נקודות מפתח

  • Uber צופה היקף הזמנות שיא ברבעון החגים של 52.25–53.75 מיליארד דולר, מעל תחזיות וול סטריט.
  • תוכנית המנויים Uber One מניעה ביקוש גובר הן בנסיעות והן במשלוחים.
  • הכנסות תחום המשלוחים זינקו ב-29% ברבעון השלישי, והובילו את הצמיחה על פני תחום הנסיעות, מה שמדגיש אינטגרציה חזקה יותר של הפלטפורמה.
hero

חברת Uber Technologies Inc. נכנסת לעונת החגים עם מומנטום חזק, כאשר היא צופה היקף הזמנות גולמי ברבעון הרביעי מעל התחזיות, בעוד שתוכנית המנויים שלה, Uber One, ממשיכה להניע מעורבות לקוחות גבוהה יותר בתחומי הנסיעות, משלוחי המזון והקמעונאות.

ענקית הנסיעות גם עקפה את תחזיות ההכנסות לרבעון השלישי, עם צמיחה חזקה בתחומי המובייל והמשלוחים, בתמיכת עונת החזרה ללימודים ומדיניות חזרה לעבודה נוקשה בערים מרכזיות.

עם עלייה של 65% במנייתה מתחילת השנה, תוצאותיה האחרונות של Uber מאשרות את התבססותה ככוח מוביל במערכת האקולוגית הגלובלית של הניידות — ומהוות רגע מכונן בהתפתחותה מסטארט-אפ של נסיעות שיתופיות לפלטפורמת שירותים מגוונת.

Uber One: המנוע מאחורי הצמיחה הרב-שירותית

בלב הצלחתה האחרונה של Uber עומדת תוכנית המנויים שלה, Uber One, המציעה הנחות והטבות על נסיעות, משלוחים וקניות במכולת. מנכ”ל החברה, דארה חוסרוושאהי, אמר כי התוכנית משנה את אופן השימוש של הצרכנים בפלטפורמה על ידי עידוד שימוש במספר שירותים והגברת נאמנות המשתמשים.

“צרכנים המשתמשים ביותר משירות אחד של Uber מציגים שיעורי שימור גבוהים ב-35% ומוציאים פי שלושה ממשתמשים בשירות בודד,” אמר חוסרוושאהי. עם זאת, לדבריו, רק כ-20% מהמשתמשים בשווקים שבהם מוצעים גם נסיעות וגם משלוחים עושים כיום שימוש בשני השירותים — מה שמותיר פוטנציאל צמיחה משמעותי.

הבסיס ההולך וגדל של מנויי Uber One סייע לחברה למשוך לקוחות בעלי ערך גבוה יותר, המתייחסים לפלטפורמה ככלי חיוני לחיי היומיום ולא כשירות מזדמן. דינמיקה זו הוכיחה עצמה במיוחד בתקופות של אי-ודאות כלכלית, כאשר מודלי מנויים מספקים ודאות בהכנסות ומאזנים תנודות בביקוש.

תוצאות הרבעון השלישי: תחום המשלוחים עוקף את צמיחת הנסיעות

ברבעון השלישי שהסתיים ב-30 בספטמבר, דיווחה Uber על היקף הזמנות גולמי של 49.74 מיליארד דולר, מעל ציפיות האנליסטים שעמדו על 48.73 מיליארד דולר. סך ההכנסות עלה ב-20% לעומת השנה שעברה והגיע ל-13.47 מיליארד דולר — מעט מעל תחזית הקונצנזוס של וול סטריט (13.28 מיליארד דולר).

תחום המשלוחים היה הכוכב הבולט, עם עלייה של 29% משנה לשנה, כאשר Uber Eats המשיכה להגדיל את נתח השוק הן במשלוחי מסעדות והן במכולות. לשם השוואה, תחום הניידות צמח ב-20%, בעוד תחום ההובלות נותר יציב, מה שמשקף את האתגרים המתמשכים בענף הלוגיסטיקה העולמי.

תוצאות אלו מחזקות את האסטרטגיה של Uber, המבוססת על סינרגיה תפעולית בין יחידותיה המרכזיות. עם הבשלת תחום המשלוחים, החברה מתמקדת כעת בשיפור הכלכלה היחידתית באמצעות אופטימיזציה של מסלולים ויעילות נהגים מונחי בינה מלאכותית.

תחזית לעונת החגים ותחזית רווחיות

ברבעון הנוכחי, Uber צופה היקף הזמנות בין 52.25 ל-53.75 מיליארד דולר — מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 52 מיליארד דולר. החברה מעריכה EBITDA מתואם בטווח של 2.41–2.51 מיליארד דולר, בהתאם לציפיות השוק.

Uber גם הודיעה על שינוי בתקני הדיווח שלה — החל משנה הבאה תעבור מדיווח על EBITDA מתואם לדיווח על רווח מתואם, מהלך האופייני יותר לחברות בוגרות ורווחיות.

למרות התחזיות האופטימיות, מניית Uber ירדה ב-2.5% במסחר המוקדם ביום שלישי, מה שמעיד כי חלק מהמשקיעים מממשים רווחים לאחר העלייה החדה השנה. אנליסטים מציינים כי השוק מתרגל למדדי הרווח החדשים של החברה ולירידה בקצב הצמיחה בתחום ההובלות.

פלטפורמה בדרך להתרחבות בקנה מידה עולמי

המערכת האקולוגית המתרחבת של Uber מהווה את ליבת תזת הצמיחה שלה. ככל שמספר המנויים והשימוש החוצה בין השירותים גדל, החברה צוברת יתרונות משמעותיים בנתונים, המאפשרים לה לשפר את ההתאמה בין היצע לביקוש, להפחית נטישת לקוחות ולהשיק שירותים חדשים מבוססי AI.

חוסרוושאהי הדגיש כי חזונה ארוך הטווח של Uber חורג מעבר לתחום הניידות, כשהיא שואפת להפוך ל“מערכת הפעלה עולמית לחיי היומיום” — המחברת משתמשים לא רק לנסיעות ולארוחות, אלא גם לקמעונאות, לוגיסטיקה ואפילו שירותים פיננסיים.

עם תחזית הזמנות חזקה, התמקדות במשמעת רווחיות ונאמנות לקוחות הולכת וגדלה, נראה כי Uber ממוקמת היטב לסיום חזק לשנת 2025. השאלה שנותרה היא האם האקוסיסטם מבוסס המנויים שלה יוכל לשמור על המומנטום נוכח תחרות גוברת ורקע מאקרו-כלכלי מתקרר.


להשוואה, בדיקה וניתוח בין בתי ההשקעות

השאירו פרטים ומומחה מטעמינו יחזור אליכם בהקדם

    * אין במאמר זה, בחלקו או במלואו, כל הבטחה להשגת תשואות מהשקעות ואין האמור בו מהווה ייעוץ מקצועי לבצע השקעות בתחום כזה או אחר.

    SKN | Shopify ממשיכה לצמוח: האם ההכנסות והרווחיות ימשיכו להפתיע ברבעון הרביעי?
    • רוני מור
    • 5 דק’ קריאה
    • לפני 6 שעה

    SKN | Shopify ממשיכה לצמוח: האם ההכנסות והרווחיות ימשיכו להפתיע ברבעון הרביעי? SKN | Shopify ממשיכה לצמוח: האם ההכנסות והרווחיות ימשיכו להפתיע ברבעון הרביעי?

    האם שופיפיי (Shopify) הצליחה למנף את המומנטום שלה לתוך הרבעון השלישי של 2025? על פי הדו"ח הכספי שפורסם, התשובה חיובית

    • לפני 6 שעה
    • 5 דק’ קריאה

    האם שופיפיי (Shopify) הצליחה למנף את המומנטום שלה לתוך הרבעון השלישי של 2025? על פי הדו"ח הכספי שפורסם, התשובה חיובית

    SKN | האם ההצבעה על שכר של טריליון דולר בטסלה תקבע את עתידו של אילון מאסק — ושל החברה עצמה?
    • ליאור מור
    • 8 דק’ קריאה
    • לפני 9 שעה

    SKN | האם ההצבעה על שכר של טריליון דולר בטסלה תקבע את עתידו של אילון מאסק — ושל החברה עצמה? SKN | האם ההצבעה על שכר של טריליון דולר בטסלה תקבע את עתידו של אילון מאסק — ושל החברה עצמה?

    אסיפת בעלי המניות השנתית של טסלה, שתיערך ביום חמישי הקרוב, עשויה לקבוע את הכיוון העתידי של ענקית הרכב החשמלי ושל

    • לפני 9 שעה
    • 8 דק’ קריאה

    אסיפת בעלי המניות השנתית של טסלה, שתיערך ביום חמישי הקרוב, עשויה לקבוע את הכיוון העתידי של ענקית הרכב החשמלי ושל

    SKN | נינטנדו מעלה את תחזית הרווח ב-16% על רקע ביקוש גובר לקונסולת Switch 2
    • ליאור מור
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 13 שעה

    SKN | נינטנדו מעלה את תחזית הרווח ב-16% על רקע ביקוש גובר לקונסולת Switch 2 SKN | נינטנדו מעלה את תחזית הרווח ב-16% על רקע ביקוש גובר לקונסולת Switch 2

    נינטנדו בע״מ עדכנה כלפי מעלה את תחזיתיה הפיננסיות לאחר מומנטום חזק בתחילת השקת קונסולת ה-Switch 2, מה שמצביע על חזרה

    • לפני 13 שעה
    • 6 דק’ קריאה

    נינטנדו בע״מ עדכנה כלפי מעלה את תחזיתיה הפיננסיות לאחר מומנטום חזק בתחילת השקת קונסולת ה-Switch 2, מה שמצביע על חזרה

    SKN | דניס עוברת לידיים פרטיות בעסקה בשווי 620 מיליון דולר על רקע מגמת ההתכנסות בתעשייה
    • שגיא חבסוב
    • 6 דק’ קריאה
    • לפני 15 שעה

    SKN | דניס עוברת לידיים פרטיות בעסקה בשווי 620 מיליון דולר על רקע מגמת ההתכנסות בתעשייה SKN | דניס עוברת לידיים פרטיות בעסקה בשווי 620 מיליון דולר על רקע מגמת ההתכנסות בתעשייה

    לאחר עשרות שנים כאחת מרשתות הדיינרים המזוהות ביותר באמריקה, חברת דניס עומדת להפוך לחברה פרטית בעסקה בשווי של כ-620 מיליון

    • לפני 15 שעה
    • 6 דק’ קריאה

    לאחר עשרות שנים כאחת מרשתות הדיינרים המזוהות ביותר באמריקה, חברת דניס עומדת להפוך לחברה פרטית בעסקה בשווי של כ-620 מיליון