נייקי – אלת המזל והשקעות כריצת מרתון

נייקי

נייקי: הכול התחיל מעבודה במסגרת הלימודים

נייקי נחשבת לאחד מהמותגים החזקים ביותר בעולם, ולא בכדי. החברה השכילה למנף את פעילותיה לצורך יצירת מנועי צמיחה שהפכו אותה לכוח משמעותי בענף ההנעלה אך גם לשם נרדף להצלחה. כיצד מצליחה נייקי להתמודד עם התחרות ואף להניב רווח עצום למשקיעים? להלן סקירה בנושא.

נייקי היא ללא ספק אחת מהחברות המובילות בעולם בכל הקשור לתהליכי מיתוג ושיווק. למעשה, ביחס לחברות ספורט נייקי הצליחה בהצלחה יתרה לבצע חדירה לשווקים גלובליים באופן שהפך אותה מחברה שמתמחה בשיווק של נעליים כמו גם בגדים ספורטיביים וציוד ספורט לחברה שמתמחה בהכתבה של טרנדים בכל הקשור לאורח חיים בריא. ההצלחה של נייקי התחילה לפני יותר מ 50 שנה, בשנת 1962. פיל נייט היה סטודנט שרץ למרחקים ארוכים, במסגרת נבחרת האתלטיקה. במסגרת הלימודים הוא כתב עבודה שנועדה לבחון האם חברות ספורט יפניות יכולות לנצח את חברות הנעליים הגרמניות פומה ואדידס, ולאחר שהשקיע זמן במחקר גילה כי מדובר בשוק בעל פוטנציאל אדיר, אותו הוא בעצמו יכול לנצל. בעקבות כך, עלה על מטוס ליפן ללא שום קשרים או ניסיון ומצא חברה קטנה בשם Onitsuka Tiger שנחשב עד היום לאחד הדגמים הקלאסיים והמבוקשים ביותר של החברה, ובנחישות רבה והרבה כוח שכנוע הצליח לקבל רישיון להפצת הנעליים בארה"ב. לאחר כשנה, קיבל פיל את משלוח הנעליים הראשון ומאז – היסטוריה. בשנה הראשונה הצליח פיל להכניס לקופת החברה 8,000 דולר, אולם לאחר מספר שנים ולאחר שורה של שיפורים הצליחו בחברה לפתח את דגם Cortez שהפך להצלחה מסחררת בקרב ספורטאים בשל החלפה של הרפידות לקלות ואורטופדיות כמו גם חומרים קלים.

אימפריית הנעלה, הלבשה וציוד ספורט

בשנת 1968 זכתה החברה לחשיפה אדירה בזכות הספורטאים שנעלו את הדגם באולימפיאדה, ומאז קצב הייצור התגבר עד לכדי מצב שבו הספק היפני לא הצליח לעמוד בביקוש. בהתאם לכך החליט פיל לקחת סיכון ולפתח מותג עצמאי משלו בשם נייק על שם אלת המזל ביוון. אין ספק שהמזל עמד לצדו, וזאת בשל הפיכתה של נייקי לאימפריה בתחום ההנעלה, הלבשה וציוד ספורט וסמל סטטוס נחשק מאוד לא רק בקרב ספורטאיים מקצועיים אלא גם בעבור המגזר הפרטי. בשנת 1980 הונפקה החברה לראשונה בבורסה ומאז ועד היום הצליחה להניב למשקיעים תשואות בגובה עשרות אחוזים, לא מעט בזכות החלטות מושכלות בדמות התרחבות גלובלית מחוץ לארה"ב. המנייה של נייק נחשבת למניית זהב לא מעט בזכות הכניסה היוקרתית של החברה למדד הבלו צ'יפ היוקרתי בשנת 2013, כאשר נכון להיום קרוב ל 130 מיליארד דולר. בשנת 2020 דיווחה החברה על הכנסות של 1.25 מיליארד דולר, לא מעט בזכות הזינוק במספר הרכישות שהתבצעו אונליין בזמן תקופת הקורונה ולא עצרו את החברה מלהמשיך לכבוש את הפסגה.

מנועי צמיחה, אך גם אתרים מהמזרח

נייקי היא לא רק חברת הלבשה והנעלה אלא מנוע משמעותי בכל הקשור לצרכנות. החברה נהנית ממוניטין חיובי, לא מעט בזכות הסכמים אסטרטגיים עם מובילי דעת קהל כמו מייקל ג'ורדן, עמו היא חתמה על הסכם בשווי של 100 מיליון דולר ואשר הזניק את המנייה שלה. נוסף לכך, נייקי מתמחה במיתוג של חנויות קונספט המתבצעות במכירה ישירה אל מול הצרכן, ובהתאם לכך היא מצליחה למנף את העלייה המואצת במכירות שמתבצעים באופן ישיר מהחברה לצרכן ללא תיווך, כולל בפלטפורמות הדיגיטליות שלה. נייקי משקיעה מיליונים בפיתוח של חווית משתמש טובה יותר אך גם בהקמה של חנויות קונספט שנועדו להתמודד עם התחרות העזה מצד מתחרותיה במזרח, די אירוני לאור העובדה כי החברה התחילה את דרכה דווקא ביפן.

לבדיקה , השוואה וניתוח בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי להשקיע בתחום כזה או אחר

להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן