחום כזה או אחר

להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן