בשנת 1948 הקים וויליאם רוזנברג מסעדה בשם Open Kettle (“קומקום ללא מכסה”) בעיר קווינסי שבמדינת מסצ’וסטס בארה”ב כששני המוצרים המרכזיים בה היו קפה וסופגניות עגולות ובמרכזן חור (אלה המכונות Donut). רוזנברג בחר להתמקד בשני מוצרים אלה לאחר שהתנסה בהפעלת מזנונים ניידים במפעלים ואתרי בניה וראה העדפה צרכנית ברורה לשילוב המנצח.
בשנת 1950 הוחלף שמה של המסעדה ל – Dunkin’ Donuts וסניפים נוספים החלו לקום בזכיינות. בתחילת 2020 היו ברחבי העולם למעלה מ – 12,000 סניפי דנקן דונטאס אולם מגפת הקורונה הנחיתה מהלומה קשה על הרשת וכמה מאות מהם נסגרו.

באוקטובר 2020 הכריז תאגיד אינספייר בראנדס (Inspire Brands) על רכישת קבוצת Dunkin’ Brands שבבעלותה רשת דנקן דונטס ורשת הגלידריות באסקין רובינס. בעקבות ההכרזה ערך מניית Dunkin’ Brands (Nasdaq : DNKN) עלה לשיא חדש וחצה לראשונה את רף 100 הדולרים למניה.

קפה, מאפה וגלידה

בתוך 15 שנים בלבד ממועד הקמת המסעדה הראשונה, תחת ניהולו של רוזנברג האב,  דנקן דונטס צמחה לרשת בת כ – 100 סניפים. בשנת 1963 תפס בנו של רוזנברג, רוברט, אז בן 25 בלבד, את כיסא המנכ”ל בו החזיק עד 1999. דנקן דונטס שגשגה, רכשה שתי רשתות מתחרות גדולות, ומספר הסניפים גדל לכדי 2,500 הפזורים במדינות שונות בעולם. בתקופה זו הפכה הרשת לחברת בת של תאגיד Universal Food Systems אולם ברבות הזמן נותרה הרשת היחידה של התאגיד אשר התמזג בחברת החזקות נוספת, Allied Lyons, שהייתה בעלת רשת הגלידריות Baskin-Robbins.
בסוף שנת 2010 פעלו כ – 2,000 סניפי גלידריות Baskin-Robbins וכ – 10,000 סניפי דנקן דונטס כאשר שתי הרשתות נמצאות בבעלות חברת אם אחת, Dunkin Brands הנסחרת עד היום בבורסה בניו יורק.

הסוד הוא במיתוג חכם

אחד המפתחות להצלחה המסחררת של דנקן דונטס היה מיתוג. המסעדה הראשונה שהקים מייסד הרשת נקראה תחילה “Open kettle” אולם לאחר שנתיים השם שונה ל – Dunkin’ Donuts בשל מנהג הלקוחות לטבול את המאפים המתוקים בכוס הקפה. ראוי לציין שסניף ראשון זה של הרשת עדיין פועל גם כיום. השם החדש חבר לקונספט המנצח של מיקוד בשני המוצרים, קפה ודונטס, וכך נוצקו היסודות להצלחה המטאורית.

בשנת 2018 קוצר רשמית שמה של רשת Dunkin’ Donuts. המילה Donuts הושמטה ומרגע זה בכל מקום בו הופיע הלוגו של החברה נותרה המילה Dunkin’ בלבד. קיצור שם הרשת נועד לסמל את הבחירה להשקיע תשומת לב מיוחדת בקפה. היצע טעמי הדונטס צומצם ולעומתו הושם דגש על איכות הקפה והרחבת מגוון אפשרויות הבחירה למשקה הפופולרי עד כדי הפיכת הרשת למתחרה של ממש לרשת סטארבאקס, רשת הקפה המובילה בארה”ב ובמספר מדינות נוספות בעולם.
כמה מסעות פרסום גדולים סייעו להרחיב את פעילות הרשת, הסלוגן  “America Runs on Dunkin'” נחשב לאחד המוצלחים ביותר בעולם הפרסום בארה”ב אי פעם.

תחת מטריה אחת עם רשתות מזון מהיר מובילות נוספות

בסוף שנת 2020 השלימה קבוצת אינספייר בראנדס (Inspire Brands Inc.) את רכישת Dunkin’ Brands Group Inc.. אינספייר הוא תאגיד חדש יחסית בתחום רשתות המזון האמריקניות, הקבוצה הוקמה בשנת 2018 ומאז אספה תחת כנפיה מספר רשתות מזון מהיר גדולות ופופולאריות וביניהן Buffalo Wild Wings ו- Arby’s. עבור דנקן דונטס ובאסקין רובינס שילמה אינספייר ברנדס 11.3 מיליארד דולרים, החובות שצברו שתי הרשתות עברו לבעליהן החדשים. מדובר באחת העסקאות הגדולות ביותר אי פעם בתחום המסעדנות, מניית דנקן בנרנדס (DNKN) תמשיך להיסחר בנסדק. מגמת העלייה בשער המניה מאז ההכרזה על רכישת הרשת מוכיחה שציבור המשקיעים מאמין שהבעלים החדשים של דנקן דונטס יצליחו להוציא את הרשת מחוזקת ממשבר הקורונה.

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי להשקיע בתחום כזה או אחר


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    סגירת שווקי אמריקה: סיום שורי ליום המסחר עם עלייה במדדים המרכזיים
    • אור שושן
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 1 שעה

    סגירת שווקי אמריקה: סיום שורי ליום המסחר עם עלייה במדדים המרכזיים סגירת שווקי אמריקה: סיום שורי ליום המסחר עם עלייה במדדים המרכזיים

    עם סיום יום המסחר ברחבי אמריקה, סנטימנט חיובי באופן כללי שרר, כאשר רוב המדדים העיקריים נסגרו בירוק. המשקיעים היו עדים

    • לפני 1 שעה
    • 7 דק’ קריאה

    עם סיום יום המסחר ברחבי אמריקה, סנטימנט חיובי באופן כללי שרר, כאשר רוב המדדים העיקריים נסגרו בירוק. המשקיעים היו עדים

    Home Depot מתרחבת לעולם הבנייה המקצועית: רוכשת את GMS תמורת 5.5 מיליארד דולר
    • אור שושן
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 3 שעה

    Home Depot מתרחבת לעולם הבנייה המקצועית: רוכשת את GMS תמורת 5.5 מיליארד דולר Home Depot מתרחבת לעולם הבנייה המקצועית: רוכשת את GMS תמורת 5.5 מיליארד דולר

    Home Depot (סימול: HD), הקמעונאית הגדולה בארה"ב למוצרי עשה-זאת-בעצמך וחומרי בנייה, הכריזה על רכישת חברת GMS בעסקה בשווי של כ־5.5 מיליארד דולר במזומן.

    • לפני 3 שעה
    • 5 דק’ קריאה

    Home Depot (סימול: HD), הקמעונאית הגדולה בארה"ב למוצרי עשה-זאת-בעצמך וחומרי בנייה, הכריזה על רכישת חברת GMS בעסקה בשווי של כ־5.5 מיליארד דולר במזומן.

    TAINSURANCEPLUS מזנקת ב־2025: תעודת הסל שמובילה את שוק ההון הישראלי
    • אור שושן
    • 8 דק’ קריאה
    • לפני 4 שעה

    TAINSURANCEPLUS מזנקת ב־2025: תעודת הסל שמובילה את שוק ההון הישראלי TAINSURANCEPLUS מזנקת ב־2025: תעודת הסל שמובילה את שוק ההון הישראלי

    זינוק של כמעט 65% מתחילת השנה מעורר עניין מחודש בענף הביטוח המקומי שוק ההון הישראלי לא שוקט על שמריו, ואחת

    • לפני 4 שעה
    • 8 דק’ קריאה

    זינוק של כמעט 65% מתחילת השנה מעורר עניין מחודש בענף הביטוח המקומי שוק ההון הישראלי לא שוקט על שמריו, ואחת

    סגירה מעורבת בשווקים האירופיים: האירו מתחזק בתוך ירידה רחבה יותר
    • אור שושן
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 6 שעה

    סגירה מעורבת בשווקים האירופיים: האירו מתחזק בתוך ירידה רחבה יותר סגירה מעורבת בשווקים האירופיים: האירו מתחזק בתוך ירידה רחבה יותר

    מושב המסחר האירופי ננעל עם ביצועים מגוונים במדדים המרכזיים. בעוד מדד האירו הציג תנועה חיובית, מרבית מדדי המניות האירופיים הגדולים

    • לפני 6 שעה
    • 6 דק’ קריאה

    מושב המסחר האירופי ננעל עם ביצועים מגוונים במדדים המרכזיים. בעוד מדד האירו הציג תנועה חיובית, מרבית מדדי המניות האירופיים הגדולים