חודש יולי היה חודש מפתיע, בו על אף המצב המדיני והפוליטי המעורער בישראל – המדדים בישראל השיגו תשואה גבוהה יותר מאלה בארה”ב, שכיכבו בשוק המוצרים עוקבי המדדים בחודשים האחרונים, ואילו במהלך חודש יולי הציגו תשואה מעורבת. הכוכב הגדול של ההשקעות עוקבות המדד, הוא כמובן מדד ה – S&P500 האמריקאי, עמד בתאריך ה – 30.7 על תשואה חודשית שלילית של 0.71%, וביום האחרון של יולי עבר לתשואה חיובית חודשית זניחה של כ – 0.4%. נכון לעת כתיבת שורות אלה, התשואה לשישה חודשים של מדד ה – S&P 500 עומדת על 8.1% ואילו התשואה של מדד תל אביב 125 עומדת על 6.03%, עם תשואה חיובית של 2.98% במהלך חודש יולי. 

השוק העולמי בשנים של לאחר מגיפת הקורונה מתאפיין בהחלט בהעלאות ריבית ואינפלציה גבוהה. מעניין לציין כי במהלך החודשיים האחרונים בחרו תשע מדינות בעולם לבצע הורדת ריבית, כולל מדינות בגוש האירו. בארה”ב הריבית עוד לא ירדה, ואין ספק שהשוק האמריקני מראה סימנים של חשש וחוסר יציבות לקראת הבחירות הצפויות בנובמבר השנה, וביחד עם זאת – המדינות שכבר החלו בתהליך של הפחתת ריבית מציינות סמן דרך לתחילת התהליך העולמי של החזרת הריבית לרמות המתקרבות לאלה של טרם ימי הקורונה – מה שאומר הפחתת הריביות על הלוואות (כולל הלוואות המשכנתא בחלק שלה הצמוד לריבית הפריים) ועוד כסף פנוי למשקי האב, כמו גם אטרקטיביות פוחתת לחיסכון הכספים באפיקים צמודי ריבית. 

בשורה התחתונה, לסיכום חודש יולי כמו גם לסיכום החודשים שלפניו, אסטרטגיית ההשקעה המומלצת על ידי מומחי הפיננסים של SKN תהיה לשמור את המבט לכיוון האופן, להשקיע לטווח ארוך, ולהעדיף השקעות סולידיות יותר שמתאימים לשוק בצמיחה נמוכה ונמנעים ממוצרים ספקולטיביים ורווחים מהירים. 

מה עשו מוצרי המדף המנוהלים ביולי 2024?

השאלה הנשאלת תמיד בסקירות הללו היא – מי הוא בית ההשקעות שידע לנצל את נתוני השוק בצורה המיטבית על מנת להשיג את התשואות הגבוהות ביותר במהלך חודש יולי. נחזור ונאמר, שדווקא בתקופות כאלה, של גרפים שעולים ויורדים, של חוסר יציבות עולמית ומקומית ושל מגמות הפכפכות אפילו במוצרים צמודי המדד – מוצרי ההשקעה נבחנים יותר לטווח ארוך ופחות על בסיס הביצועים שלהם במהלך חודש ספציפי. ביחד עם זאת בהחלט ניתן לומר כי בתי השקעות שידעו לייצר תמהילי השקעה מגוונים בין השקעות בארץ לבין כאלה בחו”ל, בין מוצרים ספקולטיביים לבין מוצרים סולידיים יותר, כמו למשל אגרות חוב (אג”ח) המספקת בתקופה הזו תשואות גבוהות מהרגיל, עם התשואה הגבוהה ביותר מאז שנת 2011 לאג”ח ממשלתיות ישראליות. 

כפי שאנחנו כבר יודעים, את תשואות תיקי ההשקעות המנוהלים בלתי אפשרי להשוות מפני שהתשואות של תיקים כאלה אסורים לפרסום, גם בפני לקוחות פרטיים, וביחד עם זאת ניתן ללמוד רבות אודות האסטרטגיה לבניית תמהיל השקעות ממוצרים מנוהלים של בתי ההשקעות כמו קרנות השתלמות, קופות גמל וקרנות הפנסיה. 

אם כן, יולי בשוק הקרנות היה גם הוא הפכפך, וכמו בביצועי המדדים הבין לאומיים, גם בביצועים הקרנות ראינו עליות שערים ביום האחרון של החודש, שאיפשרו לחלק מהמוצרים לסיים את החודש בירוק. התשואות הממוצעות של קרנות ההשתלמות במסלול הכללי עמדו על קצת יותר מ – 1%, ובמסלול המנייתי נרשמו תשואות דומות. בניגוד לחודשים קודמים, החודש השיגו תשואה יתרה דווקא הגופים שהשקיעו בשוק המקומי. זאת, על אף שבחודשים האחרונים ראינו נהירה של השקעות לכיוון המוצרים עוקבי המדד האמריקאיים, עם דגש על מדד ה – S&P 500 כאמור, ומרבית המוצרים המנוהלים מחזיקים תמהיל השקעות שמורכב משיעור פוחת של ניירות ערך מקומיים. 

חודש יולי מסתיים עם הובלה של הערוצים העוקבים אחר מדד ה – S&P 500 בבחינה שנתית, אולם העלייה הגבוהה של מדד זה (כ – 30% מאז אוקטובר 2023) עשויה להסתיים בנפילה, וחשוב לקחת זאת בחשבון.

איך מנהלים תיק השקעות חכם בימים הפכפכים כאלה?

יולי היה חודש מתעתע ללא כל ספק עבור מנהלי תיקי השקעות, ועל כן דווקא בחודשים כאלה, חשוב לנהל תיקי השקעות בסבלנות, באופן אקטיבי ועם מבט לטווחים הארוכים. לצד העדפה להשקעה במוצרים יציבים בעלי מכפיל רווח נמוך, חשוב לדעת – מתי כדאי להישאר, לספוג ירידות ולהמתין לתיקון, ומתי כדאי לשנות את תמהיל ההשקעות. לשם קבלת החלטות מורכבות ויקרות כאלה, כדאי שיהיה לכם מנהל השקעות מקצועי ומיודע שיטפל בהשקעות שלכם ויסייע למקסם רווחים, בעיקר בתקופות תנודתיות. 

אם אתם מתלבטים בנוגע למנהל המתאים עבור תיק ההשקעות שלכם – מומחי הפיננסים של SKN כאן עבורכם. נשמח לעזור לכם לבחור את מנהל ההשקעות המתאים לכם ביותר לתקופה כזו, עם התאמה מלאה להעדפות שלכם כמשקיעים והיכרות עמוקה ורבת שנים עם השוק. צרו עימנו קשר, ונשמח לספק לכם עוד פרטים!


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    Microsoft: הקאמבק המרשים של העשור – מענקית תוכנה לחוד החנית של הבינה המלאכותית והענן
    • שגיא חבסוב
    • 9 דק’ קריאה
    • לפני 9 mins

    Microsoft: הקאמבק המרשים של העשור – מענקית תוכנה לחוד החנית של הבינה המלאכותית והענן Microsoft: הקאמבק המרשים של העשור – מענקית תוכנה לחוד החנית של הבינה המלאכותית והענן

    חברת מיקרוסופט (Microsoft), שנחשבה לפני עשור לעיתים קרובות כענקית טכנולוגיה ותיקה ומעט איטית, עברה מהפך אסטרטגי מרשים תחת הנהגתו של

    • לפני 9 mins
    • 9 דק’ קריאה

    חברת מיקרוסופט (Microsoft), שנחשבה לפני עשור לעיתים קרובות כענקית טכנולוגיה ותיקה ומעט איטית, עברה מהפך אסטרטגי מרשים תחת הנהגתו של

    שווקי אסיה נפתחים במגמה מעורבת ביום שישי, על רקע חולשת מטבעות וחוסר ודאות גלובלי
    • אור שושן
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 60 mins

    שווקי אסיה נפתחים במגמה מעורבת ביום שישי, על רקע חולשת מטבעות וחוסר ודאות גלובלי שווקי אסיה נפתחים במגמה מעורבת ביום שישי, על רקע חולשת מטבעות וחוסר ודאות גלובלי

    שווקי המניות באסיה מציגים מגמות שונות כשהמשקיעים מתמודדים עם אינדיקטורים כלכליים שווקי המניות באסיה נפתחו ביום שישי במגמה מעורבת, המשקפת

    • לפני 60 mins
    • 6 דק’ קריאה

    שווקי המניות באסיה מציגים מגמות שונות כשהמשקיעים מתמודדים עם אינדיקטורים כלכליים שווקי המניות באסיה נפתחו ביום שישי במגמה מעורבת, המשקפת

    Amazon: מענקית המסחר האלקטרוני לספקית הענן המובילה – ניתוח עשור של התרחבות ודומיננטיות
    • רוני מור
    • 9 דק’ קריאה
    • לפני 1 שעה

    Amazon: מענקית המסחר האלקטרוני לספקית הענן המובילה – ניתוח עשור של התרחבות ודומיננטיות Amazon: מענקית המסחר האלקטרוני לספקית הענן המובילה – ניתוח עשור של התרחבות ודומיננטיות

    חברת אמזון (Amazon), שהחלה את דרכה כחנות ספרים מקוונת, התפתחה בעשורים האחרונים לאימפריה עסקית רב-גונית, וכוח אדיר בעולם הכלכלה הדיגיטלית.

    • לפני 1 שעה
    • 9 דק’ קריאה

    חברת אמזון (Amazon), שהחלה את דרכה כחנות ספרים מקוונת, התפתחה בעשורים האחרונים לאימפריה עסקית רב-גונית, וכוח אדיר בעולם הכלכלה הדיגיטלית.

    Meta (לשעבר פייסבוק): מעידן הרשתות החברתיות אל חזון המטא-וורס – בין דומיננטיות פרסומית לאתגרים תדמיתיים וטכנולוגיים
    • אור שושן
    • 9 דק’ קריאה
    • לפני 2 שעה

    Meta (לשעבר פייסבוק): מעידן הרשתות החברתיות אל חזון המטא-וורס – בין דומיננטיות פרסומית לאתגרים תדמיתיים וטכנולוגיים Meta (לשעבר פייסבוק): מעידן הרשתות החברתיות אל חזון המטא-וורס – בין דומיננטיות פרסומית לאתגרים תדמיתיים וטכנולוגיים

    חברת מטא (Meta Platforms Inc.), הידועה עד לא מזמן כפייסבוק, מייצגת את אחד מסיפורי ההצלחה המסחררים והמורכבים ביותר בעולם הטכנולוגיה

    • לפני 2 שעה
    • 9 דק’ קריאה

    חברת מטא (Meta Platforms Inc.), הידועה עד לא מזמן כפייסבוק, מייצגת את אחד מסיפורי ההצלחה המסחררים והמורכבים ביותר בעולם הטכנולוגיה