נקודות מפתח
- מניית Pinterest צנחה ב-18%, ומחקה כמעט 4.4 מיליארד דולר משווי השוק.
- לחצי רווחיות הנובעים ממכסים ותחרות מצד Meta ו-TikTok העיבו על הצמיחה.
- תחזית ההכנסות המתונה של החברה מדגישה את הדרך המאתגרת של פלטפורמות מבוססות פרסום.
מניית Pinterest צנחה ב-18% ביום רביעי, ומחקה כמעט 4.4 מיליארד דולר משווי השוק שלה, לאחר שהחברה פרסמה תחזית זהירה שעוררה מחדש את חששות המשקיעים באשר להאטת הצמיחה שלה. התוצאות עומדות בניגוד חד לביצועים החזקים של ענקיות הפרסום הדיגיטלי כמו Alphabet, Meta ו-Reddit, וממחישות את מאבקה הגובר של Pinterest לשרוד בנוף פרסום מאוחד יותר ויותר — תחת לחצי מכסים ועלויות עולים.
האטה בפרסום מערערת את תחזית הצמיחה של Pinterest
הדו”ח הרבעוני האחרון של Pinterest חשף כי ההוצאות על פרסום — במיוחד בשווקי הליבה שלה, ארצות הברית וקנדה — היו חלשות מהצפוי. סמנכ”לית הכספים ג’וליה דונלי ייחסה את החולשה ללחצי רווחיות הנובעים ממכסים, כאשר קמעונאים אמריקנים גדולים בוחנים מחדש את תקציבי השיווק שלהם על רקע שינויים במאזני הסחר. קמעונאים, במיוחד חברות מסחר אלקטרוני מבוססות סין כמו Temu ו-Shein, צמצמו את תקציבי הפרסום שלהן בעקבות ביטול פטור ה-“de minimis” והעלייה באי-הוודאות סביב מכסי הסחר.
מגמה זו הוחמרה עקב התחרות הגוברת מצד Instagram ו-Facebook של Meta, כמו גם TikTok — כולן מציעות כיום כלים מתקדמים לפרסום ממוקד מונעי בינה מלאכותית ובעלות בסיס משתמשים עצום ברחבי העולם. פלטפורמות אלו הפכו ליעד העיקרי של מפרסמים בהכנות לעונת החגים, בעוד Pinterest מתקשה לשמור על נתח שוק בזירה צפופה מאי פעם.
על אף החולשה, Pinterest דיווחה כי תחזית ההכנסות לרבעון השלישי נעה בין 1.31 ל-1.34 מיליארד דולר — מעט מתחת לקונצנזוס של וול סטריט שעמד על 1.34 מיליארד דולר. אנליסטים ב-Morgan Stanley כתבו כי התוצאות “מאכזבות בשוק שמתגמל חברות המסוגלות להציג תחזיות משופרות באמצעות חדשנות וביצוע.”
לחץ תחרותי גובר מצד ענקיות הטכנולוגיה
הביצועים החלשים של Pinterest בולטים במיוחד על רקע הדוחות האחרונים של מתחרותיה הגדולות. YouTube של Alphabet, Reels של Meta ופלטפורמת הפרסום הצומחת של Reddit הציגו כולם צמיחה חזקה בהוצאות הפרסום, על רקע התאוששות בתקציבי השיווק הגלובליים. חברות אלו נהנות משימוש חכם יותר בנתונים, אלגוריתמים מתקדמים להתאמה אישית ואימוץ מואץ של טכנולוגיות בינה מלאכותית גנרטיבית הממטבות הצגת מודעות בזמן אמת.
לעומת זאת, ההצעה המרכזית של Pinterest — פלטפורמת גילוי חזותי לצרכנים — נראית כמי שהגיעה לרוויה. אף שתחום הקניות מבוסס ההשראה נותר רלוונטי, מפרסמים מקצים יותר ויותר תקציבים לפלטפורמות שמציעות גם קנה מידה רחב וגם מנגנוני המרה חלקים. “הביצועים סבירים, אך קשה לזהות גורם שיכול להאיץ את הצמיחה,” כתבו אנליסטים מ-Piper Sandler, כשהם מציינים כי סיפור הצמיחה של Pinterest מאבד תאוצה.
אתגר מבני נוסף הוא החשיפה המוגבלת של Pinterest לשווקים מתפתחים. בעוד מתחרותיה מושרשות היטב באסיה, אמריקה הלטינית ואפריקה, Pinterest נשענת באופן מובהק על צפון אמריקה להכנסות מפרסום — מה שהופך אותה לפגיעה יותר בפני האטות אזוריות ושינויים במדיניות.
סנטימנט המשקיעים והאתגרים האסטרטגיים בהמשך
הירידה החדה במניה — מהחמורות השנה — מדגישה את היחלשות אמון המשקיעים ביכולת החברה לבצע תפנית אמיתית. למרות עלייה של 13.6% מתחילת השנה, שעקפה את עלייתה של Meta ב-7.2%, שיחת הרווחים האחרונה מחקה חלק ניכר מהרווחים הללו. אנליסטים מציינים את הקושי של Pinterest למנף את בסיס המשתמשים שלה להכנסות משמעותיות ואת הפער בחדשנות לעומת מתחרותיה.
כדי לשוב ולצבור תנופה, Pinterest תצטרך להאיץ את שילוב ה-AI, להתרחב לשווקים בינלאומיים ולשפר את יכולתה להמיר מעורבות משתמשים לביצועים פרסומיים מדידים. מנכ”ל החברה, ביל רדי, הדגיש מיקוד מחודש ב“תוכן הניתן לרכישה וחוויות מונעות יוצרים”, אך יישום מדויק יהיה קריטי בשעה שהחברה מתמודדת עם סביבה דיגיטלית תנודתית המושפעת ממכסים, שינויים גלובליים בסחר והתנהגות צרכנים משתנה במהירות.
מבט קדימה: ניווט בעולם הדיגיטלי המשתנה
בהמשך הדרך, Pinterest ניצבת בפני אתגרים והזדמנויות גם יחד. המעבר הגלובלי לפרסום מבוסס בינה מלאכותית ולשילוב עם מסחר מקוון עשוי להיטיב עם פלטפורמות שמצליחות למנף פרסונליזציה ומעורבות מבוססת עסקאות — תחומים שבהם ל-Pinterest עוד יש פוטנציאל צמיחה. עם זאת, אי-הוודאות הנמשכת סביב מכסים, פיקוח רגולטורי על פרסום דיגיטלי והתחרות הגוברת מצד שחקנים חדשים וישנים צפויים לבחון את עמידותה.
אם Pinterest תצליח למצב את עצמה כפלטפורמת פרסום מבוססת ביצועים ולא רק ככלי השראה חזותי, היא עשויה לשקם את אמון המשקיעים. אולם לעת עתה, התחזית הזהירה שלה מאותתת על דרך מאתגרת בשוק הנשלט יותר ויותר על ידי קנה מידה, נתונים וחדשנות.
להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות
השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם
* אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.
- שגיא חבסוב
- •
- 6 דק’ קריאה
- •
- לפני 16 mins
SKN | AMD שוברת שיאים: הכנסות גבוהות על גב AI וצמיחה מטאורית במרכזי נתונים ובמעבדי Ryzen
חברת AMD (Advanced Micro Devices) ממשיכה לבסס את מעמדה כאחת המובילות בשוק השבבים העולמי, וזאת על רקע פרסום דוחות כספיים מרשימים לרבעון
- לפני 16 mins
- •
- 6 דק’ קריאה
חברת AMD (Advanced Micro Devices) ממשיכה לבסס את מעמדה כאחת המובילות בשוק השבבים העולמי, וזאת על רקע פרסום דוחות כספיים מרשימים לרבעון
- רוני מור
- •
- 8 דק’ קריאה
- •
- לפני 6 שעה
SKN | האם אסטרטגיית הערך של מקדונלד’ס תשמור על נאמנות הצרכנים הרעבים?
כל העיניים נשואות אל חברת McDonald’s Corporation (NYSE: MCD) כאשר ענקית המזון המהיר העולמית מתכוננת לפרסום דוחות הרבעון השלישי שלה
- לפני 6 שעה
- •
- 8 דק’ קריאה
כל העיניים נשואות אל חברת McDonald’s Corporation (NYSE: MCD) כאשר ענקית המזון המהיר העולמית מתכוננת לפרסום דוחות הרבעון השלישי שלה
- שגיא חבסוב
- •
- 8 דק’ קריאה
- •
- לפני 7 שעה
SKN | האם נובו נורדיסק תוכל להשיב את יתרונה כשמלחמת תרופות ההרזיה מתחממת?
ענקית התרופות הדנית נובו נורדיסק ניצבת בפני המבחן הקשה ביותר בתולדותיה. לאחר שהייתה בעבר החברה הציבורית בעלת השווי הגבוה ביותר
- לפני 7 שעה
- •
- 8 דק’ קריאה
ענקית התרופות הדנית נובו נורדיסק ניצבת בפני המבחן הקשה ביותר בתולדותיה. לאחר שהייתה בעבר החברה הציבורית בעלת השווי הגבוה ביותר
- אור שושן
- •
- 6 דק’ קריאה
- •
- לפני 8 שעה
SKN | הרווח של טויוטה יורד ברבעון השני ברציפות – המכסים בארה”ב והביקוש המאט פוגעים ביצוא
חברת טויוטה מוטור (NYSE: TM) דיווחה ביום רביעי על ירידה ברווח הרבעוני בפעם השנייה ברציפות, מה שמדגיש כיצד מתיחות סחר
- לפני 8 שעה
- •
- 6 דק’ קריאה
חברת טויוטה מוטור (NYSE: TM) דיווחה ביום רביעי על ירידה ברווח הרבעוני בפעם השנייה ברציפות, מה שמדגיש כיצד מתיחות סחר