התנופה בשוק העולמי: סקירה כלכלית ל-5 באוקטובר, 2024

מבוא

שלום לכולם! ברוכים הבאים לסקירה הכלכלית העדכנית נכון ל-5 באוקטובר 2024. סקירה זו מכסה את ביצועי השוק העולמי מיום המסחר הקודם, תוך הדגשת תנועות מפתח במדדים שונים, נכסים, סחורות, מטבעות, אגרות חוב ממשלתיות, מגזרים ומטבעות קריפטוגרפיים. עם פעילות משמעותית בשווקים, זהו זמן מרגש לצלול לתוך המספרים ולראות כיצד אזורים ומגזרים שונים מתפקדים. מהבורסות התוססות באמריקה ובאירופה ועד לשווקים הדינמיים באסיה, נחקור את הרווחים וההפסדים המעצבים את הנוף הכלכלי הנוכחי. בין אם אתה משקיע, חובב שוק, או פשוט סקרן לגבי המגמות האחרונות, סקירה זו מספקת תמונת מצב מקיפה של הזירה הפיננסית העולמית. בואו נתחיל ונראה מה המספרים מגלים

ביצועי שוק אמריקה

שוק אמריקה הציג ביצועים חזקים ביום המסחר שקדם ל-5 באוקטובר 2024. בהובלת המגמה, מדד ה-S&P 500 רשם עלייה משמעותית של 0.90%, וסגר ברמה של 5,751.07. עלייה זו משקפת את ביטחון המשקיעים ואת הרוח החיובית במגזרים שונים. גם מדד הדאו 30 הציג ביצועים טובים, עם עלייה של 0.81% לרמה של 42,352.75. זוהי צמיחה יציבה, המצביעה על סביבה כלכלית איתנה.

בינתיים, מדד הנאסד”ק זינק ב-1.22%, וסגר ברמה של 18,137.85. עלייה משמעותית זו ניתן לייחס לרווחים במגזרי הטכנולוגיה ושירותי התקשורת, אשר ממשיכים להניע את תנופת השוק. מדד הראסל 2000, המייצג חברות קטנות יותר, חווה את הצמיחה הגבוהה ביותר מבין המדדים העיקריים, עם זינוק של 1.50% לרמה של 2,212.80. הדבר מרמז על כך שגם חברות קטנות יותר נהנות מהתנאים הכלכליים הטובים.

מדד ה-VIX, המכונה לעתים קרובות “מדד הפחד”, ירד ב-6.25%, והתייצב על 19.21. ירידה זו מצביעה על תנודתיות שוק מופחתת ואקלים השקעות יציב יותר. בברזיל, מדד ה-IBOVESPA עלה ב-0.09%, וסגר ברמה של 131,791.55, משקף מגמה חיובית אך מתונה בשוק הדרום אמריקאי. מדד ה-S&P/TSX הכללי בקנדה הציג גם הוא עלייה בריאה של 0.81%, וסיים את היום ברמה של 24,162.83.

מדד הדולר האמריקאי נשאר יחסית יציב, עם ירידה קלה של 0.03% ל-102.49, מה שמראה על שינוי מועט בערך הדולר מול סל מטבעות אחרים. באופן כללי, שוק אמריקה הציג ביצועים איתנים, עם רווחים משמעותיים במדדים העיקריים וירידה בתנודתיות השוק, מה שקובע טון חיובי עבור המשקיעים.

מגמות שוק אירופאיות

השווקים האירופאיים חוו יום מעורב אך חיובי בסך הכל, עם תנועות מעניינות ברחבי הלוח. מדד ה-FTSE 100 בבריטניה חווה ירידה קלה, וסגר ב-8,280.63, ירידה של 0.02% בלבד. הירידה הקלה הזו לא האפילה על העליות שנראו במדדים המרכזיים האחרים.

בצרפת, מדד ה-CAC 40 עלה ב-0.85% והגיע ל-7,541.36. העלייה הזו הונעה על ידי ביצועים חזקים במגזרי הטכנולוגיה והפיננסים, שמראים צמיחה חזקה לאורך השנה. גם מדד ה-DAX PERFORMANCE-INDEX של גרמניה חווה יום טוב, עם עלייה של 0.55% לסגירה ב-19,120.93. המדד הזה נתמך על ידי ענקי התעשייה ומגזר רכב חסין.

מדד ה-Euronext 100, הכולל מגוון רחב של חברות מרחבי אירופה, צמח ב-0.72% ל-1,483.46. בינתיים, מדד ה-ESTX 50 PR. EUR, מדד אירופאי מרכזי נוסף, רשם עלייה של 0.68%, וסגר ב-4,954.94. העליות האלה משקפות אופטימיות כללית בשוק האירופאי, המונעת על ידי אינדיקטורים כלכליים חיוביים ודוחות רווח של חברות.

מצד שני, מדד ה-MSCI EUROPE, העוקב אחר מגוון רחב יותר של מניות ברחבי היבשת, חווה ירידה קלה של 0.05%, וסיים את היום ב-2,169.71. הירידה הזו הושפעה מביצועים חלשים יותר בכמה שווקים ומגזרים קטנים יותר.

תנועות המטבע היו משמעותיות גם כן. מדד הלירה שטרלינג ראה ירידה זעירה של 0.02%, בעוד שמדד האירו ירד ב-0.61%. השינויים האלה בערכי המטבעות מושפעים לעתים קרובות מגורמים מאקרו-כלכליים ותחושת המשקיעים, שיכולים להשתנות עם חדשות פוליטיות וכלכליות.

באופן כללי, השווקים האירופאיים הפגינו חוסן עם מספר מדדים מרכזיים שהראו צמיחה למרות נסיגות קלות באחרים. התוצאות המעורבות מדגישות את האופי המגוון והדינמי של הכלכלה האירופאית.

נקודות בולטות בשוק האסייתי

השווקים האסייתיים חוו יום מסחר ראוי לציון, כאשר מספר מדדים הציגו עליות מרשימות. בראש העלייה עמד מדד ה-SSE Composite, שזינק בשיעור מרשים של 8.06%. עלייה משמעותית זו משקפת את אמון המשקיעים המחודש בשוק הסיני, המונע מנתונים כלכליים חיוביים ותמיכת מדיניות מצד הממשלה.

ביפן, מדד הניקיי 225 רשם עלייה מתונה של 0.22%. בעוד שזה עשוי להיראות קטן בהשוואה לביצועי ה-SSE, זהו עדיין סימן חיובי ליציבות בכלכלה היפנית. המשקיעים עוקבים בדריכות אחר עונת הדוחות הכספיים הקרבה, שעשויה להשפיע עוד יותר על תנועות השוק.

מדד האנג סנג בהונג קונג הציג גם הוא ביצועים חזקים, עם עלייה של 2.82%. עלייה זו מגיעה על רקע הפחתת המתיחות הגיאופוליטית ואופטימיות סביב התאוששות מגזר הטכנולוגיה. העלייה במדד האנג סנג הונעה בעיקר מרווחים במניות הטכנולוגיה והפיננסים, המשקפים אופטימיות רחבה יותר בשוק.

מאידך, מדד ה-S&P/ASX 200 באוסטרליה ירד ב-0.67%. הירידה מיוחסת לנתוני מכירות קמעונאיות חלשים מהצפוי וירידה במחירי הסחורות, המשפיעים באופן משמעותי על הכלכלה האוסטרלית. למרות זאת, חלק מהמגזרים, כמו בריאות וטכנולוגיה, הפגינו עמידות.

מדד ה-KOSPI Composite בדרום קוריאה עלה ב-0.31%, בתמיכת ביצועים חזקים במגזרי האלקטרוניקה והרכב. חברות דרום קוריאניות ממשיכות ליהנות מהביקוש העולמי לטכנולוגיה ומכוניות, מה שמשמר את השוק בתנופה.

