לרכב על פיל ולשתות ג'וני ווקר: מותג הוויסקי המוביל בעולם צומח בהודו ומהווה כ-56% מנתח השוק במדינות מתפתחות

ג'וני ווקר

ג'וני ווקר הוא אחד משלושת מותגי הוויסקי המובילים בעולם, לצד המותגים ג'ק דניאלס ושיבאס ריגל, ומותגים מקומיים כמו FireBall והמותג האירי פאוארס. כשאנחנו מדמיינים כוסית של וויסקי, עם קרח או נקי, אנחנו אולי מדמיינים פאב שכונתי בסקוטלנד ועל הבר גברים בגילאים שונים שמגיעים בכל ערב לשתות כוסית, אחרי העבודה ולפני שהם חוזרים לביתם. אבל האמת היא, שמכירות המותג המוכר מגיעות ב – 56% מהן מארצות מתפתחות כמו תאילנד, הודו ועוד.

מה הופך את המותג ג'וני ווקר אהוב כל כך בהודו? ג'וני ווקר הוא ממותגי הוויסקי הנחשבים בעולם. הוא מיוצר בסקוטלנד מאז מחצית המאה ה – 19, בתחילה על ידי ג'וני ווקר עצמו, לאחר מכן על ידי שושלת הבנים שלו לפי תפריט מסורתי. בכל שנה נמכרים מעל 120 מיליון בקבוקים של וויסקי מתוצרת ג'וני ווקר בכ – 200 מדינות ברחבי העולם, בשמונה מותגים שונים: הבלאק לייבל המוכר והטוב, המיושן בחביות עץ אלון למשך לפחות 12 שנים; דאבל בלאק לייבל במתכון חריף ומתובל במיוחד; רד לייבל ; גרין לייבל שייצורו הופסק אולם עדיין ניתן לרכוש אותו בחלק מהמדינות בעולם; גולד לייבל, המותג הקלאסי העובר יישון של לפחות 18 שנים; פלטינום לייבל; סווינג; ומותג היוקרה שהפרטים אודותיו נשמרים בסוד – בלו לייבל.

ההודים אוהבים וויסקי

הודו היא מצרכניות הוויסקי הגדולות בעולם, בשנת 2019, לפני ימי הקורונה, פורסם כי בהודו נצרכו 6,5 מיליארד ליטרים של וויסקי, שהם כ – 60 מיליון ארגזים של בקבוקי וויסקי. לשם השוואה, בארצות הברית נצרכו 9.25 ארגזי וויסקי באותה השנה. בשנת 2020 החליטה ממשלת הודו להחמיר את הרגולציות על ייבוא מוצרים שונים, בכלל אלה גם מוצרי שתייה חריפה. בין השאר, קבעה הממשלה סף גבוה יותר לתשלום של מיסי ייבוא על שתייה אלכוהולית, כמו גם תקנות שונות בנוגע לתכולת האלכוהול ומקורו במוצרים המיובאים לארץ. אם לוקחים בחשבון שבהודו כמעט 80% מהאוכלוסייה נחשבת דתית וכ – 28% מהאוכלוסייה מתחת לקו העוני, שיעורי הצריכה הגבוהים של וויסקי בהודו, ובפרט הצריכה הפופולארית של מותג וויסקי שמחירו גבוה – עשויים להפתיע. המשקה החביב על המקומיים: ג'וני ווקר רד לייבל, עם ג'ינג'ר מעל 100,000 ארגזים של 9 ליטר יובאו במהלך שנת 2020 להודו בלבד. הוויסקי נמכר בעיקר לבתי עסקים, מסעדות ובארים, המציעים באופן שכיח קוקטייל בעל ניחוחות הודים אופייניים: קוקטייל ג'וני ווקר ג'ינג'ר, העשוי מג'וני ווקר רד לייבל בלבד, מכיוון שלמותג זה ניחוחות שמחמיאים לטעם הג'ינג'ר. המותג של ג'וני ווקר, ובעיקר רד לייבל, נמכר גם לבתים פרטיים והוא מותג הוויסקי המוביל בהודו. המוניטין של ג'וני ווקר בהודו נקשר עם גבריות, עד כדי כך שהכינוי הרווח למותג הוויסקי המוביל בהודו הוא "הדוד ג'וני", ובמפגשי גברים – זה מה שנהוג לשתות.

הרגלי שתייה שונים משאר מדינות העולם

גם בתעשיית הסרטים של הודו, המכונה "בוליווד", אפשר לראות את התווית האדומה מבית מותג הוויסקי הסקוטי מככבת. על פי נתונים חצי רשמיים של הבלוג Bollywood Food Club, הוויסקי של ג'וני ווקר הופיע בלא פחות מאשר 25 סרטים מקומיים במהלך שנת 2019. בהודו, הרגלי השתייה הם שונים מאלה שאנחנו מוצאים במדינות אחרות בעולם. פחות נפוץ לשתות משקאות אלכוהוליים "קלים", כמו בירות ויין – מי ששותה אלכוהול, בדרך כלל משתמש במה שנקרא Spirits, משקאות בעלי אחוזי אלכוהול גבוהים, כאשר הוויסקי של ג'וני ווקר מחזיק בכ – 56% מהשוק המקומי של השתייה החריפה. אגב, מעניין לציין שהודו היא לא רק צרכנית בולטת של וויסקי, אלא גם יצרנית חזקה שלו: כ – 48% מכלל הוויסקי הנמכר בעולם מגיע ממותגי וויסקי הודים, כמו סיגראמ'ס ואימפריאל בלו.

לבדיקה , השוואה וניתוח בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר

סקירת שווקים שבועית

סקירת שווקים שבועית 30/08/2020

ישראל: איחוד האמירויות, הדולר ואל על נגמר החרם ביום שבת (29.08.2020) האחרון הודיע רשמית נשיא איחוד האמירויות כי הוא מורה להסיר את החוק, משנת 1972,…

להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן