נקודות מפתח
- צמיחה אורגנית (OG): נסטלה הציגה צמיחה אורגנית של 3.3% בתשעת החודשים הראשונים של השנה.
- שחיקת מטבע: השפעות מטבע שליליות גרעו 5.4%- מהמכירות המדווחות.
- הכנסות: המכירות המדווחות הסתכמו ב-65.9 מיליארד CHF.
מכירות מדווחות יורדות – אך הפעילות הליבתית מתחזקת
נסטלה, תאגיד הענק שמוביל את תעשיית המזון העולמית, פרסמה את תוצאות המכירות ל-9M-2025 והציבה תמונה מורכבת: מצד אחד שחיקה חריפה במונחי FX שהורידה את המכירות המדווחות ב-1.9%, ומנגד שיפור ברור במה שמעניין את השוק – הביצועים האורגניים.
החברה רשמה Organic Growth של 3.3%, הנשען על תמחור של 2.8% וצמיחה ריאלית ב-RIG של 0.6%, כאשר ברביע השלישי נרשמה האצה ל-1.5% המעידה על התייצבות מחודשת בבסיס הביקושים.
למרות הלחצים החיצוניים, נסטלה מצליחה להפגין שליטה במרחב התפעולי ולשמור על קווי צמיחה בריאים, המהווים עוגן למשקיעים בתקופה של תנודתיות בשוקי המט”ח.
אירופה מתבססת כעוגן הצמיחה – בעוד סין ממשיכה לאתגר
פירוק הביצועים האזוריים מספק אינדיקציה ברורה לשינויי המגמה הגלובליים ולהיכן זורם כוח הקנייה.
אירופה (Zone EUR) הובילה את הדוח עם OG של 4.3% ו-RIG חיובי, נתון הממחיש ביקושים קשיחים ועמידות צרכנית. לפי הנהלת החברה, קטגוריות הקפה, מוצרי חלב ופתרונות קולינריה המשיכו להציג ביצועים גבוהים גם מול אינפלציה.
מנגד, אמריקה (Zone AMS) סיפקה תמונה פושרת יותר עם OG של 2.5% ורמת כמויות שלילית, המשקפת שוק תחרותי, שחיקה בפרמיות המחיר ומעבר של צרכנים למותגים אלטרנטיביים.
אך האתגר המורכב ביותר מגיע מכיוון Greater China, שהציגה ירידה אורגנית של 6.1%-. השילוב בין האטה מקרו-כלכלית לבין שחיקה בביקוש הפרימיום פגע ברמות המכירה והכביד על כל אזור AOA, שגם הוא הציג ביצועים מתונים יותר.
פערי הצמיחה – שווקים מפותחים: 2.1% לעומת שווקים מתפתחים: 5.2% – שימשו תזכורת חדה לכך שסין לבדה מסוגלת להטות מגמות אזוריות שלמות.
הקפה ממשיך להוביל – אך קטגוריית השוקולד מאותתת על רגישות צרכנית
ברמה הקטגוריאלית נמשכה המגמה הברורה: קטגוריית הקפה ומוצרי המשקה הייתה מנוע הצמיחה המרכזי עם OG של 7.5% ו-RIG חיובי, המשקפים ביקוש יציב ברחבי העולם, גם בסביבת מחירים גבוהה.
מנגד, קטגוריית ה-Confectionery הציגה OG מרשים של 8%, אך כמעט כולו נבע מעליית מחירים (9.6%). הירידה בכמויות (RIG שלילי של 1.5%) מצביעה על גמישות ביקוש גבוהה ועל כך שהצרכן פחות סובלני להתייקרויות בתחומי הפרימיום המתוקים.
קטגוריות הבישול והמוצרים המוכנים רשמו צמיחה אורגנית שלילית, מה שמרמז על תחרות גוברת מצד מותגים מוזלים ושינוי בהרגלי הצריכה.
פוקוס תפעולי: נסטלה מכוונת ל-Margin Expansion אגרסיבי
לצד דוח המכירות, נסטלה חידדה את המסר האסטרטגי: התחזיות לשנת 2025 נשמרות, עם ציפייה להמשך שיפור בצמיחה האורגנית ולהשגת שיעור רווחיות תפעולית של 16% ומעלה.
כדי לתמוך ביעדים הללו, החברה מאיצה את תוכנית Fuel for Growth, שמטרתה לחסוך 3.0 מיליארד CHF עד 2027. התוכנית כוללת שורה של מהלכי התייעלות, כולל צמצום של כ-16,000 משרות ברחבי העולם. מדובר במהלך דרמטי שנועד להרחיב שולי רווח, לחזק את הגמישות התפעולית ולשמר יתרון תחרותי בתקופה שבה עלויות ייצור ושינוע עדיין שומרות על רמות גבוהות היסטורית.
להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות
השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם
* אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.
- ליאור מור
- •
- 5 דק’ קריאה
- •
- לפני 6 ימים
SKN | בתי הזיקוק העצמאיים של סין מגבירים רכישות נפט איראני לאחר מכסות יבוא חדשות
בתי הזיקוק העצמאיים של סין — הידועים בשם “תיופוטס” — מאיצים את רכישות הנפט האיראני לאחר שבייג’ין פרסמה בסוף
- לפני 6 ימים
- •
- 5 דק’ קריאה
בתי הזיקוק העצמאיים של סין — הידועים בשם “תיופוטס” — מאיצים את רכישות הנפט האיראני לאחר שבייג’ין פרסמה בסוף
- ליאור מור
- •
- 3 דק’ קריאה
- •
- לפני 1 שבועות
SKN | מניות הקומפאונדר לשעבר שאיבדו גובה: נייקי, אסתי לאודר ולולולמון בשפל רב־שנתי
מחברות צמיחה יציבות - למניות שנכנסות לתיקון עמוק נייקי, אסתי לאודר ולולולמון נחשבו במשך יותר מעשור למניות קומפאונדר קלאסיות: צמיחה
- לפני 1 שבועות
- •
- 3 דק’ קריאה
מחברות צמיחה יציבות - למניות שנכנסות לתיקון עמוק נייקי, אסתי לאודר ולולולמון נחשבו במשך יותר מעשור למניות קומפאונדר קלאסיות: צמיחה