דוח הרבעון הראשון של 2025 מציג שיפור חד ברווח הנקי, הובלה בהכנסות מפרסום, ועלייה מרשימה במגזרי המנויים והענן

תאגיד הטכנולוגיה אלפבית, חברת האם של גוגל, ממשיך להפגין עוצמה עסקית מרשימה גם ברבעון הראשון של 2025. עם הכנסות כוללות של 90.1 מיליארד דולר – עלייה של 12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד – אלפבית מבהירה שהיא אינה תלויה עוד רק בפרסום המסורתי, אלא מפתחת מנועי רווח חדשים, בעיקר סביב שירותי ענן ומנויים. השורה התחתונה מרשימה אף יותר: רווח נקי של 34.6 מיליארד דולר – זינוק של 47% בשנה.

דוח התזרים המפורט מציג באופן חזותי את המסלולים דרכם אלפבית מייצרת כסף – ומהם התחומים שמניעים את הצמיחה בעידן שאחרי הבינה המלאכותית.

הכנסות: הפרסום עדיין במרכז, אך לא לבד

ההכנסה המרכזית של אלפבית ממשיכה להגיע ממנוע החיפוש – עם 50.7 מיליארד דולר, המהווים יותר ממחצית מכלל ההכנסות. מדובר בעלייה של 10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. גם פרסומות ביוטיוב רשמו ביצועים חזקים עם 8.9 מיליארד דולר (עלייה של 10%), ואילו רשת הפרסום של גוגל (Google Network) ירדה במעט ל־7.3 מיליארד דולר – ירידה של 1%.

עם זאת, הנתון הבולט הוא דווקא בגידול מחוץ לתחום הפרסום: שירותי מנויים (כמו YouTube Premium, YouTube Music ו־Google One) עלו ל־10.4 מיליארד דולר – זינוק שנתי של 20%. גוגל קלאוד, תחום הענן של החברה, הציג צמיחה של 28% והגיע ל־12.3 מיליארד דולר, מה שמעיד על חדירה הולכת וגוברת לעולמות ה־AI, הדאטה והאחסון הארגוני.

גם סעיף “Other Bets” – פרויקטים עתידניים כמו Waymo (רכב אוטונומי) ו־Verily (תחום הבריאות) – שמר על רמה יציבה של חצי מיליארד דולר, ללא שינוי משנה קודמת.

רווח גולמי: שולי רווח יציבים למרות עלויות גוברות

הנתון הבולט השני הוא שורת הרווח הגולמי – 53.7 מיליארד דולר, שהם 59.6% מההכנסות – עלייה של 15% בהשוואה לרבעון המקביל. המשמעות היא שגוגל מצליחה לשמר רווחיות גבוהה גם בעידן של השקעות ענק בטכנולוגיות בינה מלאכותית ובשדרוגי תשתית.

עלות המכירות (Cost of Sales) הסתכמה ב־36.4 מיליארד דולר – עלייה מתונה של 8% בלבד, מה שתורם ישירות לשיפור בשולי הרווח.

רווח תפעולי: שיפור יעילות וניהול ההוצאות

שורת הרווח התפעולי (Operating Income) עמדה על 30.6 מיליארד דולר – עלייה שנתית של 20%, המשקפת תפעול יעיל במיוחד. אמנם הוצאות המחקר והפיתוח עלו ל־13.6 מיליארד דולר (14% יותר משנה שעברה), אך במקביל הוצאות מנהלה ומכירה (SG&A) נותרו כמעט ללא שינוי – 9.5 מיליארד דולר בלבד (עלייה של 1% בלבד). נתון זה מעיד על שליטה טובה בעלויות קבועות.

עוד רכיב חשוב ברווח התפעולי הוא סעיף “Other” – שכולל רווחים משקיעים, החזקות פיננסיות והכנסות צד – שזינק ב־300% ל־11.2 מיליארד דולר. תרומה זו סייעה ישירות לשורת הרווח הנקי.

מיסוי ורווח נקי: קפיצה חדה למרות עלייה במס

אלפבית שילמה מסים בגובה 7.2 מיליארד דולר – גידול של 53% משנה שעברה – אך למרות זאת סיימה את הרבעון עם רווח נקי מרשים של 34.6 מיליארד דולר, עלייה של 47% לעומת Q1 של 2024.

זהו הרווח הרבעוני הגבוה ביותר של החברה מאז היווסדה – והוא מתרחש לא רק בזכות גידול בהכנסות, אלא גם עקב ניהול יעיל של ההוצאות וחיזוק תחומי הפעילות עם שולי רווח גבוהים.

המגמות הבולטות: גיוון עסקי, רווחים משירותים, ויציבות בפרסום

הגרף מציג שלוש מגמות עיקריות שחשוב לשים לב אליהן:

גיוון מקורות ההכנסה – גוגל מצליחה לצמוח לא רק מפרסום, אלא גם מתחומים משלימים כמו ענן, מנויים ושירותים.

העברת הדגש לשירותי תוכנה מבוססי מנוי (SaaS) – תחום שהוא רווחי יותר בטווח הארוך, עם לקוחות נאמנים יותר.

תשואה גבוהה מהשקעות צד – הסעיף “Other” מצביע על יכולת של החברה למנף את קופת המזומנים שלה להשקעות חכמות, בדגש על תחומי טכנולוגיה פיננסית, בריאות ותחבורה.

השוואה מול השנים הקודמות: ממה נובע השיפור החריג ברווח?

שיעור הרווח הנקי מתוך ההכנסות עומד ברבעון הזה על 38.4% – גבוה במיוחד. לשם השוואה, ברבעון הראשון של 2023 עמד שיעור הרווח על כ־28%, וברבעון המקביל של 2024 הוא היה 32%. המשמעות היא ששולי הרווח של גוגל הולכים ומשתפרים – גם תודות לאופטימיזציה בהוצאות וגם כתוצאה מהמעבר ממוצרים צרכניים (חינמיים) לשירותים מניבים.

הצמיחה בגוגל קלאוד למשל, אינה רק תוספת הכנסה – אלא מנוע רווח משמעותי, בזכות ביקושים גוברים בתחום ה־AI, שירותי דאטה, פלטפורמות ניהול ו־machine learning. לקוחות ארגוניים מתקדמים מחליפים פתרונות קודמים בשירותי ענן של גוגל, שמספקים גם גמישות וגם ביצועים.

סיכונים ואתגרים קדימה: בינה מלאכותית, רגולציה, ותחרות מוגברת

על אף התוצאות המרשימות, ישנם אתגרים שצפויים להשפיע על ביצועי החברה בהמשך השנה:

הוצאות R&D גבוהות נדרשות לשמירה על מובילות ב־AI – תחום בו גוגל מתמודדת מול יריבות כמו OpenAI, Meta ומיקרוסופט (Azure).

הגבלות רגולטוריות בתחום הפרסום והפרטיות – בעיקר באירופה וקליפורניה – עלולות לפגוע במודלים העסקיים מבוססי דאטה.

תחרות בענן – אמנם גוגל צומחת, אך AWS של אמזון ו־Azure של מיקרוסופט שולטות עדיין במרבית השוק.

כל אלו ידרשו מגוגל להמשיך ולייעל תהליכים, לחזק את מוצרי הדגל, ולשמר את יתרונה בחדשנות תוך שמירה על יעילות תפעולית.


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    ירידת משרות הטכנולוגיה בעמק הסיליקון – שינוי מגמה או שיא חדש במשבר?
    • JIA KITCH
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 2 mins

    ירידת משרות הטכנולוגיה בעמק הסיליקון – שינוי מגמה או שיא חדש במשבר? ירידת משרות הטכנולוגיה בעמק הסיליקון – שינוי מגמה או שיא חדש במשבר?

    קריסת התעסוקה במרכז ההייטק העולמי משרות ההייטק בעמק הסיליקון – הלב הפועם של תעשיית החדשנות העולמית – רושמות ירידות מדאיגות

    • לפני 2 mins
    • 5 דק’ קריאה

    קריסת התעסוקה במרכז ההייטק העולמי משרות ההייטק בעמק הסיליקון – הלב הפועם של תעשיית החדשנות העולמית – רושמות ירידות מדאיגות

    ארה”ב שוקלת לבטל את ההקלות לחברות שבבים מערביות הפועלות בסין – מה המשמעות עבור סמסונג, SK hynix ו-TSMC?
    • אור שושן
    • 8 דק’ קריאה
    • לפני 13 mins

    ארה”ב שוקלת לבטל את ההקלות לחברות שבבים מערביות הפועלות בסין – מה המשמעות עבור סמסונג, SK hynix ו-TSMC? ארה”ב שוקלת לבטל את ההקלות לחברות שבבים מערביות הפועלות בסין – מה המשמעות עבור סמסונג, SK hynix ו-TSMC?

    מהלך נוסף במאבק הטכנולוגי: וושינגטון מגבירה את הלחץ על שרשרת האספקה לשבבים ממשל טראמפ בוחן בימים אלו מהלך דרמטי נוסף

    • לפני 13 mins
    • 8 דק’ קריאה

    מהלך נוסף במאבק הטכנולוגי: וושינגטון מגבירה את הלחץ על שרשרת האספקה לשבבים ממשל טראמפ בוחן בימים אלו מהלך דרמטי נוסף

    השוואה בין Oscar ל-Centene ברבעון הראשון של 2025: שתי גישות שונות לשוק הבריאות
    • אור שושן
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 27 mins

    השוואה בין Oscar ל-Centene ברבעון הראשון של 2025: שתי גישות שונות לשוק הבריאות השוואה בין Oscar ל-Centene ברבעון הראשון של 2025: שתי גישות שונות לשוק הבריאות

    שוק שירותי הבריאות האמריקאי ממשיך לעבור שינויים מבניים, כאשר חברות טכנולוגיה רפואית נכנסות ומתחרות בענקיות ביטוח הבריאות המסורתיות. ההשוואה בין

    • לפני 27 mins
    • 7 דק’ קריאה

    שוק שירותי הבריאות האמריקאי ממשיך לעבור שינויים מבניים, כאשר חברות טכנולוגיה רפואית נכנסות ומתחרות בענקיות ביטוח הבריאות המסורתיות. ההשוואה בין

    טסלה מקימה תחנת סוללות בסין: צעד ענק לחטיבת האנרגיה של טסלה
    • אור שושן
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 44 mins

    טסלה מקימה תחנת סוללות בסין: צעד ענק לחטיבת האנרגיה של טסלה טסלה מקימה תחנת סוללות בסין: צעד ענק לחטיבת האנרגיה של טסלה

    מהלך אסטרטגי לשוק האנרגיה המתחדשת חברת טסלה (Tesla) ממשיכה להרחיב את פעילותה אל מעבר לעולם הרכב החשמלי, והפעם – לשוק

    • לפני 44 mins
    • 7 דק’ קריאה

    מהלך אסטרטגי לשוק האנרגיה המתחדשת חברת טסלה (Tesla) ממשיכה להרחיב את פעילותה אל מעבר לעולם הרכב החשמלי, והפעם – לשוק