מהן תנועות השוק המרכזיות ב-18.10.2024

מבוא

שלום לכולם. היום, אנו צוללים לתנועות השוק והנתונים הכלכליים נכון ל-18 באוקטובר 2024, תוך התמקדות בנתוני המסחר מ-17 באוקטובר 2024. נסקור מדדים שונים ברחבי אמריקה, אירופה ואסיה, ונספק תמונה של ביצועיהם. בנוסף, נבחן סחורות מרכזיות, מטבעות ומספר מניות בולטות שהיו במגמה. מטרתנו היא לתת לכם סקירה מקיפה של השווקים הגלובליים ומה אתם יכולים לצפות ככל שנתקדם היום. נתחיל בסיכום מגמות השוק העיקריות מאתמול ולאחר מכן נתעמק בפרטים של כל אזור.

מה קרה בשווקים האמריקאים?

ב-17.10.2024, תנועות השוק באמריקה היו מעורבות יחסית במדדים המרכזיים. מדד ה-S&P 500 נסגר על 5,841.47, ירידה קלה של 0.02%. ירידה שולית זו מצביעה על תקופה של התייצבות, ככל הנראה מושפעת מזהירות המשקיעים לקראת פרסום נתונים כלכליים צפויים. מדד הדאו ג’ונס (Dow 30) הציג ביצועים טובים יותר, עם עלייה של 0.37% ונעילה על 43,239.05. עלייה זו הונעה על ידי רווחים במגזרים מרכזיים כמו שירותים פיננסיים ותעשייה, שנהנו מדוחות רווח חיוביים.

מדד הנאסדק קומפוזיט רשם עלייה מינימלית של 0.04%, וסיים את היום על 18,373.61. מניות הטכנולוגיה, הדומיננטיות בנאסדק, הראו חוסן למרות אי הוודאות הכללית בשוק. עם זאת, מדד ראסל 2000, העוקב אחר חברות קטנות יותר, ירד ב-0.25% ל-2,280.85. ירידה זו מרמזת כי חברות קטנות יותר חשות יותר לחץ מהסביבה הכלכלית הנוכחית בהשוואה לעמיתותיהן הגדולות.

התנודתיות, כפי שנמדדה על ידי מדד ה-VIX, נותרה ללא שינוי על 19.11, מה שמצביע על כך שמשתתפי השוק אינם צופים תנודות משמעותיות בטווח הקצר. היציבות ב-VIX מרמזת על רמה מסוימת של שאננות או ביטחון בקרב משקיעים לגבי התחזית הכלכלית הקרובה.

בדרום אמריקה, מדד הבורסה הברזילאי IBOVESPA חווה ירידה חדה יותר, של 0.73%, ונסגר על 130,793.41. ירידה זו מיוחסת לחששות כלכליים וחוסר ודאות פוליטית באזור. לעומת זאת, מדד S&P/TSX Composite הקנדי עלה ב-0.53% ל-24,690.48, הודות לחוזק במגזרי האנרגיה וחומרי הגלם, שהם מרכיבים משמעותיים בכלכלה הקנדית.

מדד הדולר האמריקאי, המודד את עוצמת הדולר מול סל של מטבעות אחרים, ירד מעט ב-0.18% ל-103.64. ירידה זו משקפת תנועות רחבות יותר בשוקי המט”ח, שעשויות להיות מושפעות מהערותיו האחרונות של הבנק הפדרלי ונתונים כלכליים המצביעים על קצב איטי יותר של העלאות ריבית עתידיות.

בסך הכל, שוקי אמריקה הציגו תערובת של עליות וירידות, המשקפות אותות כלכליים מגוונים ודינמיקה ספציפית למגזרים.

כיצד ביצעו השווקים האירופיים?

אתמול, השווקים האירופיים הציגו תמונה מעורבת, המשקפת את הסנטימנט המגוון בקרב המשקיעים ברחבי היבשת. מדד FTSE 100 ירד ב-0.36%, ונסגר על 8,355.30 נקודות. ירידה זו הושפעה בעיקר מירידות במגזרי האנרגיה והפיננסים. למרות הירידה הכללית, היו גם נקודות אור, במיוחד במגזר מוצרי הצריכה, אשר ריכך במידת מה את הנפילה.

