שוק הרכב החשמלי העולמי עבר טלטלה משמעותית עם הודעתה של שיאומי על קבלת 289,000 הזמנות תוך שעה אחת בלבד לדגם רכב השטח החדש שלה – הישג שלא נראה בעבר עבור חברת טכנולוגיה סינית. ההצלחה הסוחפת של שיאומי, במיוחד על רקע כישלונה המתוקשר של אפל בתחום הרכב, מדגישה את ההבדלים בתפיסות, באסטרטגיה ובניצול היתרונות המקומיים, ומביאה עמה שאלות חדשות על עתיד התחרות בשוק הרכב הגלובלי.

הפתיחה: המירוץ החשמלי של שיאומי

בסוף יוני 2025, השיקה שיאומי את רכב השטח היוקרתי שלה, ה-YU7, והציבה רף חדש להצלחה מיידית בשוק. באירוע ההשקה בבייג’ינג ציין מייסד החברה ליי ג’ון את הסנכרון עם מכשירי אפל, תוך עקיצה מרומזת לאפל שוויתרה לאחר עשור של פיתוח על החלום לייצר רכב חשמלי. ההצלחה חסרת התקדים מתבטאת בכך שבתוך שעה בלבד התקבלו למעלה מ-289,000 הזמנות מוקדמות – מספר שעלה בהרבה על ההשקה הקודמת של דגם ה-SU7 במרץ 2024.

ההישג של שיאומי מעורר עניין לא רק בשל המספרים המרשימים, אלא גם בשל ההשלכות שהוא מייצר על שוק הרכב הסיני והבינלאומי. תעשיית הרכב, שעד כה נשלטה בידי יצרניות ותיקות ומסורתיות, נאלצת להתמודד עם שחקן חדש וחדשני שהוכיח גמישות, קצב פיתוח מהיר ויכולת לרתום קהל מעריצים נאמן.

כישלון אפל לעומת התעוזה של שיאומי

פרויקט הרכב של אפל, שכונה “טיטאן”, הסתיים רשמית בשנה שעברה לאחר השקעה של למעלה מ-10 מיליארד דולר ויותר מעשור של פיתוח. אפל ניסתה לעקוף את תעשיית הרכב לא רק באמצעות פיתוח רכב חשמלי, אלא גם במטרה לבנות מכונית אוטונומית לחלוטין – יעד יומרני שהוביל לסטגנציה, לשינויים אסטרטגיים ולבסוף לנטישת התחום.

לעומתה, שיאומי אימצה גישה ריאלית ומעשית יותר. ליי ג’ון וצוותו נסמכו על למידה מתעשיית הרכב הסינית, גיוס טאלנטים מובילים מיצרניות כמו ג’ילי, ג’נרל מוטורס, SAIC ומגנה, ובנו תהליך פיתוח יעיל, ממוקד וחסכוני. בעוד אפל ניסתה להמציא מחדש את כל תהליך הייצור והנהיגה, שיאומי בחרה לשלב עקרונות טכנולוגיים מוכחים מעולם הסמארטפונים וה-IoT עם תובנות מהעולם המסורתי של תעשיית הרכב.


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    תשואות שיא באג”ח היפני: מה מסמן זינוק התשואות לטווח ארוך?
    • אור שושן
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 50 mins

    תשואות שיא באג”ח היפני: מה מסמן זינוק התשואות לטווח ארוך? תשואות שיא באג”ח היפני: מה מסמן זינוק התשואות לטווח ארוך?

    בתוך פחות משלושה ימים, זינקו תשואות האג"ח הממשלתיות של יפן לטווח ארוך לרמות שיא, והציפייה לכך שהשוק יישאר רגוע הוחלפה

    • לפני 50 mins
    • 7 דק’ קריאה

    בתוך פחות משלושה ימים, זינקו תשואות האג"ח הממשלתיות של יפן לטווח ארוך לרמות שיא, והציפייה לכך שהשוק יישאר רגוע הוחלפה

    מכסים חדשים של ארה”ב על 14 מדינות: השפעות מיידיות והשלכות על הסחר הגלובלי
    • JIA KITCH
    • 11 דק’ קריאה
    • לפני 2 שעה

    מכסים חדשים של ארה”ב על 14 מדינות: השפעות מיידיות והשלכות על הסחר הגלובלי מכסים חדשים של ארה”ב על 14 מדינות: השפעות מיידיות והשלכות על הסחר הגלובלי

    בעולם הכלכלה הגלובלי, הודעתו האחרונה של הבית הלבן בנוגע להטלת מכסים מעודכנים על ייבוא מ-14 מדינות עוררה גל של תגובות

    • לפני 2 שעה
    • 11 דק’ קריאה

    בעולם הכלכלה הגלובלי, הודעתו האחרונה של הבית הלבן בנוגע להטלת מכסים מעודכנים על ייבוא מ-14 מדינות עוררה גל של תגובות

    התאוששות בצורת V בטכנולוגיה: גל העליות של XLK ומגזרי ה-S&P 500 מאז אפריל 2025
    • אור שושן
    • 9 דק’ קריאה
    • לפני 2 שעה

    התאוששות בצורת V בטכנולוגיה: גל העליות של XLK ומגזרי ה-S&P 500 מאז אפריל 2025 התאוששות בצורת V בטכנולוגיה: גל העליות של XLK ומגזרי ה-S&P 500 מאז אפריל 2025

    השווקים הפיננסיים בארצות הברית רשמו בחודשים האחרונים אחת מתקופות ההתאוששות החדות ביותר שנראו אי פעם, עם הובלה מובהקת של מגזר

    • לפני 2 שעה
    • 9 דק’ קריאה

    השווקים הפיננסיים בארצות הברית רשמו בחודשים האחרונים אחת מתקופות ההתאוששות החדות ביותר שנראו אי פעם, עם הובלה מובהקת של מגזר

    קרב ענקיות התוכנה בענן Salesforce מול ServiceNow – ניתוח עומק עד Q1 2025
    • JIA KITCH
    • 9 דק’ קריאה
    • לפני 2 שעה

    קרב ענקיות התוכנה בענן Salesforce מול ServiceNow – ניתוח עומק עד Q1 2025 קרב ענקיות התוכנה בענן Salesforce מול ServiceNow – ניתוח עומק עד Q1 2025

    המרוץ בין Salesforce (סימול: CRM) לבין ServiceNow (סימול: NOW) מגלם את אחת התחרותיות הבולטות ביותר בשוק התוכנה הארגונית. שתיהן פועלות

    • לפני 2 שעה
    • 9 דק’ קריאה

    המרוץ בין Salesforce (סימול: CRM) לבין ServiceNow (סימול: NOW) מגלם את אחת התחרותיות הבולטות ביותר בשוק התוכנה הארגונית. שתיהן פועלות