ישראל: מבצע ההתחסנות הישראלי שובר שיאים  

מיליון מתחסנים שבוע המסחר האחרון לשנת 2020 בבורסה בת”א, הסתכם במגמה חיובית כאשר המדדים המובילים (ת”א 35,125) רשמו עלייה שבועית ממוצעת של למעלה מ-2%. אולם, מי שצפה בבורסה ביום המסחר האחרון צפה דווקא בנעילה מעורבת ויציבה לשבוע המסחר כאשר ברקע מגמת המסחר המעורבת שנרשמה בוול-סטריט יחד עם המסחר החלקי ומחזורי המסחר הנמוכים בבורסות רבות ברחבי העולם בעקבות חגיגות השנה החדשה והשפיעו על מגמת המסחר בבורסה בת”א.

שבוע די שקט עבר על הבורסה בת”א, שהתרגלה לקבל ידיעות מרעישות מהארץ ומהעולם על בסיס שבועי ולנוע בהתאם אליהם, אמנם בממשלה עדיין דנים בנוגע להטלת סגר נוסף והדוק יותר, ואמנם המשק הישראלי עדיין לא חזר לפעילות מלאה, אך מבצע החיסונים בארץ ממשיך להתקדם בקצב מעודד ומדינת ישראל נכנסת אל שנת 2021 עם למעלה ממיליון אזרחים שהחלו את תהליך ההתחסנות, והופכת למדינה הראשונה בעולם שמחסנת למעלה מ-10% מהאוכלוסייה שלה.

לסיכום, נראה כי השבוע הקרוב ייפתח גם הוא במגמת מסחר מעורבת, כאשר הדיונים סביב הטלת סגר נוסף ונעילת המסחר המעורבת שנרשמה בשווקי העולם בסוף השבוע עלולים לייצר מגמת מסחר שלילית בבורסה בת”א, ומהצד השני מבצע החיסונים המוצלח מייצר אווירת אופטימיות רבה בקרב המשקיעים בארץ ומסיר את החששות הרבים ותחושת אי הוודאות שאפפה את השוק בארץ בעקבות נגיף הקורונה וזאת יחד עם ההשפעה הפסיכולוגית החיובית של תחילת השנה החדשה שמביאה איתה הרבה תקווה למשקיעים ולעולם כולו.

בנוסף לכך, נמשיך להיות קשובים למצב השווקים בעולם, שמוכיח לנו כל שבוע מחדש כמה רבה ההשפעה שלו על הבורסה בת”א, שלפעמים אינה מתנהגת בהתאם למצב ולהתפתחויות אשר קורות בארץ אלא בהתאם למגמות המסחר העולמיות ובדגש רב על השוק האמריקאי.

ארה”ב: מבצע החיסונים וסימני ההתאוששות

שנה חדשה בפתח את שנת 2020 סיים השוק בארה”ב במגמה חיובית בשבוע שעבר. מעבר לנעילה החיובית של יום המסחר האחרון ולנעילה החיובית של שבוע המסחר האחרון, המדדים המובילים והשוק בארה”ב רושמים גם נעילה חיובית לשנת 2020 עם עלייה שנתית של שלושת המדדים המובילים:

  1. נאסד”ק 42.87%
  2. אס&פי500 16.11%
  3. דאו ג’ונס 6.89%

מגמת המסחר בארה”ב בשבוע שעבר הייתה חיובית ברוב ימות השבוע ואווירת אופטימיות רבה הורגשה בקרב המשקיעים. השבוע החל עם חתימתו של הנשיא דונלד טראמפ על חבילת הסיוע הממשלתית לה ממתין השוק מזה מספר חודשים, בנוסף לכך מספר הבקשות החדשות לדמי אבטלה בארה”ב, ממשיך להיות נמוך מהצפוי כבר שבוע שני ברציפות ומעניק עוד נתון מעודד למשקיעים ולשוק אשר מצביע על סימני התאוששות של המשק האמריקאי. בנוסף לכך מבצע החיסונים בארה”ב ממשיך לצבור תאוצה, למרות ההיענות הראשונית הנמוכה, ומוסיף לאווירה החיובית בקרב המשקיעים.
לסיכום נראה כי ארה”ב מתחילה את השנה החדשה עם הרבה אופטימיות ואווירה חיובית. המצב הפוליטי יציב, חבילת הסיוע אושרה ומבצע החיסונים יצא לדרך. ע”פ חוזי המסחר העתידיים כיום, נראה כי אכן מצפה לנו פתיחת מסחר חיובית בשבוע הבא. אולם, קצב התחלואה הגבוה ומספר המתים בארה”ב מהנגיף עלול להשפיע על האווירה החיובית בו נמצא השוק . המצב נראה טוב, אך עדיין יש דרך לעשות עד שננצח סופית את הנגיף. בנוסף לכך, משקיעים רבים בארה”ב יישאו את עיניהם אל עבר הבחירות לסנאט שיתקיימו בג’ורג’יה בשבוע הבא ועלולות להשפיע על מאזן הכוחות בין הדמוקרטים לרפובליקנים בסנאט ועל החלטות עתידיות רבות הנוגעות לכלכלה ולשוק ההון האמריקאי.

אירופה: הסכם הסחר עם סין והיציאה של בריטניה

נפרדים מהמלכה נעילה שלילית נרשמה בבורסות המובילות באירופה בשבוע שעבר, שבסיכומו של שבוע המסחר רשמו מגמה מעורבת ויציבה. הירידה המשמעותית ביותר נרשמה דווקא אצל הממלכה הבריטית שאישרה לשימוש בשבוע שעבר גם את החיסון לקורונה של חברת התרופות המקומית אסטרהזנקה, אולם קצב התחלואה הגבוה בממלכה מאיים להכניס את המדינה לסגר נוסף שיוביל לפגיעה נוספת בכלכלה ובמסחר. בנוסף יציאתה הסופית של בריטניה מהאיחוד האירופאי ביום חמישי האחרון (31.12.2020) עדיין מלווה בעננה קלה של אי וודאות, בעיקר  בנוגע להסכמי המסחר הסופיים שלה עם האיחוד, שנותנת את אותותיה על השוק האירופאי.

גם השוק בגרמניה ובצרפת לא רשם שבוע מרשים במיוחד, כאשר שתי המדינות נתונות תחת הגבלות רבות וממשיכות להילחם בנתוני התחלואה הגבוהים ובארה”ב שהחליטה להעלות את המכס על חלקי מטוסים ויינות אשר מגיעים מגרמניה וצרפת וזוהי ללא ספק מכה כלכלית נוספת למדינות שרק תרמה לאווירה השלילית באירופה.

לסיכום, למרות שהמצב באירופה עדיין אינו יציב, מבצעי ההתחסנות ממשיכים לצבור תאוצה ברחבי היבשת ונראה כי המצב עתיד להתייצב בעקבות השפעות הסגר ומבצעי ההתחסנות. בנוסף לכך בשבוע שעבר חותם האיחוד האירופאי על הסכם סחר חדש עם סין שיאפשר גם למשקיעים האירופאים אופציות השקעה רבות יותר וביטחון רב יותר בהשקעות בשוק הסיני, הסכם בעל משמעות כלכלית חיובית מאוד לשני הצדדים. ע”פ הדיווחים הסכם זה  עתיד להיכנס לתוקף כבר בשבועות הקרובים.

אסיה: מבצע החיסונים ההודי והיעלמותו של האיש העשיר בסין

האימפריה הסינית נראה כי שבוע מוצלח יחסית עבר על מדינות המפתח באסיה, כאשר בסיכום השבוע הודו (1.91%), סין (3.20%) ויפן (2.95%) רושמות כולן עליות שערים יפות לכבוד תחילת השנה החדשה.

בהודו ממשיכים להראות סימנים נוספים של התאוששות, כאשר בשבוע שעבר רושמת המדינה צעד נוסף אל עבר חזרתה לשגרה והממשלה מאשרת את החיסון לקורונה של חברת אסטרהזנקה ונערכת למבצע התחסנות ענק שצפוי להתחיל בשבוע הבא (אחרי האישר הסופי לחיסון במדינה) ויכלול חיסונים לכ-300 מיליון אזרחים עד אמצע 2021.

הסינים ממשיכים להתמודד גם בשבוע שעבר עם מלחמת הסחר וההגבלות שמטילה ארה”ב על חברות הענק הסיניות ומטרידים את מנוחתה של המדינה המאוכלסת בעולם. בנוסף לכך, עלולים הסינים למשוך תשומת לב שלילית בתקופה הקרובה בעקבות הדיווחים והתיאוריות לפיהם קיים סיכוי כי המשטר הסיני העלים את ג’ק מא מייסד עליבאבא והאיש העשיר בסין לאחר שזה העביר ביקורת על המשטר הסיני.

אולם מנגד, מודיעה סין על הסכם הסחר החדש שלה עם האיחוד האירופאי וממשיכה להציג נתונים שמצביעים על ההתאוששות הכלכלית המהירה שלה ומדווחת על גידול בפעילות המפעלים במדינה בחודש דצמבר.

האם ידיעה כזאת עלולה לפגוע בהסכמי הסחר החדשים אשר רוקמת סין עם מדינות רבות ברחבי העולם? והאם מישהו יכול לעצור את התקדמותה וגדילתה של האימפריה הסינית?

שערי נעילת המדדים נכון ליום ו’ 01.12.2020:

טבלת מדדים

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי להשקיע בתחום כזה או אחר


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    בוקר כלכלי 10.5.24: צפי לפתיחה חיובית מתונה בארה”ב, אירופה תיפתח לאחר סגירה חיובית, השווקים במזרח נסחרים בעליות, הנפט מתחזק, הזהב מטפס, השקל נחלש והבורסה בת”א יצאה לסופ”ש לאחר שהתחזקה
    • אור שושן
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 16 שעה

    בוקר כלכלי 10.5.24: צפי לפתיחה חיובית מתונה בארה”ב, אירופה תיפתח לאחר סגירה חיובית, השווקים במזרח נסחרים בעליות, הנפט מתחזק, הזהב מטפס, השקל נחלש והבורסה בת”א יצאה לסופ”ש לאחר שהתחזקה בוקר כלכלי 10.5.24: צפי לפתיחה חיובית מתונה בארה”ב, אירופה תיפתח לאחר סגירה חיובית, השווקים במזרח נסחרים בעליות, הנפט מתחזק, הזהב מטפס, השקל נחלש והבורסה בת”א יצאה לסופ”ש לאחר שהתחזקה

    ארצות הברית וול סטריט תחדש את המסחר אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית מתונה של עד

    • לפני 16 שעה
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית וול סטריט תחדש את המסחר אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית מתונה של עד

    השוואה בין בתי השקעות  – אפריל 2024
    • רוני מור
    • 10 דק’ קריאה
    • לפני 2 ימים

    השוואה בין בתי השקעות  – אפריל 2024 השוואה בין בתי השקעות – אפריל 2024

    מאז נובמבר אשתקד (2023) ועד מרץ השנה, נהנו משקיעים מרצף של עליות שערים שאפשר רווחים של שנה בממוצע – בתוך

    • לפני 2 ימים
    • 10 דק’ קריאה

    מאז נובמבר אשתקד (2023) ועד מרץ השנה, נהנו משקיעים מרצף של עליות שערים שאפשר רווחים של שנה בממוצע – בתוך

    בוקר כלכלי 9.5.24: וול-סטריט ננעלה במגמה מעורבת, אירופה המשיכה לעלות, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט מתחזק, השקל יורד קלות, בקריפטו נרשמות ירידות והבורסה בת”א תיפתח את יום המסחר האחרון לשבוע זה
    • רוני מור
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 2 ימים

    בוקר כלכלי 9.5.24: וול-סטריט ננעלה במגמה מעורבת, אירופה המשיכה לעלות, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט מתחזק, השקל יורד קלות, בקריפטו נרשמות ירידות והבורסה בת”א תיפתח את יום המסחר האחרון לשבוע זה בוקר כלכלי 9.5.24: וול-סטריט ננעלה במגמה מעורבת, אירופה המשיכה לעלות, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט מתחזק, השקל יורד קלות, בקריפטו נרשמות ירידות והבורסה בת”א תיפתח את יום המסחר האחרון לשבוע זה

    ארצות הברית המסחר בוול-סטריט יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה שלילית של עד 0.16%. אמש וול-סטריט

    • לפני 2 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בוול-סטריט יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה שלילית של עד 0.16%. אמש וול-סטריט

    בוקר כלכלי 8.5.24: צפי לפתיחה שלילית קלה בארה”ב, אירופה תיפתח לאחר סגירה חיובית, השווקים במזרח נסחרים בירידות בשעה זו, הנפט נחלש, השקל מתחזק והבורסה בת”א תנסה להמשיך ליום שני של עליות שערים
    • ליאור מור
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 3 ימים

    בוקר כלכלי 8.5.24: צפי לפתיחה שלילית קלה בארה”ב, אירופה תיפתח לאחר סגירה חיובית, השווקים במזרח נסחרים בירידות בשעה זו, הנפט נחלש, השקל מתחזק והבורסה בת”א תנסה להמשיך ליום שני של עליות שערים בוקר כלכלי 8.5.24: צפי לפתיחה שלילית קלה בארה”ב, אירופה תיפתח לאחר סגירה חיובית, השווקים במזרח נסחרים בירידות בשעה זו, הנפט נחלש, השקל מתחזק והבורסה בת”א תנסה להמשיך ליום שני של עליות שערים

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה שלילית קלה. אתמול וול-סטריט ננעלה במגמה

    • לפני 3 ימים
    • 7 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה שלילית קלה. אתמול וול-סטריט ננעלה במגמה