החומה הסינית בדרך לכבישי ישראל?

רכב

גרייט וול היא יצרנית רכב שיש לה הרבה מה להציע. מדובר בחברה שהוקמה בשנת 1984 ובתחילת דרכה התמקדה במשאיות ורכבים מסחריים, כיום לגרייט וול עשרות דגמים במגוון קטגוריות והיא ניצבת בעמדה מצוינת להפוך לאחת מיצרניות הרכבים החשמליים המובילות בסין.

גרייט וול הסינית, החברה בעלת השם הקורץ לאחד משבעת פלאי תבל, החומה הסינית שאומרים עליה שאפילו מהחלל אפשר לראות אותה, היא יצרנית רכבי הפנאי שטח והטנדרים המכונים "pickup trucks" הגדולה ביותר בסין. גרייט וול פועלת להפוך ליצרנית רכבים חשמליים מובילה והגדירה לעצמה כיעד למכור 3.2 מיליון רכבים חשמליים בשנה עד שנת 2025. זה אולי המקום לציין כי כאשר מדברים בסין על רכבים חשמליים הכוונה היא גם לדגמי הייבריד ורכבים המצוידים בתאי דלק. מניות קבוצת גרייט וול נסחרות בבורסה בסין (SHA: 601633). הזיכיון לייבא דגמי גרייט וול לישראל מצוי מאז שנת 2008 ועד היום בידי חברת המזרח, המייבאת לארץ את רכבי יגואר ולנד רובר. מלבד דגם ה – "steed", הטנדר מתוצרת גרייט וול שמספר יחידות בודדות ממנו נמכרו בישראל במהלך שנת 2011, ואחריו מכונית עירונית קטנה, שלא עמדה בסטנדרטים המערביים המקובלים בארץ, לא היה עד כה יבוא לישראל של דגמים מבית יצרן סיני מוביל זה. בתחילת ספטמבר 2021 הכריזה גרייט וול, בתערוכת מכוניות שנערכה במינכן גרמניה, על כוונתה לבצע כניסה מחודשת לשוק האירופי. לאור הכרזה זו נשאלת השאלה האם היצרן הסיני בדרכו גם אלינו?

מגבלת 400 הרכבים

מעניין לדעת שבישראל קיימת תקנה אשר מחריגה יצרני רכב סינים ומאפשרת יבוא של עד 400 יחידות מדגמים חשמליים המיועדים לשיווק בסין בלבד מבלי שיצטרכו לעמוד במלוא בדיקות התקינה הישראליות. הרכבים שמתכוונת להשיק גרייט וול באירופה עוד במהלך הרבעון האחרון של שנת 2021 יימכרו תחת שמות המותג – ORA, רכב חשמלי עממי, ו – WEY שאמור להתחרות בדגמי פרמיום של יצרני רכבי יוקרה דוגמת וולבו. ברור איפוא שאין מדובר בדגמים בסיסיים דוגמת אלה של גרייט וול שכבר ראינו בישראל, אלא ברכבים המיועדים לשיווק במערב וייבואם לישראל לא יהיה מוגבל בכמויות.

הדגם הראשון שגרייט וול מתכוונת להתחיל למכור באירופה כבר משווק בסין תחת השם COFFEE, סביר להניח שהוא יימכר במערב תחת שם שונה. מדובר ברכב כביש-שטח היברידי בעל סוללה הנטענת ישירות מרשת החשמל, והמכונה "סוללת פלאג אין". טווח הנסיעה שמאפשרת הסוללה בדגם זה של גרייט וול הוא 150 קילומטרים ומנוע הבנזין שלו הוא בנפח 2 ליטרים. דגם נוסף עליו מדובר בשלב זה מכונה בסין "CAT 2" ולכן גם הוא וודאי יימכר תחת שם אחר באירופה ואולי גם בישראל. מדובר ברכב חשמלי בעל מנוע בהספק 171 כוחות סוס ואשר אותו ניתן לרכוש עם סוללת 48 קילווואט-שעה המספקת טווח של עד 300 קילומטרים, או סוללת 63 קילווואט–שעה המספקת טווח של עד 400 קילומטרים. דגם אופנתי זה מאיץ מאפס למאה בתוך 8.5 שניות ומסוגל לפתח מהירות מרבית של 160 קמ"ש.

בהחלט ייתכן שרכבי גרייט וול יימכרו בישראל כבר במהלך 2022

על רקע חדירתן של היצרניות הסיניות MG ו- GAC לישראל עם דגמים חשמליים (המזכים במס קנייה מזערי) ולנוכח ההכרזה של גרייט וול על חזרה לשיווק דגמים חשמליים והיברידיים באירופה עוד השנה, יש סיבה טובה להניח שחברת המזרח וגרייט וול נמצאות במגעים מתקדמים להשקת דגמים אלה גם בישראל כבר במהלך 2022.

אין ערובה לכך שהזיכיון לייבוא רכבי גרייט וול ייוותר בידי חברת המזרח. אולם, בזמן שגרייט וול מרחיבה פעילותה באירופה, קיים סיכוי גבוה שחברת המזרח תדע לנצל את המומנטום ולהביא מספר מצומצם של דגמים גם לישראל כבר במהלך 2022.

לבדיקה , השוואה וניתוח בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן