שומרים על איזון בזירה קמעונאית תנודתית
Best Buy, רשת מוצרי האלקטרוניקה המובילה בארה”ב, פתחה את שנת הכספים 2026 עם תוצאות שמדגימות עמידות במציאות של אי־ודאות כלכלית, שינויי ביקוש צרכני ומדיניות מכסים דינמית. דוח הרבעון הראשון מצביע על בלימת מגמת הירידות שנרשמה ב־2024, לצד שיפור בניהול הוצאות, התייעלות תפעולית ומינוף ערוצי מכירה דיגיטליים. תחת הנהלתה של המנכ”לית קורי בארי, החברה מציבה דגש על גמישות תפעולית ומוכנות אסטרטגית, תוך התמודדות עם שוק תחרותי וסביבה מאקרו־כלכלית מאתגרת.
נתוני מפתח: ירידה קלה במכירות, שליטה בעלויות ושמירה על רווחיות
ברבעון שהסתיים ב־3 במאי 2025, הכנסות החברה הסתכמו ב־8.77 מיליארד דולר – ירידה מינורית של 0.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (8.85 מיליארד דולר). המכירות הזהות (Comparable sales) בכל הרשת ירדו ב־0.7% בלבד – שיפור ניכר לעומת צניחה של 6.1% ברבעון המקביל בשנה שעברה, שמאותת על התייצבות מסוימת בביקוש. הרווח המדולל למניה עמד על 0.95 דולר (לעומת 1.13 דולר אשתקד), והרווח למניה מתואם (Adjusted EPS) הסתכם ב־1.15 דולר לעומת 1.20 דולר. הרווח התפעולי עמד על 219 מיליון דולר (2.5% מההכנסות), ירידה מה־312 מיליון דולר ברבעון אשתקד, בעיקר בשל עלויות התייעלות ומחיקות בנכסי מגזר הבריאות של החברה.
עם זאת, שיעור הרווח התפעולי המתואם (Adjusted Operating Margin) שמר על יציבות ברמה של 3.8% – נתון המצביע על המשך שיפור בניהול ההוצאות ויעילות תפעולית.
פילוח מגזרי: מגמות בארה”ב ובינלאומי
המגזר המקומי (Domestic):
ההכנסות בארה”ב הסתכמו ב־8.13 מיליארד דולר, ירידה של 0.9% לעומת השנה שעברה, והירידה במכירות הזהות במגזר המקומי הייתה מתונה – 0.7%. קטגוריות שגררו את הירידה היו מוצרי בית חכם, מכשירי חשמל ודְרוֹנים, בעוד שמחשבים, טלפונים וטאבלטים הציגו צמיחה. המכירות המקוונות בארה”ב עלו ב־2.1%, ומהוות כבר 31.7% מהמכירות המקומיות (לעומת 30.8% בשנה שעברה). שיעור הרווח הגולמי במגזר עלה ל־23.5%, הודות לשיפור בפעילות השירותים (חברות ומנויים), למרות חולשה במגזר הבריאות ותשואה נמוכה יותר מכרטיסי אשראי ממותגים.
הוצאות ה־SG&A (הוצאות מכירה, הנהלה וכלליות) במגזר נותרו יציבות על 19.4% מההכנסות, והרווח התפעולי המתואם במגזר היה 329 מיליון דולר (4%), בדומה לרבעון המקביל.
המגזר הבינלאומי:
ההכנסות הבינלאומיות הסתכמו ב־640 מיליון דולר (ירידה של 0.6%), כאשר ירידת שערי מטבע (כ־4.5%) התקזזה עם פתיחת חנויות חדשות בקנדה. שיעור הרווח הגולמי ירד ל־22% (לעומת 22.8% בשנה שעברה) עקב ירידה בשולי הרווח במוצרים ועלויות שרשרת אספקה. הרווח התפעולי המתואם במגזר ירד ל־4 מיליון דולר בלבד.
מגמות במוצרי הליבה: ביקוש חזק לניידות, לחץ על מוצרים יקרים
בארה”ב, 47% מהמכירות מקורן במחשבים וטלפונים (עלייה מ־44%), כאשר בקטגוריה זו נרשמה צמיחה של 5.8% במכירות הזהות. מנגד, אלקטרוניקה ביתית (28% מהמכירות) ירדו ב־5.2%, מוצרי חשמל (12%) ירדו ב־8.1% ובידור ב־13.3%. קטגוריית השירותים (7%) ממשיכה לצמוח – בעיקר מנויים ושירותי טכנולוגיה.
גם בשוק הבינלאומי מגמות דומות: 51% מהמכירות מקורן במובייל ומחשבים (עלייה של 2.3%), בעוד בידור ומוצרי חשמל בירידה. הדבר משקף המשך זהירות הצרכנים ברכישות יקרות ועלייה בביקוש למוצרים חיוניים.
השקעות, התייעלות ותזרים
Best Buy רשמה ברבעון עלויות התייעלות של 109 מיליון דולר – רובן במגזר הבריאות (Best Buy Health) בשל מחיקות נכסים. תזרים המזומנים מפעילות הסתכם ב־34 מיליון דולר (לעומת 156 מיליון דולר ברבעון המקביל), על רקע שינויי מלאי ורווחיות. החברה חילקה דיבידנד של 202 מיליון דולר ורכשה מניות ב־100 מיליון דולר נוספים – סך הכול 302 מיליון דולר שהוחזרו לבעלי המניות. ההשקעה הצפויה לשנה (CAPEX) מוערכת ב־700 מיליון דולר.
