אאוטבריין  – תוכן שווה זהב

אאוטבריין

לפני כשבוע (אפריל 2021) הגישה אאוטבריין, חברה לקידום מאמרים בערוצי תוכן מרכזיים בארץ ובעולם, תשקיף חסוי לפי שווי שוק של לא פחות מאשר 2 מיליארדי דולרים. החברה, שרק לפני שנה קידמה מהלך של מיזוג עם המתחרה הגדולה שלה, טאבולה של אדם סינגולדה, מתכננת בקרוב מאוד הנפקה בורסאית – ויש למה לחכות.

אאוטבריין היא פלטפורמת פרסום מקוון שמאפשרת למפרסמים להציע לגולשים באתרים ברחבי הרשת תוכן נוסף שעשוי לעניין אותם. המפרסם משלם עבור כל קליק על קישור לכתבה שאת היקף החשיפה אליה הוא רוצה להגביר. התשלום נחלק בין חברת אאוטבריין ובעלי האתר ממנו הגיע הגולש אל הכתבה של המפרסם. פרסום דיגיטלי דוגמת זה של אאוטבריין מכונה שיווק תוכן או Content Marketing, כמו גם Native advertising מפני שהתוכן הפרסומי נראה שייך לפלטפורמה בה הוא מופיע.

אאוטבריין הוקמה בשנת 2006 על ידי שני יזמים ישראלים. כיום החברה שווה כשני מיליארד דולרים ומועסקים בה כ-850 עובדים ב – 17 משרדים ברחבי העולם. אחת המתחרות המרכזיות של אאוטבריין היא חברת השיווק הדיגיטלי טאבולה, גם היא ישראלית. השתיים אמורות היו להתמזג אולם המהלך נתקל בקשיים והתפוצץ סופית בספטמבר 2020.  בדצמבר 2020 הכריזה אאוטבריין שהיא מקדמת מהלך הנפקה ראשונית לציבור בבורסה בניו יורק.

המלצות תוכן מטעם אאוטבריין מופיעות באתרים גדולים

כדי להיות אטרקטיבית למפרסמים המלצות תוכן מטעם אאוטבריין מוכרחות להופיע באתרים אשר להם נפח תנועת גולשים גדול. לא רק זאת אלא שקהל הגולשים צריך להכיל לקוחות פוטנציאליים רבים עבור המפרסם.
אאוטבריין הצליחה ליצור שיתופי פעולה עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם וביניהם CNN, MSN, BBC, El Pais, הגרדיאן, כלכליסט, מעריב, מאקו ועוד. כדי שאתרים כגון אלה יציגו המלצות מטעם אאוטבריין התוכן המומלץ מוכרח להיות איכותי, כזה שלא יאכזב איש מקהל הגולשים אשר יבחר ללחוץ על הקישור אליו. מפרמים יודעים היטב שכל מסע פרסום מוצלח באאוטבריין מתחיל בכתיבת מאמר מעניין ובעל ערך לקורא. אאוטבריין פעילה באלפי אתרי תוכן בהם היא מייצרת עבור קהל המפרסמים באמצעותה כמעט 200 מיליארד המלצות תוכן מדי חודש.

חברות המתמחות בשיווק באינטרנט מציעות הקמה וניהול מסעות פרסום באמצעות פלטפורמת אאוטבריין בחבילות העשויות לכלול גם את יצירת התוכן האיכותי הנחוץ. עלות מסעות פרסום כאלה נעה בין כמה מאות שקלים בחודש לכמה עשרות אלפי שקלים בחודש כאשר חלק ניכר מן הסכום נועד לתשלום עבור קליקים, תשלום שכמחצית ממנו נותר בידי אאוטבריין וחצי ממנו משולם לאתר בו הופיעה ההמלצה ובה הקישור שהגולש לחץ עליו.

הנפקה בוול סטריט במקום מיזוג עם המתחרה

בתחילת 2021, לאחר שבוטל המיזוג המתוכנן עם המתחרה טאבולה, הכריזה אאוטבריין שפניה להנפקה בוול סטריט. בתחילה נראה היה שההנפקה תבוצע באמצעות חברת SPAC (Special Purpose Acquisition Company), חברה אמריקנית ללא פעילות עסקית המשמשת למיזוג עם חברה זרה לצרכי הנפקה בבורסה בניו יורק. אולם לאחרונה פרסמה הרשות לניירות ערך האמריקנית (SEC) הנחיות אשר גרמו לגל ירידות שערי מניות של חברות אשר הונפקו בדרך של מיזוג עם חברת SPAC. לאור התפתחויות אלה אאוטבריין בחרה במסלול IPO (Initial Public Offering), הנפקה ראשונית לציבור, בבורסה בניו יורק. לקראת ההנפקה המתוכננת הגישה אאוטבריין תשקיף חסוי לרשות ניירות הערך האמריקנית, היקף גיוס ההון שהחברה שואפת אליו גם הוא טרם פורסם.

נראה כי שנת 2021 תהיה רבת חשיבות עבור אאוטבריין אשר עד כה גייסה בסכ"ה כ-300 מיליון דולרים בלבד בעשר פעימות החל מתחילת 2007 ועד סוף 2019. אאוטבריין היא אטרקטיבית מאוד עבור ציבור המשקיעים בבורסה בניו יורק, מדובר בחברה ששווי השוק שלה צמח בתוך פחות מחמש עשרה שנים מ-200,000 דולרים ל-2 מיליארד דולרים ואף למעלה מכך ואין כל סיבה נראית לעין שלא תמשיך לצמוח, אם כי בקצב איטי בהרבה כמובן.

לבדיקה , השוואה וניתוח בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור מהווה יעוץ מקצועי להשקיע בתחום כזה או אחר

להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן