שיתוף פעולה מואץ: REE הישראלית ויצרנית הרכב היפנית הינו בונים את המשאית החשמלית הבאה

משאית חשמלית

אם אתם מחפשים רכב מסחרי חשמלי לרכישה – תגלו שבעוד השוק מלא בהבטחות, עוד לא פרץ לתודעה הציבורית דגם חשמלי של רכב תעשייתי שבאמת "שבר את השוק". לצד ההודעות ששמענו עליהן לאחרונה מטסלה, פולקסווגן, מרצדס ואחרות – שיתוף פעולה מסקרן ויעיל במיוחד בין חברת REE הישראלית לבין ענקית הרכבים התעשייתיים היפנית הינו, מעורר סקרנות אמיתית. כל הפרטים – לפניכם.

לפני כחודש, בתחילת ספטמבר 2021, הצטרפה חברת הסטארט אפ REE העוסקת בייצור מכלולים לרכבים חשמליים מתוצרת כחול לבן לרשימה הלא מחמיאה של חברות שלאחר מיזוג עם חברת ספאק – ערכן צנח בעשרות אחוזים. כבר נמצאו ברשימה הזו חברות כמו היפו, טאבולה, אינוויז ואוטונומו, והנה הגיעה דווקא חברה בעלת רשימה מכובדת מאוד של משקיעים ועתיד שניראה מבטיח – והצטרפה למפסידות הגדולות של 2021.

REE התמזגה עם חברת הספאק 10X Capital, המיזוג בוצע לפי שווי שוק של 3.6 מיליארדי דולרים. רגע לפני ההנפקה החליטו משקיעי ה – PIPE לברוח מהעסקה, והמניה של REE צנחה ב – 34%. אבל לצד הפיאסקו בהנפקה, ניראה ש – REE עושה חייל בשוק הרכבים החשמליים: ביולי השנה (2021) חתמה החברה על הסכם שיתוף פעולה בפיתוח של מגוון רכבים חשמליים עם ענקית הרכב האמריקאית JB פוינדקסטר, חברה בשווי שוק של מעל 1.5 מיליארד דולר ורווחים שנתיים ממכירות של כ – 500 מיליון דולר. REE מכרה לענקית הרכב האמריקאית את המרכב לרכבים חשמליים שפיתחה, לטובת פיתוח רכב מסחרי חשמלי חדש שיהיה דומה במבנה שלו למרצדס ספרינטר – מעין מיניבוס המכיל כמות גדולה יחסית של נוסעים ואשר ניתן להתקדם במרחבים הפנימיים שלו לצד המושבים גם בעמידה. בדיוק לפני שחשפה יצרנית הרכב היפנית הינו, כי היא מפתחת משאית חשמלית על בסיס המרכב של REE. החדשות הסעירו את עולם הרכב, מפני ששוק הרכבים החשמליים הגדולים הוא שוק סוער, שהפיתוחים בו תובעניים ומתקדמים לאט, ולעומת זאת הביקוש אליו גדל.

הינו היפנית – שחקנית ראשית בשוק הרכבים הכבדים בעולם

הינו מוטורס היא יצרנית של כלי רכב מסחריים גדולים ביפן, בעיקר משאיות ואוטובוסים. היא חברת בת של Toyota Motor Corporations והיא מעסיקה ביפן מעל 25,000 עובדים. בשנה שעברה מכרה 178,000 רכבים כבדים (אוטובוסים ומשאיות) במדינות שונות ברחבי העולם, מה שמיקם אותה במקום השישי והמכובד ברשימת יצרני הרכבים הכבדים בעולם כולו. מבין יצרניות הרכבים הכבדים, התחרות על הרכב החשמלי הבא היא אינטנסיבית, ויש שיאמרו כי השלבים האחרונים שיקבעו מי ייהנה מיתרון המגיע עם הקדמת מתחריו בשוק של ביקושים גבוהים, כבר החלו. מיצובישי ומרצדס כבר חשפו במהלך השנה את הרכבים התעשייתיים החשמליים הגדולים שלהן, אולם עוד לא החלו בייצור המוני של רכבים אלה. גם טסלה כבר הודיעה שהיא משיקה דגם של משאית חשמלית שתיכנס לייצור בקרוב. לא הרחק מאחור נמצאת חברת פולקסוואגן עם דגם מסחרי חשמלי משלה.

המרכב של REE – חכם במיוחד ומביא עימו הבטחה גדולה

הינו היפנית מתכוננת לבנות משאית חשמלית על בסיס המרכב מבית REE. הדגם מכונה ה – Flat Former והמרכב שמגיע מ – REE הוא אכן שטוח, ומכיל בתוכו את כל רכבי ההנעה: מנועים, מתלים, בלמים, מערכות תרמיות ומערכות בקרת טמפרטורה, רכיבי מערכת ההיגוי, וחיישנים. ההצלחה של REE למקם את כל הרכיבים הללו במרכב הרכב, כלומר באזור הגלגלים, מאפשרת שני יתרונות גדולים: האחד הוא מרכב גמיש שטוח וחזק, המאפשר מבנה של משאית עירונית במשקל עד שמונה טונות ובאורך של עד 4.7 מטרים בהנעה של 6X6, והשני הוא פינוי מקום ומשקל, למשל לסוללה גדולה שתאפשר נסיעות ארוכות על חשמל בלבד. זה, עוד לפני שאנחנו בודקים אם המשאית החשמלית של הינו היא בעלת יכולת יצירה עצמית ואגירה של חשמל, מה שיאפשר טווחי נסיעה גדולים אף יותר.

לבדיקה , השוואה וניתוח בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן