חודש יוני הסתיים ואיתו הסתיימה מחצית השנה הראשונה של שנת 2024 – וזה הזמן לסכם חצי שנה של תשואות חיוביות גבוהות – בעיקר בזכות השקעות בחו”ל, בשעה שבמהלך יוני המדדים הבולטים של ישראל דווקא נצבעו אדום. 

גם בחודש יוני משקיעים מגלים כי ההבדל בין תיק השקעות רווחי לתיק השקעות מדשדש – או אפילו מפסיד – הוא בניהול יעיל ואקטיבי. מי שהשכילו במהלך החודשים התנודתיים של מחצית שנת 2024 הראשונה להתאים את תמהיל ההשקעות לשינויים בשוק, הרוויחו תשואות גבוהות: מדד ה – S&P 500 האמריקאי, שהפך בחודשים האחרונים לסמן העליון של תשואות בהשקעות בשוק ההון, הרוויח למשל מאז תחילת השנה 14.5% ובמהלך חודש יוני 3.5%. 

הצוות המקצועי של חברת הייעוץ הפיננסי SKN ישמח לעזור לכם בהשוואת בתי השקעות ובחירת מנהל ההשקעות שיתאים לכם ביותר – צרו עימנו קשר לפרטים נוספים!

מה קרה בארץ ובעולם במהלך יוני 2024?

כמו בחודשים שלפניו, גם יוני 2024 הביא עימו מגמה מעורבת של עליות לצד ירידות – כך שמי שהשקיע במוצרים מושכלים הרוויח, ואילו מי שמנהל תיק השקעות בעל תמהיל פחות מותאם לשינויים התכופים בשוק ההון אולי הפסיד. ישראל נמצאת ליד מרבית מדינות אירופה והמזרח הרחוק עם ירידות שערים במהלך יוני, ואילו ארה”ב רשמה עליות שערים מרשימות. העלייה המשמעותית בשוק ההון האמריקאי נובעת בעיקר מעליות שערים גבוהות בתחום הטכנולוגיה, מה שמסביר את הזינוק של מדד הנסדא”ק במהלך יוני: זינוק מדהים של 6% במהלך החודש שמביא את המדד הטכנולוגי לזינוק של 18.1% מאז תחילת השנה. 

הפדרל ריזרב האמריקאי פרסם את נתוני הריבית ליוני כמו גם תחזיות לתקופה הקרובה, ממנה אנחנו למדים כי צפויה רק הורדת ריבית אחת במהלך השנה. קצב האינפלציה ירד בארה”ב, באירופה וגם בישראל, והמפה הפוליטית בארה”ב, בצרפת ובאיטליה מביאה לחוסר שקט כללי, המתבטא גם בשוק ההון. 

מה עשו המדדים המובילים ביוני 2024?

אומרים ש”אי אפשר להכות את המדדים”, או לייצר תשואה גבוהה יותר מזו המפוזרת על פני המוצרים הגדולים בכל שוק של המדדים הגדולים. את הטענה הזו כבר הפריך גורו ההשקעות והמיליארדר וורן באפט, ובכל זאת – המדדים מספקים ללא ספק תובנות משמעותיות על כיווני השוק. במהלך יוני ראינו את התנודות הבאות: 

  • מדד תל אביב 35 ירד ב – 0.8% ביוני, מה שמביא לעליה של 6.4% במדד מאז תחילת השנה
  • מדד תל אביב 90 ירד ב – 6% במהלך יוני, וב – 3.4% מאז תחילת השנה
  • מדד תל אביב 125 ירד ב – 2% במהלך יוני, ומאז תחילת השנה עלה ב – 

ובעולם:

  • מדד S&P 500 עלה ב – 3.5% במהלך יוני, וב – 14.5% מאז תחילת השנה
  • מדד הדאו ג’ונס עלה ב – 1.1% ביוני, ומאז תחילת השנה עלה ב – 3.8%
  • מדד הדאקס הגרמני ירד ב – 1.4% במהלך יוני, ומאז תחילת השנה עלה ב – 8.9%
  • מדד ה – SSE של שנגחאי ירד החודש ב 4.32%, ומתחילת השנה איבד כ – 0.16%. 

מה עשו קופות הגמל שלני ביוני 2024?

את תשואות בתי ההשקעות בתיקי השקעות מנוהלים אסור לפרסם על מנת להמנע מיצירת פרסום כוזב ותקוות המבוססות על הצלחות חד פעמיות. אבל את תשואות המוצרים המנוהלים של בתי ההשקעות, כמו קופות גמל, קרנות השתלמות וקרנות פנסיה – מותר לפרסם, והן נותנות לנו אינדיקציה טובה על אודות כיווני השוק והצלחות בתי ההשקעות במהלך החודש. 

 

אם כן, דווקא בחודש יוני אנחנו יודעים כי קרנות שהשקיעו יותר במוצרים המנוהלים בחו”ל או במדדי חו”ל הציגו תשואות גבוהות יותר, ואילו קרנות המנהלות את ההשקעות שלהן בארץ הציגו תשואה נמוכה. אנחנו זוכרים שקשה לקבל החלטה בנוגע לבית השקעות מוביל על סמך ביצועים בתקופות קצרות וביחד עם זאת, קל לראות מי השכיל להתאים אסטרטגיית השקעות לשינויים בשוק, ומי מדשדש מאחור. 

