יום א’ 05.12.21:

ישראל: שבוע מסחר תנודתי הסתיים בירידות שערים

שבוע המסחר האחרון בבורסה בת”א הסתיים בירידה של המדדים המובילים, כאשר בסיכום השבוע מדד ת”א 90 ומדד ת”א 125 ירדו ב- 1.89% ו- 1.57% בהתאמה כאשר מדד ת”א 35 ירד ב- 1.4% בהובלת חברות שנפגעו מעליה בתחלואה וסגרים במשק עקב משבר הקורונה והוריאנט החדש שהתגלה בשבוע האחרון אשר מעלה ספק לגבי אפקטיביות החיסונים והמשך פתיחת הכלכלה, דלק קבוצה ירדה השבוע 13.63%, ריטיילורס ירדה 13.31% ולייבפרסון רשמה ירידה של 10.63% בשבוע המסחר. את העליות השבוע הוביל מדד ת”א בנקים עם עליה שבועית של 0.9% בהובלת בנק הפועלים שעלה השבוע 1.46%, מנגד מדד ת”א ביומד המשיך במגמה שלילית שאפיינה אותו בחודש הקודם ורשם ירידה שבועית של 5.39%. את העליות במדד הובילו בראק אן וי שדיווחה על רכישה מצד חברה גרמנית שהביאה את המניה לעליה שבועית של 32.36%, אוגווינד פרטנר וערד ראו ביקושים גבוהים ועלו השבוע 12.66%, 11.82% ו- 7.15% בהתאמה. סקטור נוסף שבלט לשלילה הוא סקטור הנפט והגז שירד השבוע 4.07% בדומה לסקטור בבורסות השונות בעולם מחשש לירידה בביקושים לנפט וסגרים נוספים בעולם.

בגזרת הקורונה, נכון להיום, מספר החולים הקשים מוסיף לרדת ועומד על 111, אחוז הנדבקים יורד גם הוא ועומד על 0.51% ומספר המחוסנים במנה השלישית עקף בחודש האחרון את רף ה- 4 מיליון בני אדם, מנגד החשש להרעה במצב הקורונה עלה בסוף השבוע האחרון עם התפרצותו של וריאנט חדש מדרום אפריקה שמאיים על אפקטיביות החיסון ועל המשך פתיחת הכלכלה והיציאה מהמשבר. למרות החששות המצב בישראל ממשיך להשתפר וזאת בניגוד למגמה העולמית של עליה בתחלואה וחשש ממשי בחלק מהמדינות לסגרים מחודשים. לסיכום, על רקע ירידות השערים בוול סטריט בסוף השבוע האחרון והחשש מוריאנט חדש של הנגיף, מסתמן כי צפויה לנו פתיחה שלילית לשבוע המסחר בת”א עם חברות הנסחרות בארה”ב שחוזרות מסוף השבוע עם פערים שליליים כאשר טבע צפויה לחזור עם פער שלילי של 3.6% ולייבפרסון חוזרת עם פער של 5%.

ארה”ב: המדדים המובילים סיימו בירידות לאחר שהתגלה חולה בזן האומיקרון במדינה

התנודתיות משבוע שעבר המשיכה עם בחינת נתונים כלכליים, הצהרה של הפד ונתוני תעסוקה לחודש נובמבר. מדד אמון הצרכנים הפתיע לשלילה השבוע עם חששות מהקורונה ומהעליה באינפלציה בחודשים האחרונים ודוח התעסוקה החודשי יצא הרבה מתחת לצפי. לאחר שבוע תנודתי ועליה בחששות בשווקים ממספר גורמים שונים המדדים המובילים בארה”ב סיימו את השבוע בירידות ובסיכום השבוע מדד ה- DOW JONES ירד ב- 0.91% מדד ה- S&P 500 ירד ב- 1.22% ומדד ה- NASDAQ ירד ב- 2.62%.

הגורמים המרכזיים שתרמו לירידות השבוע הם:

  1. דוח התעסוקה בארה”ב הפתיע לשלילה כאשר בחודש נובמבר נוספו למשק 210 אלף משרות הרבה מתחת לצפי לתוספת של 550 אלף משרות לחודש, אם זאת נתון האבטלה הפתיע לטובה ושיעור האבטלה בארה”ב עומד כעת על 4.2% (צפי ל- 4.6%) ומתקרב לרמות בהם היה לפני המשבר של 3.5% אבטלה.
  2. בהצהרתו השבוע פאואל אותת שיכול ויהיה צורך בישיבת הפד החודש להגביר את קצב הטייפרינג והאטת התמיכה בכלכלה לאחר שנתוני האינפלציה לא מראים סימנים של האטה ונרשמות עליות מחירים רוחביות במדד המחירים לצרכן בארה”ב.
  3. לאחר ירידות חדות במחירי הנפט עם גילויו של הוריאנט החדש השוק צפה שאופק תגיב בהורדת ההיצע לנפט בכדי לבלום את הירידות אך הועדה בישיבה ביום חמישי לא הצליחה להגיע להסכמה וחתמה את הישיבה ללא שינוי במדיניות. מחירי הנפט הגיבו בירידות חדשות לאחר הישיבה אך התמתנו בהמשך היום. מחירה של חבית נפט השלים ירידה שבועית של 15% בעקבות חששות אלו, ירידה שלא נראתה מאז תחילת משבר הקורונה.

אירופה: המדדים המובילים סיימו את השבוע במגמה מעורבת  

הסנטימנט השלילי מחידוש סגרים ביבשת וגילויו של הוריאנט החדש נמשך השבוע ולווה בנתוני אינפלציה גבוהים וחשש מעליות מחירים בחודשי החורף כאשר מדד ה- DAX הגרמני  ירד ב- 0.57%, מדד ה- FTSE  הבריטי עלה ב- 1.11%. מדד ה- CAC הצרפתי עלה ב- 0.38% ומדד הסטוקס 600 ירד ב- 0.28%.

אסיה: מגמה מעורבת בשווקים בדומה לאירופה

באסיה רשמו המדדים המובילים מגמת מסחר מעורבת, כאשר בסיכום השבוע מדד הניקיי היפני ירד ב- 2.51%, מדד המניות בשנחאי עלה ב- 1.22%, מדד ההאנג סנג ירד ב- 1.3% ומדד המניות בהודו עלה ב- 1.03%.

מניות הטכנולוגיה הסיניות המשיכו במגמה השלילית בעקבות תכניתה של דידי לצאת מרישומה למסחר בארה”ב לאחר כניעה ללחצים מהמשטר הסיני, עליבאבא ירדה השבוע 12.21% וBIDU ירדה השבוע 8.31%.

מדדי ישראל:

מדדי ארה”ב:

מדדי אירופה:

מדדי אסיה:

מט”ח:

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    בוקר כלכלי 22.10.2024 איך השוק נסגר נכון לאתמול ?
    • אור שושן
    • 17 דק’ קריאה
    • לפני 5 שעה

    בוקר כלכלי 22.10.2024 איך השוק נסגר נכון לאתמול ? בוקר כלכלי 22.10.2024 איך השוק נסגר נכון לאתמול ?

    מהם עיקרי ביצועי השוק הגלובלי? שווקים גלובליים ממשיכים לפעול בתנודתיות גבוהה, המעוצבת על ידי שילוב של חדשות כלכליות בינלאומיות ונתונים

    • לפני 5 שעה
    • 17 דק’ קריאה

    מהם עיקרי ביצועי השוק הגלובלי? שווקים גלובליים ממשיכים לפעול בתנודתיות גבוהה, המעוצבת על ידי שילוב של חדשות כלכליות בינלאומיות ונתונים

    בוקר כלכלי 20.10.2024 סיכום שבועי: יציבות בשוק או אתגרים גוברים? – סקירת שוק (שערי סגירה יום שישי, 18 באוקטובר)
    • אור שושן
    • 11 דק’ קריאה
    • לפני 2 ימים

    בוקר כלכלי 20.10.2024 סיכום שבועי: יציבות בשוק או אתגרים גוברים? – סקירת שוק (שערי סגירה יום שישי, 18 באוקטובר) בוקר כלכלי 20.10.2024 סיכום שבועי: יציבות בשוק או אתגרים גוברים? – סקירת שוק (שערי סגירה יום שישי, 18 באוקטובר)

    סיכום שבועי: יציבות בשוק או אתגרים גוברים? - סקירת שוק (שערי סגירה יום שישי, 18 באוקטובר) השבוע שהסתיים ב-18 באוקטובר

    • לפני 2 ימים
    • 11 דק’ קריאה

    סיכום שבועי: יציבות בשוק או אתגרים גוברים? - סקירת שוק (שערי סגירה יום שישי, 18 באוקטובר) השבוע שהסתיים ב-18 באוקטובר

    בוקר כלכלי – 17.10: האם המגמה החיובית בארה”ב תימשך?
    • קובי מזרחי
    • 4 דק’ קריאה
    • לפני 5 ימים

    בוקר כלכלי – 17.10: האם המגמה החיובית בארה”ב תימשך? בוקר כלכלי – 17.10: האם המגמה החיובית בארה”ב תימשך?

    בוקר כלכלי – 17.10: האם המגמה החיובית בארה"ב תימשך? השווקים סיימו את יום המסחר האחרון במגמה חיובית בארה"ב, עם עליות

    • לפני 5 ימים
    • 4 דק’ קריאה

    בוקר כלכלי – 17.10: האם המגמה החיובית בארה"ב תימשך? השווקים סיימו את יום המסחר האחרון במגמה חיובית בארה"ב, עם עליות

    בוקר כלכלי 16.10 – מגמות השווקים נמשכות: קריפטו מתייצב, הנפט במגמת ירידה
    • אור שושן
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 6 ימים

    בוקר כלכלי 16.10 – מגמות השווקים נמשכות: קריפטו מתייצב, הנפט במגמת ירידה בוקר כלכלי 16.10 – מגמות השווקים נמשכות: קריפטו מתייצב, הנפט במגמת ירידה

    בוקר כלכלי 16.10 – מגמות השווקים נמשכות: קריפטו מתייצב, הנפט במגמת ירידה לאחר יום מסחר תנודתי נוסף, שבו נרשמו ירידות

    • לפני 6 ימים
    • 5 דק’ קריאה

    בוקר כלכלי 16.10 – מגמות השווקים נמשכות: קריפטו מתייצב, הנפט במגמת ירידה לאחר יום מסחר תנודתי נוסף, שבו נרשמו ירידות