אילון מאסק פרסם לאחרונה אולטימטום לצוות העובדים של חברת טסלה שבהנהלתו. המהלך שביצע הוא אולי שיעור חשוב במנהיגות ומדגים את האסטרטגיה הפשוטה של מייסד טסלה לקבלת החלטות שמובילה להצלחה ארגונית. הצעד המדובר של אילון מאסק שלח לאחרונה גלי הלם במגזר העסקי, כשהוא הודיע לכל עובדי טסלה שעליהם “לחזור לעבוד במשרד או למצוא עבודה חדשה”. 

כאחד המעסיקים המוערכים ביותר, אילון מאסק ואופן הניהול שלו בחברת טסלה מהווים מודל עבור בתי עסק רבים כשהם מתכוונים לקבל החלטות ארגוניות משמעותיות לפעילות העסקית. בין אם מנהלים הם בעד או נגד ההחלטה האחרונה של אילון מאסק, הגישה שלו לקבלת החלטות כאלה היא ראויה לציון וכדאי להעמיק ולהכיר אותה. אין כל כוונה לכך שרצוי להעתיק כל מהלך שמאסק מבצע, מומלץ רק לקחת בחשבון את אסטרטגיית המנהיגות הפשוטה שלו המכונה כלל שלושת ה – “C” (the three C’s rule) בתרגום לעברית שלושת הכללים הם: בחירות המבוססות על תוצאות, החלטות המבוססות על ביטחון ותקשורת בהירה. 

כלל ה  – “C” הראשון: בחירות המבוססות על תוצאות

באנגלית כלל ה-“C” הראשון הינו – Choices based on results. בעברית תרגום הכלל הוא “לקבל בחירות המבוססות על תוצאות”. הכוונה בכלל זה היא ההמלצה לתת לתוצאות להנהיג את הבחירות שמנהלים מקבלים. חלק מההפתעה של רבים סביב האולטימטום של מאסק היה קשור בעובדה שמדובר בחברה חדשנית המתנהגת בחוסר גמישות בכל הנוגע לנורמות חדשות, שדווקא הופכות פופולריות בשוק העבודה מאז פרוץ נגיף הקורונה. מאסק איננו עיוור לשינויים בסטנדרטים החברתיים החדשים בשוק העבודה, אולם הוא בוחן את האפשרויות במונחים של תוצאות וכך הוא רואה דרך הטיות רגשיות ויתרונות לטווח קצר. באופן כזה מאסק מזהה את האופציה הטובה ביותר לטווח הארוך שתועיל לארגון בכללותו. 

כדי לקבל החלטות טובות מנהיגים צריכים להסתכל על התמונה הגדולה ולהסיר מהמשוואה אלמנטים אישיים. יש להסתכל על הפוטנציאל ולשקול איזו אפשרות תסייע לקרב את הארגון ליעדי העל ארוכי הטווח (מעניין לציין כי גישה כזו היא גם חלק מן העצות לחיים של המשקיע האגדי וורן באפט).

כלל ה – “C” השני: החלטות המבוססות על ביטחון

באנגלית כלל ה – “C” השני הוא Convictions based on confidence ובתרגום לעברית “החלטות המבוססות על ביטחון”. האמונות החזקות של אילון מאסק הן ההופכות אותו למנהיג בעל ביטחון עצמי. מכיוון שהוא מקבל החלטות על סמך תוצאות הוא יכול להיות סמוך ובטוח שהוא מקבל את ההחלטות הנכונות (עבורו). במילים אחרות, החלטותיו של מאסק הן כלי רב עוצמה בהובלת העסקים שלו, בדיוק כפי שהן יכולות להיות עבור כל יזם. 

מבחינה פסיכולוגית אנשים רוצים להרגיש שמי שמדריכים אותם יודעים מה הם עושים, גם אם הם עצמם לא בדיוק מבינים את ההחלטות שהתקבלו. תכונה זו היא המובילה חיילים בקרב כמו גם ספורטאים מקצועיים על המגרש. אנשים ממלאים אחר הוראות של מי שהם סומכים עליהם, והם סומכים על מי שאינם רק מומחים בתחומם אלא גם יציבים ובטוחים בהחלטותיהם. 

כלל ה – “C” השלישי: תקשורת בהירה

מאסק הוא כל כך ישיר עד שהוא לא משאיר מרווח טעות בכל הנוגע לתקשורת. ככל שהדבר קשור לציפיות ולתוכניות שלו הוא אומר את הדברים בדיוק כפי שהם, או כפי שמכוון כלל ה – C השלישי: Clear Communication.
עבור צוות העובדים, הדבר מבטיח שלעולם אין צורך לנסות לנחש מה מצופה ממך, כולם יודעים בדיוק היכן הם עומדים. זה מבטל את הצורך בספקולציות ומוביל לתוצאות טובות יותר ולתחושת ביטחון תעסוקתי מוגברת. 

באמצעות שימוש בכלל שלושת ה – C כל אחד יכול לקבל החלטות אסטרטגיות טובות יותר ולהוביל ארגונים ביעילות. בעולם של חוסר החלטיות וחרדה מי שיכולים לקבל החלטות בביטחון ולתקשר אותן בבהירות לאחרים הם אלו שהופכים למנהיגים וליזמים מובילים.

סהר אלבו

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    בוקר כלכלי 5.5.24: שבוע שני ברציפות של עליות בוול-סטריט, באסיה השווקים סיכמו שבוע חיובי ובאירופה שלילי, הנפט נפל, הזהב נחלש, בקריפטו נרשמו ירידות בשבוע החולף והבורסה בת”א תיפתח הבוקר ותנסה להמשיך לשבוע חיובי נוסף
    • ליאור מור
    • 4 דק’ קריאה
    • לפני 16 שעה

    בוקר כלכלי 5.5.24: שבוע שני ברציפות של עליות בוול-סטריט, באסיה השווקים סיכמו שבוע חיובי ובאירופה שלילי, הנפט נפל, הזהב נחלש, בקריפטו נרשמו ירידות בשבוע החולף והבורסה בת”א תיפתח הבוקר ותנסה להמשיך לשבוע חיובי נוסף בוקר כלכלי 5.5.24: שבוע שני ברציפות של עליות בוול-סטריט, באסיה השווקים סיכמו שבוע חיובי ובאירופה שלילי, הנפט נפל, הזהב נחלש, בקריפטו נרשמו ירידות בשבוע החולף והבורסה בת”א תיפתח הבוקר ותנסה להמשיך לשבוע חיובי נוסף

    ארצות הברית המסחר בארה"ב סגור היום ויפתח מחר. בשבוע המסחר האחרון המדדים בארה"ב סיכמו ביצועים חיובים זה השבוע השני ברציפות:

    • לפני 16 שעה
    • 4 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב סגור היום ויפתח מחר. בשבוע המסחר האחרון המדדים בארה"ב סיכמו ביצועים חיובים זה השבוע השני ברציפות:

    בוקר כלכלי 4.5.24: וול סטריט ננעלה בעליות נאות על רקע נתונים חלשים משוק התעסוקה, השווקים במזרח סגרו במגמה מעורבת, הבורסות באירופה הוסיפו לערכן, הנפט נחלש, המתכות היקרות ירדו ובקריפטו עליות חדות ביממה האחרונה
    • ליאור מור
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 2 ימים

    בוקר כלכלי 4.5.24: וול סטריט ננעלה בעליות נאות על רקע נתונים חלשים משוק התעסוקה, השווקים במזרח סגרו במגמה מעורבת, הבורסות באירופה הוסיפו לערכן, הנפט נחלש, המתכות היקרות ירדו ובקריפטו עליות חדות ביממה האחרונה בוקר כלכלי 4.5.24: וול סטריט ננעלה בעליות נאות על רקע נתונים חלשים משוק התעסוקה, השווקים במזרח סגרו במגמה מעורבת, הבורסות באירופה הוסיפו לערכן, הנפט נחלש, המתכות היקרות ירדו ובקריפטו עליות חדות ביממה האחרונה

    ארצות הברית וול-סטריט סגרה את יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי בעליות נאות במדדים המרכזיים: הדאו-ג'ונס (38,675) עלה ב-1.18%, ה-S&P500 (5,127)

    • לפני 2 ימים
    • 5 דק’ קריאה

    ארצות הברית וול-סטריט סגרה את יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי בעליות נאות במדדים המרכזיים: הדאו-ג'ונס (38,675) עלה ב-1.18%, ה-S&P500 (5,127)

    בוקר כלכלי 3.5.24: וול סטריט סגרה בעליות שערים, אירופה ננעלה בירידות, הבורסה באחוזת בית התחזקה, השווקים במזרח עולים, הנפט מטפס, בקריפטו נרשמה קפיצה ביממה האחרונה והמתכות היקרות נחלשות
    • אור שושן
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 3 ימים

    בוקר כלכלי 3.5.24: וול סטריט סגרה בעליות שערים, אירופה ננעלה בירידות, הבורסה באחוזת בית התחזקה, השווקים במזרח עולים, הנפט מטפס, בקריפטו נרשמה קפיצה ביממה האחרונה והמתכות היקרות נחלשות בוקר כלכלי 3.5.24: וול סטריט סגרה בעליות שערים, אירופה ננעלה בירידות, הבורסה באחוזת בית התחזקה, השווקים במזרח עולים, הנפט מטפס, בקריפטו נרשמה קפיצה ביממה האחרונה והמתכות היקרות נחלשות

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה חיובית. אמש וול-סטריט ננעלה במגמה חיובית:

    • לפני 3 ימים
    • 7 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה חיובית. אמש וול-סטריט ננעלה במגמה חיובית:

    בוקר כלכלי 2.5.24: הריבית בארה”ב ללא שינוי והמדדים סגרו במגמה מעורבת, השווקים במזרח נסחרים הבוקר במגמה מעורבת, בקריפטו נמשכה המגמה השלילית, הנפט עבר לעליות, השקל מאבד גובה והבורסה בת”א תיפתח לאחר סגירה שלילית אמש
    • ליאור מור
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 4 ימים

    בוקר כלכלי 2.5.24: הריבית בארה”ב ללא שינוי והמדדים סגרו במגמה מעורבת, השווקים במזרח נסחרים הבוקר במגמה מעורבת, בקריפטו נמשכה המגמה השלילית, הנפט עבר לעליות, השקל מאבד גובה והבורסה בת”א תיפתח לאחר סגירה שלילית אמש בוקר כלכלי 2.5.24: הריבית בארה”ב ללא שינוי והמדדים סגרו במגמה מעורבת, השווקים במזרח נסחרים הבוקר במגמה מעורבת, בקריפטו נמשכה המגמה השלילית, הנפט עבר לעליות, השקל מאבד גובה והבורסה בת”א תיפתח לאחר סגירה שלילית אמש

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה חיובית של עד 0.63%. אתמול וול-סטריט

    • לפני 4 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    ארצות הברית המסחר בארה"ב יתחדש בהמשך היום והחוזים על המדדים המרכזיים מצביעים על פתיחה חיובית של עד 0.63%. אתמול וול-סטריט