נקודות מפתח

  • מניית iHeartMedia זינקה ב-17% לשיא של שנתיים לאחר דיווחים על מגעים מתקדמים עם Netflix לרישוי פודקאסטים מצולמים נבחרים.
  • השותפות הפוטנציאלית עשויה להרחיב את קהל הצופים של iHeart ולפתוח אפיקי הכנסה חדשים בעידן של שינוי מהיר במדיה הדיגיטלית.
  • המהלך מגיע לאחר הסכם התוכן האחרון של Netflix עם Spotify, ומסמן דחיפה אסטרטגית של ענקית הסטרימינג לעולמות הפודקאסטים והמדיה ההיברידית.
hero

מניית iHeartMedia ‏(IHRT) זינקה ביום שלישי ב-17%, לשיא של יותר משנתיים, לאחר דיווחים כי Netflix ‏(NFLX) נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת רישיונות להפצת פודקאסטים מצולמים נבחרים מהחברה. העלייה החדה — אחת הגדולות שנרשמו בחודשים האחרונים — משקפת את האופטימיות הגוברת כי שותפות עם שירות הסטרימינג המוביל בעולם עשויה להחיות את המודל העסקי של iHeart בנקודת זמן קריטית עבור תעשיית המדיה.

נראה כי המשקיעים מהמרים שמהלך כזה יעשה יותר מהגדלת החשיפה של החברה — הוא עשוי להפוך את iHeart לשחקנית משמעותית בשוק הצומח במהירות שבו אודיו, וידאו ותוכן סטרימינג מתמזגים.

פנייה אסטרטגית בעולם מדיה משתנה

הדיווחים על השיחות בין iHeartMedia ל-Netflix מסמנים התפתחות משמעותית עבור שתי החברות. עבור iHeart, שמורשתה בתחום הרדיו המסורתי הוצלה בשנים האחרונות על ידי מתחרות דיגיטליות, מדובר באבולוציה אסטרטגית לעבר מערכת אקולוגית מולטימדיה רחבה יותר.

עבור Netflix, העסקה האפשרית ממשיכה את ההתרחבות האגרסיבית שלה מעבר לעולם הבידור הסדרתי לעולמות מבוססי שיח. לאחר שחתמה על הסכם רישוי דומה עם Spotify בחודש שעבר — הסכם שיביא פודקאסטים מצולמים מובילים כמו The Bill Simmons Podcast ו-The Rewatchables לפלטפורמה ב-2026 — נראה כי החברה נחושה לבסס את מעמדה כמרכז לצריכת תוכן ארוך-טווח בז’אנרים מגוונים.

על פי דיווח של Bloomberg, Netflix מבקשת בלעדיות לתכנים מסוימים של iHeart, מה שעשוי להוביל להסרת פרקים אלו מ-YouTube — פלטפורמת הווידאו הדומיננטית של Alphabet. אם העסקה תושלם, היא לא רק תגביר את התחרות בין שירותי הסטרימינג הגדולים אלא גם עשויה להגדיר מחדש את הכלכלה של הפצת פודקאסטים, עם מודלים חדשים של מונטיזציה וניתוח קהלים.

מדוע השוק הגיב בעוצמה כה רבה

הזינוק של 17% במניית iHeart משקף את התלהבות המשקיעים ממאמצי החברה לעבור לפורמטים דיגיטליים משולבים בווידאו. בשנתיים האחרונות התקשתה החברה להתמודד עם ירידה בהכנסות מפרסום והתאוששות איטית בתחום השידור המסורתי. שיתוף פעולה עם פלטפורמה עולמית כמו Netflix עשוי להרחיב את הנוכחות הבינלאומית של iHeart, למשוך מפרסמים חדשים ולאפשר קידום משולב עם קטלוג הווידאו והתוכן הדוקומנטרי של Netflix.

אנליסטים מציינים כי שילוב וידאו בפלטפורמות אודיו הוא יותר מטרנד חולף. מחקר שפורסם במרץ 2025 על ידי חברת האנליטיקה Zebracat מצא כי שיעור הצפייה הממוצע בפודקאסטים מצולמים גבוה פי 2.7 לעומת גרסאות האודיו בלבד במובייל. הנתון הזה מסביר מדוע ענקיות הסטרימינג ממהרות לשלב פודקאסטים עם מדיה חזותית: מעורבות גבוהה פירושה רווחיות גבוהה.

בנוסף, טווח ההגעה הגלובלי של Netflix — עם למעלה מ-270 מיליון מנויים ברחבי העולם — עשוי לסייע ל-iHeart להרחיב את תפוצת הפודקאסטים הפופולריים ביותר שלה, כמו Stuff You Should Know ו-The Breakfast Club, לקהלים חדשים בצפון אמריקה, אירופה ואסיה. עבור יוצרים ומפרסמים, חשיפה כזו עשויה להיתרגם לפרמיות פרסום גבוהות יותר ולהזדמנויות חסות חוצות-פלטפורמות.

שדה הקרב הבא של הסטרימינג: עידן הפודקאסטים המצולמים

עלייתם של הפודקאסטים המצולמים מסמנת את הגבול הבא במלחמות הסטרימינג, תוך שילוב האינטימיות של האודיו עם מעורבות חזותית המזכירה תוכן וידאו קצר. חברות כמו Spotify, YouTube וכעת Netflix מתחרות על מעמד היעד המרכזי לצריכת מדיה מבוססת שיחה — ומטשטשות את הגבולות בין טלוויזיה, רדיו ודמויות תוכן מובילי דעה.

עבור iHeartMedia, ההימור גדול. לאחר ששקעה בחובות של מיליארדים לפני ארגון מחדש בשנת 2018, החברה הצליחה להפחית חוב באופן משמעותי ולהתמקד מחדש בפעילות הדיגיטלית. שותפות עם Netflix עשויה לסמן את חזרתה לשורה הראשונה של כלכלת הבידור העולמית.

מה לצפות בהמשך

אף ש-Netflix ו-iHeart טרם אישרו רשמית את המגעים, המשקיעים וצופי התעשייה כבר מעריכים כיצד עסקה כזו עשויה לעצב מחדש את עולם הסטרימינג. אם תצא לפועל, היא תצטרף למגמה רחבה יותר של התכנסות בין נכסי מדיה מסורתיים לפלטפורמות טכנולוגיות — מגמה היוצרת סינרגיות חדשות אך גם לחצים תחרותיים מוגברים בתעשייה.

בעוד iHeart מחפשת אפיקי צמיחה חדשים, הצלחתה תתבסס על יכולתה לנצל שיתופי פעולה מסוג זה מבלי לפגוע בזהותה המותגית או לאבד את בסיס המפרסמים הקיים. עם זאת, נראה כי השוק משוכנע שפרק הקאמבק של החברה רק מתחיל.


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    SKN | האם הרה-ארגון של כוח האדם באמריקן איירליינס מסמן התכנסות רחבה בענף התעופה?
    • שגיא חבסוב
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 4 ימים

    SKN | האם הרה-ארגון של כוח האדם באמריקן איירליינס מסמן התכנסות רחבה בענף התעופה? SKN | האם הרה-ארגון של כוח האדם באמריקן איירליינס מסמן התכנסות רחבה בענף התעופה?

    אמריקן איירליינס מקצצת תפקידי הנהלה ותמיכה על רקע שוק משתנה חברת אמריקן איירליינס גרופ הודיעה ביום שלישי כי תקצץ מספר

    • לפני 4 ימים
    • 7 דק’ קריאה

    אמריקן איירליינס מקצצת תפקידי הנהלה ותמיכה על רקע שוק משתנה חברת אמריקן איירליינס גרופ הודיעה ביום שלישי כי תקצץ מספר

    SKN | האם דיסני ו-YouTube TV יפתרו את הסכסוך ביניהן לפני יום הבחירות?
    • ליאור מור
    • 7 דק’ קריאה
    • לפני 5 ימים

    SKN | האם דיסני ו-YouTube TV יפתרו את הסכסוך ביניהן לפני יום הבחירות? SKN | האם דיסני ו-YouTube TV יפתרו את הסכסוך ביניהן לפני יום הבחירות?

    ההימור גובר כאשר דיסני דוחפת להחזרת שידורי ABC לפני יום הבחירות עם התקרבות יום הבחירות בארצות הברית, חברת וולט דיסני

    • לפני 5 ימים
    • 7 דק’ קריאה

    ההימור גובר כאשר דיסני דוחפת להחזרת שידורי ABC לפני יום הבחירות עם התקרבות יום הבחירות בארצות הברית, חברת וולט דיסני

    SKN – טראמפ מתראיין לראשונה בתוכנית “60 דקות” לאחר הסדר התביעה מול CBS
    • Articles
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 1 שבועות

    SKN – טראמפ מתראיין לראשונה בתוכנית “60 דקות” לאחר הסדר התביעה מול CBS SKN – טראמפ מתראיין לראשונה בתוכנית “60 דקות” לאחר הסדר התביעה מול CBS

    אירוע תקשורתי רגיש ובעל סיכון גבוההראיון של דונלד טראמפ בתוכנית "60 דקות" של CBS מהווה מהלך תקשורתי משמעותי, שכן הוא

    • לפני 1 שבועות
    • 5 דק’ קריאה

    אירוע תקשורתי רגיש ובעל סיכון גבוההראיון של דונלד טראמפ בתוכנית "60 דקות" של CBS מהווה מהלך תקשורתי משמעותי, שכן הוא

    פורד מזמינה לתיקון 227,000 כלי רכב בארה”ב בשל חששות בטיחותיים
    • אור שושן
    • 4 דק’ קריאה
    • לפני 1 שבועות

    פורד מזמינה לתיקון 227,000 כלי רכב בארה”ב בשל חששות בטיחותיים פורד מזמינה לתיקון 227,000 כלי רכב בארה”ב בשל חששות בטיחותיים

    פרטי ההזמנה לתיקוןחברת פורד (NYSE: F) פרסמה הודעה על הזמנה לתיקון רחבת היקף הכוללת כ-227,000 כלי רכב ברחבי ארצות הברית,

    • לפני 1 שבועות
    • 4 דק’ קריאה

    פרטי ההזמנה לתיקוןחברת פורד (NYSE: F) פרסמה הודעה על הזמנה לתיקון רחבת היקף הכוללת כ-227,000 כלי רכב ברחבי ארצות הברית,