עיקרי הדברים:

  • הכנסות הרכב של אנבידיה זינקו ב-69% משנה לשנה והגיעו ל-586 מיליון דולר ברבעון השני של שנת הכספים 2026.
  • החברה החלה לשווק את שבב ה-DRIVE AGX Thor החדש, שמפעיל את פלטפורמת הרכב האוטונומי המלאה שלה.
  • יצרניות רכב כמו GM, טויוטה, מרצדס, וולוו וטסלה מרחיבות את השימוש בטכנולוגיות הרכב האוטונומי של אנבידיה.
  • המנכ”ל ג’נסן הואנג אומר שהתכנסות של רובוטיקה, מחשוב-על ורכב אוטונומי עשויה לייצר הזדמנות שוק של טריליוני דולרים.

צמיחת תחום הרכב מואצת מעבר לציפיות

בעוד שיחידת מרכזי הנתונים של אנבידיה נותרת ליבת פעילותה, תחום הרכב שלה צומח בשקט והופך למנוע צמיחה מרכזי. ברבעון השני לשנת הכספים 2026 דיווחה אנבידיה על הכנסות של 586 מיליון דולר מתחום הרכב – עלייה של 69% לעומת השנה הקודמת. הזינוק נבע בעיקר מטכנולוגיות הנהיגה האוטונומית, ובמיוחד מהשקת מערכת השבבים החדשה DRIVE AGX Thor.

Thor, היורש של פלטפורמת Orin הפופולרית של אנבידיה, נחשב למחשב הרכב האוטונומי המתקדם ביותר של החברה עד כה. לדברי סמנכ”לית הכספים קולט קרס, הוא מיועד להתמודד עם הדור הבא של עומסי העבודה בתחום ה-AI – חזון, שפה ואוטונומיה – ובכך מציב את אנבידיה בחזית הדיגיטציה של כלי הרכב. הפלטפורמה משלבת חומרה ותוכנה ויוצרת פתרון “Full Stack”, שמקטין את התלות במערכות צד שלישי ומעניק ליצרניות רכב פתרון מוכן ליישום מערכות סיוע מתקדמות ונהיגה אוטונומית.

שיתופי פעולה מתרחבים עם יצרניות רכב עולמיות

רשימת הלקוחות של אנבידיה בתחום הרכב הפכה ל”רשימת כבוד” של יצרניות גלובליות. טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, הודיעה לאחרונה שתשלב את פתרונות הרכב האוטונומי של אנבידיה, בהצטרפותה למרצדס-בנץ, וולוו, BYD, פוקסקון ואחרות. אפילו טסלה, הידועה באסטרטגיה המשולבת אנכית שלה, נשענת על אנבידיה.

טסלה משתמשת במעבדי ה-GPU של אנבידיה למחשוב-על, ותלות זו עשויה להעמיק לאחר החלטתה לצמצם את פרויקט ה-Dojo הפנימי שלה. המהלך מדגיש כיצד אנבידיה ממוצבת כספקית עמוד השדרה של מערכות אימון AI, לא רק עבור כלי רכב אלא גם עבור רובוטיקה ואוטומציה רחבה יותר.

בסיס הלקוחות המגוון מעניק לאנבידיה חסינות גיאוגרפית ואסטרטגית, ומחזק את אמינותה בשוק שבו בטיחות, יכולת גידול ועוצמת מחשוב הם קריטיים.

AI פיזי והדרך קדימה

מעבר להישגים המיידיים בהכנסות, הנהלת אנבידיה רואה ביוזמות הרכב והרובוטיקה שלה כמרכזיות לחזון ה-“AI הפיזי” של המנכ”ל ג’נסן הואנג. חזון זה מתפרס מעבר לרכב וכולל רובוטים ומכונות המשתמשים ב-AI כדי לפעול בעולם הפיזי. הואנג הציע כי AI מגולם (Embodied AI) עשוי לייצג את הזדמנות הרובוטיקה הראשונה בהיקף של טריליוני דולרים, כאשר רכבים אוטונומיים ורובוטים אוטונומיים מובילים את האימוץ.

ב-CES הדגיש הואנג כי הצומת בין מחשוב-על, רובוטיקה וניידות עשוי לפתוח פוטנציאל הכנסות חסר תקדים. שיתופי הפעולה עם טסלה, כולל יוזמות הרובוטקסי באוסטין ופרויקט הרובוט ההומנואידי Optimus, ממחישים את שילוב אנבידיה גם באקו-סיסטם הצרכני וגם בתעשייתי של ה-AI. גם Waymo, זרוע הרכב האוטונומי של אלפאבית, נשענת על שבבי אנבידיה לאימון המודלים שלה, מה שמאמת עוד יותר את מרכזיות החברה בתחום.

תחזית אסטרטגית למשקיעים ובעלי עניין

עבור אנבידיה, תחום הרכב כבר איננו ניסוי צדדי אלא עסק מתרחב במהירות, עם פוטנציאל להגיע להכנסות של מיליארדים בשנה. אמנם 586 מיליון דולר ברבעון זה מהווים רק חלק קטן מהעסק המרכזי של מרכזי הנתונים, אך מסלול הצמיחה מרמז כי התחזית ארוכת הטווח של אנבידיה ל-5 מיליארד דולר במכירות רכב שנתיות עשויה להתגשם.

משקיעים וצופים בתעשייה יעקבו מקרוב אחרי שני גורמים: קצב האימוץ בקרב יצרניות רכב עולמיות והמסגרת הרגולטורית לרכבים אוטונומיים. שניהם יקבעו עד כמה מהר אנבידיה תוכל להפיק רווח מפלטפורמות ה-AV שלה. אם תתקבל בהרחבה עולמית גישת הרובוטקסי, ואם ה-AI המגולם ימשיך להבשיל, ייתכן שתחום הרכב של אנבידיה יתגלה כאחד הפרקים המהפכניים ביותר בהיסטוריה שלה.


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    מאמצי הסחר האמריקאיים נמשכים למרות פסק דין בבית המשפט, לפי משרד הסחר האמריקאי (USTR)
    • ליאור מור
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 19 mins

    מאמצי הסחר האמריקאיים נמשכים למרות פסק דין בבית המשפט, לפי משרד הסחר האמריקאי (USTR) מאמצי הסחר האמריקאיים נמשכים למרות פסק דין בבית המשפט, לפי משרד הסחר האמריקאי (USTR)

    נקודות מרכזיות: בית משפט לערעורים בארה"ב קבע שרוב המכסים מתקופת טראמפ אינם חוקיים, מה שיוצר חוסר ודאות משפטי. משרד הסחר

    • לפני 19 mins
    • 7 דק’ קריאה

    נקודות מרכזיות: בית משפט לערעורים בארה"ב קבע שרוב המכסים מתקופת טראמפ אינם חוקיים, מה שיוצר חוסר ודאות משפטי. משרד הסחר

    האם מכסי החירום של טראמפ ישרדו את מבחן בתי המשפט—או שמא מלחמת הסחר שלו מתפרקת?
    • רוני מור
    • 8 דק’ קריאה
    • לפני 2 שעה

    האם מכסי החירום של טראמפ ישרדו את מבחן בתי המשפט—או שמא מלחמת הסחר שלו מתפרקת? האם מכסי החירום של טראמפ ישרדו את מבחן בתי המשפט—או שמא מלחמת הסחר שלו מתפרקת?

    עיקרי הדברים: בית משפט פדרלי לערעורים קבע כי רוב מכסי החירום של הנשיא טראמפ אינם חוקיים, מה שמחריף את חוסר

    • לפני 2 שעה
    • 8 דק’ קריאה

    עיקרי הדברים: בית משפט פדרלי לערעורים קבע כי רוב מכסי החירום של הנשיא טראמפ אינם חוקיים, מה שמחריף את חוסר

    למרות הפסקת האש המסחרית, מדוע מגזר הייצור בסין עדיין מתכווץ?
    • Articles
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 2 שעה

    למרות הפסקת האש המסחרית, מדוע מגזר הייצור בסין עדיין מתכווץ? למרות הפסקת האש המסחרית, מדוע מגזר הייצור בסין עדיין מתכווץ?

    דגשים התכווצות מתמשכת: פעילות המפעלים בסין התכווצה בחודש אוגוסט זו החודש החמישי ברציפות, כאשר מדד מנהלי הרכש הרשמי במגזר הייצור

    • לפני 2 שעה
    • 6 דק’ קריאה

    דגשים התכווצות מתמשכת: פעילות המפעלים בסין התכווצה בחודש אוגוסט זו החודש החמישי ברציפות, כאשר מדד מנהלי הרכש הרשמי במגזר הייצור

    מעבר לדאטה סנטרים: האם סגמנט הרכב הוא הימור הטריליון דולר הבא של אנבידיה?
    • Articles
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 3 שעה

    מעבר לדאטה סנטרים: האם סגמנט הרכב הוא הימור הטריליון דולר הבא של אנבידיה? מעבר לדאטה סנטרים: האם סגמנט הרכב הוא הימור הטריליון דולר הבא של אנבידיה?

    דגשים צמיחה מהירה: הכנסות סגמנט הרכב של אנבידיה זינקו ב-69% בהשוואה שנתית והגיעו ל-586 מיליון דולר, בזכות אימוץ טכנולוגיית הנהיגה

    • לפני 3 שעה
    • 7 דק’ קריאה

    דגשים צמיחה מהירה: הכנסות סגמנט הרכב של אנבידיה זינקו ב-69% בהשוואה שנתית והגיעו ל-586 מיליון דולר, בזכות אימוץ טכנולוגיית הנהיגה