ישראל: המדדים המובילים הובילו את העליות ברחבי העולם

שבוע המסחר האחרון בבורסה בת”א הסתיים בעליות שערים לאחר שבוע של עליות בארה”ב כאשר המסחר בתל אביב נסגר לפני הירידות החדות במדדים ביום שישי, בסיכום השבוע מדד ת”א 35 ומדד ת”א 125 עלו ב- 4.22% ו- 4.48% בהתאמה כאשר מדד ת”א 90 עלה ב- 4.83%. את העליות במדד הוביל סקטור ת”א נפט וגז שמוביל את העליות במדדים מתחילת השנה ותיקן את רוב הירידות משלושת החודשים האחרונים, הסקטור סיים את השבוע בעליה של 6.04%. את הירידות במדד הוביל סקטור ת”א ביומד שעצר לראשונה את הריצה המרשימה מתחילת החודש, הסקטור סיים את השבוע בירידה של 0.37%. את העליות במדד הובילו קמטק, לייבפרסון, לוינשטין נכסים ונובה שסיימו שבוע מסחר תנודתי בעליות שערים של 17.27%, 16.84, 14.51% ו- 14.45% בהתאמה. את הירידות במדד הובילו ישראכרט, בונוס ביוגרופ, מקס סטוק ואלטשולר שחם שסיימו את השבוע בירידה של 18.35%, 13.95%, 6.49% ו- 4.95% בהתאמה.

בגזרת הקורונה, נכון להיום, מספר החולים החל לרדת ועומד כעת על 5,133 חולים ביום במדינה לאחר עליה קלה בתחלואה לאורך החודש, מרבית החולים הקשים עדיין מגיעים מפלח האוכלוסייה הלא מחוסן, אחוז הנדבקים חזר לרדת ועומד כעת על 27.9% ומספר המונשמים המשיך לעלות מעט ועומד כעת על לרמה של 98 מונשמים. שבוע המסחר בישראל צפוי להיפתח בירידות שערים לאחר מגמה דומה בארה”ב ביום שישי. לסיכום, על רקע ירידות במניות הצמיחה והטכנולוגיה בארה”ב ביום שישי המסחר בתל אביב צפוי להיפתח בירידות בהובלת החברות הדואליות.

ארה”ב: המדדים המובילים סיימו את השבוע בעליות שערים בהובלת סקטור הצריכה המחזורית

המדדים בוול סטריט סיימו את השבוע בעליות שערים לאחר סנטימנט חיובי לאורך השבוע ולמרות הירידות החדות במדדים ביום שישי. את העליות במדד הובילו סקטור הצריכה המחזורית וסקטור המטריאלס לאחר פתיחה חיובית לעונת הדוחות בחברות הסקטורים, הסקטורים סיימו את השבוע בעליות שערים של 6.79% ו- 4.14%. את הירידות במדד הובילו סקטור התקשורת וסקטור התשתיות לאחר דוחות מאכזבים לחברות בסקטורים ומעבר כספים חזרה לנכסי הסיכון לאורך השבוע, הסקטורים סיימו את השבוע בירידה של 1.16% ו- 0.45% בהתאמה. לאחר שבוע ירוק וסנטימנט חיובי בשווקים המדדים המובילים בארה”ב סיימו את השבוע בעליות שערים ובסיכום השבוע מדד ה- DOW JONES עלה ב- 1.95% מדד ה- S&P 500 עלה ב- 2.55% ומדד ה- NASDAQ עלה ב- 3.33%. השבוע הקרוב יהיה משמעותי במיוחד עם דוחות של החברות הגדולות והמשמעותיות בכלכלה האמריקאית, נתוני הצמיחה לרבעון השני של השנה שיהיו משמעותיים להבנת מרווח התמרון שנשאר לפד בהעלאות הריבית בשנה הקרובה והחלטת הריבית לאחר ישיבת הפד ביום רביעי בה צפויה הועדה לעלות את הריבית בלפחות 75 נקודות בסיס כאשר מספר אנליסטים וחברי ועדה ציינו את האפשרות להעלאה של 100 נקודות בסיס בישיבות הקרובות.

עונת הדוחות המשיכה השבוע ולא חסכה בהפתעות עם דוחות קיצוניים לחיוב ולשלילה בכל הסקטורים המובילים. בנק אוף אמריקה פתח את השבוע עם אכזבה בשורת הרווח וההכנסות אך המניה בכל זאת עלתה ב- 7.96% לאחר שהחברה העלתה את תחזיותיה להמשך השנה בזכות גידול בהכנסה מהלוואות לתוך העלאות הריבית הרבות. איי.בי.אם (IBM) עקפה את תחזית הרווח וההכנות לרבעון אך עקב תחזית חלשה לרבעון הקרוב המניה ירדה לאחר פרסום הדוחות וסיימה את היום בירידה של 5.26%. נטפליקס הצליחה להרשים את המשקיעים לאחר שהציגה ירידה של 970,000 מנויים ברבעון הרבה מתחת לצפי לאיבוד של 2 מיליון מנויים, המניה עלתה לאחר הדוחות ב- 7.35% והמשיכה את המומנטום לכדי סיום שבוע מסחר בעליה של 26%. טסלה (TSLA) הציגה גידול מרשים ברווחיות לרבעון ואף עקפה את תחזית ההכנסות לאחר שהחברה הצליחה להציג גידול בכושר הייצור שהיווה בעיה לצמיחה בעבר, המניה עלתה לאחר הדוחות ב- 9.78%. את השבוע חתמו דוחותיה המאכזבים במיוחד של סנאפ חברת האם של סנאפצ’אט שאכזבה בשורת ההכנסות והרווח לרבעון ואף הדגישה כי האטה כלכלית משפיעה על צמיחת החברה, המניה התרסקה לאחר הדוחות וסיימה את היום בירידה של 39.08%.

