מלחמת הסטרימינג: חטיבת הפרסום של יוטיוב כמעט שווה להכנסות הכוללות של נטפליקס

בעולם שבו התוכן הוא המלך, נראה שדווקא המודל העסקי הוא זה שמכריע מי ישלוט. נכון לשנת 2024, הכנסות הפרסום של יוטיוב הגיעו ל־36 מיליארד דולר – נתון שכמעט משתווה להכנסות הכוללות של נטפליקס שעמדו על 39 מיליארד דולר בלבד. מה המשמעות עבור עתיד תחום הסטרימינג, ואיך זה קרה?

צמיחה עקבית וחדה: השוואה בין יוטיוב לנטפליקס

נתוני הגרף ממחישים מגמת צמיחה עקבית וחדה של שתי הפלטפורמות לאורך השנים 2017–2024, אך חושפים נקודת מפנה אסטרטגית: בעוד שנטפליקס נשענת בעיקר על הכנסות ממנויים, יוטיוב מפיקה את רווחיה בעיקר ממודעות פרסום – ולמרות ההבדל במודל, שני הגופים כמעט זהים בגודלם הכספי.

ב־2017 הכנסות נטפליקס עמדו על כ־11 מיליארד דולר, לעומת כ־8 מיליארד דולר של יוטיוב מפרסום. אך ההפרש הזה הלך ונסגר במהירות: כבר ב־2021, שתי החברות חצו יחד את רף ה־30 מיליארד דולר, והפער ביניהן הלך והצטמצם. שנת 2024 מסתיימת עם נתון דרמטי: 39 מיליארד דולר לנטפליקס מול 36 מיליארד דולר “בלבד” לחטיבת הפרסום של יוטיוב – שכוללת רק חלק מהכנסות החברה ולא את כלל הפעילות שלה.

מודל עסקי מנצח: מנויים מול פרסום

אחד ההבדלים המרכזיים בין שתי הענקיות טמון במודל העסקי. נטפליקס מבוססת על תשלום חודשי של מנויים, ללא פרסום (למעט בשירותים שהושקו לאחרונה במדינות מסוימות). לעומתה, יוטיוב בנויה כמעט כולה סביב מודל פרסום – שבו כמות הצפיות היא המנוע להכנסות, ומפרסמים משלמים עבור נראות, מיקוד וגישה לקהלים רחבים.

מדובר בשתי גישות שונות: נטפליקס שואפת לשלוט על איכות התוכן ולקבל הכנסה קבועה, בעוד יוטיוב מעניקה במה למשתמשים, יוצרת אקוסיסטם פתוח, וממנפת אותו דרך קידום ממומן. הצמיחה של יוטיוב – במיוחד אחרי 2020 – משקפת את התחזקות שוק הפרסום הדיגיטלי ויכולת החברה לייעל את הטכנולוגיה שלה לצורכי מיקוד, אנליזה ומונטיזציה ברמה הגבוהה ביותר.

נקודת האיזון: 2021 – השנה שבה יוטיוב השיגה את נטפליקס

שנת 2021 מסמנת את נקודת האיזון בין שתי החברות: יוטיוב והכנסותיה מפרסום משוות לראשונה את סך הכנסות נטפליקס. מאז ואילך, שתי החברות צומחות – אך הפער ביניהן נשמר יציב, ונראה כי יוטיוב מאיימת לעקוף את נטפליקס בעתיד הקרוב, אם קצב הגדילה יימשך בקצב הנוכחי.

המשמעות למשקיעים ולתעשיית הבידור

מנקודת מבט של שוק ההון, מדובר בשינוי טקטוני. נטפליקס, שזוהתה שנים כמובילת תחום הסטרימינג, מוצאת עצמה מאוימת על ידי חברה שהשירות שלה חינמי – אך גמיש ורחב הרבה יותר. יוטיוב לא רק נהנית משוק יעד רחב יותר, אלא גם מכניסה קבועה מפרסום, שאינה תלויה ישירות בשימור מנויים או בהפקת תוכן יקר.

מבחינה אסטרטגית, חברות פרסום דיגיטלי כמו גוגל (הבעלים של יוטיוב) מצליחות להרחיב את השפעתן בשוק התוכן בלי לשלם את מחיר ההפקות הגרנדיוזיות – וזהו יתרון תפעולי משמעותי.

האם נטפליקס תיאלץ לשלב פרסום?

הנתונים הללו מעידים על שינוי רוחבי שיכול להוביל את נטפליקס לאמץ בהדרגה מודלים עם פרסום, כפי שכבר החלה לעשות במנויים מוזלים במדינות מסוימות. גם אם החזון של החברה תמיד היה סביב חווית צפייה ללא הסחות, ייתכן שהמציאות הפיננסית תכריח אותה להתגמש.

