ישראל: שבוע נוסף של עליות     

ת”א יא חביבי ת”א שבוע רגוע יחסית עבר על הבורסה המקומית שלנו כאן בת”א שננעלה בירידות שערים ביום חמישי. אולם, ירידות השערים שנרשמו ביום המסחר האחרון מסתירות שבוע נוסף שבו רשמו המדדים המובילים בבורסה עליות שערים, כאשר מדד ת”א 35 רושם עלייה של כ- 8% מתחילת השנה.

בשבוע שעבר, לא נרשמו בארץ התפתחויות משמעותיות או ידיעות כאלו ואחרות שהצליחו להשפיע על מגמות המסחר בבורסה בת”א, ואפילו ההודעה על הארכת הסגר לא מנעה מהבורסה לרשום שלושה ימים רצופים של עליות שערים.

לכן, צפינו כיצד בשבוע שעבר מגמת המסחר בוול-סטריט, היוותה את גורם ההשפעה העיקרי על המגמה בבורסה בת”א.

לסיכום, מסתמן כי המצב והשוק בארץ ממשיכים להיות יציבים, מבצע ההתחסנות נגד הקורנה נמצא בעיצומו ומסתמן כי כאשר הסגר הנוכחי יגיע לסיומו נתחיל לראות תהליכי חזרה לשגרה של המשק הישראלי.

השוק בארץ אופטימי מאוד ומציג מתחילת השנה עליות גבוהות הרבה יותר משווקים רבים ומובילים בעולם. בעוד המצב בארץ יציב נמשיך לעקוב אחר הגורמים המשפיעים על המגמה בוול-סטריט ובאירופה, ונראה כי מירב ההשפעה בזמן הקרוב (מעבר לנושא הקורונה) יהיו ההחלטות והפעולות אותן יקבל ויבצע ג’ו ביידן כנשיא החדש של ארה”ב.

ארה”ב: הנשיא החדש ומבצע החיסונים האמריקאי  

בא לשכונה נשיא חדש נעילה מעורבת נרשמה לשבוע המסחר בארה”ב ביום שישי האחרון, אך גם שם רשמו המדדים המובילים עלייה בסיכומו של השבוע כשבראש הנאסד”ק עם עלייה של למעלה מ-4%, וזאת לאחר שבוע מסחר מקוצר בוול-סטריט שהחל ביום שלישי בעקבות יום מרטין לותר קינג שחל ביום שני.

את השבוע פתחו בוול-סטריט במגמה חיובית, בעקבות ציפיית המשקיעים לתוכנית הסיוע המורחבת של ביידן, מגמה חיובית זו הגיעה לשיאה ביום ד’ עם השבעתו של הנשיא החדש, שגם הביאה לשבירת שיאים בוול-סטריט. אולם, בהמשך שבוע המסחר דעכה לה לאט ההתלהבות בשוק והמשקיעים חזרו להתבונן במציאות, שם מצב התחלואה במדינה עדיין אינו מזהיר פנים ודו”ח התביעות החדשות לאבטלה שפורסם בשבוע שעבר, מצביע על כ-900,000 תביעות חדשות בשבוע, נתונים אלו ומצב זה הם שהובילו לנעילה המעורבת שראינו ביום שישי.

לסיכום, אמנם צפינו בנעילה מעורבת בסיום שבוע המסחר בוול-סטריט וע”פ חוזי המסחר העתידיים אנו צפויים גם לפתיחה מעורבת של המסחר ביום שני, אך יש סיבה רבה לאופטימיות בקרב המשקיעים בארה”ב בעקבות הציפייה לחבילת הסיוע המורחבת של ביידן ,כ-1.9 טריליון דולר, וכן בעקבות הצהרתו של ביידן לפיה הוא מתכנן לחסן כ-100 מיליון אזרחים ב-100 ימי הכהונה הראשונים שלו.

בנוסף לכך, נמשיך לעקוב אחרי פרסומי הדו”חות של החברות השונות בוול-סטריט, שמשפיעות גם הן על מגמת המסחר בשוק כולו ועל סקטורים ספציפיים בפרט.

דבר מעניין נוסף שאנו עלולים לצפות בו בעקבות העלייה בנתוני התחלואה בארה”ב ובעולם הוא מגמת התחזקות נוספת של  ענף הטכנולוגיה על פני ענפים וסקטורים אשר פעילותם נפגעה באופן ישיר בעקבות נגיף הקורונה.

