נקודות מפתח

  • Spotify עקפה את תחזיות הרבעון השלישי עם הכנסות של 4.27 מיליארד אירו ורווח למניה מתואם של 3.28 אירו, כאשר צמיחת המשתמשים והתאוששות השוליים עלו על הציפיות.
  • שיעור הרווח הגולמי זינק ל-31.6%, הודות לעלייה בהכנסות מפרסום ולייעול עלויות, כאשר הצפי לרבעון הרביעי מצביע על עלייה נוספת.
  • אנליסטים צופים העלאת מחירים בארה״ב בסוף 2025 או בתחילת 2026, בזמן ש-Spotify מרחיבה את שיתופי הפעולה שלה בתחומי הבינה המלאכותית והמדיה, כולל עסקאות עם Netflix ו-OpenAI.
hero

חברת Spotify Technology S.A. (NYSE: SPOT) הציגה ביצועים חזקים מהצפוי ברבעון השלישי, ובכך חיזקה את אמון המשקיעים באסטרטגיית ההתייעלות שלה לאחר שנים של מאבקי רווחיות. ענקית הסטרימינג בתחום האודיו עקפה את הציפיות בהכנסות, בצמיחת המשתמשים ובשולי הרווח — מה שמאותת שהעלאות המחירים, ההתייעלות התפעולית והאינטגרציות החדשות עם בינה מלאכותית מתחילות להניב תוצאות.

עם זאת, מניות החברה איבדו את העליות המוקדמות וירדו בכ-6% לאחר פתיחת המסחר ביום שלישי, כאשר המשקיעים שקלו בין התוצאות המעודדות לבין התחזיות הזהירות לרבעון הרביעי. למרות הירידה, מניית Spotify עלתה בכ-70% מתחילת השנה, מה שמדגיש את האופטימיות לגבי השגת איזון בר-קיימא בין צמיחה ליעילות.

צמיחת הכנסות והתאוששות שולי הרווח במרכז הבמה

Spotify דיווחה על הכנסות של 4.27 מיליארד אירו (4.9 מיליארד דולר) ברבעון השלישי, מעט מעל תחזיות בלומברג שעמדו על 4.23 מיליארד אירו. הרווח למניה המתואם עמד על 3.28 אירו (3.77 דולר) — הרבה מעבר לתחזיות האנליסטים — מה שמציין אחד הרבעונים הרווחיים ביותר של החברה בשנים האחרונות.

מספר המשתמשים החודשיים הפעילים הגיע ל-713 מיליון, מעל הציפיות, בעוד שמספר המנויים בתשלום עלה ל-281 מיליון, לעומת 252 מיליון בשנה שעברה. משתמשים הנתמכים בפרסום עלו ב-11% ל-446 מיליון, מה שמצביע על התאוששות בפרסום הדיגיטלי שממנה נהנו פלטפורמות סטרימינג ומדיה גדולות במהלך 2025.

עם זאת, הסיפור המרכזי של הרבעון היה הרווחיות. שיעור הרווח הגולמי התאושש ל-31.6%, מעל תחזיות החברה והקונצנזוס שעמד על 31.1%. ביצועי הפרסום החזקים והמיקוד במבנה עלויות רזה פיצו על עלויות התוכן הגוברות, וסללו את הדרך להעלאת התחזית של החברה לשולי רווח של 32.9% ברבעון הרביעי.

הנהלת Spotify הדגישה כי השיפורים המתמשכים ביעילות — הכוללים צמצום בהוצאות התוכן, אוטומציה ורה־ארגון תפעולי — מניעים את הרווחיות. “אנו מרוצים מאוד מהביצועים שלנו לקראת סוף השנה,” נמסר מהחברה, שהוסיפה כי היא “ממוקמת היטב להמשיך בצמיחה ובהשתפרות השוליים ב-2025.”

אסטרטגיית המחירים ומעבר ההנהגה מעצבים את התחזית

שיפורי השוליים של Spotify נובעים גם מהצלחת העלאות המחירים הגלובליות שבוצעו ב-2024 ומהשקת רמות מנוי חדשות — כולל שירותי אודיו בלבד וחבילות פרימיום. אנליסטים מעריכים כי החברה צפויה לבצע סבב נוסף של העלאות מחירים בארה״ב בסוף 2025 או בתחילת 2026, מהלך שעשוי להוסיף מאות מיליוני דולרים להכנסות השנתיות החוזרות.

“העלאות מחירים הן חלק מהאסטרטגיה שלנו,” אמר נשיא משותף אלכס נורשטרום. “נמשיך בכך באופן מושכל ובאופן המשקף את הערך שאנו מספקים.”

חזון החברה לטווח הארוך ממשיך להתמקד ביעדי רווחיות של 30%–35% בשולי הרווח הגולמיים, יעד שנקבע לראשונה ביום המשקיעים של 2022. למרות שחידוש הסכמי הרישוי עם חברות התקליטים הגדולות מצמצם את השוליים בטווח הקצר, וול סטריט שומרת על אמון ביכולתה של Spotify לספק צמיחה דו-ספרתית מתמשכת.

המעבר הצפוי בהנהלה — כאשר המייסד דניאל אק יעבור לתפקיד יו״ר בכיר והמנכ״לים המשותפים גוסטב סדרסטרום ואלכס נורשטרום יובילו את החברה — נתפס כמהלך המשמר רצף ולא כמהפכה. אנליסטים סבורים כי השניים יתמקדו בשיפור הביצוע התפעולי, בעוד אק יתרכז בשיתופי פעולה אסטרטגיים ובחדשנות.

חדשנות בינה מלאכותית מרחיבה את המערכת האקולוגית

Spotify מכפילה את השקעותיה בבינה מלאכותית ובשילוב מולטימדיה כדי להעמיק את מעורבות המשתמשים ולגוון את מקורות ההכנסה. לאחרונה הציגה החברה פיצ’ר חדש ליצירת פלייליסטים באמצעות ChatGPT, המאפשר למשתמשים לבנות פלייליסטים מותאמים אישית באמצעות פקודות שיחה.

בנוסף, Spotify הכריזה על שיתוף פעולה עם Netflix לשידור פודקאסטים מצולמים נבחרים מבתי ההפקה Spotify Studios ו-The Ringer, ובכך מביאה את התוכן שלה לקהלים חדשים בפלטפורמות סטרימינג שונות. אפליקציית Apple TV החדשה של Spotify, שנבנתה באמצעות כלי פיתוח משופרים ב-AI, מסמלת מאמץ רחב לאחד את חוויית המשתמש בכל המכשירים.

מהלכים אלו משקפים את אסטרטגיית ה“נוכחות בכל מקום” של Spotify — התרחבות מעבר למוזיקה בלבד כדי להפוך למרכז בידור חוצה-פלטפורמות המשולב אודיו, וידאו והתאמה אישית מונעת בינה מלאכותית.

מה צופן העתיד

על אף שמטבע חוץ ועלויות תוכן עשויים למתן את הצמיחה ברבעון הרביעי, ההתאוששות בשולי הרווח וההשקעות האסטרטגיות ב-AI ובשיתופי מדיה מצביעים על כך שהמסלול ארוך הטווח של Spotify נותר חזק. המשקיעים יעקבו מקרוב אחר השאלה אם העלאות המחירים המתוכננות וחבילות המנוי החדשות יצליחו לשמור על התנופה גם בשנת 2026 — במיוחד על רקע התחרות ההולכת וגוברת מצד Apple Music, YouTube Music ו-Amazon.

נכון לעכשיו, נראה כי השינוי של Spotify מכוון לצליל הנכון: חברת סטרימינג רווחית, מונעת בינה מלאכותית, הנכנסת לשלב הבא באבולוציה שלה.