כבר היום ניתן לזהות ניסויים של נטפליקס בתכנים ממומנים, שיתופי פעולה מסחריים, ותוכניות שמיועדות למנויים מוזלים עם פרסומות. תהליכים אלה נבחנים מקרוב על ידי וול סטריט – ששואפת לראות לא רק גידול במנויים, אלא גם עלייה ברווחיות.

סיכום: עידן חדש של תוכן דיגיטלי

ההשוואה בין יוטיוב לנטפליקס אינה רק השוואה בין שתי חברות, אלא בין שתי תפיסות עולם. הראשונה מקדשת פתיחות, מיקוד פרסומי ותוכן גולשים; השנייה שואפת לשלוט בתוכן ולהעניק חוויה קולנועית בסטנדרט גבוה.

אך בעולם שבו פרסום דיגיטלי הופך למנוע הכנסות עיקרי, ייתכן שהתפיסה של יוטיוב היא זו שתוביל את הדור הבא של הסטרימינג. עבור משקיעים, מפרסמים, וצרכני תוכן – מדובר בהתפתחות שאי אפשר להתעלם ממנה.

 


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    הנתונים שמציבים את Robinhood בחזית מהפכת הפיננסים של 2025
    • עומר בר
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 2 שעה

    הנתונים שמציבים את Robinhood בחזית מהפכת הפיננסים של 2025 הנתונים שמציבים את Robinhood בחזית מהפכת הפיננסים של 2025

    זינוק בהכנסות וברווחיות: רובינהוד שוברת שיאים ברבעון הראשון רבעון ראשון 2025 היה לרובינהוד נקודת מפנה: הכנסותיה זינקו לחצי הדרך אל

    • לפני 2 שעה
    • 7 דק’ קריאה

    זינוק בהכנסות וברווחיות: רובינהוד שוברת שיאים ברבעון הראשון רבעון ראשון 2025 היה לרובינהוד נקודת מפנה: הכנסותיה זינקו לחצי הדרך אל

    יוקר המחיה ביפן מזנק: אינפלציה מגיעה לשיא של 11 שנים ומאיימת על הצרכן היפני
    • Heli Vaizman
    • 8 דק’ קריאה
    • לפני 2 שעה

    יוקר המחיה ביפן מזנק: אינפלציה מגיעה לשיא של 11 שנים ומאיימת על הצרכן היפני יוקר המחיה ביפן מזנק: אינפלציה מגיעה לשיא של 11 שנים ומאיימת על הצרכן היפני

    המשק היפני ניצב בתקופה מאתגרת, כאשר מדדי המחירים ממשיכים לטפס בקצב המהיר ביותר שנרשם מאז תחילת העשור הקודם. אחרי שנים

    • לפני 2 שעה
    • 8 דק’ קריאה

    המשק היפני ניצב בתקופה מאתגרת, כאשר מדדי המחירים ממשיכים לטפס בקצב המהיר ביותר שנרשם מאז תחילת העשור הקודם. אחרי שנים

    אירופה משנה כיוון: צניחה במכירות טסלה, התחזקות שוק הרכב החשמלי והתחרות הסינית – תמונת מצב עדכנית
    • Heli Vaizman
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 3 שעה

    אירופה משנה כיוון: צניחה במכירות טסלה, התחזקות שוק הרכב החשמלי והתחרות הסינית – תמונת מצב עדכנית אירופה משנה כיוון: צניחה במכירות טסלה, התחזקות שוק הרכב החשמלי והתחרות הסינית – תמונת מצב עדכנית

    שוק הרכב באירופה עומד בפני מהפכה אמיתית: המכירות הכוללות נשארות יציבות, אך מבפנים מתחוללת טלטלה. במרכזה – טסלה, שבעוד שבשנים

    • לפני 3 שעה
    • 7 דק’ קריאה

    שוק הרכב באירופה עומד בפני מהפכה אמיתית: המכירות הכוללות נשארות יציבות, אך מבפנים מתחוללת טלטלה. במרכזה – טסלה, שבעוד שבשנים

    אירופה משנה כיוון: צניחה במכירות טסלה, התחזקות שוק הרכב החשמלי והתחרות הסינית – תמונת מצב עדכנית
    • siteguru
    • 2 דק’ קריאה
    • לפני 3 שעה

    אירופה משנה כיוון: צניחה במכירות טסלה, התחזקות שוק הרכב החשמלי והתחרות הסינית – תמונת מצב עדכנית הנתונים שמציבים את Robinhood בחזית מהפכת הפיננסים של 2025

    רבעון ראשון 2025 היה לרובינהוד נקודת מפנה: הכנסותיה זינקו לחצי הדרך אל מיליארד דולר, והרווח הנקי הוכפל יותר מהפי שניים

    • לפני 3 שעה
    • 2 דק’ קריאה

    רבעון ראשון 2025 היה לרובינהוד נקודת מפנה: הכנסותיה זינקו לחצי הדרך אל מיליארד דולר, והרווח הנקי הוכפל יותר מהפי שניים