hero

ג’וני ווקר הוא אחד משלושת מותגי הוויסקי המובילים בעולם, לצד המותגים ג’ק דניאלס ושיבאס ריגל, ומותגים מקומיים כמו FireBall והמותג האירי פאוארס. כשאנחנו מדמיינים כוסית של וויסקי, עם קרח או נקי, אנחנו אולי מדמיינים פאב שכונתי בסקוטלנד ועל הבר גברים בגילאים שונים שמגיעים בכל ערב לשתות כוסית, אחרי העבודה ולפני שהם חוזרים לביתם. אבל האמת היא, שמכירות המותג המוכר מגיעות ב – 56% מהן מארצות מתפתחות כמו תאילנד, הודו ועוד.

מה הופך את המותג ג’וני ווקר אהוב כל כך בהודו? ג’וני ווקר הוא ממותגי הוויסקי הנחשבים בעולם. הוא מיוצר בסקוטלנד מאז מחצית המאה ה – 19, בתחילה על ידי ג’וני ווקר עצמו, לאחר מכן על ידי שושלת הבנים שלו לפי תפריט מסורתי. בכל שנה נמכרים מעל 120 מיליון בקבוקים של וויסקי מתוצרת ג’וני ווקר בכ – 200 מדינות ברחבי העולם, בשמונה מותגים שונים: הבלאק לייבל המוכר והטוב, המיושן בחביות עץ אלון למשך לפחות 12 שנים; דאבל בלאק לייבל במתכון חריף ומתובל במיוחד; רד לייבל ; גרין לייבל שייצורו הופסק אולם עדיין ניתן לרכוש אותו בחלק מהמדינות בעולם; גולד לייבל, המותג הקלאסי העובר יישון של לפחות 18 שנים; פלטינום לייבל; סווינג; ומותג היוקרה שהפרטים אודותיו נשמרים בסוד – בלו לייבל.

ההודים אוהבים וויסקי

הודו היא מצרכניות הוויסקי הגדולות בעולם, בשנת 2019, לפני ימי הקורונה, פורסם כי בהודו נצרכו 6,5 מיליארד ליטרים של וויסקי, שהם כ – 60 מיליון ארגזים של בקבוקי וויסקי. לשם השוואה, בארצות הברית נצרכו 9.25 ארגזי וויסקי באותה השנה. בשנת 2020 החליטה ממשלת הודו להחמיר את הרגולציות על ייבוא מוצרים שונים, בכלל אלה גם מוצרי שתייה חריפה. בין השאר, קבעה הממשלה סף גבוה יותר לתשלום של מיסי ייבוא על שתייה אלכוהולית, כמו גם תקנות שונות בנוגע לתכולת האלכוהול ומקורו במוצרים המיובאים לארץ. אם לוקחים בחשבון שבהודו כמעט 80% מהאוכלוסייה נחשבת דתית וכ – 28% מהאוכלוסייה מתחת לקו העוני, שיעורי הצריכה הגבוהים של וויסקי בהודו, ובפרט הצריכה הפופולארית של מותג וויסקי שמחירו גבוה – עשויים להפתיע. המשקה החביב על המקומיים: ג’וני ווקר רד לייבל, עם ג’ינג’ר מעל 100,000 ארגזים של 9 ליטר יובאו במהלך שנת 2020 להודו בלבד. הוויסקי נמכר בעיקר לבתי עסקים, מסעדות ובארים, המציעים באופן שכיח קוקטייל בעל ניחוחות הודים אופייניים: קוקטייל ג’וני ווקר ג’ינג’ר, העשוי מג’וני ווקר רד לייבל בלבד, מכיוון שלמותג זה ניחוחות שמחמיאים לטעם הג’ינג’ר. המותג של ג’וני ווקר, ובעיקר רד לייבל, נמכר גם לבתים פרטיים והוא מותג הוויסקי המוביל בהודו. המוניטין של ג’וני ווקר בהודו נקשר עם גבריות, עד כדי כך שהכינוי הרווח למותג הוויסקי המוביל בהודו הוא “הדוד ג’וני”, ובמפגשי גברים – זה מה שנהוג לשתות.

הרגלי שתייה שונים משאר מדינות העולם

גם בתעשיית הסרטים של הודו, המכונה “בוליווד”, אפשר לראות את התווית האדומה מבית מותג הוויסקי הסקוטי מככבת. על פי נתונים חצי רשמיים של הבלוג Bollywood Food Club, הוויסקי של ג’וני ווקר הופיע בלא פחות מאשר 25 סרטים מקומיים במהלך שנת 2019. בהודו, הרגלי השתייה הם שונים מאלה שאנחנו מוצאים במדינות אחרות בעולם. פחות נפוץ לשתות משקאות אלכוהוליים “קלים”, כמו בירות ויין – מי ששותה אלכוהול, בדרך כלל משתמש במה שנקרא Spirits, משקאות בעלי אחוזי אלכוהול גבוהים, כאשר הוויסקי של ג’וני ווקר מחזיק בכ – 56% מהשוק המקומי של השתייה החריפה. אגב, מעניין לציין שהודו היא לא רק צרכנית בולטת של וויסקי, אלא גם יצרנית חזקה שלו: כ – 48% מכלל הוויסקי הנמכר בעולם מגיע ממותגי וויסקי הודים, כמו סיגראמ’ס ואימפריאל בלו.

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    SKN | האם גיוס ה־60 מיליון דולר של Flex יוכל להגדיר מחדש את הפיננסים עבור העסקים הבינוניים של אמריקה — ה״שרימפס הענקיים״?
    • רוני מור
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 6 שעה

    SKN | האם גיוס ה־60 מיליון דולר של Flex יוכל להגדיר מחדש את הפיננסים עבור העסקים הבינוניים של אמריקה — ה״שרימפס הענקיים״? SKN | האם גיוס ה־60 מיליון דולר של Flex יוכל להגדיר מחדש את הפיננסים עבור העסקים הבינוניים של אמריקה — ה״שרימפס הענקיים״?

    Flex, שחקנית צומחת בתחום הפינטק, צוברת תאוצה חדשה לאחר שגייסה 60 מיליון דולר כדי להרחיב את הפלטפורמה מבוססת ה־AI שלה

    • לפני 6 שעה
    • 7 דק’ קריאה

    Flex, שחקנית צומחת בתחום הפינטק, צוברת תאוצה חדשה לאחר שגייסה 60 מיליון דולר כדי להרחיב את הפלטפורמה מבוססת ה־AI שלה

    SKN | שוקי ארה”ב נסוגים ככל שהתנודתיות עולה ומשקיעים מעריכים מחדש את הסיכון בתחילת דצמבר
    • אור שושן
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 3 ימים

    SKN | שוקי ארה”ב נסוגים ככל שהתנודתיות עולה ומשקיעים מעריכים מחדש את הסיכון בתחילת דצמבר SKN | שוקי ארה”ב נסוגים ככל שהתנודתיות עולה ומשקיעים מעריכים מחדש את הסיכון בתחילת דצמבר

      יום המסחר הראשון של דצמבר נפתח עם חוסר ודאות מחודש בשווקי ארה״ב, כאשר המדדים המרכזיים נסוגו והתנודתיות עלתה. עם

    • לפני 3 ימים
    • 6 דק’ קריאה

      יום המסחר הראשון של דצמבר נפתח עם חוסר ודאות מחודש בשווקי ארה״ב, כאשר המדדים המרכזיים נסוגו והתנודתיות עלתה. עם

    SKN | האם שווי של 134 מיליארד דולר לדאטהבריקס הוא המבחן הגדול הבא לאופוריית שוק ה-AI?
    • ליאור מור
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 4 ימים

    SKN | האם שווי של 134 מיליארד דולר לדאטהבריקס הוא המבחן הגדול הבא לאופוריית שוק ה-AI? SKN | האם שווי של 134 מיליארד דולר לדאטהבריקס הוא המבחן הגדול הבא לאופוריית שוק ה-AI?

    דאטהבריקס נמצאת במגעים מתקדמים לגיוס של 5 מיליארד דולר לפי שווי של כ־134 מיליארד דולר, לפי דיווח חדש של The

    • לפני 4 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    דאטהבריקס נמצאת במגעים מתקדמים לגיוס של 5 מיליארד דולר לפי שווי של כ־134 מיליארד דולר, לפי דיווח חדש של The

    SKN | ביטקוין עדיין נמוך ב־28% מהשיא שלו — ושלוש רוחות נגד מרכזיות מעכבות אותו
    • אור שושן
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 5 ימים

    SKN | ביטקוין עדיין נמוך ב־28% מהשיא שלו — ושלוש רוחות נגד מרכזיות מעכבות אותו SKN | ביטקוין עדיין נמוך ב־28% מהשיא שלו — ושלוש רוחות נגד מרכזיות מעכבות אותו

    הביטקוין ממשיך להיסחר הרחק מהשיא שלו, כאשר המטבע הקריפטוגרפי הגדול בעולם ניצב מול שילוב של אתגרי מאקרו, נזילות ורגולציה שמיתנו

    • לפני 5 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    הביטקוין ממשיך להיסחר הרחק מהשיא שלו, כאשר המטבע הקריפטוגרפי הגדול בעולם ניצב מול שילוב של אתגרי מאקרו, נזילות ורגולציה שמיתנו