hero

מניית מטא קרסה ביותר מ – 50% מהשיא של טריליון הדולר בשנה שעברה על רקע החשש שחלפה הדומיננטיות של פייסבוק במדיה החברתית. נראה היה שהרווחים ברבעון הראשון של 2022 שוללים את התרחיש הגרוע ביותר עבור מטא אולם ההחמצה בהכנסות עדיין מעלה חששות כבדים לגבי ההמשך. לאנליסטים בוול סטריט יש יותר מ – 300 יעדי מחיר שונים עבור מניית מטא ששינתה רשמית את הטיקר שלה מ – FB ל – META החל מה – 9 ליוני. נראה שרשימת החששות הפוקדת את המניה צומחת, לא מתכווצת, עם הסיכון הגובר של מיתון שעלול להחמיר או להאריך את ההאטה הנוכחית בהוצאות המסחר האלקטרוני. 

כל אלו מתרחשים על רקע של בעיות בארגון שנראות עמוקות עוד יותר: התחרות הגוברת עם טיק טוק פוגעת ברווחים של מטא כשהיא נלחמת להרוויח אחיזה בשוק הצומח של שיתוף הסרטונים הקצרים. שינוי מדיניות הפרטיות של אפל מקשה על מיקוד יעיל של פרסומות מקוונות, מה שחותך בתמחור הפרסומות ומטלטל את מקור ההכנסה העיקרי של מטא. האיום של רגולציה והגבלים עסקיים עלול לשחוק את מטא עוד יותר. 

דו”ח הרווחים של מטא

החדשות הטובות ביותר עבור מטא הן שנראה שמשתמשים אינם נוטשים את פייסבוק. “יותר אנשים משתמשים בשירותים שלנו היום מאי פעם” אמר המנכ”ל מארק צוקרברג במעמד פרסום דו”ח הרווחים ב – 27 באפריל. מספר המשתמשים היומיים הפעילים ברשת החברתית פייסבוק עלה מ -1.93 מיליארד ברבעון הרביעי של שנת 2021 ל – 1.96 מיליארד ברבעון הראשון של שנת 2022. הצמיחה הגיעה מאזורי אסיה-פסיפיק ואזורים אחרים כאשר כמות המשתמשים בארה”ב ובאירופה נותרה יציבה. יש לקחת בחשבון שאובדן המשתמשים ברוסיה, אשר חסמה את פייסבוק, יובא בחשבון רק ברבעון השני של השנה.

מטא דיווחה כי היא סיפקה 15% יותר הופעות של פרסומות מאשר ברבעון הראשון של 2021 אך המחיר הממוצע למודעה ירד ב – 8% ביחס לשנה שעברה. ההכנסות ברבעון השני, כך לפי מטא, ינועו בין 28 ל – 30 מיליארד דולרים. חלק מהירידה הזו נגרם עקב שינוי מדיניות הפרטיות של אפל, מהלך שפגע בהחזר של מפרסמים על הוצאות פרסום. כפועל יוצא מפרסמים מוכנים להוציא פחות על כל מודעה בפייסבוק. גם בעיות מאקרו כלכליות הפחיתו את ההוצאות על פרסום עם שיעורי ריבית גבוהים יותר ובעיות בשרשראות האספקה. הפלישה של רוסיה לאוקראינה הביאה לעלייה במחירי הנפט והגז במיוחד באירופה, עובדה שלה השלכות על מגזרים רבים. 

בעיית הטיק טוק של מטא ופייסבוק

בנוסף לשינוי מדיניות הפרטיות של אפל, שהפך את המודעות המקוונות לפחות יעילות, בפרסום הרווחים של מטא לרבעון הרביעי של שנת 2021 הועלו חששות נוספים בקשר לנושאים שעלולים להכביד על צמיחת החברה: החשש הגדול ביותר הוא התחרות עם טיק טוק על קהל המשתמשים הצעיר יותר. הניסיון להילחם באיום טיק טוק ולהעלות את קרנה של פייסבוק בקרב קהל בני הנוער יצר רוח נגדית לכושר הפקת הרווחים של מטא. מטא מתמקדת כעת בהגברת מעורבות המשתמשים באמצעות תכונת הווידאו הקצר Reels. אבל עד ש – Reels תראה תוצאות, בתקופת הצמיחה שלה היא צפוייה להכביד על ההכנסות והמאזן הכלכלי של החברה, שכן אלגוריתמי מטא יעדיפו את הסרטונים הקצרים וכך תהיה פחות צמיחה בפורמטים הקלאסיים של ה – News Feed וה – Stories הקלאסיים והמוכרים של הרשת החברתית הוותיקה. 