אירופה: הקורונה ממשיכה להכתיב את הקצב   

הסגר שלא נגמר גם בבורסות באירופה רשמו בסוף השבוע ירידות שערים ביום המסחר האחרון, וכן מגמה מעורבת בסיכום השבועי.

ביבשת אירופה ממשיכים גם בשבוע שעבר להתמודד עם נתוני התחלואה שממשיכים להיות גבוהים ועם התפשטות המוטציה של נגיף הקורונה, שמביאה מדינות רבות ברחבי היבשת להאריך את הסגר ולהטיל מגבלות נוספות על מנת להתמודד עם המצב.

בנוסף לכך מבריטניה וממדינות רבות ברחבי אירופה ממשיכים להגיע נתונים כלכליים שמצביעים על ירידה בהיקף הפעילות העסקית וירידה במכירות הקמעונאיות בעקבות ההגבלות המחמירות תחתיהן נמצאות מדינות רבות באירופה בתקופה האחרונה.

בנוסף לכך, דו”ח שמפרסם הבנק המרכזי באירופה בשבוע שעבר, צופה כי הכלכלה האירופאית אכן תתאושש מהשפעות הקורונה בשנתיים הקרובות אך בקצב איטי יותר מהצפוי.

לסיכום, אין מה להרחיב יותר מדי על המצב באירופה, גם דמויות מפתח באיחוד ממשיכות לדקלם את כל מה שאנחנו כמשקיעים יודעים, אם התחלואה תמשיך לעלות, הסגרים ימשיכו וההגבלות יוחמרו, העסקים ברחבי היבשת ימשיכו לעצור מלכת וככל שמצב נתון זה יימשך זמן רב יותר כך גם ייקח זמן רב יותר לכלכלה האירופאית להתאושש.

אסיה: הקורונה חוזרת לסין והאולימפיאדה ליפן

כל מדינה בענייניה ירידות שערים נרשמו גם בבורסות המובילות באסיה בסיום שבוע המסחר האחרון. בעוד סין מסכמת שבוע חיובי עם עלייה של כ-3% במדד המרכזי, בהודו רושמים דווקא ירידה במדד המוביל בסיכום השבוע וביפן עלייה קלה.

בסין ממשיכים בשבוע שעבר להתמודד עם ההתפרצות הגדולה ביותר של נגיף הקורונה במדינה מאז מרץ ובהגבלות שממשיכה להטיל ארה”ב על חברות הענק הסיניות שחשודות בשיתוף פעולה והעברת מידע לצבא הסיני.

בהודו אמנם רשמו ירידות שערים בשבוע שעבר, אך ע”פ נתונים שמתפרסמים בשבוע שעבר, מדינת הענק דווקא נהנית בתקופה האחרונה מפעילות כלכלית מוגברת וזאת בעקבות התפרצות נגיף הקורונה והמתח הגובר בין ארה”ב לסין, שמניע חברות וארגונים רבים לצמצם את קשרי המסחר שלהם עם סין ולבסס אותם עם מדינות אחרות, כאשר המרוויחה הגדולה ביותר נכון להיום היא הודו.

ביפן, שמתמודדת גם היא עם נתוני תחלואה גבוהים, הכחישו בשבוע שעבר כי בכוונתם לבטל את אירוח האולימפיאדה המתוכננת להיערך בקיץ. האם הכלכלה היפנית תזכה גם לקצור את הפירות הכלכליים אשר מביא איתם אירוע זה או רק תיפגע ע”י הוצאות התפעול והאירוח?

מעבר לכך, הירידה שחוו המדדים ברחבי אסיה בסוף השבוע, הגיעו לאחר הראלי שיצרה כניסתו לתפקיד של ביידן, וכן ירידות אלו בחלקן נבעו גם ממימוש הרווחים ע”י המשקיעים ברחבי העולם, שהובילו למגמת הנעילה השלילית לא רק בבורסות באסיה.

שערי נעילת המדדים נכון ליום ו’ 22.01.2021:

סקירת שווקים שבועית

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי להשקיע בתחום כזה או אחר


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    בוקר כלכלי 20.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וירידות חדות בנאסד”ק, סגירה שלילית גם באסיה ומעורבת באירופה, השקל התחזק, הנפט עלה, הזהב המשיך לטפס ובקריפטו נרשמו עליות ביממה האחרונה
    • אור שושן
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 7 שעה

    בוקר כלכלי 20.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וירידות חדות בנאסד”ק, סגירה שלילית גם באסיה ומעורבת באירופה, השקל התחזק, הנפט עלה, הזהב המשיך לטפס ובקריפטו נרשמו עליות ביממה האחרונה בוקר כלכלי 20.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וירידות חדות בנאסד”ק, סגירה שלילית גם באסיה ומעורבת באירופה, השקל התחזק, הנפט עלה, הזהב המשיך לטפס ובקריפטו נרשמו עליות ביממה האחרונה

    ארצות הברית וול-סטריט סגרה את יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי במגמה מעורבת במדדים המרכזיים: הדאו-ג'ונס (37,986) עלה ב-0.56%, ה-S&P500 (4,967)

    • לפני 7 שעה
    • 5 דק’ קריאה

    ארצות הברית וול-סטריט סגרה את יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי במגמה מעורבת במדדים המרכזיים: הדאו-ג'ונס (37,986) עלה ב-0.56%, ה-S&P500 (4,967)

    בוקר כלכלי 19.4.24: הנפט קופץ על רקע המתיחות במזרח התיכון, השווקים במזרח נסחרים בירידות, צפי לפתיחה שלילית בארה”ב, השקל ממשיך להיחלש והמתכות היקרות נסחרות בעליות שערים
    • רוני מור
    • 4 דק’ קריאה
    • לפני 1 ימים

    בוקר כלכלי 19.4.24: הנפט קופץ על רקע המתיחות במזרח התיכון, השווקים במזרח נסחרים בירידות, צפי לפתיחה שלילית בארה”ב, השקל ממשיך להיחלש והמתכות היקרות נסחרות בעליות שערים בוקר כלכלי 19.4.24: הנפט קופץ על רקע המתיחות במזרח התיכון, השווקים במזרח נסחרים בירידות, צפי לפתיחה שלילית בארה”ב, השקל ממשיך להיחלש והמתכות היקרות נסחרות בעליות שערים

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה שלילת של עד 1.02%. אתמול המדדים

    • לפני 1 ימים
    • 4 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה שלילת של עד 1.02%. אתמול המדדים

    בוקר כלכלי 17.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וסגירה שלילית באירופה, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, הזהב יורד, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר יומיים של ירידות שערים
    • אור שושן
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 3 ימים

    בוקר כלכלי 17.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וסגירה שלילית באירופה, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, הזהב יורד, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר יומיים של ירידות שערים בוקר כלכלי 17.4.24: נעילה מעורבת בוול-סטריט וסגירה שלילית באירופה, השווקים במזרח נסחרים במגמה מעורבת, הנפט נחלש, הזהב יורד, השקל מתחזק והבורסה בת”א תיפתח לאחר יומיים של ירידות שערים

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית מתונה. אתמול המדדים המרכזיים ננעלו

    • לפני 3 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יפתח אחר הצהריים והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה חיובית מתונה. אתמול המדדים המרכזיים ננעלו

    בוקר כלכלי 16.4.24: אווירה שלילית בוול-סטריט על רקע המתיחות במזרח התיכון, נעילה חיובית באירופה, השווקים באסיה נסחרים בירידות הבוקר, השקל נחלש, הנפט מתחזק, בקריפטו ירידות ביממה האחרונה והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר ותגיב לנתוני מדד המחירים לצרכן שאכזבו
    • רוני מור
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 4 ימים

    בוקר כלכלי 16.4.24: אווירה שלילית בוול-סטריט על רקע המתיחות במזרח התיכון, נעילה חיובית באירופה, השווקים באסיה נסחרים בירידות הבוקר, השקל נחלש, הנפט מתחזק, בקריפטו ירידות ביממה האחרונה והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר ותגיב לנתוני מדד המחירים לצרכן שאכזבו בוקר כלכלי 16.4.24: אווירה שלילית בוול-סטריט על רקע המתיחות במזרח התיכון, נעילה חיובית באירופה, השווקים באסיה נסחרים בירידות הבוקר, השקל נחלש, הנפט מתחזק, בקריפטו ירידות ביממה האחרונה והבורסה באחוזת בית תיפתח הבוקר ותגיב לנתוני מדד המחירים לצרכן שאכזבו

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה שלילית בשיעור של עד 0.1%. אתמול

    • לפני 4 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מאותתים על פתיחה שלילית בשיעור של עד 0.1%. אתמול