Abercrombie & Fitch Co. (NYSE: ANF), קמעונאית האופנה האמריקאית הידועה, פתחה את שנת 2025 בתוצאות מרשימות לרבעון הראשון. הדוחות שפורסמו ב־28 במאי מצביעים על שיא במכירות, שיפור ביעילות תפעולית, והמשך מיקוד באסטרטגיה דיגיטלית ואומניצ’אנלית. במקביל, נמשכת מגמת ההשקעה בחדשנות מוצרית, הרחבת חנויות ומיקוד בלקוחות הדור הבא. מאמר זה מציג ניתוח מקצועי של הביצועים הפיננסיים, ההבדלים בין מותגי החברה, והתחזית להמשך השנה.
תוצאות כמותיות לרבעון הראשון
החברה רשמה מכירות שיא בגובה של 1.1 מיליארד דולר – עלייה של 8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. העלייה הובלה על ידי מותגי Hollister, שצמחו ב־22%, בעוד מכירות מותגי Abercrombie ירדו ב־4%, על רקע בסיס השוואה גבוה במיוחד של 2024 (31% גידול).
פילוח אזורי מגלה כי באמריקות נרשמה עלייה של 7%, באירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA) נרשמה קפיצה של 12%, ואילו באסיה־פסיפיק (APAC) עלייה מתונה של 5%. המכירות בחנויות ובערוצים הדיגיטליים יחדיו הובילו לעלייה של 4% במכירות החזויות (comparable sales) על בסיס מטבע קבוע. למרות התחזקות הדולר, השפעות מטבע נוטרלו דרך חישוב מותאם.
ניתוח ביצועים ומרווחים
על אף הירידה ברווח הנקי מ־113.9 מיליון דולר אשתקד ל־80.4 מיליון דולר השנה – הרווח למניה עמד על 1.59 דולר, גבוה מהציפיות המוקדמות של 1.25–1.45 דולר. המרווח התפעולי הסתכם ב־9.3%, נמוך מהרבעון המקביל (12.7%) אך עדיין מעל לתחזית.
הוצאות המכירה נותרו יציבות יחסית, בעוד ההוצאות הכלליות והניהוליות דווקא ירדו ל־15.9% מהמכירות (לעומת 18.6% אשתקד). החברה ממשיכה להציג גמישות תפעולית ויכולת להתייעל גם בסביבת אינפלציה ולחץ על עלויות חומרי הגלם. שיפור ברווחיות הגולמית נובע גם מירידה בעלויות הובלה וחומרי גלם. בנוסף, היא נהנית מהשפעה חיובית של ניהול מלאים ממוקד והפחתת הנחות על מוצרים מסוימים.
שווי, נזילות ומבנה מאזני
יתרות המזומנים של החברה הסתכמו ב־511 מיליון דולר, ירידה לעומת 773 מיליון דולר בסוף הרבעון הקודם. עיקר הירידה נבע מהמשך רכישה עצמית של מניות בהיקף של 200 מיליון דולר, המהווים כ־5% מהמניות שהיו בידי הציבור בתחילת השנה. נכון לסוף הרבעון, לחברה נותרו זמינות נזילה כוללת של כ־940 מיליון דולר, ללא חוב ארוך טווח. עוד מציינת החברה כי נותרה לה מסגרת אשראי בלתי מנוצלת של כ־429 מיליון דולר.
היקף המלאים עלה ל־542 מיליון דולר – גידול של 21% משנה קודמת – אך עיקרו מיוחס לעלייה בכמויות ובתמהיל מוצרים יקרים יותר, ולא לגידול לא מבוקר. כמו כן, החברה מציינת שיפור בבקרת המלאי והתאמה מהירה לדרישות שוק משתנות. בהקשר זה, מדגישה החברה את השימוש הגובר בניתוח נתונים בזמן אמת לצורך קבלת החלטות תפעוליות.
אסטרטגיה והמשך מגמות
Abercrombie & Fitch פועלת לפי תוכנית “Always Forward” המבוססת על שלושה עקרונות: צמיחה גלובלית מותגית, טרנספורמציה דיגיטלית רחבת היקף, ומשמעת פיננסית. החברה מתמקדת בהשקעה במותגים, בהרחבת פעילות באזורים מתפתחים, ובשיפור חוויית הלקוח – הן אונליין והן בסניפים הפיזיים. התוכנית כוללת גם שימוש גובר במודלים אנליטיים לזיהוי מגמות רכישה ושיפור האסטרטגיה הפרסונלית.
החברה משקיעה ביכולות לוגיסטיות, מערכות ERP חדשות ומערך נאמנות לקוחות משופר, כחלק ממאמץ כולל להעצמת חוויית הקנייה. כמו כן, תועלות מהשקעות קודמות בשיווק מבוסס משפיענים ובמכירה חברתית דרך פלטפורמות כמו טיקטוק ואינסטגרם החלו להתממש ברבעון זה.
בנוסף, החברה מתכננת להיכנס לשווקים חדשים באמצעות מודלים של זכיינות, סיטונאות והסכמי רישוי, תוך ניצול פלטפורמות דיגיטליות אזוריות. בכך היא מרחיבה את נוכחותה במדינות אסיה, המזרח התיכון ואפריקה – ומגבירה את הרלוונטיות המקומית של המותגים השונים. השקעה זו מגובה גם בהתרחבות תשתיתית, הכוללת פתיחת מרכזים לוגיסטיים חדשים והרחבת יכולות אספקה אחרונה.
חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה כולל גם מדיניות סביבתית ואחריות תאגידית. החברה מדווחת על צעדים להפחתת טביעת הרגל הפחמנית, שימוש בחומרי גלם ממוחזרים, והגברת השקיפות בתהליכי הייצור. יוזמות אלה מבטאות את התחייבותה להוביל שינוי חיובי בענף האופנה.
סיכום ומבט קדימה
הרבעון הראשון של 2025 ממשיך את מגמת ההתרחבות של Abercrombie & Fitch, תוך שימור רווחיות גבוהה ויכולת הסתגלות לתנאי שוק משתנים. למרות האטה מסוימת ברווחיות לעומת שנה קודמת, החברה משדרת עוצמה כלכלית, מיקוד אסטרטגי, ונכונות להשקיע בהמשך צמיחה. החברה גם הדגישה מחויבות לחדשנות, לקיימות תפעולית ולצמיחה דיגיטלית גלובלית.
תחזית החברה לשנה כולה צופה צמיחה של 3%–6% במכירות, רווח תפעולי של 12.5%–13.5%, ורווח למניה בטווח של 9.50–10.50 דולר. בנוסף, היא צפויה להוציא 200 מיליון דולר כהשקעה הונית, ולבצע רכישות חוזרות בהיקף כולל של 400 מיליון דולר. החברה מדווחת גם על תוכנית לשיפוץ כ־40 סניפים קיימים ופתיחת כ־60 חנויות חדשות – מהלך המחזק את נוכחותה ברמה הגלובלית. בסיכומו של דבר, Abercrombie & Fitch Co. ממשיכה למצב את עצמה כחברה חדשנית, ממוקדת צמיחה ורווחיות, בעלת גמישות אסטרטגית גבוהה ויכולת מוכחת להתמודד עם תנאים מאתגרים. רבעון זה מהווה נדבך משמעותי בשאיפתה להוביל את תחום האופנה הדיגיטלית גם בשנים הקרובות.
להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות
השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם
* אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.
- רוני מור
- •
- 7 דק’ קריאה
- •
- לפני 17 mins
עתיד הרווחיות בתוכנה: המעבר מ־SaaS לסוכנים מבוססי AI
קפיצת מדרגה: איך שוק התוכנה משנה כיוון לקראת העשור הבא מודל ה־SaaS (תוכנה כשירות) היה בעשור האחרון אבן יסוד בעולם
- לפני 17 mins
- •
- 7 דק’ קריאה
קפיצת מדרגה: איך שוק התוכנה משנה כיוון לקראת העשור הבא מודל ה־SaaS (תוכנה כשירות) היה בעשור האחרון אבן יסוד בעולם
- אור שושן
- •
- 6 דק’ קריאה
- •
- לפני 1 שעה
שווקי אסיה מעורבים ביום שלישי, 22 ביולי: סין ודרום קוריאה מובילות בעליות בעוד יפן ואוסטרליה נחלשות
תחושת המשקיעים מפוצלת כשהמדדים האזוריים נפתחים במגמה מעורבת שווקי המניות באסיה הציגו ביצועים מעורבים ביום שלישי, 22 ביולי, כאשר המשקיעים
- לפני 1 שעה
- •
- 6 דק’ קריאה
תחושת המשקיעים מפוצלת כשהמדדים האזוריים נפתחים במגמה מעורבת שווקי המניות באסיה הציגו ביצועים מעורבים ביום שלישי, 22 ביולי, כאשר המשקיעים
- שגיא חבסוב
- •
- 9 דק’ קריאה
- •
- לפני 2 שעה
דוח רבעוני חיובי למרות ההפסד: התוכנית של קליבלנד-קליפס עובדת
הפסדים כבדים, אך שיפור משמעותי לעומת הרבעון הקודם חברת קליבלנד-קליפס (Cleveland-Cliffs), יצרנית פלדה מובילה בצפון אמריקה המתמקדת במוצרי פח בעלי
- לפני 2 שעה
- •
- 9 דק’ קריאה
הפסדים כבדים, אך שיפור משמעותי לעומת הרבעון הקודם חברת קליבלנד-קליפס (Cleveland-Cliffs), יצרנית פלדה מובילה בצפון אמריקה המתמקדת במוצרי פח בעלי
- רוני מור
- •
- 6 דק’ קריאה
- •
- לפני 2 שעה
רופר טכנולוג’יז מציגה תוצאות שיא לרבעון השני ורוכשת את Subsplash תמורת 800 מיליון דולר
גידול בהכנסות, שיפור בתזרים והתמקדות בבינה מלאכותית: כך ממשיכה Roper לבסס את מעמדה בשוק התוכנה האנכי חברת Roper Technologies, הנסחרת
- לפני 2 שעה
- •
- 6 דק’ קריאה
גידול בהכנסות, שיפור בתזרים והתמקדות בבינה מלאכותית: כך ממשיכה Roper לבסס את מעמדה בשוק התוכנה האנכי חברת Roper Technologies, הנסחרת