אפל עלתה למטא 10 מיליארד דולרים

פייסבוק מזהירה מאז סוף שנת 2020 מפני האתגר שנוצר בעקבות שינוי מדיניות הפרטיות של אפל. לשינוי שהחל עם עדכון לגרסת iOS 14.5 באביב שעבר הייתה השפעה צנועה עד לרבעון הרביעי של שנת 2021. אפל דורשת כעת שבעת הורדת אפליקציות מה – App store תהיה אפשרות למשתמשים להצטרף או לבטל מעקב אחר פעילותם באתרי צד ג’. מרבית המשתמשים בוחרים לבטל הסכמתם וכך עסקים מוגבלים יותר ביכולתם למקד פרסום לצרכנים שיתעניינו במוצרים או בשירותים שלהם. הגבלת האפשרות להציג סרטונים משפיעה באופן דרמאטי על האפשרות להציג ללקוחות פרסומים על בסיס העדפות, וכך מטא, כמו גם חברות פרסום אחרות, מאבדת נתח של מיליארדים בקהל הצופים בפרסומות המשתמשים במכשירים מבוססי IOS.

רוני מור

*אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    SKN | מחירי הצרכן בסין עולים בעדינות בעקבות ביקוש עונתי – אך לחצי הדפלציה נמשכים
    • ליאור מור
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 23 שעה

    SKN | מחירי הצרכן בסין עולים בעדינות בעקבות ביקוש עונתי – אך לחצי הדפלציה נמשכים SKN | מחירי הצרכן בסין עולים בעדינות בעקבות ביקוש עונתי – אך לחצי הדפלציה נמשכים

    הוצאות חג הגבירות את מדד המחירים לצרכן ב־0.2%, אך כלכלנים מזהירים: העלייה זמנית, הצמיחה מאטה והסיכון לדפלציה נותר ממשי מחירי

    • לפני 23 שעה
    • 7 דק’ קריאה

    הוצאות חג הגבירות את מדד המחירים לצרכן ב־0.2%, אך כלכלנים מזהירים: העלייה זמנית, הצמיחה מאטה והסיכון לדפלציה נותר ממשי מחירי

    SKN | בסנט רומז כי “דיבידנד ה־2,000 דולר” של טראמפ עשוי להתממש דרך הפחתות מס — ולא כתשלום ישיר
    • ליאור מור
    • 8 דק’ קריאה
    • לפני 1 ימים

    SKN | בסנט רומז כי “דיבידנד ה־2,000 דולר” של טראמפ עשוי להתממש דרך הפחתות מס — ולא כתשלום ישיר SKN | בסנט רומז כי “דיבידנד ה־2,000 דולר” של טראמפ עשוי להתממש דרך הפחתות מס — ולא כתשלום ישיר

    שר האוצר האמריקאי מציין כי הכנסות המכסים עשויות להיות מנותבות להקלות מס נוספות, בעוד בית המשפט העליון בוחן את חוקיות

    • לפני 1 ימים
    • 8 דק’ קריאה

    שר האוצר האמריקאי מציין כי הכנסות המכסים עשויות להיות מנותבות להקלות מס נוספות, בעוד בית המשפט העליון בוחן את חוקיות

    SKN | ‏GoDaddy תשלם פיצוי של 170 מיליון דולר בתיק פטנטים על טכנולוגיית בניית אתרים
    • שגיא חבסוב
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 3 ימים

    SKN | ‏GoDaddy תשלם פיצוי של 170 מיליון דולר בתיק פטנטים על טכנולוגיית בניית אתרים SKN | ‏GoDaddy תשלם פיצוי של 170 מיליון דולר בתיק פטנטים על טכנולוגיית בניית אתרים

    חבר מושבעים בדלאוור פסק לטובת Express Mobile — עימות נוסף בתחום הקניין הרוחני של תעשיית עיצוב האתרים GoDaddy (NYSE: GDDY),

    • לפני 3 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    חבר מושבעים בדלאוור פסק לטובת Express Mobile — עימות נוסף בתחום הקניין הרוחני של תעשיית עיצוב האתרים GoDaddy (NYSE: GDDY),

    ‏SKN | מדוע פלטפורמות בינה מלאכותית הן הזדמנות ולא איום עבור אסטרטגיית Amadeus
    • אור שושן
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 3 ימים

    ‏SKN | מדוע פלטפורמות בינה מלאכותית הן הזדמנות ולא איום עבור אסטרטגיית Amadeus ‏SKN | מדוע פלטפורמות בינה מלאכותית הן הזדמנות ולא איום עבור אסטרטגיית Amadeus

    בעוד ששווקי הנסיעות העולמיים מתאוששים וההשקעות בטכנולוגיה ארגונית מתגברות, רואה Amadeus בעלייתן של פלטפורמות הבינה המלאכותית לא איום – אלא

    • לפני 3 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    בעוד ששווקי הנסיעות העולמיים מתאוששים וההשקעות בטכנולוגיה ארגונית מתגברות, רואה Amadeus בעלייתן של פלטפורמות הבינה המלאכותית לא איום – אלא