חברת Joby Aviation, חלוצת תחום המוניות האוויריות, מדווחת על רבעון שני של 2025 כעל תקופה של התקדמות משמעותית לקראת מסחור הטכנולוגיה שלה. הדוחות מצביעים על שורה של הישגים בתחומי רגולציה, שיתופי פעולה אסטרטגיים, הרחבת יכולות ייצור וחיזוק המאזן הפיננסי, שכולם נועדו לבסס את מעמדה כמובילה בענף התחבורה האווירית העירונית (UAM).

התקדמות בסיסית ופיננסית: רווחיות והתאוששות

ברבעון השני של 2025, רשמה Joby Aviation הפסד נקי של 324.7 מיליון דולר, ששיקף בעיקר הפסד תפעולי של 167.9 מיליון דולר והפסדים אחרים של 156.7 מיליון דולר. ההפסד הנקי עלה ב-201.4 מיליון דולר בהשוואה לרבעון השני של 2024. למרות זאת, החברה סיימה את הרבעון עם יתרת מזומנים, שווי מזומנים והשקעות בניירות ערך סחירים בסך 991 מיליון דולר. החברה מעריכה כי השימוש במזומנים לשנת 2025 ינוע בין 500 ל-540 מיליון דולר, בנטרול ההשפעה הפוטנציאלית של רכישת Blade.

מנהיגות בתחום הרגולציה וההסמכה

Joby ממשיכה להוביל את תהליך ההסמכה הרגולטורית בענף. החברה הצהירה כי היא “מעל 50% מלאה בצד ה-FAA (רשות התעופה הפדרלית) ויותר משני שלישים מלאה בצד של Joby” בתהליך שלב 4 של ההסמכה. החברה השלימה מבחני עמידות מבניים ונערכת להרכבה סופית של המטוס הראשון התואם לדרישות ה-FAA, אשר ישמש לשלב האחרון של הסמכת הטיסה. בשלב זה, טייסי מבחן של ה-FAA יבחנו ישירות את ביצועי המטוס ובטיחותו, והחברה צופה שהם יתחילו לטוס על המטוסים הללו בשנה הבאה. בנוסף, Joby הדגישה את שיתופי הפעולה עם רגולטורים גלובליים. רשת רשויות התעופה הלאומיות (NAA) איחדה את ארה”ב, בריטניה, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד במסגרת “מפת דרכים רגולטורית חסרת תקדים” שתייעל את תהליך ההסמכה של מטוסי eVTOL על פני שווקים בינלאומיים מרכזיים.

שיתופי פעולה מסחריים וביטחוניים

Joby פועלת להרחבת פעילותה דרך שלושה צירי פעולה אסטרטגיים: הפעלת שירות מוניות אוויריות בבעלותה, מכירות ישירות ללקוחות ביטחוניים ומסחריים, ושותפויות עם מפעילים אחרים. החברה השלימה בהצלחה 21 טיסות מבחן מאוישות בדובאי, כולל המראות ונחיתות אנכיות ומעברים למצב טיסת כנף. טיסות אלו נערכו בטמפרטורות גבוהות, סיפקו נתונים קריטיים על ביצועי המערכת בתנאים אמיתיים וסייעו בביסוס נהלים תפעוליים לקראת תחילת שירות הנוסעים בדובאי ב-2026. נמל התעופה הבינלאומי של דובאי (DXB) צפוי להשלים את מתקן ה”ורטיפורט” (vertiport) ברבעון הראשון של 2026. Joby מתכננת לרכוש את עסקי הנוסעים של Blade Air Mobility, שבעבר הטיסה למעלה מ-50,000 נוסעים. רכישה זו צפויה לספק ל-Joby גישה מיידית לשוק ולתשתית במסדרונות עירוניים מרכזיים כמו ניו יורק ודרום אירופה. בנוסף, החברה הכריזה על שיתוף פעולה עם L3Harris Technologies לפיתוח סוג חדש של מטוסים ליישומי הגנה. המטוס, שיהיה היברידי ויוכל להיות מאויש או אוטונומי, צפוי להיכנס לטיסות מבחן בסתיו, עם תכנון להדגמות מבצעיות בתרגילים ממשלתיים בשנת 2026. משרד ההגנה האמריקאי ביקש 9.4 מיליארד דולר בתקציב שנת הכספים 2026 כדי לקדם כלי טיס בלתי מאוישים וכלי טיס היברידיים. לבסוף, Joby הרחיבה את הסכם שיתוף הפעולה עם ANA Holdings כדי להקים מיזם משותף ולהפעיל למעלה מ-100 מטוסים במסגרת מערכת מוניות אוויריות חדשה ביפן.

