אחד המותגים הידועים בעולם
מותג האופנה הוקם בשנת 1921 על ידי גוצ’יו גוצ’י, מאז הפך המותג לאחד הידועים בעולם ולסמל סטטוס במקומות רבים. כיום, בית האופנה היוקרתי מחזיק בכ-487 חנויות, מעסיק כ-17 אלף עובדים, ומוצרי המותג מייצרים הכנסות שנתיות של כ-9 מיליארד אירו. כאשר מסתכלים על הדרך, על הסטייל ועל כל מה שגוצ’י הצליח להשיג, לא ניתן להתווכח, הוא מותג על שהשנים עושות לו רק טוב. מותג שעבר בירושה מאב לחמשת בניו, ובסופו של דבר מריבות וחילוקי דעות הובילו אותם למכור בשנת 1999 את המותג לקונגלומרט הצרפתי פינו פרינטמפס רדוט, לפעמים עושה רושם, שהזמן עומד במקום, וגוצ’י ממשיך ללכת בסטייל שלו.
אסטרטגיה עסקית היא שם המשחק
בשנים האחרונות וככל שהכפר הגלובלי התפתח, מותג העל הצליח לכבוש יעדים חדשים באמצעות אסטרטגיית שיווק מדויקת לקהלי לקוחות חדשים ובמגוון מקומות בעולם. כיום כ-44% מלקוחות בית האופנה מגיעים מאזור אסיה, כ-22% ממערב אירופה, כ-22% מצפון אמריקה, 7% מיפן, וכ-5% משאר העולם. מה הופך את המותג למבוקש ויקר כל כך? באופן כללי יש אשר יגידו כי מדובר במורשת ומסורת, אך האסטרטגיה העסקית החכמה של המותג, ייצור כמויות נמוכות, עיצוב וירידה לפרטים הקטנים ביותר ומערכת שיווק מתוחכמת יוצרות ביקוש גבוה מההיצע וכך המחירים נוסקים מעלה. גוצ’י נסחרת בבורסה בארצות הברית תחת הסימבול KER.PA ושווי השוק של התאגיד הוא כ-91.79 מיליארד דולר. ובמבט לעתיד, כמו כל חברה גם הנהלת מותג העל גוצ’י תצטרך לדעת להשתלב וללמוד את השינויים בעולם, גוצ’י הבינו לפני שנים רבות את העוצמה של השוק הסיני, והפוטנציאל ביבשת אסיה. כיום יותר משליש מההכנסות מגיעות מאזור זה. כמו כן, הנהלת החברה תצטרך להשתלב “בחנויות העתיד” ובתחום האון ליין, דבר שעשוי להשפיע על הקונספט היוקרתי אליו גוצ’י מכוונת. המכירות און ליין נמצאות בצמיחה מתמדת, מדובר בדור חדש של צרכנים אליו צריך לעשות התאמות, על פי הערכות הסחר האלקטרוני ב-2021 מוערך בכ-4.88 טריליון דולר, אמזון לבדה מהווה כ-40% מהקמעונאות המקוונת. חשוב לומר, כי גם עבור בעלי העסקים מדובר ביתרון משמעותי, ראשית ניתן באמצעות חנות אינטרנטית להגיע לכל מקום, ובכל זמן. בנוסף, חנות אינטרנטית עולה פחות, בהשוואה לחנות קמעונאית לא מקוונת. בתקופת הקורונה מותגי יוקרה רבים קרסו, ויש אשר סבורים כי עד אמצע 2021 יקרסו סה”כ 50% ממותגי היוקרה המובילים. לגוצ’י כמו תמיד יש את האתגרים, אבל בית האופנה היוקרתי תמיד ידע לעצב מציאות חדשה באופן יצירתי יותר מכולם.
*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי להשקיע בתחום כזה או אחר
להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות
השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם
* אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.
- ליאור מור
- •
- 8 דק’ קריאה
- •
- לפני 24 mins
הדולר הטייוואני מזנק – ומה שזה באמת מספר לנו על כלכלת אסיה
הדולר הטייוואני מזנק – ומה שזה באמת מספר לנו על כלכלת אסיה תנועת המטבע שמסעירה את השווקים בתוך יומיים בלבד, רשם
- לפני 24 mins
- •
- 8 דק’ קריאה
הדולר הטייוואני מזנק – ומה שזה באמת מספר לנו על כלכלת אסיה תנועת המטבע שמסעירה את השווקים בתוך יומיים בלבד, רשם
- עומר בר
- •
- 6 דק’ קריאה
- •
- לפני 53 mins
מטבעות זרים בתיק ההשקעות: חשיפה גלובלית, פיזור סיכונים ופוטנציאל לצמיחה
מטבעות זרים בתיק ההשקעות: חשיפה גלובלית, פיזור סיכונים ופוטנציאל לצמיחה בעולם השקעות שמחפש כל העת אחר מנועי תשואה אלטרנטיביים, שילוב
- לפני 53 mins
- •
- 6 דק’ קריאה
מטבעות זרים בתיק ההשקעות: חשיפה גלובלית, פיזור סיכונים ופוטנציאל לצמיחה בעולם השקעות שמחפש כל העת אחר מנועי תשואה אלטרנטיביים, שילוב
- רוני מור
- •
- 6 דק’ קריאה
- •
- לפני 3 שעה
Palantir לפני דוחות – נתוני צמיחה חדים, ציפיות גבוהות והצללות פוליטיות
חברת Palantir תדווח היום את תוצאות הרבעון – והמשקיעים כבר נערכים לאפשרות של הפתעה חיובית. Palantir Technologies (טיקר: PLTR) צפויה
- לפני 3 שעה
- •
- 6 דק’ קריאה
חברת Palantir תדווח היום את תוצאות הרבעון – והמשקיעים כבר נערכים לאפשרות של הפתעה חיובית. Palantir Technologies (טיקר: PLTR) צפויה
- רוני מור
- •
- 5 דק’ קריאה
- •
- לפני 4 שעה
מארק קרני: מהבנק המרכזי למעון ראש הממשלה – קנדה בוחרת יציבות כלכלית מול לחצים גיאופוליטיים
נבחר על רקע משבר ביחסי קנדה-ארה"ב הבחירות הכלליות שהתקיימו בקנדה ב-29 באפריל 2025 סימנו תפנית דרמטית בזירה הפוליטית הקנדית. הציבור
- לפני 4 שעה
- •
- 5 דק’ קריאה
נבחר על רקע משבר ביחסי קנדה-ארה"ב הבחירות הכלליות שהתקיימו בקנדה ב-29 באפריל 2025 סימנו תפנית דרמטית בזירה הפוליטית הקנדית. הציבור