בצרפת, מדד CAC 40 נותר ללא שינוי, וסיים את היום על 7,583.94 נקודות. חוסר התנועה מעיד על גישה זהירה בקרב המשקיעים, ככל הנראה בהשפעת אי הוודאות הכלכלית המתמשכת ודוחות רווח מעורבים של חברות. במקביל, מדד DAX הגרמני גם הוא לא רשם שינוי, ונשאר יציב על 19,583.85 נקודות. יציבות זו מרמזת על כך שהשוק ממתין לנתונים כלכליים או איתותי מדיניות ברורים יותר לפני ביצוע מהלכים משמעותיים.

מדד Euronext 100 הרחב יותר רשם עלייה קלה של 0.06%, ונסגר על 1,486.89 נקודות. עלייה קלה זו מדגישה חוסן מסוים בשוק, אולי הודות לביצועים חיוביים במגזרים מסוימים כמו טכנולוגיה ובריאות. מדד ESTX 50 PR. EUR, העוקב אחר ביצועי מניות ה”בלו צ’יפ” בגוש האירו, טיפס ב-0.13% והגיע ל-4,953.65 נקודות. עלייה זו נתמכה על ידי ביצועים חזקים של חברות תעשייה וצריכה גדולות.

מדד MSCI Europe, הכולל מגוון רחב יותר של מניות אירופאיות, עלה ב-0.09%, ונסגר על 2,165.77 נקודות. עלייה צנועה זו מצביעה על אופטימיות זהירה בקרב המשקיעים, אשר מאזנים בין חששות לגבי אינפלציה וצמיחה כלכלית לבין הזדמנויות פוטנציאליות במניות בעלות ערך נמוך.

תנועות המטבע הוסיפו רובד נוסף של מורכבות לביצועי השוק האירופי. מדד האירו ירד ב-0.30%, ונסגר על 108.31, דבר שעשוי להשפיע לטובה על חברות המכוונות לייצוא. מנגד, מדד הלירה שטרלינג עלה ב-0.17% ל-130.11, המשקף לירה חזקה מעט שעשויה להשפיע על תאגידים רב-לאומיים.

לסיכום, השווקים האירופיים הציגו ביצועים מגוונים אתמול, כאשר חלק מהמדדים הראו יציבות או עליות קלות בעוד שאחרים ירדו מעט. נראה כי המשקיעים אימצו גישת “המתן וראה”, תוך איזון בין אופטימיות זהירה לצורך באיתותים כלכליים ברורים יותר.

מה היו התנועות המרכזיות בשווקים האסייתיים?

בשוקים האסייתיים, ראינו תנועות משמעותיות במדדים השונים, המשקפות שילוב של סנטימנט המשקיעים וגורמים כלכליים אזוריים. מדד SSE Composite בסין רשם עלייה ניכרת, ונסגר על 3,261.56, עליה של 2.91%. עלייה זו נבעה מאופטימיות לגבי מדיניות הממשלה שמטרתה לעודד את הכלכלה ולהביא להתאוששות. נראה כי המשקיעים מגיבים בחיוב לנתונים הכלכליים האחרונים מסין, המצביעים על התייצבות במגזרים מרכזיים כמו ייצור ושירותים.

מדד הנג סנג בהונג קונג שיקף מגמה חיובית זו, וטיפס ב-2.90% ל-20,662.37. צמיחה זו מיוחסת בעיקר להתאוששות במניות הטכנולוגיה ולזרימה מתמשכת של השקעות זרות, המעידה על אמון בסיכויי הצמיחה הכלכלית של האזור. בנוסף, ההקלה של לחצים רגולטוריים מסוימים על חברות טכנולוגיה חיזקה את סנטימנט השוק, מה שהוביל לזינוק במחירי המניות.

גם מדד ניקיי 225 ביפן רשם עלייה צנועה, וסיים את היום על 38,981.75, עלייה של 0.18%. ביצועי השוק היפני נתמכו על ידי דוחות רווח חזקים של תאגידים גדולים וין חלש יותר, המיטיב עם היצואנים. עם זאת, הצמיחה הכוללת התמתנה בגלל חששות לגבי אי-ודאות כלכלית עולמית והשפעות פוטנציאליות על הדינמיקה של הסחר ביפן.

לעומת זאת, מדד KOSPI Composite בדרום קוריאה ירד ב-0.59%, ונסגר על 2,593.82. ירידה זו הושפעה ממתחים גיאופוליטיים באזור ומהתנהגות זהירה של משקיעים על רקע תנודתיות בשוק העולמי. למרות הירידה, מגזרים מסוימים כמו טכנולוגיה ורכב הראו חוסן, המשקף חוזקות בסיסיות בכלכלת דרום קוריאה.

מדד S&P/ASX 200 באוסטרליה חווה ירידה של 0.87%, וסיים על 8,283.20. השוק האוסטרלי הושפע מירידות במגזרי הכרייה והפיננסים. חששות לגבי האטה בביקוש לסחורות והעלאות ריבית פוטנציאליות על ידי הבנק המרכזי של אוסטרליה תרמו לסנטימנט השלילי.

בסך הכל, השווקים האסייתיים הציגו ביצועים מעורבים, עם עליות בולטות בסין ובהונג קונג לעומת ירידות בדרום קוריאה ובאוסטרליה. משקיעים באזור מנווטים בנוף מורכב של מדיניות כלכלית, רווחי חברות וגורמים גיאופוליטיים, אשר ממשיכים לעצב את תנועות השוק.

כיצד התפקדו הסחורות והמטבעות?

בשוק הסחורות, ראינו כמה תנודות מעניינות אתמול. מחירי הנפט הגולמי עלו ב-0.38%, ונסגרו על 70.94 דולר לחבית. עלייה קלה זו מצביעה על ביקוש יציב למרות חוסר הוודאות הכלכלית העולמית. גם נפט מסוג ברנט ראה עלייה צנועה, וסיים את היום במחיר של 74.71 דולר לחבית, עלייה של 0.35%.

זהב, הנחשב לעתים קרובות למקלט בטוח בתקופות של תנודתיות בשוק, חווה עלייה ניכרת. הוא נסגר על 2,721.80 דולר לאונקיה, עלייה של 0.53%. גם כסף הלך בעקבותיו, וטיפס ב-1.26% ונסגר על 32.175 דולר לאונקיה. העלייה במתכות יקרות מצביעה על כך שמשקיעים עדיין זהירים, ואולי מגדרים את עצמם מפני תנודות שוק פוטנציאליות. מחירי הנחושת רשמו גם הם עלייה משמעותית, כאשר חוזים לדצמבר עלו ב-1.66% ל-4.3970 דולר לפאונד. עלייה זו עשויה להיות קשורה לחששות בנוגע לשרשרת האספקה וביקוש תעשייתי.

בשוק המטבעות, מדד הדולר האמריקאי ירד מעט ב-0.18% ל-103.64, מה שמשקף היחלשות קלה של הדולר מול סל של מטבעות מרכזיים אחרים. צמד האירו/דולר ראה עלייה קטנה, ונסגר על 1.0838, עלייה של 0.0785%. תנועה זו מצביעה על התאוששות קלה של האירו מול הדולר, אולי בשל נתונים כלכליים אחרונים מגוש האירו.

צמד הדולר/ין ירד ב-0.0759%, ונסגר על 150.0430, מה שמצביע על התחזקות הין. מצד שני, צמד הדולר/ליש”ט ירד ב-0.3721%, וסיים את היום על 0.7656, מה שמצביע על התחזקות הליש”ט. גם הדולר האוסטרלי רשם עליות מול הדולר, כאשר צמד הדולר/דולר אוסטרלי ירד ב-0.2411% ונסגר על 1.4892. בינתיים, צמד הדולר/דולר קנדי ראה עלייה קלה של 0.0225%, ונסגר על 1.3796, מה שמצביע על התחזקות קלה של הדולר הקנדי.

בסך הכל, שוקי הסחורות והמטבעות שיקפו שילוב של אופטימיות זהירה ומיקום אסטרטגי של משקיעים. התנודות במחירי המתכות היקרות והנפט הגולמי מצביעות על חששות מתמשכים לגבי תנודתיות השוק והיציבות הכלכלית. בו בזמן, תנודות המטבעים הדגישו את יחסי הגומלין הדינמיים בין אינדיקטורים כלכליים גלובליים לתחושות המשקיעים. מגמות אלו יהיו חשובות למעקב ככל שנתקדם, במיוחד בהבנת האופן שבו מדיניות כלכלית ואירועים גלובליים יעצבו את התנהגות השוק.

מהן תחזיות השוק להיום?

היום, אנו צופים ביצועים מעורבים בשווקים הגלובליים. בארצות הברית, התנודות הקלות במדדים כמו S&P 500 ונאסד”ק מצביעות על אופטימיות זהירה בקרב המשקיעים. השווקים האירופיים, עם עליות קלות ב-CAC 40 וב-DAX, מצביעים על יציבות אך ללא מומנטום משמעותי כלפי מעלה. השווקים האסייתיים, ובמיוחד העליות המשמעותיות במדד SSE Composite וב-Hang Seng, משקפות סנטימנט חיובי המונע על ידי גורמים מקומיים.

סחורות מראות עליות מתונות, כאשר מחירי הנפט הגולמי והזהב עולים מעט, דבר המצביע על ביקוש יציב. תנועות במטבעות, כמו עליית הערך הקלה של האירו וירידת הערך של הין היפני, מצביעות על התאמות מתמשכות בתגובה למדיניות כלכלית.

בסך הכל, אנו צופים שפעילות השוק היום תושפע מדוחות כלכליים ופרסומי רווחי חברות צפויים. על המשקיעים להישאר קשובים לכל התפתחות גיאופוליטית והודעות של בנקים מרכזיים שעשויות להשפיע על סנטימנט השוק.


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    מה הופך את TSMC למובילה בייצור מוליכים למחצה
    • אור שושן
    • 18 דק’ קריאה
    • לפני 2 שעה

    מה הופך את TSMC למובילה בייצור מוליכים למחצה מה הופך את TSMC למובילה בייצור מוליכים למחצה

    מה הופך את TSMC למובילה בייצור מוליכים למחצה מבוא: מי זאת TSMC? חברת Taiwan Semiconductor Manufacturing Company Limited (TSMC) היא

    • לפני 2 שעה
    • 18 דק’ קריאה

    מה הופך את TSMC למובילה בייצור מוליכים למחצה מבוא: מי זאת TSMC? חברת Taiwan Semiconductor Manufacturing Company Limited (TSMC) היא

    שפעת הירידה במדד המחירים לצרכן (16.10) מעבר לצפוי על ציפיות האינפלציה בבריטניה
    • אור שושן
    • 4 דק’ קריאה
    • לפני 20 שעה

    שפעת הירידה במדד המחירים לצרכן (16.10) מעבר לצפוי על ציפיות האינפלציה בבריטניה שפעת הירידה במדד המחירים לצרכן (16.10) מעבר לצפוי על ציפיות האינפלציה בבריטניה

    שפעת הירידה במדד המחירים לצרכן (16.10) מעבר לצפוי על ציפיות האינפלציה בבריטניה בפרסום האחרון של מדד המחירים לצרכן (CPI) בבריטניה,

    • לפני 20 שעה
    • 4 דק’ קריאה

    שפעת הירידה במדד המחירים לצרכן (16.10) מעבר לצפוי על ציפיות האינפלציה בבריטניה בפרסום האחרון של מדד המחירים לצרכן (CPI) בבריטניה,

    מהו חשבון נוסטרו וכיצד הוא פועל
    • אור שושן
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 22 שעה

    מהו חשבון נוסטרו וכיצד הוא פועל מהו חשבון נוסטרו וכיצד הוא פועל

    מהו חשבון נוסטרו וכיצד הוא פועל מהו חשבון נוסטרו? חשבון נוסטרו הוא חשבון פנימי שמשמש גוף, כמו בית השקעות, לניהול

    • לפני 22 שעה
    • 7 דק’ קריאה

    מהו חשבון נוסטרו וכיצד הוא פועל מהו חשבון נוסטרו? חשבון נוסטרו הוא חשבון פנימי שמשמש גוף, כמו בית השקעות, לניהול

    איזה תפקיד ממלא עושה שוק בשוק המניות?
    • אור שושן
    • 8 דק’ קריאה
    • לפני 22 שעה

    איזה תפקיד ממלא עושה שוק בשוק המניות? איזה תפקיד ממלא עושה שוק בשוק המניות?

    איזה תפקיד ממלא עושה שוק בשוק המניות? מהו עושה שוק MAKER MARKET? עושה שוק הוא שחקן מרכזי בבורסה לניירות ערך.

    • לפני 22 שעה
    • 8 דק’ קריאה

    איזה תפקיד ממלא עושה שוק בשוק המניות? מהו עושה שוק MAKER MARKET? עושה שוק הוא שחקן מרכזי בבורסה לניירות ערך.