דנקן דונאטס: הממלכה המתוקה יוצאת למסע חדש

דנקן דונאטס

בשנת 1948 הקים וויליאם רוזנברג מסעדה בשם Open Kettle ("קומקום ללא מכסה") בעיר קווינסי שבמדינת מסצ'וסטס בארה"ב כששני המוצרים המרכזיים בה היו קפה וסופגניות עגולות ובמרכזן חור (אלה המכונות Donut). רוזנברג בחר להתמקד בשני מוצרים אלה לאחר שהתנסה בהפעלת מזנונים ניידים במפעלים ואתרי בניה וראה העדפה צרכנית ברורה לשילוב המנצח.
בשנת 1950 הוחלף שמה של המסעדה ל – Dunkin' Donuts וסניפים נוספים החלו לקום בזכיינות. בתחילת 2020 היו ברחבי העולם למעלה מ – 12,000 סניפי דנקן דונטאס אולם מגפת הקורונה הנחיתה מהלומה קשה על הרשת וכמה מאות מהם נסגרו.

באוקטובר 2020 הכריז תאגיד אינספייר בראנדס (Inspire Brands) על רכישת קבוצת Dunkin' Brands שבבעלותה רשת דנקן דונטס ורשת הגלידריות באסקין רובינס. בעקבות ההכרזה ערך מניית Dunkin' Brands (Nasdaq : DNKN) עלה לשיא חדש וחצה לראשונה את רף 100 הדולרים למניה.

קפה, מאפה וגלידה

בתוך 15 שנים בלבד ממועד הקמת המסעדה הראשונה, תחת ניהולו של רוזנברג האב,  דנקן דונטס צמחה לרשת בת כ – 100 סניפים. בשנת 1963 תפס בנו של רוזנברג, רוברט, אז בן 25 בלבד, את כיסא המנכ"ל בו החזיק עד 1999. דנקן דונטס שגשגה, רכשה שתי רשתות מתחרות גדולות, ומספר הסניפים גדל לכדי 2,500 הפזורים במדינות שונות בעולם. בתקופה זו הפכה הרשת לחברת בת של תאגיד Universal Food Systems אולם ברבות הזמן נותרה הרשת היחידה של התאגיד אשר התמזג בחברת החזקות נוספת, Allied Lyons, שהייתה בעלת רשת הגלידריות Baskin-Robbins.
בסוף שנת 2010 פעלו כ – 2,000 סניפי גלידריות Baskin-Robbins וכ – 10,000 סניפי דנקן דונטס כאשר שתי הרשתות נמצאות בבעלות חברת אם אחת, Dunkin Brands הנסחרת עד היום בבורסה בניו יורק.

הסוד הוא במיתוג חכם

אחד המפתחות להצלחה המסחררת של דנקן דונטס היה מיתוג. המסעדה הראשונה שהקים מייסד הרשת נקראה תחילה "Open kettle" אולם לאחר שנתיים השם שונה ל – Dunkin' Donuts בשל מנהג הלקוחות לטבול את המאפים המתוקים בכוס הקפה. ראוי לציין שסניף ראשון זה של הרשת עדיין פועל גם כיום. השם החדש חבר לקונספט המנצח של מיקוד בשני המוצרים, קפה ודונטס, וכך נוצקו היסודות להצלחה המטאורית.

בשנת 2018 קוצר רשמית שמה של רשת Dunkin' Donuts. המילה Donuts הושמטה ומרגע זה בכל מקום בו הופיע הלוגו של החברה נותרה המילה Dunkin' בלבד. קיצור שם הרשת נועד לסמל את הבחירה להשקיע תשומת לב מיוחדת בקפה. היצע טעמי הדונטס צומצם ולעומתו הושם דגש על איכות הקפה והרחבת מגוון אפשרויות הבחירה למשקה הפופולרי עד כדי הפיכת הרשת למתחרה של ממש לרשת סטארבאקס, רשת הקפה המובילה בארה"ב ובמספר מדינות נוספות בעולם.
כמה מסעות פרסום גדולים סייעו להרחיב את פעילות הרשת, הסלוגן  "America Runs on Dunkin'" נחשב לאחד המוצלחים ביותר בעולם הפרסום בארה"ב אי פעם.

תחת מטריה אחת עם רשתות מזון מהיר מובילות נוספות

בסוף שנת 2020 השלימה קבוצת אינספייר בראנדס (Inspire Brands Inc.) את רכישת Dunkin' Brands Group Inc.. אינספייר הוא תאגיד חדש יחסית בתחום רשתות המזון האמריקניות, הקבוצה הוקמה בשנת 2018 ומאז אספה תחת כנפיה מספר רשתות מזון מהיר גדולות ופופולאריות וביניהן Buffalo Wild Wings ו- Arby's. עבור דנקן דונטס ובאסקין רובינס שילמה אינספייר ברנדס 11.3 מיליארד דולרים, החובות שצברו שתי הרשתות עברו לבעליהן החדשים. מדובר באחת העסקאות הגדולות ביותר אי פעם בתחום המסעדנות, מניית דנקן בנרנדס (DNKN) תמשיך להיסחר בנסדק. מגמת העלייה בשער המניה מאז ההכרזה על רכישת הרשת מוכיחה שציבור המשקיעים מאמין שהבעלים החדשים של דנקן דונטס יצליחו להוציא את הרשת מחוזקת ממשבר הקורונה.

בדיקה ,השוואה וניתוח בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי להשקיע בתחום כזה או אחר

להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן