נקודות מפתח

  • סמסונג מעמיקה את אסטרטגיית הרכב שלה עם רכישת ADAS בשווי 1.5 מיליארד אירו.
  • העסקה מקרבת את הרמן לליבת תחום כלי הרכב המוגדרים באמצעות תוכנה.
  • צמיחה מהירה בשוק ADAS מדגישה את הערך האסטרטגי הגובר של בינה מלאכותית לרכב.
hero

סמסונג אלקטרוניקס מאיצה את הדחיפה שלה אל תחום טכנולוגיות הרכב מהדור הבא, ומאותתת על מחויבות ארוכת טווח לניידות חכמה, ככל שכלי רכב הופכים מונעי־תוכנה יותר ויותר. ביום שלישי הודיעה החברה כי חטיבת הרכב שלה, Harman International, הגיעה להסכם לרכישת פעילות מערכות הסיוע המתקדמות לנהג (ADAS) של ZF Friedrichshafen תמורת 1.5 מיליארד אירו, שהם כ־1.8 מיליארד דולר. המהלך מציב את סמסונג בעמדה חזקה יותר בצומת שבין אלקטרוניקה צרכנית, תוכנה ובטיחות רכב.

התרחבות אסטרטגית אל תחום ה-ADAS

הרכישה מעניקה ל-Harman בעלות ישירה על טכנולוגיות ADAS מרכזיות, לרבות מצלמות קדמיות לרכב ובקרי סיוע מתקדמים לנהג. רכיבים אלו מהווים את ליבת מערכות הבטיחות המודרניות, התומכות בשמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת התנגשות וזיהוי הולכי רגל. באמצעות קליטת יחידת ה-ADAS של ZF, סמסונג מתקדמת מעבר לאינפוטיינמנט וקישוריות אל תחום האינטליגנציה הבסיסית של הרכב – תחום הנתפס יותר ויותר כקריטי לבידול עתידי בין יצרניות רכב.

עבור סמסונג, העסקה מייצגת כניסה מלאה לשוק ה-ADAS ולא התרחבות הדרגתית. בעוד שהחברה מספקת זה שנים שבבים, תצוגות ומערכות בידור לרכב, רכישה זו מביאה תחת קורת גג אחת טכנולוגיות חישה וקבלת החלטות קנייניות, ומעמיקה את האינטגרציה בין שכבות החומרה והתוכנה.

צמיחת השוק מצדיקה את תג המחיר

סמסונג הדגישה את ההיגיון האסטרטגי בעסקה באמצעות הצבעה על ההתרחבות המהירה של שוק ה-ADAS ובקרי הרכב המרכזיים. לפי הערכת החברה, השוק צפוי לצמוח מכ־62.6 טריליון וון (כ־42 מיליארד דולר) בשנת 2025 לכ־97.4 טריליון וון עד 2030. צמיחה זו משקפת הן לחץ רגולטורי לשיפור בטיחות כלי רכב והן ביקוש צרכני לפתרונות נהיגה חכמים וחצי־אוטונומיים.

ככל שיצרניות רכב ברחבי העולם מתחרות בפיתוח כלי רכב מבוססי תוכנה, ספקים בעלי יכולות מקצה לקצה צוברים השפעה. שליטה בחומרה ובתוכנה של מערכות ADAS מאפשרת לחברות כמו Harman להתקרב לפלטפורמות הליבה של היצרנים, להגדיל עלויות מעבר ולחזק שותפויות ארוכות טווח.

חיזוק האקוסיסטם הרכבתי של סמסונג

Harman הפכה לכלי המרכזי של סמסונג להתרחבות בתחום הרכב מאז רכישתה בשנת 2017. עסקת ZF בונה על אסטרטגיה זו באמצעות השלמת החוזקות של Harman בתחומי האינפוטיינמנט, הקישוריות ומערכות האודיו. יחד, נכסים אלו מאפשרים לסמסונג להציע ארכיטקטורות רכב מקיפות יותר, המשלבות סיוע לנהג, מערכות תא נוסעים ושירותים מבוססי ענן.

הרכישה מתיישבת גם עם האסטרטגיה התעשייתית הרחבה של סמסונג, המדגישה יותר ויותר תחומים יציבים ובעלי מחזורי השקעה ארוכים כגון רכב, מערכות תעשייתיות ותשתיות. מוקדם יותר השנה הודיעה סמסונג על עסקה נוספת בהיקף של 1.5 מיליארד אירו לרכישת יצרנית מערכות הקירור הגרמנית FlaktGroup, מה שמחזק את המיקוד בטכנולוגיה תעשייתית לצד אלקטרוניקה צרכנית.

שיקולים תחרותיים וגיאופוליטיים

מבחינה תחרותית, העסקה מציבה את סמסונג בעימות ישיר יותר עם ספקי טכנולוגיה לרכב וחברות שבבים מבוססות הפועלות בתחום ה-ADAS והנהיגה האוטונומית. היא משקפת גם מגמה רחבה יותר בקרב קבוצות טכנולוגיה אסייתיות המבקשות לגוון מקורות הכנסה מעבר לסמארטפונים ושבבי זיכרון – תחומים המאופיינים בתנודתיות מחזורית.

עבור ספקיות אירופיות כמו ZF, מכירת יחידות טכנולוגיה מסוימות עשויה לסייע בייעול פעילות ובהפניית הון לליבת הייצור, על רקע לחצי רווחיות ועלויות המעבר להנעה חשמלית.

מבט קדימה

השלמת העסקה צפויה במהלך 2026, בכפוף לאישורים רגולטוריים. משקיעים ועוקבים אחר התעשייה יעקבו מקרוב אחר יכולתה של סמסונג לשלב את פעילות ה-ADAS של ZF, והאם Harman תצליח להרחיב את הפעילות באופן רווחי בשוק תחרותי במיוחד. סיכון הביצוע קיים, אך ההיגיון האסטרטגי ברור: שליטה באינטליגנציה של הרכב הופכת לנכס בעל ערך דומה לזה שהיה בעבר לשליטה במנועים.

ככל שהביקוש הגלובלי לכלי רכב בטוחים וחכמים יותר מאיץ, ההימור של סמסונג מעיד כי היא רואה בטכנולוגיית הרכב לא כהמשך של אלקטרוניקה צרכנית, אלא כאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים הבאים שלה.

 


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    SKN | ByteDance מתכננת להשקיע 23 מיליארד דולר בתשתיות בינה מלאכותית ב-2026 – משמעות עבור התחרות הטכנולוגית הגלובלית
    • ליאור מור
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 6 שעה

    SKN | ByteDance מתכננת להשקיע 23 מיליארד דולר בתשתיות בינה מלאכותית ב-2026 – משמעות עבור התחרות הטכנולוגית הגלובלית SKN | ByteDance מתכננת להשקיע 23 מיליארד דולר בתשתיות בינה מלאכותית ב-2026 – משמעות עבור התחרות הטכנולוגית הגלובלית

    ByteDance, החברה האם של TikTok ו-Douyin, מתכננת להגדיל את ההוצאות ההוניות שלה על תשתיות בינה מלאכותית לכ-160 מיליארד יואן סיני

    • לפני 6 שעה
    • 5 דק’ קריאה

    ByteDance, החברה האם של TikTok ו-Douyin, מתכננת להגדיל את ההוצאות ההוניות שלה על תשתיות בינה מלאכותית לכ-160 מיליארד יואן סיני

    SKN | האם משלוח מתוכנן של שבבי H200 של אנבידיה לסין מסמן נקודת מפנה במלחמת שבבי ה-AI הגלובלית?
    • ליאור מור
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 22 שעה

    SKN | האם משלוח מתוכנן של שבבי H200 של אנבידיה לסין מסמן נקודת מפנה במלחמת שבבי ה-AI הגלובלית? SKN | האם משלוח מתוכנן של שבבי H200 של אנבידיה לסין מסמן נקודת מפנה במלחמת שבבי ה-AI הגלובלית?

    תוכניתה של אנבידיה לחדש משלוחים של שבבי בינה מלאכותית מתקדמים לסין החזירה את הגיאופוליטיקה, ההובלה הטכנולוגית ואסטרטגיית השוק למרכז הדיון

    • לפני 22 שעה
    • 6 דק’ קריאה

    תוכניתה של אנבידיה לחדש משלוחים של שבבי בינה מלאכותית מתקדמים לסין החזירה את הגיאופוליטיקה, ההובלה הטכנולוגית ואסטרטגיית השוק למרכז הדיון

    SKN | מתקפות הקריפטו של צפון קוריאה שוברות שיאים ומגבירות סיכוני ביטחון ושווקים גלובליים
    • רוני מור
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 3 ימים

    SKN | מתקפות הקריפטו של צפון קוריאה שוברות שיאים ומגבירות סיכוני ביטחון ושווקים גלובליים SKN | מתקפות הקריפטו של צפון קוריאה שוברות שיאים ומגבירות סיכוני ביטחון ושווקים גלובליים

    שווקי הקריפטו מתמודדים עם אתגר ביטחוני הולך ומחריף, לאחר שצפון קוריאה רשמה על פי הערכות את השנה הרווחית ביותר שלה

    • לפני 3 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    שווקי הקריפטו מתמודדים עם אתגר ביטחוני הולך ומחריף, לאחר שצפון קוריאה רשמה על פי הערכות את השנה הרווחית ביותר שלה

    SKN | בתוך ההימור עתיר-הסיכונים והטלטלות של מארק צוקרברג על בינה מלאכותית
    • שגיא חבסוב
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 3 ימים

    SKN | בתוך ההימור עתיר-הסיכונים והטלטלות של מארק צוקרברג על בינה מלאכותית SKN | בתוך ההימור עתיר-הסיכונים והטלטלות של מארק צוקרברג על בינה מלאכותית

    הבינה המלאכותית הפכה להימור האסטרטגי המרכזי של Meta Platforms, כאשר המנכ״ל מארק צוקרברג מקצה משאבים חסרי תקדים במטרה למצב מחדש

    • לפני 3 ימים
    • 6 דק’ קריאה

    הבינה המלאכותית הפכה להימור האסטרטגי המרכזי של Meta Platforms, כאשר המנכ״ל מארק צוקרברג מקצה משאבים חסרי תקדים במטרה למצב מחדש