באופן כללי, השווקים האסייתיים הציגו תמהיל של עליות חזקות וירידות קלות. הביצוע הבולט של מדד ה-SSE Composite מדגיש את תפקידה המכריע של סין בנוף הכלכלי של האזור, בעוד שווקים אחרים כמו יפן והונג קונג תרמו גם הם באופן חיובי לנרטיב המסחר היומי.

סקירת סחורות

שוק הסחורות הציג ביצועים מעורבים ביום המסחר שלפני 5 באוקטובר 2024. הנפט הגולמי רשם עלייה משמעותית, וסגר ב-74.45 דולר לחבית, עלייה של 1.00%. עלייה זו משקפת חששות מתמשכים לגבי האספקה ומתחים גיאופוליטיים שהשפיעו על מחירי הנפט. גם נפט מסוג ברנט חווה עלייה, וסיים ב-78.09 דולר לחבית, עלייה של 0.61%.

מצד שני, למתכות היקרות היה יום קשה במקצת. מחירי הזהב ירדו ב-0.22%, וסגרו ב-2,673.20 דולר לאונקיה. גם הכסף רשם ירידה קלה של 0.06%, וסיים את היום ב-32.44 דולר לאונקיה. ירידות אלה עשויות להיות מיוחסות לדולר אמריקאי חזק יותר ולעלייה בתשואות האג”ח, מה שנוטה להפוך נכסים שאינם מניבים כמו מתכות יקרות לפחות אטרקטיביים.

הנחושת, מתכת תעשייתית מרכזית, הצליחה לעלות ב-0.32%, כאשר חוזי דצמבר 2024 סגרו ב-4.5675 דולר לליברה. עלייה קלה זו נובעת כנראה מנתוני ייצור תעשייתי חיוביים מכלכלות מרכזיות, המרמזים על ביקוש יציב למתכת.

הגז הטבעי, לעומת זאת, חווה ירידה משמעותית. חוזי נובמבר 2024 לגז טבעי סגרו ב-2.8310 דולר ל-MMBtu, ירידה של 4.68%. ירידה חדה זו עשויה להיות תוצאה של תחזיות מזג אוויר חמות יותר, המפחיתות את הביקוש הצפוי לחימום.

לסיכום, בעוד שסחורות אנרגיה כמו נפט גולמי ונפט מסוג ברנט הפגינו חוסן, המתכות היקרות חוו ירידות קלות, ומחירי הגז הטבעי ספגו מכה משמעותית. העלייה המתונה של הנחושת משלימה יום מגוון בשוק הסחורות.

תנועות שוק המטבע

שוק המטבע חווה כמה תזוזות מעניינות נכון למסחר של אתמול. בין התנועות הבולטות, הצמד USD/JPY בלט עם עלייה משמעותית של 1.26%, מה שהביא את שער החליפין ל-148.6790. עלייה זו משקפת דולר חזק יותר מול הין, ייתכן שהושפע ממדיניות כלכלית אחרונה ותחושת השוק המעדיפה את הדולר.

מצד שני, הצמד EUR/USD חווה ירידה, נופל ב-0.56% ל-1.0972. שינוי זה מצביע על אירו חלש יותר מול הדולר, שיכול להיות מיוחס לחוסר ודאות כלכלית מתמשכת באזור האירו או מדיניות מוניטרית שונה בין הבנק המרכזי האירופי לבין הפדרל ריזרב.

הצמד USD/GBP הראה שינוי מינימלי, עם ירידה קלה של 0.03%, ומסתיים ב-0.7617. יציבות זו מרמזת שהליש”ט והדולר מאזנים כרגע זה את זה, אולי בגלל סימנים כלכליים מעורבים הן מהממלכה המאוחדת והן מארה”ב.

לעומת זאת, הצמד USD/AUD ראה עלייה ניכרת של 0.66%, מגיע ל-1.4708. עלייה זו בדולר האמריקאי מול הדולר האוסטרלי יכולה להיות קשורה לתנודות במחירי הסחורות או להבדלים בתחזיות הצמיחה הכלכלית בין שתי המדינות.

לבסוף, הצמד USD/CAD עלה במעט ב-0.13%, נסגר ב-1.3571. תנועה זו רומזת על דולר חזק במקצת מול הדולר הקנדי, שעשוי להיות מושפע משינויים במחירי הנפט בהתחשב בתלות של קנדה ביצוא נפט.

באופן כללי, שוק המטבע הציג תערובת של יציבות ותנודתיות, המשקפת את האינטראקציה המורכבת של גורמים כלכליים גלובליים ותחושת המשקיעים.

ניתוח אגרות חוב של משרד האוצר האמריקאי

שוק אגרות החוב של משרד האוצר האמריקאי הציג פעילות מעורבת במהלך המסחר האחרון. המשקיעים ראו תנועות מגוונות בטווחי פירעון שונים של אגרות החוב. תשואת האג”ח ל-13 שבועות עלתה ב-0.90%, המשקפת עלייה קצרת טווח בריבית. בינתיים, תשואת האג”ח ל-5 שנים חוותה קפיצה משמעותית, עולה ב-4.90%, המצביעה על שינוי בתחושת המשקיעים לטווח הבינוני.

תשואת האג”ח ל-10 שנים, הנחשבת לעתים קרובות כאמת מידה לשיעורי ריבית ארוכי טווח, עלתה ב-3.40%. עלייה זו מרמזת כי המשקיעים צופים שינויים בנוף הכלכלי, ייתכן שמושפעים ממדיניות פיסקלית עתידית או ציפיות אינפלציה. תשואת האג”ח ל-30 שנה ראתה גם כן עלייה, אם כי מתונה יותר, של 2.08%. זה מצביע על ביקוש יציב לניירות ערך ארוכי טווח, המשקף ביטחון ביציבות הכלכלה האמריקאית לאורך תקופה ממושכת.

מעניין לציין כי חוזי התשואה לשנתיים זינקו ב-6.24%, מדגישים תחזית חזקה לטווח הקצר בקרב הסוחרים. עם זאת, חוזי אגרות החוב ל-10 שנים ירדו ב-0.86%, מה שמרמז על אי-ודאות מסוימת או שינוי באסטרטגיית השוק להשקעות ארוכות טווח.

באופן כללי, שוק אגרות החוב של משרד האוצר האמריקאי הציג טווח דינמי של תנועות, המונע על ידי ציפיות משקיעים שונות ואינדיקטורים כלכליים. שינויים אלה מספקים תובנות לגבי האופן שבו מגזרים שונים של שוק האג”ח מגיבים לתנאים הכלכליים הנוכחיים ולתחזיות עתידיות.

ביצועי מגזרים

ביצועי המגזרים השונים בשוק מציעים הצצה מרתקת למגמות הכלכליות הרחבות יותר. בשנת 2024, נוף המגזרים הראה תוצאות מגוונות, המשקפות כוחות כלכליים שונים הפועלים.

טכנולוגיה

מוביל את המרוץ הוא מגזר הטכנולוגיה, המתהדר בתשואה מרשימה של 26.76% מתחילת השנה. צמיחה זו ניתן לייחס לחדשנות המתמשכת ולביקוש הגובר למוצרים ושירותים טכנולוגיים. חברות במגזר זה, במיוחד אלו העוסקות במחשוב ענן, בינה מלאכותית ואבטחת סייבר, ראו רווחים משמעותיים.

שירותים פיננסיים

הבא בתור הוא מגזר השירותים הפיננסיים, עם תשואה מרשימה של 18.63%. מגזר זה נהנה מעליית שיעורי הריבית, שהביאה לשיפור שולי הרווח של בנקים ומוסדות פיננסיים. בנוסף, חלה עלייה בפעילויות השקעה וחדשנות במוצרים פיננסיים, שתרמו לביצועים החזקים של המגזר.

בריאות

גם למגזר הבריאות הייתה שנה חיובית, עם תשואה של 9.69%. התקדמויות בביוטכנולוגיה, תרופות ושירותי בריאות הניעו צמיחה זו. הביקוש המתמשך לפתרונות בריאות, במיוחד בעקבות המגפה, ממשיך לתמוך במגמת העלייה של מגזר זה.

שירותי תקשורת

שירותי התקשורת זינקו ב-24.69%, מונעים על ידי צרכי תקשורת דיגיטלית מוגברים וצריכת מדיה. שחקנים מרכזיים במדיה חברתית, שירותי סטרימינג וטלקומוניקציה תרמו כולם לביצועים החזקים הללו.

שירותים ציבוריים

באופן מעניין, מגזר השירותים הציבוריים עלה על רבים אחרים עם תשואה של 32.53%. היציבות של מגזר זה והדיבידנדים האמינים הופכים אותו למושך בתקופות של אי-ודאות, והמעבר לעבר מקורות אנרגיה מתחדשים סיפק גם הוא דחיפה משמעותית.

מגזרים אחרים

מגזרים אחרים כמו צריכה מחזורית (11.78%), תעשייה (10.84%), וצריכה הגנתית (14.93%) הראו צמיחה מתונה. אנרגיה (10.59%) וחומרי גלם (9.90%) גם הציגו ביצועים טובים, המשקפים את הביקוש העולמי לחומרי גלם ואנרגיה.

נדל”ן ושירותים ציבוריים

נדל”ן (11.69%) ושירותים ציבוריים, שכבר הוזכרו, הדגימו את היתרונות של גיוון. השקעות נדל”ן, במיוחד בנכסים למגורים ומסחריים, ממשיכות להוות מקלט בטוח עבור משקיעים רבים. לסיכום, ביצועי המגזר לשנת 2024 מדגישים צמיחה משמעותית בטכנולוגיה ובשירותים ציבוריים, כאשר גם מגזרים אחרים מציגים תשואות בריאות. הביצועים המגוונים הללו מדגישים את החוסן והיכולת להסתגל של מגזרי שוק שונים בפני האתגרים הכלכליים העולמיים

עדכון שוק המטבעות הקריפטוגרפיים

שוק המטבעות הקריפטוגרפיים רוחש פעילות, ומציג תנופה חיובית בקרב נכסים דיגיטליים מובילים. הביטקוין, המטבע הקריפטוגרפי המוביל, ראה את ערכו עולה ב-1.66%, מגיע ל-62,178.65 דולר. עלייה זו משקפת את הגברת אמון המשקיעים והאימוץ המוגבר במגזרים שונים. האת’ריום, שחקן כבד נוסף בתחום הקריפטו, חווה עלייה של 1.91%, מביאה את מחירו ל-2,421.16 דולר. זינוק זה מונע כנראה מהתעניינות מתמשכת במימון מבוזר (DeFi) ושדרוגים צפויים לרשת האת’ריום.

מטבעות קריפטוגרפיים בולטים אחרים גם הציגו ביצועים טובים. סולנה, שצוברת תאוצה בזכות מהירויות העסקאות המהירות והעמלות הנמוכות שלה, זינקה ב-4.07% ל-144.23 דולר. שיבה אינו, הידוע כמטבע מם, ראה עלייה משמעותית של 6.07%, אם כי מחירו נשאר שבריר של סנט. בינתיים, הריפל XRP עלה ב-2.35%, מגיע ל-0.5336 דולר, כאשר השוק מגיב להתפתחויות מתמשכות במאבקים המשפטיים ובשותפויות שלו.

באופן כללי, המגמה העולה של שוק המטבעות הקריפטוגרפיים מדגישה עניין מחודש הן ממשקיעים קמעונאיים והן ממוסדיים. הביצועים החיוביים במגוון נכסים דיגיטליים מרמזים על אווירת שוק בריאה ופוטנציאל לצמיחה נוספת בחודשים הקרובים.

סיכום

באופן כללי, השווקים העולמיים הראו מגמות חיוביות משמעותיות. האמריקות הובילו עם רווחים חזקים במדדי S&P 500 והנאסד”ק, בעוד שהשווקים האירופיים ראו גם צמיחה, במיוחד במדדי CAC 40 ו-DAX. אסיה בלטה, כאשר מדד SSE Composite זינק ביותר מ-8%. הסחורות הראו תוצאות מעורבות, כאשר הנפט הגולמי עלה והזהב ירד מעט. בשוק המטבע, צמד הדולר/ין עלה, ואגרות החוב של ממשלת ארה”ב הציגו ביצועים מגוונים. סקטור הטכנולוגיה הוביל את התשואות מתחילת השנה, ומטבעות קריפטוגרפיים כמו ביטקוין ואתריום ראו עליות. הנוף הכלכלי נשאר אופטימי עם ביצועים חזקים במגוון סקטורים ושווקים.


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    ספיריט איירליינס: ניווט דרך טלטלות
    • רוני מור
    • 16 דק’ קריאה
    • לפני 2 שעה

    ספיריט איירליינס: ניווט דרך טלטלות ספיריט איירליינס: ניווט דרך טלטלות

    ספיריט איירליינס: ניווט דרך טלטלות מבוא ספיריט איירליינס, הידועה בתעריפיה הידידותיים לכיס, הייתה שחקנית משמעותית בשוק חברות התעופה הזולות בארצות

    • לפני 2 שעה
    • 16 דק’ קריאה

    ספיריט איירליינס: ניווט דרך טלטלות מבוא ספיריט איירליינס, הידועה בתעריפיה הידידותיים לכיס, הייתה שחקנית משמעותית בשוק חברות התעופה הזולות בארצות

    ג’טבלו איירווייז: סקירה מקיפה
    • רוני מור
    • 15 דק’ קריאה
    • לפני 7 שעה

    ג’טבלו איירווייז: סקירה מקיפה ג’טבלו איירווייז: סקירה מקיפה

    ג'טבלו איירווייז: סקירה מקיפה מבוא חברת ג'טבלו איירווייז היא חברת תעופה אמריקאית מוכרת בעלות נמוכה שהטביעה את חותמה המשמעותי בתעשיית

    • לפני 7 שעה
    • 15 דק’ קריאה

    ג'טבלו איירווייז: סקירה מקיפה מבוא חברת ג'טבלו איירווייז היא חברת תעופה אמריקאית מוכרת בעלות נמוכה שהטביעה את חותמה המשמעותי בתעשיית

    אם ספיריט איירליינס (Spirit Airlines) אכן תכריז על פשיטת רגל, ג’ט בלו (JetBlue Airways) יכולה להרוויח מכך בכמה דרכים עיקריות:
    • אור שושן
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 11 שעה

    אם ספיריט איירליינס (Spirit Airlines) אכן תכריז על פשיטת רגל, ג’ט בלו (JetBlue Airways) יכולה להרוויח מכך בכמה דרכים עיקריות: אם ספיריט איירליינס (Spirit Airlines) אכן תכריז על פשיטת רגל, ג’ט בלו (JetBlue Airways) יכולה להרוויח מכך בכמה דרכים עיקריות:

    אם ספיריט איירליינס (Spirit Airlines) אכן תכריז על פשיטת רגל, ג'ט בלו (JetBlue Airways) יכולה להרוויח מכך בכמה דרכים עיקריות:

    • לפני 11 שעה
    • 7 דק’ קריאה

    אם ספיריט איירליינס (Spirit Airlines) אכן תכריז על פשיטת רגל, ג'ט בלו (JetBlue Airways) יכולה להרוויח מכך בכמה דרכים עיקריות:

    למה מילניאלס ודור ה-Z לא משקיעים במניות כמו ההורים שלהם
    • אור שושן
    • 18 דק’ קריאה
    • לפני 15 שעה

    למה מילניאלס ודור ה-Z לא משקיעים במניות כמו ההורים שלהם למה מילניאלס ודור ה-Z לא משקיעים במניות כמו ההורים שלהם

    למה מילניאלס ודור ה-Z לא משקיעים במניות כמו ההורים שלהם כאשר אנו מתבוננים בגישות של דורות שונים להשקעות, ברור כי

    • לפני 15 שעה
    • 18 דק’ קריאה

    למה מילניאלס ודור ה-Z לא משקיעים במניות כמו ההורים שלהם כאשר אנו מתבוננים בגישות של דורות שונים להשקעות, ברור כי