אירופה: המדדים המובילים באירופה סיימו שבוע מסחר חיובי בעליות שערים

המדדים באירופה רשמו שבוע מסחר חיובי בלמרות העלאת הריבית ההיסטורית של הבנק המרכזי באירופה שהעלה את הריבית ב- 50 נקודות בסיס בישיבתו השבוע ובסיכום השבוע מדד ה- DAX הגרמני עלה ב- 3.02%, מדד ה- FTSE  הבריטי עלה ב- 1.64%. מדד ה- CAC הצרפתי עלה ב- 3.00% ומדד הסטוקס 600 עלה ב- 2.88%.

אסיה: המדדים המובילים סיימו את השבוע בעליות שערים

המדדים הבולטים סיימו את השבוע בעליות שערים לאחר שבועיים חלשים ביבשת כאשר בסיכום השבוע מדד הניקיי היפני עלה ב- 4.2%, מדד המניות בשנחאי סיים את השבוע בעליה של 1.3%, מדד ההאנג סנג עלה ב- 1.53% ומדד המניות בהודו סיים את השבוע בעליה של 4.3%.

מניות הטכנולוגיה הסיניות לא הצליחו להצטרף לעליות במדדים ובסקטור ברחבי העולם. עליבאבא סיימה את השבוע בירידה של 1.78% ובאידו ירדה ב- 0.05% בשבוע המסחר.

תמיר קומיסרוב

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    בוקר כלכלי 22.10.2024 איך השוק נסגר נכון לאתמול ?
    • אור שושן
    • 17 דק’ קריאה
    • לפני 3 שעה

    בוקר כלכלי 22.10.2024 איך השוק נסגר נכון לאתמול ? בוקר כלכלי 22.10.2024 איך השוק נסגר נכון לאתמול ?

    מהם עיקרי ביצועי השוק הגלובלי? שווקים גלובליים ממשיכים לפעול בתנודתיות גבוהה, המעוצבת על ידי שילוב של חדשות כלכליות בינלאומיות ונתונים

    • לפני 3 שעה
    • 17 דק’ קריאה

    מהם עיקרי ביצועי השוק הגלובלי? שווקים גלובליים ממשיכים לפעול בתנודתיות גבוהה, המעוצבת על ידי שילוב של חדשות כלכליות בינלאומיות ונתונים

    מה משמעות העברת הביטקוין של טסלה עבור שוק הקריפטו
    • רוני מור
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 9 שעה

    מה משמעות העברת הביטקוין של טסלה עבור שוק הקריפטו מה משמעות העברת הביטקוין של טסלה עבור שוק הקריפטו

    מה משמעות העברת הביטקוין של טסלה עבור שוק הקריפטו מדוע העבירה טסלה את אחזקות הביטקוין שלה? החלטתה האחרונה של טסלה

    • לפני 9 שעה
    • 7 דק’ קריאה

    מה משמעות העברת הביטקוין של טסלה עבור שוק הקריפטו מדוע העבירה טסלה את אחזקות הביטקוין שלה? החלטתה האחרונה של טסלה

    החיפוש אחר היורש של בוב איגר – אתגר מרכזי עבור דיסני
    • אור שושן
    • 8 דק’ קריאה
    • לפני 15 שעה

    החיפוש אחר היורש של בוב איגר – אתגר מרכזי עבור דיסני החיפוש אחר היורש של בוב איגר – אתגר מרכזי עבור דיסני

    החיפוש אחר היורש של בוב איגר – אתגר מרכזי עבור דיסני בוב איגר, מנכ"ל חברת דיסני, חזר לתפקידו בשנת 2022

    • לפני 15 שעה
    • 8 דק’ קריאה

    החיפוש אחר היורש של בוב איגר – אתגר מרכזי עבור דיסני בוב איגר, מנכ"ל חברת דיסני, חזר לתפקידו בשנת 2022

    10 בתי ההשקעות הגדולים בישראל
    • אור שושן
    • 12 דק’ קריאה
    • לפני 20 שעה

    10 בתי ההשקעות הגדולים בישראל 10 בתי ההשקעות הגדולים בישראל

    10 בתי ההשקעות הגדולים בישראל מקומות 1 עד 5: מיטב מיטב נמנית בין בתי ההשקעות המובילים בישראל, ומספקת מגוון רחב

    • לפני 20 שעה
    • 12 דק’ קריאה

    10 בתי ההשקעות הגדולים בישראל מקומות 1 עד 5: מיטב מיטב נמנית בין בתי ההשקעות המובילים בישראל, ומספקת מגוון רחב