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    SKN | האם טלטלה בדירקטוריון תוכל להחיות את מהפך ההבראה של ויקטוריה’ס סיקרט?
    • ליאור מור
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 2 שעה

    SKN | האם טלטלה בדירקטוריון תוכל להחיות את מהפך ההבראה של ויקטוריה’ס סיקרט? SKN | האם טלטלה בדירקטוריון תוכל להחיות את מהפך ההבראה של ויקטוריה’ס סיקרט?

    משקיע מרכזי דורש שינוי בדירקטוריון על רקע ביצועים חלשים אחד המשקיעים הגדולים ביותר בוויקטוריה'ס סיקרט קרא בפומבי לשינויים משמעותיים בהרכב

    • לפני 2 שעה
    • 7 דק’ קריאה

    משקיע מרכזי דורש שינוי בדירקטוריון על רקע ביצועים חלשים אחד המשקיעים הגדולים ביותר בוויקטוריה'ס סיקרט קרא בפומבי לשינויים משמעותיים בהרכב

    SKN | האם Global Payments תצליח לשמור על תנופת הרווחים כשהצריכה נותרת יציבה?
    • ליאור מור
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 11 שעה

    SKN | האם Global Payments תצליח לשמור על תנופת הרווחים כשהצריכה נותרת יציבה? SKN | האם Global Payments תצליח לשמור על תנופת הרווחים כשהצריכה נותרת יציבה?

    חברת Global Payments Inc. הציגה ביום שלישי תוצאות חזקות מהצפוי לרבעון השלישי, הודות לביקוש מוצק במגזר פתרונות הסוחרים שלה —

    • לפני 11 שעה
    • 6 דק’ קריאה

    חברת Global Payments Inc. הציגה ביום שלישי תוצאות חזקות מהצפוי לרבעון השלישי, הודות לביקוש מוצק במגזר פתרונות הסוחרים שלה —

    SKN | נינטנדו מעלה את תחזית הרווח ב-16% על רקע ביקוש גובר לקונסולת Switch 2
    • ליאור מור
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 16 שעה

    SKN | נינטנדו מעלה את תחזית הרווח ב-16% על רקע ביקוש גובר לקונסולת Switch 2 SKN | נינטנדו מעלה את תחזית הרווח ב-16% על רקע ביקוש גובר לקונסולת Switch 2

    נינטנדו בע״מ עדכנה כלפי מעלה את תחזיתיה הפיננסיות לאחר מומנטום חזק בתחילת השקת קונסולת ה-Switch 2, מה שמצביע על חזרה

    • לפני 16 שעה
    • 6 דק’ קריאה

    נינטנדו בע״מ עדכנה כלפי מעלה את תחזיתיה הפיננסיות לאחר מומנטום חזק בתחילת השקת קונסולת ה-Switch 2, מה שמצביע על חזרה

    SKN | דניס עוברת לידיים פרטיות בעסקה בשווי 620 מיליון דולר על רקע מגמת ההתכנסות בתעשייה
    • שגיא חבסוב
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 18 שעה

    SKN | דניס עוברת לידיים פרטיות בעסקה בשווי 620 מיליון דולר על רקע מגמת ההתכנסות בתעשייה SKN | דניס עוברת לידיים פרטיות בעסקה בשווי 620 מיליון דולר על רקע מגמת ההתכנסות בתעשייה

    לאחר עשרות שנים כאחת מרשתות הדיינרים המזוהות ביותר באמריקה, חברת דניס עומדת להפוך לחברה פרטית בעסקה בשווי של כ-620 מיליון

    • לפני 18 שעה
    • 6 דק’ קריאה

    לאחר עשרות שנים כאחת מרשתות הדיינרים המזוהות ביותר באמריקה, חברת דניס עומדת להפוך לחברה פרטית בעסקה בשווי של כ-620 מיליון