מאזן וחוסן פיננסי
Best Buy מסיימת את הרבעון עם 1.15 מיליארד דולר במזומן (לעומת 1.21 מיליארד בשנה שעברה) והון עצמי של 2.76 מיליארד דולר. המלאי נותר יציב (5.19 מיליארד דולר), מה שמעיד על ניהול יעיל של שרשרת האספקה, במיוחד בעידן של תנודתיות בביקוש.
תחזית ויעדים להמשך 2026
החברה עדכנה את התחזית השנתית – כעת מצפה להכנסות של 41.1–41.9 מיליארד דולר לשנה (מעט פחות מהתחזית הקודמת), ורווח למניה מתואם של 6.15–6.30 דולר. הציפייה היא לירידה או עלייה מתונה של 1% במכירות הזהות, ושיעור רווח תפעולי מתואם של 4.2%. ברבעון השני צופים ירידה קלה במכירות הזהות ושולי רווח תפעולי של 3.6%. החברה מניחה שהמכסים לא ישתנו באופן מהותי וממשיכה להיערך לתרחישים כלכליים שונים.
המנכ”לית קורי בארי הדגישה שלושה יעדים אסטרטגיים: שיפור חוויית הלקוח הדיגיטלית, השקת פלטפורמות רווח חדשות (כמו Best Buy Marketplace ו־Best Buy Ads), והתייעלות למימון השקעות עתידיות.
סיכונים, ניגודים ורקע שוק
האתגרים המרכזיים כוללים:
תנודתיות מאקרו (אינפלציה, מכסים, אמון צרכני)
תחרות מוגברת מול קמעונאיות אונליין וערוצים משולבים
לחץ רווחיות במוצרים עתירי השקעה (בריאות, אשראי)
תנודתיות בקטגוריות יקרות (מוצרי חשמל, בידור)
מצד שני, יכולות החברה בתחום הדיגיטל, הגידול בשירותים ומועדונים, וניהול הוצאות יעיל – מעניקים ל־Best Buy יתרון יחסי והזדמנויות להמשך צמיחה בשוק יציב.
סיכום: זהירות לצד חוסן
Best Buy פותחת את 2026 עם יציבות יחסית, שיפור בניהול ההוצאות והתמקדות בתהליכי חדשנות דיגיטליים ושירותים. למרות אי־הוודאות הכלכלית והתחרות, החברה ממשיכה להפגין גמישות ולהציג תוצאות מאוזנות.
להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות
השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם
* אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.
- דודי אוחיון
- •
- 8 דק’ קריאה
- •
- לפני 2 mins
Hims מציגה קפיצת דרך: רווחיות, צמיחה דיגיטלית ואתגרי שיווק בשוק הבריאות הדיגיטלית
רבעון ראשון 2025 – ניתוח עומק פתיחה: פריצת דרך בעולם הבריאות הדיגיטלית חברת Hims & Hers Health, הפועלת בתחום הבריאות
- לפני 2 mins
- •
- 8 דק’ קריאה
רבעון ראשון 2025 – ניתוח עומק פתיחה: פריצת דרך בעולם הבריאות הדיגיטלית חברת Hims & Hers Health, הפועלת בתחום הבריאות
- ליאור מור
- •
- 8 דק’ קריאה
- •
- לפני 1 שעה
2025: המבחן הקשה ביותר של אפל וטים קוק – איומי מכסים, לחץ טכנולוגי וקרבות רגולטוריים
שנה דרמטית למותג הכי חזק בוול סטריט שנת 2025 מסתמנת כאחת השנים הסוערות ביותר בהיסטוריה של אפל. מחיר המניה ירד
- לפני 1 שעה
- •
- 8 דק’ קריאה
שנה דרמטית למותג הכי חזק בוול סטריט שנת 2025 מסתמנת כאחת השנים הסוערות ביותר בהיסטוריה של אפל. מחיר המניה ירד
- אור שושן
- •
- 9 דק’ קריאה
- •
- לפני 2 שעה
טראמפ מכפיל את מכסי הפלדה ל־50%: אירופה מאיימת בצעדי תגמול והשווקים נכנסים למצב כוננות
גלי הדף בסחר הבינלאומי – הכפלת המכסים מעוררת סערה מהלך משמעותי במלחמת הסחר: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע על הכפלת
- לפני 2 שעה
- •
- 9 דק’ קריאה
גלי הדף בסחר הבינלאומי – הכפלת המכסים מעוררת סערה מהלך משמעותי במלחמת הסחר: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע על הכפלת
- siteguru
- •
- 4 דק’ קריאה
- •
- לפני 4 שעה
Apple’s 2025 Stress Test: Tariff Threats, AI Gaps, and Unprecedented Regulatory Pressure
Apple Faces Its Toughest Year in Over a Decade The year 2025 is shaping up to be Apple’s most turbulent
- לפני 4 שעה
- •
- 4 דק’ קריאה
Apple Faces Its Toughest Year in Over a Decade The year 2025 is shaping up to be Apple’s most turbulent