בית ההשקעות שסבל משנים קשות של הפסדים ובריחת משקיעים אלטשולר שחם דווקא השיג יתרון תחרותי במהלך יוני, כשהוא ממילא מוטה להשקעות בארה”ב בתקופה זו. אנחנו זוכרים כי במהלך שנת 2021 הפסיד בית השקעות זה סכומי כסף גדולים בשל העדפתו להשקעות בשוק הסיני שבאותה תקופה סבל מירידות שערים חדות. אלטשולר שחם מציד תשואות ממוצעות של כמעט 9% במוצרים הספקולטיביים וכמחצית, 4%, במוצרים כלליים. בית ההשקעות מיטב פרסם בימים האחרונים את נתוני התשואה למחצית השנה הראשונה של 2024, ומדווח על תשואה של 5.5% במסלולים כלליים (שימו לב, אלו הם נתונים לחצי שנה), ובין 9% ל – 11.5% במוצרים המנייתיים. 

ממוצע התשואות בכלל המוצרים המנייתיים בישראל עמד על כ – 2.2% לחודש יוני וכ – 8.2% מאז תחילת השנה, במוצרים העוקבים אחר מדד ה – S&P גורפים רווחים עם תשואה של כ – 18.4% בממוצע מאז תחילת השנה

במחצית הראשונה של שנת 2024 צמחה תעשיית הקרנות הישראלית בכ – 62.7 מיליארדי שקלים, שהם 13.7%.

מנהלים תיק השקעות? חשוב שמנהל ההשקעות שלכם יציע לכם שירות מעולה שמתאים להעדפות שלכם!

חודש יוני מציג הפרשים גדולים בתשואות המוצרים המנוהלים, הפרשים אלה נובעים אך ורק בהבדלים בתמהיל ובקריאת מפת האפשרויות של שווקי ההון בעולם והתאמה אקטיבית של תמהילי ההשקעות לשינויים התכופים בעולם. ההבדלים בתשואות לחודש אחד הם כמובן לא משמעותיים אולם כשאנחנו בודקים את הנתונים לתקופה ארוכה יותר, כמו שלוש שנים אחורה, ניראה כי ההפרשים בתשואות מגיעים עד פי שלושה ויותר. 

זה הזמן לשאול: האם הכסף הפנוי שלך מנוהל בצורה יעילה ומייצר עבורך עוד הכנסה?

אם לא, צור קשר עם הצוות המקצועי של חברת הייעוץ הפיננסי SKN, שיבחן את נתוני התיק וההעדפות שלך, ישווה את נתוני כלל בתי ההשקעות בארץ ויעזור לך למצוא את מנהל ההשקעות שימקסם את רווחי התיק ויאפשר לך להפוך חלומות למציאות. קליק אחד – ואנחנו יכולים להתחיל לעבוד ביחד!


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    מה משמעות העברת הביטקוין של טסלה עבור שוק הקריפטו
    • רוני מור
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 3 שעה

    מה משמעות העברת הביטקוין של טסלה עבור שוק הקריפטו מה משמעות העברת הביטקוין של טסלה עבור שוק הקריפטו

    מה משמעות העברת הביטקוין של טסלה עבור שוק הקריפטו מדוע העבירה טסלה את אחזקות הביטקוין שלה? החלטתה האחרונה של טסלה

    • לפני 3 שעה
    • 7 דק’ קריאה

    מה משמעות העברת הביטקוין של טסלה עבור שוק הקריפטו מדוע העבירה טסלה את אחזקות הביטקוין שלה? החלטתה האחרונה של טסלה

    החיפוש אחר היורש של בוב איגר – אתגר מרכזי עבור דיסני
    • אור שושן
    • 8 דק’ קריאה
    • לפני 9 שעה

    החיפוש אחר היורש של בוב איגר – אתגר מרכזי עבור דיסני החיפוש אחר היורש של בוב איגר – אתגר מרכזי עבור דיסני

    החיפוש אחר היורש של בוב איגר – אתגר מרכזי עבור דיסני בוב איגר, מנכ"ל חברת דיסני, חזר לתפקידו בשנת 2022

    • לפני 9 שעה
    • 8 דק’ קריאה

    החיפוש אחר היורש של בוב איגר – אתגר מרכזי עבור דיסני בוב איגר, מנכ"ל חברת דיסני, חזר לתפקידו בשנת 2022

    10 בתי ההשקעות הגדולים בישראל
    • אור שושן
    • 12 דק’ קריאה
    • לפני 13 שעה

    10 בתי ההשקעות הגדולים בישראל 10 בתי ההשקעות הגדולים בישראל

    10 בתי ההשקעות הגדולים בישראל מקומות 1 עד 5: מיטב מיטב נמנית בין בתי ההשקעות המובילים בישראל, ומספקת מגוון רחב

    • לפני 13 שעה
    • 12 דק’ קריאה

    10 בתי ההשקעות הגדולים בישראל מקומות 1 עד 5: מיטב מיטב נמנית בין בתי ההשקעות המובילים בישראל, ומספקת מגוון רחב

    מי הם חברת פידליטי אינטרנשיונל? Fidelity international ועל שיתוף הפעולה עם הראל
    • אור שושן
    • 8 דק’ קריאה
    • לפני 19 שעה

    מי הם חברת פידליטי אינטרנשיונל? Fidelity international ועל שיתוף הפעולה עם הראל מי הם חברת פידליטי אינטרנשיונל? Fidelity international ועל שיתוף הפעולה עם הראל

    מי הם חברת פידליטי אינטרנשיונל? Fidelity international ועל שיתוף הפעולה עם הראל פידליטי אינטרנשיונל הינה חברה מובילה עולמית בתחום ניהול

    • לפני 19 שעה
    • 8 דק’ קריאה

    מי הם חברת פידליטי אינטרנשיונל? Fidelity international ועל שיתוף הפעולה עם הראל פידליטי אינטרנשיונל הינה חברה מובילה עולמית בתחום ניהול