הרחבת יכולות הייצור

כתוצאה מההתקדמות הרגולטורית והמסחרית, Joby מרחיבה במהירות את יכולות הייצור שלה. היא השלימה את הרחבת המתקן שלה במרינה, קליפורניה, שיכול כעת לייצר עד 24 מטוסים בשנה. המתקן החדש בדייטון, אוהיו, מצטרף לפעילות וצפוי לייצר עד 500 מטוסים בשנה בעתיד. שיתוף הפעולה עם טויוטה, הכולל השקעה אסטרטגית של 500 מיליון דולר, מסייע ל-Joby להגדיל את קנה המידה, לשפר את האיכות ולהשיג יעילות בייצור.

סיכום: Joby Aviation – ממוצבת היטב למימוש חזון התחבורה האווירית העירונית

חברת Joby Aviation מסכמת רבעון שני של 2025 עם שורה של הישגים קריטיים המקרבים אותה למימוש חזון התחבורה האווירית העירונית. התקדמות בתחום ההסמכה עם ה-FAA, טיסות מבחן מוצלחות בדובאי ושותפויות אסטרטגיות בשווקים בינלאומיים ומול גופים ביטחוניים, מעידות על כך שהחברה מתקדמת כפי שתוכנן. לצד אתגרי הפיתוח וההפסדים התפעוליים, Joby ממנפת את כוחה הפיננסי כדי להשקיע בייצור ולבסס נוכחות בשווקים. היכולת שלה להפוך את ההתקדמות הטכנולוגית והמסחרית למודל עסקי רווחי בקנה מידה רחב, תהיה המפתח להצלחתה העתידית. המידע בכתבה זו מובא לצרכי סקירה מקצועית בלבד ואינו מהווה ייעוץ פיננסי או השקעות.


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    שווקי אירופה מסיימים את המסחר בנימה חיובית: מבט מעמיק על ביצועי היום
    • אור שושן
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 1 שעה

    שווקי אירופה מסיימים את המסחר בנימה חיובית: מבט מעמיק על ביצועי היום שווקי אירופה מסיימים את המסחר בנימה חיובית: מבט מעמיק על ביצועי היום

    שוקי המניות באירופה נסגרו היום בביצועים חיוביים ברובם, והציגו חוסן ואמון משקיעים למרות תנודות מעורבות של מדדים שונים. המגמה במהלך

    • לפני 1 שעה
    • 7 דק’ קריאה

    שוקי המניות באירופה נסגרו היום בביצועים חיוביים ברובם, והציגו חוסן ואמון משקיעים למרות תנודות מעורבות של מדדים שונים. המגמה במהלך

    התעוררות בשוק ההלוואות: Upstart חוזרת לרווחיות עם קפיצה חדה בהכנסות
    • אור שושן
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 2 שעה

    התעוררות בשוק ההלוואות: Upstart חוזרת לרווחיות עם קפיצה חדה בהכנסות התעוררות בשוק ההלוואות: Upstart חוזרת לרווחיות עם קפיצה חדה בהכנסות

    חברת Upstart Holdings Inc. (נסחרת בנאסד"ק תחת הסימול UPST) פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני של שנת 2025, והציגה מהלך חד

    • לפני 2 שעה
    • 6 דק’ קריאה

    חברת Upstart Holdings Inc. (נסחרת בנאסד"ק תחת הסימול UPST) פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני של שנת 2025, והציגה מהלך חד

    מדוע כל פספוס קטן בדוחות הכספיים גורר תגובת שרשרת בשווקים?
    • אור שושן
    • 9 דק’ קריאה
    • לפני 3 שעה

    מדוע כל פספוס קטן בדוחות הכספיים גורר תגובת שרשרת בשווקים? מדוע כל פספוס קטן בדוחות הכספיים גורר תגובת שרשרת בשווקים?

    עונת הדוחות לרבעון השני של 2025 מתגלה כאחת הפרדוקסליות ביותר בשנים האחרונות. על פניו, הנתונים מציגים תמונה חיובית להפליא: אחוז

    • לפני 3 שעה
    • 9 דק’ קריאה

    עונת הדוחות לרבעון השני של 2025 מתגלה כאחת הפרדוקסליות ביותר בשנים האחרונות. על פניו, הנתונים מציגים תמונה חיובית להפליא: אחוז

    צמיחת ההכנסות ברבעון השני – מי הובילה, מי שמרה על יציבות ומי נחלשה?
    • אור שושן
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 3 שעה

    צמיחת ההכנסות ברבעון השני – מי הובילה, מי שמרה על יציבות ומי נחלשה? צמיחת ההכנסות ברבעון השני – מי הובילה, מי שמרה על יציבות ומי נחלשה?

    רבעון שני חזק במיוחד לרוב חברות הטכנולוגיה הגדולות מצביע על פערים ברורים בין מנועי הצמיחה של השוק לבין הממוצע הכללי

    • לפני 3 שעה
    • 6 דק’ קריאה

    רבעון שני חזק במיוחד לרוב חברות הטכנולוגיה הגדולות מצביע על פערים ברורים בין מנועי הצמיחה של השוק לבין הממוצע הכללי