לפני פורד וטסלה: הטנדר החשמלי הראשון של  RIVIAN

טנדר חשמלי

רכבי פיק-אפ, טנדרים ורכבי עבודה כבדים משתמשים ביותר דלק לק"מ, ביחס למכוניות משפחתיות קלות וזריזות. חשבנו שזו תהיה טסלה שתביא לעולם את הטנדר החשמלי הראשון, וחיכינו להשקה של סייבר טראק – אולם בעת שזו מתעכבת, בדרך האופיינית להשקות של טסלה, הגיעו חדשות מכיוון בלתי צפוי: חברת Rivian השיקה טנדר חשמלי מפתיע – וכל הפרטים, לפניכם.

יצרניות רכב שונות כבר מתחרות ביניהן במגוון קטגוריות של רכבים חשמליים, כך למשל טסלה נחשבת לאחת המובילות ברכבים חשמליים מקטגוריית המשפחתיות הבינוניות, יונדאי קונה נחשבת ל – SUV חשמלית מובילה לצד אאודי e-Tron, פיג'ו e-208 נחשבת למיני חשמלית מובילה לצד ה- BMW i3s, הונדה E, וכן הלאה. ככל שהדבר נוגע לרכבים מהסוג שמכונה בארץ טנדרים, בארה"ב רכבי Pickup, קטגוריה פופולארית מאוד במדינות רבות בעולם, טסלה אמורה הייתה להיות הראשונה שמשיקה טנדר חשמלי, הסייבר טראק בעל המראה העתידני הייחודי, אולם עיכוב בלוח הזמנים מעניק עתה יתרון לחברה חדשה בתחום, Rivian שהחלה למכור את ה – R1T, הוא השם שניתן לגרסת ההשקה שלה, עוד לפני תום שנת 2021.

מעניין לציין שחברת פורד, ששוקדת על השקת טנדר חשמלי משלה, הלייטניניג (Lightning), כבר במהלך 2022, היא אחת מן המשקיעות הגדולות בחברת Rivian. פורד ביצעה השקעה בסכום כולל של כ – 500 מיליון דולרים ב Rivian – עוד בטרם זו יצאה במהלך הנפקה ראשונית לציבור. משקיעה גדולה נוספת ב – Rivian היא אמזון שמעדיפה להשתמש בטנדרים מתוצרת Rivian כרכבי חלוקה.

מנוע נפרד לכל גלגל

לטנדר ה – R1T של Rivian יש הנעת 4X4 בכל הגרסאות פשוט מפני שלכל גלגל ברכב יש מנוע משלו, תצורה דומה לזו של המודל X של טסלה. ארבעת המנועים יחד מפיקים כוח בהספק כולל של 800 כוחות סוס מה שמאפשר לטנדר העצמתי להאיץ מאפס למאה קמ"ש בשלוש שניות בלבד.
תכונה מעניינת נוספת היא אפשרות לכוון את המרווח בין הגחון לקרקע, מערכת פניאומטית הפועלת בלחץ אוויר תאפשר לבחור מרווח גחון של בין 8 ל – 14 אינצ'ים, שהם בין 20.3 ס"מ ל – 35.56 ס"מ.

בזכות העובדה שכל גלגל מצויד במנוע משלו, ה – R1T מסוגל לבצע סיבוב במקום כאשר שני המנועים בצד אחד מסובבים את הגלגלים לכיוון שונה משני המנועים של הגלגלים שבצדו השני של הרכב. סיבוב בסגנון כזה יכולים לבצע בעיקר רכבים המונעים בזחלים ושרשראות כגון טנקים וטרקטורים כבדים.

מדובר ברכב עבודה חזק

חשוב לזכור שה – R1T הוא קודם כל רכב עבודה. מי שירכשו אותו וודאי ייהנו מנוחות הנסיעה, ההאצה, היכולות בשטח, מערכת המולטימדיה המשוכללת ועוד, אבל הנתונים המעידים באופן המובהק ביותר על יכולותיו כטנדר הם סך המשקל שניתן להעמיס על הרכב, 1380 קילוגרמים, וכושר גרירה מרשים של לא פחות מחמישה וחצי טונות על עגלה נגררת. יש להדגיש שמי שמתכוונים לנצל את יכולות הגרירה וההעמסה טוב יעשו אם ירכשו את הגרסה של ה – R1T בעלת הסוללה המשודרגת, זאת משום שהסוללה הרגילה תתרוקן מהר מדי בעת שימוש תחת עומס גבוה.

טווח נסיעה ויעילות אנרגטית

גרסת ההשקה של ה – R1T תגיע עם סוללה קטנה יחסית, בעלת קיבולת 135 של קילו וואט בלבד, שפירושה טווח נסיעה של 300 מיילים, כ – 483 קילומטרים, עד לריקון סוללה מלאה אחת. במהלך 2022 כבר ניתן יהיה לרכוש את הטנדר החשמלי עם סוללה גדולה יותר בעלת קיבולת של 180 קילו וואט שעה שתעניק טווח נסיעה של 400 מייל, כ – 644 קילומטרים.
הטנדר החשמלי של Rivian הוא אחד הרכבים החשמליים המסחריים הראשונים המקבל דירוג "צריכת דלק" המעיד על כמות הדלק הנצרכת בעת טעינת הסוללה של הרכב. צריכת הדלק המשולבת של ה – R1T עומדת על כ-30 קילומטרים לליטר, מדובר בצריכת דלק ממוצעת, בעיר ומחוץ לעיר על כביש פתוח, וזה נתון מרשים לכל הדעות בהתחשב בכך שמדובר ברכב כבד וחזק. נכון לכתיבת שורות אלה אין כל צפי להגעת ה – R1T לישראל.

לבדיקה , השוואה וניתוח בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

מניות FANGMAN

מניות ה- FANGMAN

FANGAM  הוא שם כוללני בעבור ענקיות הטכנולוגיה המובילות בענף האינטרנט והדיגיטל, כאשר ניתן לראות מגמה של יותר ויותר משקיעים שמחליטים לגוון את תיק ההשקעות באמצעות…

להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן